handdator

Visa fullständig version : Blancas Monster training

Sidor : [1] 2

Blanca
2007-11-13, 15:57
Tjena, ny här på kolo och jag tänkte göra en journal för att hålla koll på min träning.
Tränar 5 dagar i veckan med 2 muskelgrupper per pass.
har tränat i ca 2 år men ca 7 månader seriöst, innan har det med varit som en kul grej och för att hålla igång och ha någorlunda form på kroppen.

Längd: ca 180cm
Vikt: 75,7kg morgon vikt

Jens Hellberg
2007-11-13, 15:59
välkommen ! Berätta mer om dej. vad du tar i olika övningar osv, ålder ?

Blanca
2007-11-13, 16:06
Tackar:) 17 år, född 90. bor i småland....
har inte maxat på väldigt länge, får åter komma till det senare.

välkommen ! Berätta mer om dej. vad du tar i olika övningar osv, ålder ?

Jens Hellberg
2007-11-13, 16:16
Tackar:) 17 år, född 90. bor i småland....
har inte maxat på väldigt länge, får åter komma till det senare.

Okej, det låter bra det ;) är själv 1990:a

Blanca
2007-11-13, 16:28
Här kommer lite bilder på dagsformen. lägga in nya om någon månad, tacksam för tips om vad som behöver förbättras:
dubbel biceps:
http://img214.imageshack.us/img214/78/stp60617nu1.jpg (http://imageshack.us)

Avslappnad fett rygg:
http://img215.imageshack.us/img215/2345/stp60618oc1.jpg (http://imageshack.us)

Side Chest:
http://img69.imageshack.us/img69/2927/stp60620ls0.jpg (http://imageshack.us)

Runda Grodan
2007-11-13, 16:31
Tjena, ny här på kolo och jag tänkte göra en journal för att hålla koll på min träning.

Sådär jätteny på Kolo är du ju inte direkt... :D

Blanca
2007-11-13, 16:32
Sådär jätteny på Kolo är du ju inte direkt... :D

inte?

Runda Grodan
2007-11-13, 16:35
inte?
Nej det tycker jag inte. Är det pump eller inte på bilderna? Ser bra ut vilket fall som helst.

willis
2007-11-13, 16:43
Eh?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2623789&postcount=1728

willis
2007-11-13, 16:55
Nvm, läste i den andra journalen nu.
Lycka till hursomhelst!

Runda Grodan
2007-11-13, 16:57
Nvm, läste i den andra journalen nu.
Lycka till hursomhelst!
Jag med... sorry. ;)

Jens Hellberg
2007-11-13, 17:19
riktigt grymma muskler, det där kan bli hur bra som helst de! :D

Blanca
2007-11-13, 17:52
okej nu säger jag såhär, anledningen till att jag startade en ny journal är att slippa alla jävla kommentarer om stats osv, drf skriver jag inga här utan ni får vänta till de kommer filmen, får inte film på vårat gym så får ta de när vi är väldigt få där, och då måste de även vara rätt muskel grupp på schemat, torsdag kan vara en dag så det hela kan hända, vi får se. tack på för hand!

Blanca
2007-11-13, 17:52
Nej det tycker jag inte. Är det pump eller inte på bilderna? Ser bra ut vilket fall som helst.

de är utan pump på bilderna...
tack*cupid*

Blanca
2007-11-13, 17:59
Var nyss nere och gjorde ett biceps pass, var meningen att rygg skulle vara med men tar de imon med axlar, pga en väldigt kort dag så man kan vara pigg på gymmet.

ivarje fall dagens pass:

Bicepscurl med hantel:

17,5kg / 14 (uppvärming)

22,5kg / 10 10

25kg / 10

27,5 / 8 lätt!

Sittande hantelcurl (hammer):
20kg / 10 10

22,5/ 10 8 (känna på lite högre vikter)

20kg/ 10

Preachercurls:
15kg på varje sida stången, uppvärmning.
20kg / 15 15 strikta
25kg / 10 10 strikta, någon lite gung på sista settet.

Hammercurl:
70kg (fullt mag) / 10 10 10 3 (fick ont i axeln, gick inte köra tyvärr)

curl med rep i CC:
70 (fullt mag) / 10 10 10

Nonamenoshame
2007-11-13, 18:09
Bra pass idag Emil, synd att jag var där tidigare.
Nu får vi hoppas att denna journalen inte blir smutskastad.
Du är sjuk, det vet du !

Blanca
2007-11-13, 18:12
Bra pass idag Emil, synd att jag var där tidigare.
Nu får vi hoppas att denna journalen inte blir smutskastad.
Du är sjuk, det vet du !

ja de hoppas jag, ja de va synd.. filma lite lyft på torsdag får vi göra! ha d!

Blanca
2007-11-14, 00:11
Dags att sova, extremt sugen på morgondagens rygg och axel pass!! får se hur de går:)

andreasson
2007-11-14, 14:42
Ska bli kul att följa denna journal :thumbup:

Blanca
2007-11-14, 18:47
kom precis hem från träningen, lägger in lite senare när jag orkar!

Crille666
2007-11-14, 20:05
Kul med ny journal tråkigt det som hände med den andra. Lycka till

Blanca
2007-11-14, 21:37
Dagens pass: axlar traps
Hantelpress:
30kg / 15 15
32,5kg / 10
35kg / 7
25kg / 20

Hantellyft åt sidan, sittande:
12kg / 12 12 12

lyftframåt i CC:
4plattor / 12 12 12 12

Lyft åt sidan i CC: 12 12 12 12

Militärpress i Smith:
40 kg / 15
50kg / 12
60kg / 10

baksida axel i CC:
3plattor / 20 20 20 20 20

Hantellyft för baksida axel:
7kg / 15 15 15 15

bakåfram i pekbek!? för baksida axel:
30kg tror jag / 15 15 15 15

Traps:
Stångshrugs fritt:
60kg / 20
80kg / 20
95kg / 17
120kg / 15

Hantelshrugs:
37,5kg / räknade inte höll på tills de gjorde för ont, 4 sets. :D:D

avslutade med lite magövningar.

Anmärkning: ganska nöjd med hantelpressen, börjar få bra press känsla där nu!

Nonamenoshame
2007-11-14, 21:50
Sjukt pass igen Emil.
Blev det ingen rygg idag heller ?

Imorgon köttas det igen . Är på plats 15.00, kommer du kvart i fyra typ?

Blanca
2007-11-14, 21:55
Sjukt pass igen Emil.
Blev det ingen rygg idag heller ?

Imorgon köttas det igen . Är på plats 15.00, kommer du kvart i fyra typ?

jo det blev rygg pass idag men orkade inte skriva in allt för mitt internet cpar... imon kommer rygg passets resultat och morgondagens resultat och maxningar.
jag är för kvart i 4! ståhl ska också maxa imon tydligen fast i rak fristående bänk.:hbang:

Nonamenoshame
2007-11-14, 21:57
jo det blev rygg pass idag men orkade inte skriva in allt för mitt internet cpar... imon kommer rygg passets resultat och morgondagens resultat och maxningar.
jag är för kvart i 4! ståhl ska också maxa imon tydligen fast i rak fristående bänk.:hbang:

Ska bli intressant att se vad du och Linus tar. Hoppas du tar rejält mycket :)
Stopp då ofc?

njh
2007-11-15, 20:37
får väl följa den här efter som andra las ner. Det var synd! Men nu ska vi inte grina illa, det är bara att köra på!

Blanca
2007-11-15, 20:56
135 bänkpress, lutandeneråt i smith idag. film kommer senare ikväll.
115x3 samma där.
120x2 samma där.

Blanca
2007-11-15, 22:36
mitt internet krånglar för mkt så får bli mon från skolansdatorer jag lägger in... men imon ska dom fan upp!

Blanca
2007-11-16, 10:58
jaha då var man 17! woohoo! ^^

Nonamenoshame
2007-11-16, 11:34
Grattis Emil. jag får hjälpa dig in med filmerna sen !

tobbo
2007-11-16, 14:41
Grattis ditt monster, ser framemot filmerna :naughty:

tommie-92
2007-11-16, 18:44
ska följa den här jorunalen, synd att din förra blev smutskastad :/

Zotriq
2007-11-16, 18:46
In med filmerna så ska dom se, du är grym mannen !

rolf
2007-11-16, 19:09
Såg att du har födelsedag idag, grattis! Hoppas det blir många år med träning än :)

thatkrillesshow
2007-11-16, 19:13
Seg som vanligt e man på att hitta journalen*whistle*

Lycka till me träning o grattis på födelsedan;)

andreasson
2007-11-16, 19:42
Riktigt nice att du tog 135 på film så man slipper dom som klagar och grattis på födelsedagen oxå :angel:

Blanca
2007-11-17, 15:26
tack alla:) ja, tyvärr hade jag problem med internet så kunde inte lägga in filmerna men få fort allt funkar så ska jag lägga in dom!

njh
2007-11-17, 17:58
Grattis i efterskott ;)

stahlberg
2007-11-17, 18:43
Eftersom det i flera inlägg talas om att den förra journalen blev "smutskastad", och jag var en av dem som säkert kastade mest, blir jag tvungen att skriva ett inlägg också i denhär journalen.

Min mening var inte direkt att smutskasta den förra journalen, och allra minst denhär. Det råder ingen tvekan om att Blanca-Emil fått bra resultat av sin träning, att han är stark för sin ålder eller att han har en muskulös och vältränad kropp. Allt detta tycker jag är helt klart.

Orsaken till den förra smutskastningen var att Blanca under sitt förra kolo-namn påstod att han lyft (om jag minns rätt) 140 kg i bänkpress. När jag ser ett resultat som med stor sannolikhet är lögn brukar jag (till mångas förtret) reagera på detta. Resultatet 140 kg var av flera orsaker osannolikt.

Iof hade Blanca haft möjlighet att täppa till käften på mig och de andra kritikerna genom att filma sina lyft (främst i böj och bänk). Det borde varit möjligt att filma, eftersom det tydligen senare gått att filma decline bänkpress i smith. Här ska jag genast säga, att jag själv hade varit den första att applådera om jag blivit satt på plats. För det första skulle detta ha betytt att Blanca hade varit en styrkelyftstalang av världsklass (fastän han inte utövar just den styrkegrenen), och jag är den första att glädjas över SL-talanger. För det andra hade det varit bra för min ödmjukhet om jag haft fel. Jag har varit styrkelyftstränare sedan januari 1980, och det är numera mycket sällan jag tar fel. Men ibland är det bra att få göra det (tror jag).

Om Blanca nu klarat 1x135 i decline bänkpress i smith så är det ett mycket bra resultat. MEN man lyfter ofta mera i decline bänkpress än i bänkpress på rak bänk, bl.a pga fördelaktigare lyftbana. Dessutom lyfter man betydligt mer i smith än med fria vikter. Så 135 i decline bänkpress i smith visar inte att klagarna hade fel - tvärtom tyder resultatet på ett betydligt sämre bänkpressresultat än 140, trots att det inte är något dåligt resultat.

Kan man, eller snarare Blanca, lära sig något av detta. Möjligen, om han är läraktig. Nämligen det, att det är onödigt att ljuga om sina resultat. Ifall man ljuger om sina resultat är det risk för att man måste fortsätta ljuga, om man vill verka utvecklas. Om Blanca inte hade farit fram med osanning från början, så hade vi klagare säkert beundrat hans resultat och muskelutveckling, berömt honom och inte klagat.

Så om Blanca håller sig till sanningen i denhär journalen så är det betydligt mindre risk att den blir "smutskastad", och att man istället blir imponerad av att han fått så goda resultat som han fått.

Troll
2007-11-18, 02:00
Jag har inte sett den andra journalen, men förstod av läsning i andra trådar att det var något om vikter hit och dit.
Hoppas det blir bättre med denna, och hur som helst så har du grym fysik. :thumbup:

Från det ena till det andra, var i småland bor du?.

Blanca
2007-11-18, 18:59
Eftersom det i flera inlägg talas om att den förra journalen blev "smutskastad", och jag var en av dem som säkert kastade mest, blir jag tvungen att skriva ett inlägg också i denhär journalen.

Min mening var inte direkt att smutskasta den förra journalen, och allra minst denhär. Det råder ingen tvekan om att Blanca-Emil fått bra resultat av sin träning, att han är stark för sin ålder eller att han har en muskulös och vältränad kropp. Allt detta tycker jag är helt klart.

Orsaken till den förra smutskastningen var att Blanca under sitt förra kolo-namn påstod att han lyft (om jag minns rätt) 140 kg i bänkpress. När jag ser ett resultat som med stor sannolikhet är lögn brukar jag (till mångas förtret) reagera på detta. Resultatet 140 kg var av flera orsaker osannolikt.

Iof hade Blanca haft möjlighet att täppa till käften på mig och de andra kritikerna genom att filma sina lyft (främst i böj och bänk). Det borde varit möjligt att filma, eftersom det tydligen senare gått att filma decline bänkpress i smith. Här ska jag genast säga, att jag själv hade varit den första att applådera om jag blivit satt på plats. För det första skulle detta ha betytt att Blanca hade varit en styrkelyftstalang av världsklass (fastän han inte utövar just den styrkegrenen), och jag är den första att glädjas över SL-talanger. För det andra hade det varit bra för min ödmjukhet om jag haft fel. Jag har varit styrkelyftstränare sedan januari 1980, och det är numera mycket sällan jag tar fel. Men ibland är det bra att få göra det (tror jag).

Om Blanca nu klarat 1x135 i decline bänkpress i smith så är det ett mycket bra resultat. MEN man lyfter ofta mera i decline bänkpress än i bänkpress på rak bänk, bl.a pga fördelaktigare lyftbana. Dessutom lyfter man betydligt mer i smith än med fria vikter. Så 135 i decline bänkpress i smith visar inte att klagarna hade fel - tvärtom tyder resultatet på ett betydligt sämre bänkpressresultat än 140, trots att det inte är något dåligt resultat.

Kan man, eller snarare Blanca, lära sig något av detta. Möjligen, om han är läraktig. Nämligen det, att det är onödigt att ljuga om sina resultat. Ifall man ljuger om sina resultat är det risk för att man måste fortsätta ljuga, om man vill verka utvecklas. Om Blanca inte hade farit fram med osanning från början, så hade vi klagare säkert beundrat hans resultat och muskelutveckling, berömt honom och inte klagat.

Så om Blanca håller sig till sanningen i denhär journalen så är det betydligt mindre risk att den blir "smutskastad", och att man istället blir imponerad av att han fått så goda resultat som han fått.

HAHA! orkade inte läsa hela men eftersom jag itne har ljugit om några stats så borde väl du hålla käften och skaffa ett liv? och jag skrev klart och tydligt innan att förra diskussionen inte skulle fortsätta i denna tråden! Hoppas de gick in denna gången.

Altec
2007-11-18, 19:04
Brutal är du.
Ser fram mot att se filmerna!

Blanca
2007-11-18, 19:06
135kg.
9JwgFnukAXE

115kgx3
2_sbJGJ3Ho0

stahlberg
2007-11-18, 19:18
Det är mycket enkelt. Om jag inte bli emotsagd fortsätter diskussionen inte. Men om jag blir emotsagd så fortsätter jag.

För dem som inte orkade läsa mitt förra inlägg så skrev jag bl.a följande. Blanca hade påstått att han klarat 140 kg i bänkpress. Om han klarat 135 kg i decline bänkpress i smith så är detta bara ett bevis för att han INTE klarat 140 kg i bänkpress, och då hade vi klagare rätt.

Mitt långa inlägg här ovanför kom sig av att bl.a jag ansågs ha smutskastat Blancas förra journal, trots att han smutskastade den själv genom att ljuga. Så länge jag blir emotsagd om detta så fortsätter jag envisas.

Det finns två möjligheter att "bli av med mig" :
1. Sluta säga emot.
2. Försök få mig bannad, t.ex för "förföljelse". Om moderatorerna anser att jag betett mig osakligt och olämpligt så kommer de att banna mig.

Blanca
2007-11-18, 19:21
haha trodde du var vuxen... men inte... orkar inte duskutera, du får tro vad du vill bryr mig inte!

stahlberg
2007-11-18, 19:22
Blanca : För övrigt skrev du själv, att jag borde hålla käften eftersom du inte ljugit om några stats. Din film bevisar tvärtom att du HAR ljugit, om du säger att du klarat 140 i bänkpress (motiveringar i mitt första inlägg). Enligt den logiken behöver jag ju inte hålla käften.

Mitt första, långa inlägg var i alla fall inte på något sätt ovänligt menat, utan innehöll en del kritik som Blanca kanske kunde haft nytta av, om han verkligen läst igenom det.

stahlberg
2007-11-18, 19:24
Jag ser att du skrev samtidigt som jag skrev mitt inlägg nummer 3. Du skrev att du inte orkar diskutera. Detta passar mig bra. Som jag skrev fortsätter jag inte käftas om jag inte blir emotsagd.

Blanca
2007-11-18, 19:28
haha, 140 i bänk är bänkat, men eftersom det är andra gången jag kör smith så blir de en mindre vikt, gjorde de lite på skoj för att jävlas med nonamenoshame eftersom han tog 117,5... och sen så lyfter jag mindre i smith eftersom jag hatar "banan" man lyfter i, när jag lyfter så lyfter jag inte 90grader rakt upp. de jag menar är tro vad du vill för här slutar mina kommentarer på diskussionen.

Jens Hellberg
2007-11-18, 19:28
Jag lyfter aldrig i smithmaskin... men jag kan på rak arm säga att jag lyfter mer i smith. Så en film på 140 skulle inte sitta helt fel ! :)

Blanca
2007-11-18, 19:30
Jag lyfter aldrig i smithmaskin... men jag kan på rak arm säga att jag lyfter mer i smith.

de säger alla andra jag tränar med, men jag kan verkligen inte ta nytta av den hjälpen man får när jag inte kan pressa i min egna "bana".

Jens Hellberg
2007-11-18, 19:35
de säger alla andra jag tränar med, men jag kan verkligen inte ta nytta av den hjälpen man får när jag inte kan pressa i min egna "bana".

Okej.. jag tror dej när filmen kommer :)

stahlberg
2007-11-18, 19:40
Samma här. Det är på basen av filmen du lagt upp MYCKET OSANNOLIKT att du klarat 140 kg i bänkpress. Det värsta för dig är att de flesta som har lite mera erfarenhet av styrkelyft/bänkpress inser detta.

Jag tyckte inte om lögnare när jag var ung, och jag har inte börjat göra det i vuxen ålder heller.

Tyvärr förstör det ju hela den nya journalen genom att du ändå hävdar att du klarat 140. Detta gör ju att vi som inte tror det måste fortsätta att säga emot. Så sluta påstå det eller sätt upp en film (det tycks ju ha gått att filma på gymmet, så varför man inte skulle kunna filma bänkpress är omöjligt att förstå. Sätt gärna upp en böjfilm också).

andreasson
2007-11-18, 19:42
Bra jobbat, såg ut som du hade ännu mer att ge :thumbup:

Blanca
2007-11-18, 19:46
Bra jobbat, såg ut som du hade ännu mer att ge :thumbup:

hehe ja de fanns mer att ge men tyckte de räckte:P så man tror man ökat tills nästa gång man testar:P haha

Blanca
2007-11-18, 19:47
Samma här. Det är på basen av filmen du lagt upp MYCKET OSANNOLIKT att du klarat 140 kg i bänkpress. Det värsta för dig är att de flesta som har lite mera erfarenhet av styrkelyft/bänkpress inser detta.

Jag tyckte inte om lögnare när jag var ung, och jag har inte börjat göra det i vuxen ålder heller.

Tyvärr förstör det ju hela den nya journalen genom att du ändå hävdar att du klarat 140. Detta gör ju att vi som inte tror det måste fortsätta att säga emot. Så sluta påstå det eller sätt upp en film (det tycks ju ha gått att filma på gymmet, så varför man inte skulle kunna filma bänkpress är omöjligt att förstå. Sätt gärna upp en böjfilm också).

Vi var så gott som själva där så drf gick de... lägger in en film på de nästa vecka så får vi se vad vikten landar på. tills dess är denna diskussionen över.

Jens Hellberg
2007-11-18, 20:06
Vad jag vet så är svenska rekordet i bänkpress för ungdomar upp till 75 kg på 132,5 kg och han som har det rekordet tog det troligtvis i slutet av ungdomsklassen (ca 18 år)
Så vi närmare eftertanke låter det hela som en dålig lögn.

Blanca
2007-11-18, 20:09
Vad jag vet så är svenska rekordet i bänkpress för ungdomar upp till 75 kg på 132,5 kg och han som har det rekordet tog det troligtvis i slutet av ungdomsklassen (ca 18 år)
Så vi närmare eftertanke låter det hela som en dålig lögn.

tänk på att han har det med stopp vilket jag inte har!

myling
2007-11-18, 20:23
135 såg skitlätt ut.

Om du inte vill att folk ska ifrågasätta dig så ge dem inget att ifrågasätta. När man är på din nivå funkar det inte att säga en sak, du måste bevisa den (läs filma). Så enkelt är det.:thumbup:

Jens Hellberg
2007-11-18, 20:23
När film kommer blir alla nöjda och glada, jag lovar ;)

Lepras
2007-11-18, 20:26
När film kommer blir alla nöjda och glada, jag lovar ;)

Japp,och vi väntar:)

Blanca
2007-11-18, 21:04
Japp,och vi väntar:)

hehe ojj nu börjar dom stora killarna kolla in:D kul!

Nonamenoshame
2007-11-18, 22:08

Jag trodde du var vuxen nog att fatta vad han säger? Om du nu hållt på med det sedan 1980 så kan väl du sköta ditt? Du verkar ju va bäst på det enligt dig?
Du som är så förbannat kunnig borde väl själv fatta att om man tränar med höga reps eller låga reps så får du en helt annan slutvikt.
För det är en förbannad skillnad på om du kör med 4 eller 12-20 reps. Och om jag inte har rätt så får du helt enkelt rätta mig Emil, men när du tog 140 så låg du på lågreppare hela tiden?

Lepras
2007-11-18, 22:12
hehe ojj nu börjar dom stora killarna kolla in:D kul!

Stora killarna*rolleyes* Mer fet:D

Jag trodde du var vuxen nog att fatta vad han säger? Om du nu hållt på med det sedan 1980 så kan väl du sköta ditt? Du verkar ju va bäst på det enligt dig?
Du som är så förbannat kunnig borde väl själv fatta att om man tränar med höga reps eller låga reps så får du en helt annan slutvikt.
För det är en förbannad skillnad på om du kör med 4 eller 12-20 reps. Och om jag inte har rätt så får du helt enkelt rätta mig Emil, men när du tog 140 så låg du på lågreppare hela tiden?

Skulle han ha blivit svagare nu eller? Tror det mer handlar om viktvana,om Emil skulle köra 1-2 pass med tyngre vikter är han där igen...

Blanca
2007-11-18, 22:13
kommenterar endast de sista, ja lyftet gjordes innan sommaren (precis innan sommarlovet) och då hade jag legat på lågreppare under ca 4-5 månader.

Blanca
2007-11-18, 22:15

Skulle han ha blivit svagare nu eller? Tror det mer handlar om viktvana,om Emil skulle köra 1-2 pass med tyngre vikter är han där igen...

Lepras: haha nej jag menade inte fett, du kanske bulkar i detta nu men du är jävlariden ingen liten potatis! :hbang:

ja de ligger kanske endel i att jag behöver få tillbaka min vana med tyngre vikter, men Satan vilken dålig uttålighet man låg på då*mini*

Lepras
2007-11-18, 22:18
Lepras: haha nej jag menade inte fett, du kanske bulkar i detta nu men du är jävlariden ingen liten potatis! :hbang:

ja de ligger kanske endel i att jag behöver få tillbaka min vana med tyngre vikter, men Satan vilken dålig uttålighet man låg på då*mini*

Men det menade jag:D Bulkar och bulkar,,,har legat på kcal+ i 2-3 år nu..långsamt uppåt går det.;)

Äää,bara o testa köra lite tyngre nått pass då och då...

Blanca
2007-11-18, 22:24
Såg dina filmer innan i journalen och det ser riktigt bra ut!

Nonamenoshame
2007-11-19, 08:02

Nej nej ffs, men som du säger så har han inte den viktvanan. för jag tror garanterat han når 140 rätt snabbt med 1-4 reppare.

stahlberg
2007-11-19, 11:24
Nonamenoshame fortsätter att argumentera, och tvingar mig därför - tyvärr - att utöka antalet inlägg i denhär journalen.

Huvudsakligen sköter jag mitt. Detta betyder att jag hjälper mina egna adepter, vilket faktiskt är ganska tidskrävande (och roligt). Om jag hamnar i en debatt, där jag anser att jag har rätt, ger jag mig emellertid inte. Och den tid det tar att skriva ett inlägg i denhär journalen är inte särskilt lång. (För övrigt har jag hållit på med styrketräning sedan 1976, inte sedan 1980. Men jag blev tränare 1980)

Jag är vuxen nog att försstå vad Blanca säger. Just för att jag förstår vad han säger så tror jag inte på det. Fastän Nonamenoshame & co inte är vuxna kunde de försöka förstå vad jag säger. Motiveringarna till att jag inte tror Blanca finns i mina tidigare inlägg.

Nonamenoshame upplyser oss alla om, att högrepträning med låga vikter ger mindre viktvana och -känsla än lågreppare på höga vikter. Detta skulle innebära, att Blanca, som enligt Nonamenoshame nu tränat 12-20-reppare (har han det?) inte skulle kunna klara 140, den vikt som han enligt utsago skulle klarat i våras.

Det är naturligtvis alldeles sant att högreppare ger sämre viktvana. Om jag förstått saken rätt har Blanca bara ca ett års träning bakom sig, och är därför nybörjare. Som alla som sysslat med styrketräning en tid vet (eller borde veta) så kan nybörjare träna med betydligt lägre intensitet (alltså % av 1RM) och ändå hålla kvar eller t.om öka sitt aktuella 1RM. En ren nybörjare ökar generellt sitt 1RM genom att träna med bara 30 % av 1RM, alltså oerhört låga vikter. Fastän den nödvändiga träningsintensiteten ökar ganska snabbt, så kan en lyftare som tränat mindre än ett år hålla kvar sitt 1RM (eller öka det) med träning med ganska låg intensitet (repsantalet har mycket liten betydelse). Det kan därför inte vara någon svår sak för Blanca att komma upp till sitt 1RM nu, även om han tränat med lätta vikter en tid.

Decline bänkpress i smith är en övning där man normalt kan ha EN HEL DEL mera vikt än i bänkpress. Också om man saknar en viss känsla för övningen så borde man mycket snabbt ligga på betydligt högre vikter än dem man har styrka för i bänkpress. Eftersom det finns en relativt hög transferens mellan bänkpress och decline bänkpress i smith (åtminstone för nybörjare) borde den styrka man har i bänkpress tack vare delayed transmutation kunna överföras till decline-bänken på bara 3-4 veckor.

Jag fattar alldeles utmärkt vad Blanca och Nonamenoshame säger. Frågan är om ni förstår vad jag säger. Läs igenom mina inlägg en gång till, och försök koncentrera er på vad det står i dem, fastän de är ganska långa.

Blanca
2007-11-19, 13:02
du och nonamenoshame får fortsätta er diskussion i en annan journal! annars får jag skriva till någon moderator.

mela
2007-11-19, 13:05
Tycker att du är imponerande stark och har fått grymma resultat :)
Men vad i helsike är det du har i händerna på filmerna? :D

Zotriq
2007-11-19, 13:52
Ser sjukt lätt emil ;) Bara att äga dom o lägga upp en vanlig bänk film . Vet vad att du klarar de o själv sett de :) Jag tyckermed det är mkt ''äckligare'' i decline bänk i smith eftersom man pressarinte helt rakt upp o därför pressar man mer i vanlig tkr jag iallafall . Ha de fint .

budadi
2007-11-19, 14:00
Jag vill helst se film på en knäböj! Du hade väl skrivit att du böjde 177,5kg :MrT:

Nimille
2007-11-19, 15:01
Jag vill helst se film på en knäböj! Du hade väl skrivit att du böjde 177,5kg :MrT:
Men vilket jävla tjat, har han skrivit i denna journal under denna användare att han någonsin böjt 177.5kg? Nej
Han skapade denna användare/journal pga tjaffset om hans vikter, tack vare det har han valt att inte skrivit ut hur mycket han klarat av osv. i denna, respektera det?
Okej för ståhlberg, som faktiskt mer eller mindre bad om ursäkt och förklarade sig inledningsvis.

Blanca
2007-11-19, 15:24
Tycker att du är imponerande stark och har fått grymma resultat :)
Men vad i helsike är det du har i händerna på filmerna? :D

hehe de är såkallade kärringmuffar! dom gör så att händerna inte glider ut, sen har jag valkar i händerna och då gör de inte ont när man har dom.
tack förresten*cupid*

bubbe
2007-11-19, 15:33
Nu är det ju så att man oftast knyter resultat eller historik, till en person inte till en användare. Om en person skapar ett nytt konto så följer ju liksom historiken med iaf för dom som fortfarande kommer ihåg vem förre användaren var.

Det bästa är väl att sätta tvivlarna på plats, behöver ju inte vara en SL singel på 140/177.5 utan gör en slarvig 135kg gymbänk resp en hyffsad böj på 165kg och lägg upp filmerna här. Då tror jag ingen tvivlar mer på att du inte klarade 140kg när du tränade som tyngst, eller böjen för den delen.

Lepras
2007-11-19, 16:34
Nu är det ju så att man oftast knyter resultat eller historik, till en person inte till en användare. Om en person skapar ett nytt konto så följer ju liksom historiken med iaf för dom som fortfarande kommer ihåg vem förre användaren var.

Det bästa är väl att sätta tvivlarna på plats, behöver ju inte vara en SL singel på 140/177.5 utan gör en slarvig 135kg gymbänk resp en hyffsad böj på 165kg och lägg upp filmerna här. Då tror jag ingen tvivlar mer på att du inte klarade 140kg när du tränade som tyngst, eller böjen för den delen.

+1 på den...

mela
2007-11-19, 17:22
hehe de är såkallade kärringmuffar! dom gör så att händerna inte glider ut, sen har jag valkar i händerna och då gör de inte ont när man har dom.
tack förresten*cupid*

Ja ok :) Tyckte mest att det såg kul ut :Virro

stefan90
2007-11-19, 17:38
jag tycker 135 såg lätt ut :)

Deceiver85
2007-11-19, 17:44
Till Blancas försvar så måste jag ändå säga att han har en grym fysik, så oavsett hur han tränar (fuskbänk i smith med studs och dubbla passare)...it's obviously working for him.

Men fortsätt posta filmer, det är alltid kul att se :)

Nitrometan
2007-11-19, 18:06
(fuskbänk i smith med studs och dubbla passare)
Trevor Smith har återuppstått?

Blanca
2007-11-19, 20:54
är alla som tränar på gym trögfattade eller bara almänt tröga? ingen jävla diskussion om stats.... kommer de fler så blir denna journalen som den andra men då kommer de inte någon ny.

Jorgen
2007-11-19, 21:27
Seså barn. Uppför er nu.

Blanca
2007-11-19, 22:37
Bänkpress maxningen som var planerad idag sumpade jag helt, hade inte käkat sen lunch i skolan vid 12 och tränade vid 4. väldigt klantigt.
Resultat:
125kg lätt
130kg ganska lätt
135 riktigt segt.
målet var 140 kanske något kg mer, men idag var jag inte inärheten av det tyvärr...

Axelpass var det annars för dagen:
Hantelpress [Sittande]:

27,5kg/ runt 20 (uppvärmning)

30kg/ 12 12

32,5kg/ 10

35kg/ 10 PB! [sparade mig lite till detta set.]

Hantellyft åt sidan:

15kg/ 10 10
17,5kg/ 8 8 PB, aldrig testat denna vikten innan.

Lyftframåt i CC:
20kg/ 12 12
25kg/ 12
30kg/ 12 12 [Droppset, ner till 20kg]

Militärpress Fri:
45kg [uppvärmning]
55kg/ 10 10
65kg/ 10

Baksida axlar i cc:
22kg / 13 13 13 13

Hantlar för baksida axlar [Framåt lutad]:
8kg/ 10 10 10 10 [väldigt strikta INGET gung]

Axelpress maskin:
85kg [Fullt mag] / 10 10
100kg Fullt+15kg / 8
105kg Fullt+20kg / 5

Summering: Ganska okej AXEL pass men är väldigt besviken på bänkpress resultatet [får skylla mig själv] Även skönt att testa Militärpress, över 1 år sen man körde denna övning i fri.

mela
2007-11-19, 22:40
Gött pass, segt med bänken. Det är sjukt vad lite mat kan göra för skillnad egentligen! :)

Finns det någon anledning till att du kör så många set?

Blanca
2007-11-19, 22:51
Gött pass, segt med bänken. Det är sjukt vad lite mat kan göra för skillnad egentligen! :)

Finns det någon anledning till att du kör så många set?

axlar blir många set, de blir ju framsida,baksida och sidorna... de är ju ändå nån övning på varje del...

RassK
2007-11-19, 23:10
Sjuka vikter och grym fysik! :thumbup:
Kör på :hbang:

mer bilder och filmer imo!

Durre
2007-11-19, 23:22
Grymma vikter, du ska veta att många har lätt att bli avis på dig, därför ganska mycke BS hit och dit, synd att det skall vara så. Grym form och symmetri också, en klass för sig om man säger så. KÖR HÅRT!

stahlberg
2007-11-20, 00:25
Det är minsann inte av avundsjuka som åtminstone jag skrivit.

Blanca
2007-11-20, 13:31
Grymma vikter, du ska veta att många har lätt att bli avis på dig, därför ganska mycke BS hit och dit, synd att det skall vara så. Grym form och symmetri också, en klass för sig om man säger så. KÖR HÅRT!

Tack:D kul att höra.

andreasson
2007-11-20, 16:46
Gött pass fast för mig låter det helt sjukt att fan jag hade ett kasst pass så jag tog bara 135 haha monstervikter i mina ögon*flex*

Hoppas att journalen kan få forstätta ostört nu från klagande folk för det värkar ju blivit lite bättre nu.

Vad har du för arm mått blaca?

Lindow
2007-11-24, 14:06
bra jobbat biffen :D . är det nonamenoshame, zotriq och blanca som är biff trion ? :D

Blanca
2007-11-25, 01:05
bra jobbat biffen :D . är det nonamenoshame, zotriq och blanca som är biff trion ? :D

hehe nog är vi en trio alltid!

Nonamenoshame
2007-11-25, 01:07

The three biffs from Älmhult is teh shit <3

Handcuff
2007-11-25, 06:33

Ja då vore det inga problem att fiska upp en mobilkamera och filma de omdiskuterade lyften. Ja jag läste att man INTE får filma på ert gym!? Men nu pratar vi inte om att rigga upp värsta utrustningen heller...

Inte för att jag egentligen bryr mig...

Zotriq
2007-11-25, 09:41
The three biffs from Älmhult is teh shit <3

Klart vi är de :) Älmhult ffs ! :p

jojjep91
2007-11-25, 12:58
Jag tycker lätt att det är mycket trögare i smithen! hatar smith!

skitsnack om att det är mycket lättare i smithen.

Jag tror på emil. han klämmer 140kg och film kmr nog inom sin tid ;)

bra pass hitills :thumbup:!

/ själv ska jag bli en beachbodyboy :cool:

Blanca
2007-11-25, 15:45
Jag tycker lätt att det är mycket trögare i smithen! hatar smith!

skitsnack om att det är mycket lättare i smithen.

Jag tror på emil. han klämmer 140kg och film kmr nog inom sin tid ;)

bra pass hitills :thumbup:!

/ själv ska jag bli en beachbodyboy :cool:

hehe tack för den kommentaren, den fick mig att lägga ett skratt denna tråkiga dag! :hbang:

thatkrillesshow
2007-11-25, 17:35
Va inte det här en ny användare? Du har ju vart me sen 2004:D

Nonamenoshame
2007-11-25, 17:37
Va inte det här en ny användare? Du har ju vart me sen 2004:D

HAHAHA lol, såg det också. Fin bugg iaf :)

mystic[-_-]
2007-11-25, 17:59
HAHAHA lol, såg det också. Fin bugg iaf :)

Ja med tanke på att han har en post 2004 så är det verkligen en bugg

Jens Hellberg
2007-11-26, 17:10
När kommer filmen ??

stiffieboy
2007-11-27, 10:02
135kg.
9JwgFnukAXE

115kgx3
2_sbJGJ3Ho0

va än alla säger, så är en sak säker.. du är brutalt stark och jag kan inte tänka mig att de finns så många i din ålder i sverige (som inte tävlar) som kör på sånna vikter som du! :thumbup:

Nonamenoshame
2007-11-27, 10:17
va än alla säger, så är en sak säker.. du är brutalt stark och jag kan inte tänka mig att de finns så många i din ålder i sverige (som inte tävlar) som kör på sånna vikter som du! :thumbup:

Åfan att han är stark :P
man får ju depressioner varje gång man tränar med han och ser vad han utklassar en.

Starkt Emil. Hoppas på Bodycenter i helgen !

GymTT
2007-11-27, 12:22
sånt jädra tröööckkkkk i den här journalen....överväger att bila till ÄLMHULT för lite smörj, ett olympiapass isf !!!!

kör på man

Nonamenoshame
2007-11-27, 14:14
sånt jädra tröööckkkkk i den här journalen....överväger att bila till ÄLMHULT för lite smörj, ett olympiapass isf !!!!

kör på man

Kom ner hit så ska vi nog kunna fixa ett pass @ F&S, och jag lovar trück åt hela sverige :D

Oskar_NIN
2007-11-27, 14:50
140kg's vara eller icke vara är för mig lagomt väsentligt. Du visar prov på strålande fysik, och då du fortfarande är mer eller mindre nybörjare (precis som jag, förutom att jag är långt ifrån så stark som du) har du goda förutsättningar att bli ännu bättre. Fortsätt kämpa, och se inte kritik som något dåligt. Det enda jag skulle behöva var som för dig, att ha två riktiga gym-polare. Jag har 7 klasskompisar som är på samma gym, men ingen av dem vill köra så som jag - och det suger! Tror att alla behöver ett par riktigt målmedvetna gymkompisar så man får den där extra kicken med både peppning och passning!

krallan
2007-11-29, 20:19

kör på man

åå det skulle vara så kul att se när emil skulle äga er all så hårt då..och jag har sett han och bor i samma håla som han och jag säger bara att han är inget man borde leka med:hbang:

GymTT
2007-11-29, 21:16
åå det skulle vara så kul att se när emil skulle äga er all så hårt då..och jag har sett han och bor i samma håla som han och jag säger bara att han är inget man borde leka med:hbang:

ok.

jojjep91
2007-11-29, 21:36
ok.

hahahahaha

Zotriq
2007-11-30, 13:35

haha vilken kommentar . LOL

Blir de bodycenter till helgen ? du jag o dennan?

von huff
2007-11-30, 14:59

bra att komma ihåg:)

Jens Hellberg
2007-12-01, 13:59
film på bänkpress kommer ju aldrig ?

Blanca
2007-12-01, 19:15
vänta 10 min så kommer den!

Blanca
2007-12-01, 19:49
här är den! 4x15 på varje sida 20kg stång = 140!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eller?
ber om ursäkt för att jag lyfter så förbannat på röven får fixa de till nästa gång:) obs gjort med endast 1 lyft och ingen uppvärmning, kunde inte hålla mig när nonamenoshame skulle maxa:P dumt men iaf! här är filmen....
ImdoQ4yKgzU

von huff
2007-12-01, 19:53
Ta nu å lägg upp den här i träningsfilms-tråden:)Riktigt grymt!!!!!!Du har ju fötterna uppe på bänkn om jag inte ser fel?

Nonamenoshame
2007-12-01, 19:53
Fan Emil, KÖÖÖÖÖÖÖÖÖng

All In:

Durre
2007-12-01, 20:08
Snyggt! 140kg hade iaf klippt av mig halsen i bänken :), bra jobbat!

thatkrillesshow
2007-12-01, 20:27
:bow:

AntonLindberg
2007-12-01, 20:32
riktigt stark bänk !! , dessutom utan att ha fötterna i marken ;)

Nimille
2007-12-01, 20:56
Nu tror jag du har bevisat att du bänkar 140kg för alla klagande :)

stahlberg
2007-12-01, 20:57
De yttersta viktskivorna har en gulaktig färg "utåt", medan de två paren skivorna i mitten är mörka (på filmen). Detta betyder, att de yttersta skivorna med mycket stor säkerhet väger 15 kg styck. De miittersta skivorna kan vara 10, 15, 20 eller 25 kg tunga. Det kan alltså vara 120 kg istället för 140 på stången.

Om vi förutsätter att filmen inte är en bluff så är jag skyldig en halv ursäkt. Filmen visar, att Blanca har styrka att hantera vikten (140 kg?), och att han lyfter upp den.

Någon bänkpress i egentlig mening är det förstås inte fråga om. Genom att höja på höfterna kan man lyfta ett okänt antal kg mera (okänt, för att det varierar indivivudellt) än med höfterna i bänken. Detta gör man oberoende om man håller fötterna på golvet eller på bänken.

Jämför man med SL-bänkpress, så är det många bänkpressare som har s.k brygga. Den förkortar lyftvägen, ger en stabil ställning på bänken och gör att man kan "använda (få stöd av) benen". Trots detta lyfter man avsevärt mera med höfterna i luften än med höfterna på bänken.

När man ser tekniken i Blancas lyft så verkar det som om höfterna stiger mest i starten. Detta beror troligen på att starten är det tyngsta läget för Blanca. Detta är ingalunda något ovanligt i rawbänk, man kan säga att mesta kraft ("force") fordras i starten.

Ungefär i mitten av lyftet händer något konstigt, som man annars ser bara när ovana bänkpressare håller fötterna på golvet : den ena foten/det ena benet "glider ut". I detta läge av lyftet förlorar Blanca mycket styrkemässigt. I dethär läget måste han vara stark, annars hade han missat lyftet helt. I dethär läget kan man säga, att han på sätt och vis förlorar det han vann på att höja höfterna. Det kan inte vara till fördel för någon enda människa att låta foten/benet glida ut.

Jag skulle tippa att detta lyft - om det är 140 på stången - motsvarar 110-130 kg på tävling. Den stora gaffeln kommer sig av flera osäkra inverkande faktorer (t.ex hur svag starten skulle varit utan att höja på höfterna, hur mycket stoppet tar bort osv).

Men Blanca har inte heller påstått att han bänkat 140 enligt tävlingsreglerna. Om de fyra mittskivorna väger 15 kg så har han lyft 140, precis som han sa. Och i så fall är jag skyldig en halv ursäkt (och en hel, vid ett lyft med höfterna i bänken).

Ett råd, som gäller både Blanca och andra nybörjare. Lär er en bra grundteknik från början, så kanske de riktigt stora vikterna kommer småningom.

Nimille
2007-12-01, 21:00
Men Blanca har inte heller påstått att han bänkat 140 enligt tävlingsreglerna. Om de fyra mittskivorna väger 15 kg så har han lyft 140, precis som han sa. Och i så fall är jag skyldig en halv ursäkt (och en hel, vid ett lyft med höfterna i bänken).

:thumbup:
Förövrigt, om han lyfte det där ouppvärmd och med fötterna på bänken, så borde det gå lite bättre med en riktig uppvärmning samt fötterna i marken och brygga.

Tjuckot
2007-12-01, 21:11
hjälp, starkt gjort, men lyftet såg halvt livsfarligt ut ;)

stahlberg
2007-12-01, 23:30
Nimille : Detdär med ouppvärmd ska vi kanske ta med en nypa salt. Det vet vi egentligen inte om han var.

Uppvärmda muskler kan producera mera kraft (force igen, till skillnad alltså från power) än ouppvärmda. Men jag har känt en som kom in med skinnrocken på sig, lade sig på bänken och direkt pressade nytt PR utan att värma upp på något sätt (annat än att han hade rocken på sig, vilket inte kan räknas som uppvärmning. Men vilket förstås gav bättre leverage-fördel och därför underlättade lyftet.)

Normalt sett lyfter man mera om man har fötterna i golvet - med eller utan brygga, bara fötterna är hårt nertryckta - än om man har fötterna uppe på bänken. Men detta gäller bara om höfterna vidrör bänken. När man har fötterna i bänken och höjer höfterna så 1) får man lite "brygga", 2) förkortas lyftvägen och 3) blir lyftet nedåtlutande (decline) och rörelsebanan en smula fördelaktigare. Därför är ditt antagande att han skulle lyfta mera med fötterna nere och brygga felaktigt, förutsatt att han skulle ha höfterna i bänken med fötterna nere.

Däremot skulle han på sikt lyfta mera om han skulle lära in en bra lyftteknik.

__P
2007-12-01, 23:33
Grattis till 140 i bänk!

Nonamenoshame
2007-12-02, 00:15
De yttersta viktskivorna har en gulaktig färg "utåt", medan de två paren skivorna i mitten är mörka (på filmen). Detta betyder, att de yttersta skivorna med mycket stor säkerhet väger 15 kg styck. De miittersta skivorna kan vara 10, 15, 20 eller 25 kg tunga. Det kan alltså vara 120 kg istället för 140 på stången.

Om vi förutsätter att filmen inte är en bluff så är jag skyldig en halv ursäkt. Filmen visar, att Blanca har styrka att hantera vikten (140 kg?), och att han lyfter upp den.

Någon bänkpress i egentlig mening är det förstås inte fråga om. Genom att höja på höfterna kan man lyfta ett okänt antal kg mera (okänt, för att det varierar indivivudellt) än med höfterna i bänken. Detta gör man oberoende om man håller fötterna på golvet eller på bänken.

Jämför man med SL-bänkpress, så är det många bänkpressare som har s.k brygga. Den förkortar lyftvägen, ger en stabil ställning på bänken och gör att man kan "använda (få stöd av) benen". Trots detta lyfter man avsevärt mera med höfterna i luften än med höfterna på bänken.

När man ser tekniken i Blancas lyft så verkar det som om höfterna stiger mest i starten. Detta beror troligen på att starten är det tyngsta läget för Blanca. Detta är ingalunda något ovanligt i rawbänk, man kan säga att mesta kraft ("force") fordras i starten.

Ungefär i mitten av lyftet händer något konstigt, som man annars ser bara när ovana bänkpressare håller fötterna på golvet : den ena foten/det ena benet "glider ut". I detta läge av lyftet förlorar Blanca mycket styrkemässigt. I dethär läget måste han vara stark, annars hade han missat lyftet helt. I dethär läget kan man säga, att han på sätt och vis förlorar det han vann på att höja höfterna. Det kan inte vara till fördel för någon enda människa att låta foten/benet glida ut.

Jag skulle tippa att detta lyft - om det är 140 på stången - motsvarar 110-130 kg på tävling. Den stora gaffeln kommer sig av flera osäkra inverkande faktorer (t.ex hur svag starten skulle varit utan att höja på höfterna, hur mycket stoppet tar bort osv).

Ett råd, som gäller både Blanca och andra nybörjare. Lär er en bra grundteknik från början, så kanske de riktigt stora vikterna kommer småningom.

Vi valde fel vikter med färgen Ja. Men färgen spelar igentligen ingen roll. du ser på dem att det är lika dana enligt mig iaf.
jag la upp en film på 117.5 kg med stopp idag i min journal med samma vikter som Emil i början ( 3 st 15 kg ) och sen 1.25 och 2.5 på varje sida. Och det kändes bra med min teknik. Du kan väl checka in den och ge lite tips så man kommer upp i de riktigt stora vikterna ;)?

andreasson
2007-12-02, 00:26
Blanca jag skiter i alla som vill hitta fel du är kung :bow: :bow: :bow:

Blanca
2007-12-02, 00:48
Nu tror jag du har bevisat att du bänkar 140kg för alla klagande :)

nej de har bara blivit mer frågetecken...

Nonamenoshame
2007-12-02, 00:49
nej de har bara blivit mer frågetecken...

Nästan så man vill dra till body istället. Så fan mer seriöst där.

stahlberg
2007-12-02, 03:30
Det är inte för att vi är "oseriösa" som vi ifrågasätter Blancas resultat - snarare tvärtom. För min del kom jag med i diskussionen via filmtråden, då Blanca hade sitt andra användarnamn. Däremot har jag undvikit att skriva i Blancas journal i Body. Men också i Bodys forum har Blanca blivit ordentligt ifrågasatt (t.ex när det gäller hans uppgivna armmått).

Om man uppger vikter som är ovanligt höga för ålder och angiven träningsbakrund så går det lätt så att man blir ifrågasatt. Om man sedan inte "kan" filma så fortsätter frågorna. Om man sedan helt plötsligt kan filma, och lastar stången på ett oklart sätt, så försvinner inte tvivlet - i synnerhet om det lyft man filmat inte är bänkpress, utan en blandning av bänkpress och bellytoss. Det är just vi seriösa som då fortsätter ifrågasätta. (Det att Nonamenoshame haft samma vikter på stången - utom de yttersta 15 kg:na behöver inte vara något bevis för att vikten är 140. Men i så fall har Nonamenoshame inte 117,5 utan 97,5 på stången. Men som jag redan skrivit : vikterna kan också mycket väl vara de som uppgetts)

För min del ifrågasätter jag inte att Blanca har en välutvecklad kropp och att han är ganska stark (för sin ålder). På basen av bänkresultatet är jag förvånad att någon tycker han är kung. Jag tycker det är okej att JSK kallar juniorvärldsmästaren 2006 Mange Önerud för "The King". Den som är värdlsmästare<har gjort ett "kungligt" resultat.

På lördagen träffade jag en av "kungarna" inom SL. Hans namn är Ove Lehto. Han lyfte i lördags 310 kg i bänkpress (med bänktröja), vilket är ett ganska alldagligt resultat för honom. Han har - lika lite som Önerud - inte alltid varit "kung". När jag första gången såg honom tävla lyfte han antingen 142,5 eller 145 kg i bänkpress (det är så många år sedan att jag inte kan komma ihåg vilket).

Alla kommer inte att bli "kungar". Men vem som helst som är nybörjare kan bli det. Kanske också Blanca någon gång kan bli det (om han vill). Men det kommer i så fall att ta sin tid.

Däremot står min halva ursäkt kvar.

andreasson
2007-12-02, 10:46
Sänn kan man ifråga sätta ditt sätt att jämföra blaca med Sl resultat.
Så starta en egentråd om du måste fortsätta så inte denna journalen blir som den andra.

// Andreasson

Jorgen
2007-12-02, 10:51
Alla lägger av med tramsandet. NU.

Anders The Peak
2007-12-02, 11:04
här är den! 4x15 på varje sida 20kg stång = 140!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eller?
ber om ursäkt för att jag lyfter så förbannat på röven får fixa de till nästa gång:) obs gjort med endast 1 lyft och ingen uppvärmning, kunde inte hålla mig när nonamenoshame skulle maxa:P dumt men iaf! här är filmen....
ImdoQ4yKgzU
Om jag var du skulle jag ta det lugnt med att maxa på sådant där sätt. Det resulterar allt för ofta i axelskador som spolierar träningen under lång tid.

Lämna maxningarna till styrkelyftarna som byggare behöver du inte maxa utan kanske köra 2-3:or på 4-5RM som max för Muskel- och nervstimulering.

pejo
2007-12-02, 11:26
Kul med film!
Riktigt imponerande vikt för en 16-åring. Med bättre teknik borde det kunna bli mer. Detta lyft såg ju på gränsen till farligt ut. Fötterna i backen är nog bra vid maxningar.
Kör du knäböj också? Vad har du för resultat där?

Zotriq
2007-12-02, 12:20
Fan vad nice :) Jag som filmade lyftet . 140 kg :) Fattar inte nu när alla har fått en film varför dom gnäller . men återigen sjukt att du tog 140 efter du kört axlar o ouppvärmd .

Jens Hellberg
2007-12-02, 14:08
OM det är 140 och inte 120? på stången så måste jag säga att du är riktigt stark blanca, men du måste finslipa på tekniken. ner med fötterna och arslet på bänken.. :P

Blanca
2007-12-02, 14:17
Alla lägger av med tramsandet. NU.

tack!

Blanca
2007-12-02, 14:18
hehe måste hålla med om att de ser livsfarligt ut men däremot så gör jag aldrig så när jag maxar, och jag vet att jag har bra teknik men de visade jag absolut inte på filmen:D

Blanca
2007-12-02, 14:19
Kul med film!
Riktigt imponerande vikt för en 16-åring. Med bättre teknik borde det kunna bli mer. Detta lyft såg ju på gränsen till farligt ut. Fötterna i backen är nog bra vid maxningar.
Kör du knäböj också? Vad har du för resultat där?

varför tror alla jag är 16 fortfarande? fyllde 16 november... alltså 17!

bubbe
2007-12-02, 14:22
Starkt Blanca!

Men du ska få ytterliggare ett par tips (som du kanske redan är medveten om, men eftersom jag är så snäll så har du väl inget emot att jag repeterar),

1. Rumpan och fötterna är självklart, nu är du ju inte ute efter SL-bänkar men ett jäkligt bra sätt att träna brösten och att kunna ta i utan att sabba tekniken helt är att istället för att sätta fötterna på bänken lyfta upp dom i luften, testa även att smalna av greppet till någonstans något bredare än axelbrett-en hand innanför ringarna på en SL-stång

2. Om du vill bevisa din styrka som på denna filmen så ska du planera det lite bättre, se till att värma bänkpress innan du lägger dig och maxlyfter. Att du hade tränat axlar innan var riktig tur, då åtminstånde en del av överkroppen hade fått lyfta lite innan du la dig på bänkpressen. Vill du bli långvarig i dessa sammanhang så satsar du seriöst i din träning och där ingår ordentlig uppvärmning och viktanpassning.

3. När det kommer till att hävda sig i övningar som bänkpress är det en fördel att lyfta efter dom regler man normal använder för att hävda sig i styrkemätningar (rätt färger på vikterna, rätt positionering osv) även om inte allt kan bli rätt (har ju tex inga domare) så kan man försöka efterlikna och därmed få en rättvis bild av dina styrkor/svagheter. Din största svaghet i detta lyftet är utan tvekan tekniken, din styrka är helt klart sista utlåsningen, bottenstyrkan 4-5 första cm är svårt att sia om när du ligger så knasigt på bänken men jag misstänker det också ett starkt område om du väl får in tekniken.

pejo
2007-12-02, 14:32
varför tror alla jag är 16 fortfarande? fyllde 16 november... alltså 17!
:D Förlåt, borde kollat upp det innan jag skrev något.
Jag vet ju hur det är... min äldsta son började säga att han var sju och ett halvt någon månad efter han fyllt sju. Jag brukar själv fylla 25 varje år...

Ironbabe
2007-12-02, 14:35
1. Rumpan och fötterna är självklart, nu är du ju inte ute efter SL-bänkar men ett jäkligt bra sätt att träna brösten och att kunna ta i utan att sabba tekniken helt är att istället för att sätta fötterna på bänken lyfta upp dom i luften, testa även att smalna av greppet till någonstans något bredare än axelbrett-en hand innanför ringarna på en SL-stång

Varför? Jag trodde att ju bredare man höll desto mer tar du i med pecsen.

bubbe
2007-12-02, 14:43
Varför? Jag trodde att ju bredare man höll desto mer tar du i med pecsen.

nej, ju bredare desto mer tar det på yttre pecs :D

ok inte en myt då,
Förenklat, smalare = längre sträck av bröstmuskulatur tänk hantelpress.

Ironbabe
2007-12-02, 15:11
nej, ju bredare desto mer tar det på yttre pecs :D

ok inte en myt då,

Jag märker nu att jag håller på med fel sport. Ska sluta pronto och börja med knyppling tror jag ;)

tp_88
2007-12-02, 16:36
ok inte en myt då,
Är det verkligen så? Länge ROM, ja. Men bättre sträck? Det känns då bannemej inte så. Smalbänk = bröstövning? Don't tell Freddi... :D

bubbe
2007-12-02, 17:00
Är det verkligen så? Länge ROM, ja. Men bättre sträck? Det känns då bannemej inte så. Smalbänk = bröstövning? Don't tell Freddi... :D

Jag menar inte smalbänk, ett mellanting av SL-bänkgrepp och smalbänk. Freddi kallar det nog för bröstbänk.

Det finns ett ungefärligt läge där man kan ha mycket sträck (längre rom) och ändå inte ha så mycket vinkel över armbågsleden så inte triceps begränsar vikterna (smalbänk).

tp_88
2007-12-02, 17:07
Jag menar inte smalbänk, ett mellanting av SL-bänkgrepp och smalbänk. Freddi kallar det nog för bröstbänk.

Det finns ett ungefärligt läge där man kan ha mycket sträck (längre rom) och ändå inte ha så mycket vinkel över armbågsleden så inte triceps begränsar vikterna (smalbänk).
Detta är nog inte rätt tråd osv, men jag upplever då alltid ett klart mycket bättre sträck i pecsen om jag kör med minst maximalt SL-grepp, än smalare fattningar. Utan att ha någon fakta bakom så tror jag att sträcket i just pecsen blir bättre med en bredare fattning, trots kortare ROM.

Om längre ROM = bättre sträck så spelar det väl ingen roll om triceps begränsar vikterna eller ej i en smalbänk? Är sträcket bättre i bröstet så är det ju, oavsett om du bara kan hantera 50% av vikten?

bubbe
2007-12-02, 17:16
Detta är nog inte rätt tråd osv, men jag upplever då alltid ett klart mycket bättre sträck i pecsen om jag kör med minst maximalt SL-grepp, än smalare fattningar. Utan att ha någon fakta bakom så tror jag att sträcket i just pecsen blir bättre med en bredare fattning, trots kortare ROM.

Om längre ROM = bättre sträck så spelar det väl ingen roll om triceps begränsar vikterna eller ej i en smalbänk? Är sträcket bättre i bröstet så är det ju, oavsett om du bara kan hantera 50% av vikten?

Jag tror vi menar olika med ordet sträck, jag menar sträck = utdragning/längre rom för att nyttja muskulaturen mer. Alltså inte kontakt/pump/känsla som jag tror du menar med sträck.

Allan
2007-12-04, 18:53
Ni kanske kan ta det i en annan tråd, gossar? Eller rättare sagt - TA det i en annan tråd.

stahlberg
2007-12-04, 18:57
Jag vet inte om moderatorerna uppfattar mina inlägg som en del av det de kallar "tramsandet". Jag har trots min kritik också försökt vara konstruktiv. Blanca har mycket att lära sig. Skulle han han ta åt sig av mina, bubbes, tp:s m.fl inlägg (vilket iof är tveksamt, eftersom han tar åt sig mest av det negativa), så skulle han ha större nytta av sin journal.

Zotriq (var det så) undrar över en viss fortsatt kritik trots filmen. Ifall han skulle ta sig tid att läsa mina inlägg - och tänka efter vad det står i dem - så skulle han inte behöva undra.

Bänkpress är en styrkelyftsrörelse (om man utför den som bänkpress vill säga). Det är därför lätt hänt att man jämför bänkpress-resultat med styrkelyftares och bänkares resultat - i synnerhet om resultaten ifråga visar på att den som lyft den ligger nära svenska toppen i sin ålders- och viktklass. Ändå har jag i ganska liten utsträckning jämfört Blancas lyft med ett tävlingslyft.

Om Blanca vill lyfta mycket vikt i bänkpress småningom borde han satsa på att lära sig en bra teknik (vilket gäller alla nybörjare). En bra teknik är bra först när den är automatiserad. Har man en bra och automatiserad teknik så lyfter man alltid ungefär lika. Börja redan från ställningen på bänken. Leta upp Lillgrabbens eminenta inlägg som beskriver hur man tar ställning på bänken. Försök hitta olika inlägg om bänkteknik. Kolla hur olika bänkpressare tränar (iof tränar de rätt olika, men iaf).

Jag kan tänka mig att Blanca & co tränar huvudsakligen för att utveckla sina kroppar och inte för att få ökad styrka (alltså mera BB-betonat än SL-betonat). Men eftersom de också verkar tycka om att vara starka så tycker jag nog de kunde fundera lite över SL-teknik. Nonamenoshame bad mig visserligen ge teknikråd gällande hans bänkfilm i bildtråden. Men för det första tror jag hans begäran var halvt ironisk (det borde den inte vara. Det finns många teknikdetaljer han borde förändra), för det andra var filmvinkeln (rakt från fotändan och dessutom snett nerifrån) dålig när det gäller teknikanalys, och för det tredje borde han lära sig tekniken från grunden, vilket gör det svårt att ge detaljråd. Men överlag tycker jag nog Blanca, Nonamenoshame m.fl borde fundera på tekniken en del.

Bubbe : Freddi talar väl aldrig om bröstbänk?

Detta skrev jag innan jag läste vad Allan skrivit. Men jag håller nog med : jag tror knappast Blanca är intresserad av några råd, goda eller dåliga. (För egen del ska jag inte skriva här mera, utan ägna mig åt dem som vill ha råd)

Durre
2007-12-04, 19:04
Om jag hade varit blanca hade jag gått allout på att bli bodubilter!

Allan
2007-12-04, 19:05
Och därmed släpper vi ämnet. Det står var och en fritt att fortsätta denna diskussion i en annan, mer allmänt hållen tråd där fler kan ta del

jojjep91
2007-12-07, 15:50
Bra bänkat! :D hahaha, sådär såg jag ut igår när ja skulle köra sista repet på 80 ;)

nästa gång du bänka 140 så kan du ju t.om filma vikternas vikt och lägga på stången! :D då blir de nog inge mer gnäll.

Blanca
2007-12-11, 18:05
Längesen man skrev här nu... har blivit massa annat snack men jaja....

Inne på andra veckan i tung träning nu, längesen man körde de känns lite ovant men jävligt skoj!

Några bra resultat från dessa veckorna:

Bänkpress:
130x1

bicepscurl:
35x5x3

Smalbänk:
110x4
120x1

Axelpress:
40x6x3

ja de va några av dom:P kommer inte ihåg alla set i huvvet så får uppdatera från morgondagenspass och framöver.

godjul:D

jaaaaag
2007-12-11, 18:57
Biff (:

Blanca
2007-12-12, 15:20
lite bilder. gärna lite tips på vad som behöver tränas... drf jag lägger ut bilderna...
http://img231.imageshack.us/img231/6544/stp60816me8.jpg (http://imageshack.us)

http://img231.imageshack.us/img231/6959/stp60824wv5.jpg (http://imageshack.us)

http://img78.imageshack.us/img78/4672/stp60817az9.jpg (http://imageshack.us)

http://img233.imageshack.us/img233/5452/stp60820sm8.jpg (http://imageshack.us)

Tips kan vara på både posering och fysiken... tack:)

rolf
2007-12-12, 16:07
Det kan vara poseringen som är lite dålig så du inte riktigt får ut latsen, men just vidden är väl det jag tycker släpar mest. Triceps kunde få lite mer stryk också. Men fixar du det är det riktigt, riktigt grymt! Skulle ju förstås vilja se benbilder också men överkroppen är niice :)

AntonLindberg
2007-12-12, 18:07
triceps är väl de som släpar lite men det ser grymmt ut ;D!

Blanca
2007-12-14, 01:04
ben bild va de, framsidan är väl okej men baksidan behöver jobbas HÅRT med, den är så dålig just nu så lägger inte ens ut en bild från sidan på benen:
http://img156.imageshack.us/img156/9944/benenby1.jpg (http://imageshack.us)

crux
2007-12-14, 22:16
axelkåt som man är så blir man ju imponerad över hantelpressarna(vet dock ej hur utförandet är men utgår från att de är ok), och styrkan på en så fettsnål kropp såklart. bra gjort! mer triceps och trapz!

EmCeeMike
2007-12-15, 03:00
Imponerande! Skulle lägga lite mer krut på baksida axlar. Det skulle nog dom flesta behöva men refererat till sidechesten ser du ut som baksida axlar släpar.

Blanca
2007-12-15, 18:56
Imponerande! Skulle lägga lite mer krut på baksida axlar. Det skulle nog dom flesta behöva men refererat till sidechesten ser du ut som baksida axlar släpar.

okej tack för tipset:D ska jobba på de, någon/några bra övningar för just baksida axlar?

gnagaren
2007-12-15, 19:04
Facepulls, stående/sittande framåtlutande hantellyft (åt sidan)... finns en massa bra :)

Omvända flyes i CC är min favoritövning för baksida axlar :thumbup:

Blanca
2007-12-16, 21:37
Facepulls, stående/sittande framåtlutande hantellyft (åt sidan)... finns en massa bra :)

Omvända flyes i CC är min favoritövning för baksida axlar :thumbup:

ja den kör jag endel, men undrar en sak, kör du tungt i den, alltså 10-8 reps mindre/mer? jag kört en hel del i den uppemot 15... vet inte om jag borde göra de, vilket har du fått mest resultat av?

Blanca
2007-12-17, 15:30
idag blir de biceps och triceps:D hääärligt taggad till tusen idag!

Nonamenoshame
2007-12-17, 15:39
Vi får kötta idag:d

Timme
2007-12-17, 15:53
Var finns benpassen redovisade i denna journal? Eller tränar du inte benen? Om du inte gör det så är givetvis det helt okej. Man bestämmer över sin egen kropp :)

gnagaren
2007-12-17, 16:27
ja den kör jag endel, men undrar en sak, kör du tungt i den, alltså 10-8 reps mindre/mer? jag kört en hel del i den uppemot 15... vet inte om jag borde göra de, vilket har du fått mest resultat av?

Jag ligger alltid mellan 4-8rep i basövningar. I komplementsövningar som denna ligger jag på allt mellan 8-15rep (vissa övningar uppemot 20 om jag vill ha pump). Fast oftast runt 10rep +/- 1 i för baksida axlar.

Blanca
2007-12-17, 17:46
tack för informationen gnagaren får testa de:)

Dagens pass:
triceps:

smalbänk:
95kg / 12
105kg / 8
115kg / 3 [ångrar att jag inte gjorde en 1:a]
120kg / 1 [gamla PB från förra veckan!]
122,5kg / 1 LÄTT !
125kg / 1 hyfsatlätt PB!
127,5kg / hyfsatlätt PB!
130kg / 1/2 fick hjälp av passaren men hade nog inte behövt de:)

triceps press i dragbakomnacke maskin:
70kg / 12 12 12 SJUKT TUNGT!

Pullovers:
17,5kg på varje sida. / 10 10 10

gjorde något med tricepsen på sista setet så kunde fan inte köra mer:(

Biceps:
Skivstångscurl:
55kg / 8 8 8 PB! [tror jag iaf]

Hantelcurl:
22,5kg / 10 10 10 10

mellan de 2 sista setten på hantelcurlen så körde jag super sett med skivstångscurl:
55kg / 6 3!!! 5!!!! fråga mig inte hur fan de gick till, lika mkt vila mellan setten.

koncentrationscurl mot !?känet!?:
22,5kg / 10 10 10 PB!
25kg / 8 8 PB!

blev ett ganska kort pass men ändå extremt roligt:D Pga ökningen i smalbänk på 7,5 och kanske mer hade kunnat gå! gör verkligen tung träning så mkt vikt på en vecka? i varje fall nytt PB på 7,5kg:D

Zotriq
2007-12-17, 17:53
SJuke fan ;) kanske max drar en bit över 100 i smal och så kommer du med 127.5 och 130 tar du ju ;)
´Fint pass :)

Blanca
2007-12-17, 19:13
SJuke fan ;) kanske max drar en bit över 100 i smal och så kommer du med 127.5 och 130 tar du ju ;)
´Fint pass :)

hehe, tror jag är sjuk tyvärr, inte så förbannat i magen absolut ingen aptit!:furious:

Blanca
2007-12-17, 22:20
dagsformen på min biceps:D
insida:
http://img81.imageshack.us/img81/5017/dsc00161pb9.jpg (http://imageshack.us)

utsida:lite suddig tyvärr.
http://img216.imageshack.us/img216/8605/dsc00160rr8.jpg (http://imageshack.us)

GymTT
2007-12-17, 22:48
bra peak på biccen.

Men varför maxa och köra 1or i smalbänk i 5 av 8 set?

Blanca
2007-12-18, 00:38
bra peak på biccen.

Men varför maxa och köra 1or i smalbänk i 5 av 8 set?

meningen va inte att köra 8 sett men eftersom jag maxade 120 förra veckan och då va de MAX! och gick lätt som fan denna veckan så kunde jag inte låta bli att försöka mig på ett bättre resultat!

Blanca
2007-12-18, 00:41
Var finns benpassen redovisade i denna journal? Eller tränar du inte benen? Om du inte gör det så är givetvis det helt okej. Man bestämmer över sin egen kropp :)

har varit riktigt dålig på att skriva ner mina pass överhuvud taget och därför har ben redovisningen blivit lidande... självklart tränas benen!

Blanca
2007-12-18, 00:42
http://img149.imageshack.us/img149/3544/dsc00164te1.jpg (http://imageshack.us)

överlag framifrån har inte lagt ut någon har jag fått höra:P DB fram va de här:d

Durre
2007-12-18, 15:06
Ser bra ut! Armarna är väl bäst och magen såg bra ut, du kanske inte får ut din rygg riktigt eller så bör du ha prio på den men det vet du nog redan :) keep on!

Blanca
2007-12-18, 15:19
Ser bra ut! Armarna är väl bäst och magen såg bra ut, du kanske inte får ut din rygg riktigt eller så bör du ha prio på den men det vet du nog redan :) keep on!

ryggen finns där, bara å kolla längre bak i tråden så, de är förmodligen min bästa det på kroppen, men däremot ligger latsen efter men inte så mkt som bilden visar!

Emil_Larsson
2007-12-18, 17:19
Tjena!

Kollat igenom hela din journal nu och kan konstatera att du är SJUKT stark!
Imponerad till 100 % får jag säga, kriga på, det bådar endast goda ting! :thumbup:

andreasson
2007-12-18, 17:29
Blanca du måste ha gener som gillar dig :thumbup: riktigt bra armar kul att du börjar skriva upp passen igen

Zotriq
2007-12-18, 17:41
Dina armar är sjuka emil , Den peaken leker man inte med :)

Blanca
2007-12-19, 12:12
slutade tidigt idag så ska ner och köra rygg,ben passet redan nu:)

crux
2007-12-19, 17:33
dur ser inte ut att vara så stark men det e du fan...

gött

Nonamenoshame
2007-12-19, 17:47

gött

Dags att se han IRL DÅ.

Blanca
2007-12-20, 23:39

gött

haha okej... ditt perspektiv! :naughty:

Blanca
2007-12-20, 23:41
blev benpass igår kan skriva ner resultaten i knäböjen! [OBS KAN FAN INTE GÅ IDAG! ]

Knäböj:
110kg / 10 10 10
120kg / 8 8

OBS! alla böjarna är gjorda med maximal böjning alltså det gick inte gå längre ner än jag gick... såg väl ungefär ut som en skitande groda:D

PeRRy
2007-12-21, 02:13
Ser bar ut hade viljat träna med er :D

Får bra peppning :D

Men försök lägga på dig mer massa du ser så jävla tanbig ut :P

Men visst fan är du stark o bra tränad men mer mer massa :D

Emil_Larsson
2007-12-21, 07:01
Ser bar ut hade viljat träna med er :D

Får bra peppning :D

Men försök lägga på dig mer massa du ser så jävla tanbig ut :P

Men visst fan är du stark o bra tränad men mer mer massa :D

Och med mer massa så ökar även styrkan, ungefär lika fort som min dolme går upp när jag ser på erotisk film.
Kriga på!

ZyphoX
2007-12-21, 14:24
Och med mer massa så ökar även styrkan, ungefär lika fort som min dolme går upp när jag ser på erotisk film.
Kriga på!

Bra association!(stavning?) :D

OnT: Ser grymt bra ut! Vilket massivt monster du är, Blanca :bow:

Blanca
2007-12-21, 17:11
Bra association!(stavning?) :D

OnT: Ser grymt bra ut! Vilket massivt monster du är, Blanca :bow:

tack alla:)

bästa idag, jämföra träning med porrfilm? ja varför inte:D

Blanca
2007-12-24, 02:41
axelpass idag: väldigt kort och fint:D

Militärpress sittande utanryggstöd:
60kg / 10
70kg / 10
80kg / 8 sparade på krutet lite:D
90kg / 8 PB! fick en hjälpande hand när jag höll på att trilla bakåt i 2 av repsen.

Hantellyft åt sidan [båda samtidigt]:
15kg / 10 10 10

Supersett med hantellyft sidan [framåtlutad för baksida axlar]:
10kg / 12 12 12

axelpress utan ryggstöd sittande:
20kg / 15 15 15

första gången jag är hemma och tränar på väldigt länge... skönt med en normalstor skivstång och inte den feta jäveln på gymmet som väger 25 istället för 20!:S

Exdiaq
2007-12-24, 03:41
Goa vikter du kör med :thumbup:

jojjep91
2007-12-24, 14:46

gött

lol är du dum i hu*et? :D

hans biceps ser ju tom ut att kunna bänka 100kg!

Exdiaq
2007-12-24, 15:51
lol är du dum i hu*et? :D

hans biceps ser ju tom ut att kunna bänka 100kg!

Njaa, håller med honom, han ser inte SÅ stark ut.

Zotriq
2007-12-24, 16:12

Ni måste ju fan vara dumma i huvet helt seriöst asså . Han ni sett någon i den ålder som ser ut så eller ?

Lepras
2007-12-24, 16:13
Ni måste ju fan vara dumma i huvet helt seriöst asså . Han ni sett någon i den ålder som ser ut så eller ?

va fan spelar åldern för roll i det sammanhanget?

Jorgen
2007-12-24, 16:15
Nästa person som skriver något lika otrevligt som personerna ovan gjort kommer jag personligen att banna i en månad.

Håll en trevlig ton eller håll tyst.

Exdiaq
2007-12-24, 16:16

Jaa...

Och varför är du så förbaskat aggressiv för? Har jag dissat det han har åstakommit eller något? Av vilken anledning ska du, och en del andra, hoppa på folk som ger helt vanliga kommentaren för?

Lepras
2007-12-24, 16:21
Nästa person som skriver något lika otrevligt som personerna ovan gjort kommer jag personligen att banna i en månad.

Håll en trevlig ton eller håll tyst.

Sorry..God jul på dig

Blanca
2007-12-24, 23:54

nej du har helt rätt, ser ut som en sticka på 4 år som bänkar 9kg!

Blanca
2007-12-25, 00:42
En liten rolig film:) är inte säker på om de är 110 eller 115 men men, filmen gjordes 00:25 :D
54IeVr5SpIY
PS! kolla in min fina ställning för benen;)

von huff
2007-12-25, 09:03
Han är i mycket god form och är stark.Om han skulle vara i sämre form(mer fläsk) så skulle han vara ännu starkare!

Emil_Larsson
2007-12-25, 09:12
Hur är det vetenskapligt möjligt att pressa 90kg över huvudet "SITTANDE" utan ryggstöd. Mannen jag säger bara... Du är insane! bra kämpat!

Zotriq
2007-12-25, 16:15
Mycket bra pressat emil :)

Exdiaq
2007-12-25, 16:39
nej du har helt rätt, ser ut som en sticka på 4 år som bänkar 9kg!

Hade jag sett dig på gymmet och skulle gissa mig till vad du tog i bänkpress exempelvis så skulle jag definitivt inte gissat på det du säger att du tar. Du SER stark ut, men inte superstark.

Och snälla, ska någon svara på det här inlägget, låt det vara Blanca och inte hans svans av polare från Älmhult.

Jens Hellberg
2007-12-26, 00:15
Film på millitärpressen ? 90*8 reps. Dom kan inte ha varit helt perfekta?

Morris
2007-12-26, 01:25
Rolig träningsdagbok, tråkigt bara att den skall bli sönderskriven av en massa skeptiker. Killen har visat att han tar 135kg i bänk med negativ lutining i smitten bara det borde räcka som bevis!.

Måste säga att du är ruggigt stark för din ålder, tyckte själv att jag var stark som tog 120kg vid 17år och 102 vid 15år men satan vad stark du är och det är inte bara i bänken... grymmt!!

Tycker att din fysik ser mycket bra ut,särskillt med tanke på att du just fyllt 17!! Både armar (dock behöver triccarna piskas dom släpar jämför med din sjukt pikade biceps:thumbup:, du kommer att få ruggiga armar om du får upp storleken på triccen lite mera), axlar, bröst och rygg (ser riktigt bra ut) ser jätte bra ut, benen såg också bra ut men släpade i mitt tycke lite så piska skiiiiten ur dom:hbang:.

The sky is the limit Blanca*flex*

/Morris "med spindelarmar om man jämför med dina"

Blanca
2007-12-26, 15:14
Film på millitärpressen ? 90*8 reps. Dom kan inte ha varit helt perfekta?

nere och nuddar bröstet så jag vet inte redigt om de går att göra de mer perfekta? skulle vara bra med lite tips...:)

Blanca
2007-12-26, 15:17
Rolig träningsdagbok, tråkigt bara att den skall bli sönderskriven av en massa skeptiker. Killen har visat att han tar 135kg i bänk med negativ lutining i smitten bara det borde räcka som bevis!.

Måste säga att du är ruggigt stark för din ålder, tyckte själv att jag var stark som tog 120kg vid 17år och 102 vid 15år men satan vad stark du är och det är inte bara i bänken... grymmt!!

Tycker att din fysik ser mycket bra ut,särskillt med tanke på att du just fyllt 17!! Både armar (dock behöver triccarna piskas dom släpar jämför med din sjukt pikade biceps:thumbup:, du kommer att få ruggiga armar om du får upp storleken på triccen lite mera), axlar, bröst och rygg (ser riktigt bra ut) ser jätte bra ut, benen såg också bra ut men släpade i mitt tycke lite så piska skiiiiten ur dom:hbang:.

The sky is the limit Blanca*flex*

/Morris "med spindelarmar om man jämför med dina"

måste säga att jag satt med ett stort leende på läpparna när jag läste ditt inlägg:)
som du säger så ligger tricc och benen efter och de är också dom tillsammans med baksida axlar som piskas 2 ggr i veckan... så de ska nog bli ordning på det snart!
PS! kollade i dagsformstråden innan och dina armar är inte dåliga dom heller så FUCK NO! spindelarmar!

Timme
2007-12-26, 15:23
nere och nuddar bröstet så jag vet inte redigt om de går att göra de mer perfekta? skulle vara bra med lite tips...:)

Du kan väl dra en film nästa gång du axelpressar? (militärpress heter det nämligen inte för då står man upp). 8 reps på 90kg i axel press är mycket imponerande.

Du har ju filmat din nya bänkställning (som var mycket fiffig) så då kan du ju filma detta? :)

ramagoen
2007-12-26, 15:29
militärpress utförs från axlarna till stången på raka armar, med stel kropp (absolut ingen inblandning av benen, då är det pushpress).

om du pressar 90kg 8 reps på detta viset (militär) så är du otroligt stark.

Blanca
2007-12-26, 15:31
militärpress utförs från axlarna till stången på raka armar, med stel kropp (absolut ingen inblandning av benen, då är det pushpress).

om du pressar 90kg 8 reps på detta viset (militär) så är du otroligt stark.

eftersom jag sitter ner så går de inte använda benen, lr ja jag gör de iaf inte... ska nog kunna fixa en film på de:)

Blanca
2007-12-26, 15:32
http://img403.imageshack.us/img403/2195/dsc00207tw9.jpg (http://imageshack.us)

Altec
2007-12-26, 15:49
Galen.

Nonamenoshame
2007-12-26, 17:02
Mr.Jagharsjukastpeakever har talat :) Ses snart mannen <3 :)

njh
2007-12-27, 12:28
vad ligger armmåttet på nu?:)

Blanca
2007-12-27, 14:44
vad ligger armmåttet på nu?:)

no idea... inte en aning...

XAdAMx
2007-12-27, 15:29
http://img403.imageshack.us/img403/2195/dsc00207tw9.jpg (http://imageshack.us)
Villken jävla bulle! *flex* bara och kämpa på!:thumbup:

Blanca
2007-12-27, 15:40
Dagenspass:
knäböj [maxdjup]
100kg / 10 10 10 10
120kg / 4 4

utfalls steg med skivstång:
tror de va runt 40kg / räknade inte men jobbig va de!

Bänkpress [smal]:
110kg / 6 6 6 PB!

tricepscurl: vet inte vad den heter riktigt men de är som en curl iaf:D
10kg[varje hand] / 10 10 10

körde även lite mage,vader,nedre rygg.

Zibbe
2007-12-27, 16:11
Sinnessjukt bra! :) Både formen och styrkan är nog det värsta jag sett! (positivt :D)

stiffieboy
2007-12-28, 10:56
dagsformen på min biceps
insida:
http://img81.imageshack.us/img81/5017/dsc00161pb9.jpg (http://imageshack.us)

utsida:lite suddig tyvärr.
http://img216.imageshack.us/img216/8605/dsc00160rr8.jpg (http://imageshack.us)

najs hill!! :D imponerande vikter du kör på och de är tråkigt att alla ska haka upp sig på dina vikter..

verkar som att många som skriver är lite avundsjuka *whistle*
bara att fortsätta me de du gör, för de verkar funka jävligt bra :thumbup:

dessutom, varför ska du behöva bevisa något här på forumet? du och dina kompisar vet uppenbarligen att du är jävligt stark och det borde egentligen räcka! ska du börja tävla i nåt i framtiden, bb eller sl?

/Stiffie

Blanca
2007-12-28, 18:09
najs hill!! :D imponerande vikter du kör på och de är tråkigt att alla ska haka upp sig på dina vikter..

verkar som att många som skriver är lite avundsjuka *whistle*
bara att fortsätta me de du gör, för de verkar funka jävligt bra :thumbup:

dessutom, varför ska du behöva bevisa något här på forumet? du och dina kompisar vet uppenbarligen att du är jävligt stark och det borde egentligen räcka! ska du börja tävla i nåt i framtiden, bb eller sl?

/Stiffie

tack jo du har förmodligen rätt där....
vet inte är iaf inte sugen på sl men däremot så SKA jag upp på scenen någon gång...

Blanca
2007-12-28, 20:54
blev ett litet pass idag med endast för att hålla igång nu när gymmet har julstängt:

Bänkpress:
110kg/ 7
90kg/ 15
60kg/ bara pumpade ut lite tappade räkningen efter 20 lr något...

Dips:
kv/ inte en aning har film på det som kommer upp senare, gjorde iaf 3 sett..

Stängrodd:
60kg/ 15
80kg/ 10 8 sista settet blev nog lite ostrikt...

va även ute och sprang en runda innan för att få lite flås:D

Blanca
2007-12-28, 21:19
T6mvwxbM4Ng

tredje settet blev de film:) hade inte någon som kunde hålla kameran så blev inge bra...

Blanca
2007-12-29, 13:04
Dagens pass Rygg vidd, triceps.

Latsdrag V-Handtag:
80kg / 8 8 8

Mellan breda Latsdrag mot bröst:
80kg / 8 8 7,5 blev inte riktigt ända ner till bröstet.

Chins, fast ingen ställning för chins så fick köra mellan i en CC, dåligt grepp:
kv / 10 10 10+2

Triceps:

Triceps extension i CC:
70kg / 10 10 10 Riktigt skön pump=)

samma fast med 1 arm:
20kg / 8 8 8

tricepsextensions runt huvudet med z-stång:
40kg / 10 10 10 körde några reps smalbänk med samma stång som dropp set.

Dips:
kv+20kg / blev någon form av uppvärmning=)
kv+35kg / 13 riktigt lätta
kv+45kg / 8 vikt skivorna började gunga så förbannat hade kunnat få upp några till men men.

skönt pass... blev lite mindre vikter i CC och latsdragen eftersom det är mycket segare än dom vi använder på F&S...

jojjep91
2007-12-29, 13:18
starka dips mannen! :thumbup:!

jag själv kör med kv + 5-10kg ba :D

men kör inte dips så mkt, för dem har bytt ut dips ställningen. *gah!* orka ffs.

likadant med chins räcket, de har dem med bytt ut! jag älskar chins.:(

fan filmen funka inte :SS

Blanca
2007-12-29, 13:27
starka dips mannen! :thumbup:!

jag själv kör med kv + 5-10kg ba :D

men kör inte dips så mkt, för dem har bytt ut dips ställningen. *gah!* orka ffs.

likadant med chins räcket, de har dem med bytt ut! jag älskar chins.:(

fan filmen funka inte :SS

har en ny film från dagens pass... där även mitt skärp går sönder HARDCORE! :hbang:

gnagaren
2007-12-29, 14:19
Tränar du inga roddövningar eller marklyft under dina ryggpass? Tyckte det såg su konstigt ut med 3ryggövningar där inga var rodd och sedan 4tricepsövningar.

Ryska_raketen
2007-12-29, 14:21
Finfina dips!

Nonamenoshame
2007-12-29, 15:08
Tränar du inga roddövningar eller marklyft under dina ryggpass? Tyckte det såg su konstigt ut med 3ryggövningar där inga var rodd och sedan 4tricepsövningar.

Han kör ett pass med bredd och ett pass med tjocklek, de övningarna du nyss sa kommer nog i det andra passet !

gnagaren
2007-12-29, 15:14
Han kör ett pass med bredd och ett pass med tjocklek, de övningarna du nyss sa kommer nog i det andra passet !

Aiight :thumbup:

Blanca
2007-12-29, 17:09
aLscC3dIHqA
märkte att det bara va 12 reps... dennis hur räknar du?:P

Blanca
2007-12-29, 17:27
ett set som jag inte skrev in i jorunalen var detta... lite roligt är det ändå:D fick lite vääääl mkt sving på skivorna för att kunna hålla kvar kroppen:P

hKfEavNcJkk

Ryska_raketen
2007-12-29, 17:30
Inget direkt överdrivet bra djup kanske. Men tog säkerligen bra :) Kul med filmer!

Blanca
2007-12-29, 17:34
Inget direkt överdrivet bra djup kanske. Men tog säkerligen bra :) Kul med filmer!

haha kan inte gå längre ner:P skivorna går ner i marken...
de va i något sett jag gick längre ner och då rörde dom marken... drf jag bara använder 10kg skrivor som störst...

Ryska_raketen
2007-12-29, 17:36
hehe, i c =)

Nonamenoshame
2007-12-29, 17:44
Jag kan inte räkna, därför jag bara går matte a:)
Riktigt fina grejer det här :D
Imrgon ska vi ha kul:D

Zibbe
2007-12-29, 17:55
Imponerande Blanca :thumbup: Funderat på att börja i någon kroppssport senare? Typ Sl eller BB eller nåt i den stilen? Du verkar nämligen ha grymt bra förutsättningar för båda!

Blanca
2007-12-29, 18:45
Imponerande Blanca :thumbup: Funderat på att börja i någon kroppssport senare? Typ Sl eller BB eller nåt i den stilen? Du verkar nämligen ha grymt bra förutsättningar för båda!

sl blir det inte men vill upp på scen och posera lite om något år kanske:)

Zibbe
2007-12-29, 19:16
sl blir det inte men vill upp på scen och posera lite om något år kanske:)

Tycker jag att du ska ;) Kommer bli spännande att se!

Blanca
2007-12-30, 17:59
Dagens pass: Axlar,Ben [fram och bak] vader

Hantelpress:
38,5kg / 10
40,5kg / 8 7 5

Smith, bakomnacken:
60kg / 8 7 7

hantellyft åt sidan:
13,2kg / 6 6 6 [håller emot så mycket det går på tillbaka vägen, fullkontakt]

Hantellyft framåtlutad för baksida axlar:
11,5kg / 7 7 7 [håller emot så gott det går.]

Knäböj:
90kg / 12
110kg / 10 10
120kg / 8 [började få ont i nedre ryggen så fick stoppa där]

Benpress med maxdjup:
170kg / 10 8 8 8

liggande bencurl:
30kg / 10 10 9 jävla skön=)

Benspark:
95kg / 8 8 6 [Sakta upp och sakta ner]

utfall med skivstång... tror de va:
30kg / 10 10 10 på varje ben.

Vader:

Sittande vadpress:
40kg / 10 10 10 Riktigt sakta, stannade 1 sek längst upp... riktig pump!=)

Stående med superset av sittande:
vet inte hur mycket det var i maskinen men ungefär 80kg var nog vad pressen sen satte vi nog på 60kg till... räknade inte men blev iaf 6 sett...

Tränade för övrigt i osby idag... roligt med ett annat gym=)

vikt efter passet låg på : 80,6 med kläder utan skor=)

Nonamenoshame
2007-12-30, 18:09
Riktigt kul idag i osby,

Dock hade du 200+släde i benpressen. Dock var det ju inte ens segt ;)

Jens Hellberg
2007-12-30, 18:44
Mer ben ;) nerå men benen släpar efter lite med tanke på resten av kroppen :P tkr du ska köra fler set knäböj ja..

Nonamenoshame
2007-12-30, 18:57
Mer ben ;) nerå men benen släpar efter lite med tanke på resten av kroppen :P tkr du ska köra fler set knäböj ja..

Men vad är det för trams ? 4 set knäböj räcker gott och väl, finns faktiskt fler benövningar grabben.

Zibbe
2007-12-30, 19:23
Ursäkta offtopicen men jag måste bara fråga hur det kommer sig att ni verkar köra på så många olika gym? Har ni flera oliak gymkort eller betalar ni "inträde" varje gång bara för att testa ett nytt gym?

Nonamenoshame
2007-12-30, 19:29
Ursäkta offtopicen men jag måste bara fråga hur det kommer sig att ni verkar köra på så många olika gym? Har ni flera oliak gymkort eller betalar ni "inträde" varje gång bara för att testa ett nytt gym?

Roligt att testa andra gym så man får lite ny motivation. Garanterat mycket roligare än att ligga på samma gym dag efter dag.

Zibbe
2007-12-30, 19:39
Roligt att testa andra gym så man får lite ny motivation. Garanterat mycket roligare än att ligga på samma gym dag efter dag.

Jo det håller jag med om, har själv gjort samma vid ett par tillfällen. Men borde det som sagt inte bli rätt så dyrt i längden menar jag? Eller har ni kanske tillochmed olika gymkort?

Nonamenoshame
2007-12-30, 19:44
Jo det håller jag med om, har själv gjort samma vid ett par tillfällen. Men borde det som sagt inte bli rätt så dyrt i längden menar jag? Eller har ni kanske tillochmed olika gymkort?

Inte så farligt att betala 50 kr då och då .

Blanca
2007-12-30, 20:09

som jag skrev i passet så fick jag ont i ryggen av de och har dragit av något nyligen i ryggen så vill inte att det ska hända igen... så det fick vara med knäböj för dagen... men i vanliga fall blir det mer set böj! benen ligger efter och därför tränas dom 2 ggr i veckan:hbang: :hbang: