Visa fullständig version : Zibbes journal mot bättre kropp & vetande!
Här kommer mitt nya schema och upplägg för allmän beskådning *whistle* Ge gärna kommentarer och åsikter gällade upplägget så att det kan bli så bra som möjligt!
Måndag: Rygg (vidd) + baksida axlar + triceps
Tisdag: Ben + vader
Onsdag: Axlar (pressar & mitt) + mage
Torsdag: Rygg (tjocklek) + traps
Fredag: Bröst + framsida axlar + biceps
Måndag:
Rygg (vidd): Chins 4 set, Latsdrag med V-handtag 3 set, Latsmaskin (technogym) 3 set
Baksida axlar: Omvända flyes på lutande bänk 4 set
Triceps: Smalbänk 3 set, Liggange tricepextension 2 set, Tricepsextension i maskin 2 set.
Tisdag:
Ben: Knäböj 4 set, Raka marklyft 4 set, Benpress 3 set, Liggande lårcurl 3 set, Benspark 3 set, Sittande lårcurl 3 set
Vader: adpress i smith 4 set, sittande vadpress 3 set
Onsdag:
Axlar: Hantelpress 4 set, Sittande press i smith 3 set, Lateral raise med hantlar 3 set, drag till hakan 3 set.
Mage: Sit-ups med vikt 3 set, crunches i maskin 3 set, benres i
ställning 3 set.
Torsdag:
Rygg(tjocklek): Marklyft 4 set, Skivstångsrodd 4 set, sittande rodd 3 set, Rodd i maskin 3 set.
Traps: Shrugs 3 set
Fredag:
Bröst: Bänkpress: 4 set, Uppåtlutande hantelpress 3 set, flyes alt. cable crossover 3 set.
Framsida axlar: Framåtlyft med hantlar 2 set.
Biceps: Skivstångscurl (rak eller EZ avgör jag senare) 3 set, scottcurl 3 set, kabelcurl 2 set.
Richyboy
2008-01-03, 22:33
Har inget att klaga på, ser bra ut :thumbup:
Kanske skulle vila t.ex ons och köra det passet på lör/sön istället?
Har inget att klaga på, ser bra ut :thumbup:
Kanske skulle vila t.ex ons och köra det passet på lör/sön istället?
Tror du inte att man skulle bli övertränad i både triceps och i axlarna ifall dessa får ta stryk två dagar i rad? Var iallafall det jag tänkte då triceps utan tvekan tillsammans med biceps är den muskel som tränas flest gånger per vecka, både direkt och indirekt. Tror nog det blir maximalt med vila "overall" om axlarnas pressdag ligger på onsdagen :P
Richyboy
2008-01-04, 14:27
Måndag:
Rygg (vidd): Chins 4 set, Latsdrag med V-handtag 3 set, Latsmaskin (technogym) 3 set
Baksida axlar: Omvända flyes på lutande bänk 4 set
Triceps: Smalbänk 3 set, Liggange tricepextension 2 set, Tricepsextension i maskin 2 set.
Tisdag:
Axlar: Hantelpress 4 set, Sittande press i smith 3 set, Lateral raise med hantlar 3 set, drag till hakan 3 set.
Mage: Sit-ups med vikt 3 set, crunches i maskin 3 set, benres i
ställning 3 set.
Onsdag:
Rygg(tjocklek): Marklyft 4 set, Skivstångsrodd 4 set, sittande rodd 3 set, Rodd i maskin 3 set.
Traps: Shrugs 3 set
Torsdag:
Ben: Knäböj 4 set, Raka marklyft 4 set, Benpress 3 set, Liggande lårcurl 3 set, Benspark 3 set, Sittande lårcurl 3 set
Vader: adpress i smith 4 set, sittande vadpress 3 set
Fredag:
Bröst: Bänkpress: 4 set, Uppåtlutande hantelpress 3 set, flyes alt. cable crossover 3 set.
Framsida axlar: Framåtlyft med hantlar 2 set.
Biceps: Skivstångscurl (rak eller EZ avgör jag senare) 3 set, scottcurl 3 set, kabelcurl 2 set.
Byt ut några dagar mot varann? :D, fast jag hade antagligen kört alla rygg övningar samma dag.
Dagens pass: Broest! Var förövrigt på ett annat gym idag. Riktigt hardcore med gamla grejer och feta viktplattor!
Bänkpress:
67.5kg / 8 (omg detta trodde inte ens jag :P)
70kg / 6 (Filmat detta set! Lägger kanske upp senare ikväll eller imorgon)
72.5kg / 4 (detta för hela slanten nästa pass, var ju trotsallt trött efter de två tidigare seten så jag borde nog kunne köra tre solida femmor)
Lutande bänkpress (var bara tvungen att pröva :D finns inte på vårt gym):
60kg / 6 (hehe kändes lustigt när man skulle racka och unracka :P)
Lutande hantelpress:
22.5kg+hantelgrepp / 7 6
25+hantelgrepp / 0 (gick bara inte att få upp ur bottenläget *grr* längtar till det vanliga gymmets tjugofyror)
+ lite trash i pecdec och i CC:n. Inget seriöst direkt eftersom vi hade tider att passa efteråt.
Reflektion: Kul med nytt gym! Men det absolut roligaste var bänken! Trodde aldrig att jag skulle klara något utav de tre set jag gjorde. Positivt överraskad! Hundra kilo till sommaren borde väl gå, eller?
Får även se hur jag gör med filmen, ska göra läxa nu kväll hade jag tänkt.
// Zibbe
FY6UT5BTODc
Här är då mitt set på 70kg...egentligen inget att skryta över när man spanar in alla andras journaler, men personligen är jag jättenöjd! :) Trodde jag skulle köra på höst 67.5kg under det här passet.
Det kan se ut som jag studsar ganska så mycket men det faktiskt bara som det ser ut, de första repsen var faktiskt lättare än vad jag hade trott. Dock så kan jag erkänna att det blev lite väl fult på den femte repsen. Ser ni några andra tillkortakommanden i tekniken så säg gärna till!
thatkrillesshow
2008-01-04, 19:24
Har inte hunnit kolla igenom hela journalen än, men kan säga att du dwarfar mig i bänk iaf:thumbup:
Antagligen allt annat också;)
thatkrillesshow
2008-01-04, 19:42
Kul att du kan köra knäböj igen, som du inte kunde i journalbörjan;)
Ang. schemat; kanske kan bli för mkt med 5 ggr/veckan. 3-4 ggr/veckan skulle iaf jag säga e opti att träna.
Sen tyckte jag det va många (typ alla) övningar (på onsdags passet) som träffar framsida axlar men inte baksidan. Ex: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2735208&postcount=27
Har själv en axelskada nu pga för mkt axel/böst-pressar som träffar framsida axel bra, och snålt (typ igen) med baksida axel träning. Så ett tips från min sida e att byta ut lite av axelövningarna, mot övningar för baksida axlar. Och givetvis köra cuffar före varje axel/bröst-pass;)
Men detta e bara mina åsikter, träning e induviduellt, gör det som känns bra;)
Annars såg schemat bra ut:thumbup:
Richyboy
2008-01-04, 21:17
Du måste ha otrolig max stryrka.
Jag skulle aldrig klara att ha samma tempo som på dom 3 första repsen som du gjorde (Har gjort 70x10).
Vad har du för maxning i bänken?
Kul att du kan köra knäböj igen, som du inte kunde i journalbörjan;)
Ang. schemat; kanske kan bli för mkt med 5 ggr/veckan. 3-4 ggr/veckan skulle iaf jag säga e opti att träna.
Sen tyckte jag det va många (typ alla) övningar (på onsdags passet) som träffar framsida axlar men inte baksidan. Ex: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2735208&postcount=27
Har själv en axelskada nu pga för mkt axel/böst-pressar som träffar framsida axel bra, och snålt (typ igen) med baksida axel träning. Så ett tips från min sida e att byta ut lite av axelövningarna, mot övningar för baksida axlar. Och givetvis köra cuffar före varje axel/bröst-pass
Men detta e bara mina åsikter, träning e induviduellt, gör det som känns bra;)
Annars såg schemat bra ut
Håller med om att en vilodag på t.ex onsdagen skulle vara skönt, men jag tycker jag har det ganska så stressigt i vardagen redan som det är och om jag var tvungen att ta bort ett pass så blir det antagligen ännu mer stressat då jag blir tvungen att dela upp det passet över de fyra återstående passen. Och änsåläng så tycker jag inte att framstegen har hämmats utav att träna fem dagar i veckan. men jag förstår din ståndpunkt.
När det gäller axlarna så har jag också tänkt på det ;) Har ju lagt till 4 set på axelns baksida under ryggdagen mot endast två set specifikt för framsidan. Funderar dock på att helt ta bort dessa och även minska mängden pressar för axlarna då dessa som sagt nästan enbart fokuserar på framsidan. Även fler övningar för mittdelat ska jag nog lägga in. Så att det kanske blir tre set med pressar, fyta set för mittdelat och fyra för baksida. Vad tror ni om det? Har själv haft en axelskada..dock så fick jag denna när jag för länge sedan körde dips ;P Fixade sig dock med ihållande träning för axeln och kontinuerlig cuff-uppvärmning.
Tack för kritiken ;) Fick mig att tänka över mitt schema! ;)
Jag skulle aldrig klara att ha samma tempo som på dom 3 första repsen som du gjorde (Har gjort 70x10).
Hehe tackar så mycket för de fina orden! *cupid* men seriöst så vet jag faktiskt inte riktigt vilket max jag har då jag aldrig riktigt maxat. Skulle väl gissa i runda slängar på typ 80-82.5kg eller något sådant. Gjorde om jag har för mig rätt en 77.5 ouppvärmd med kort stopp för en tid sedan.
Håller med, haha..
Snyggt gym btw :d
thatkrillesshow
2008-01-04, 22:27
Håller med om att en vilodag på t.ex onsdagen skulle vara skönt, men jag tycker jag har det ganska så stressigt i vardagen redan som det är och om jag var tvungen att ta bort ett pass så blir det antagligen ännu mer stressat då jag blir tvungen att dela upp det passet över de fyra återstående passen. Och änsåläng så tycker jag inte att framstegen har hämmats utav att träna fem dagar i veckan. men jag förstår din ståndpunkt.
När det gäller axlarna så har jag också tänkt på det ; ) Har ju lagt till 4 set på axelns baksida under ryggdagen mot endast två set specifikt för framsidan. Funderar dock på att helt ta bort dessa och även minska mängden pressar för axlarna då dessa som sagt nästan enbart fokuserar på framsidan. Även fler övningar för mittdelat ska jag nog lägga in. Så att det kanske blir tre set med pressar, fyta set för mittdelat och fyra för baksida. Vad tror ni om det? Har själv haft en axelskada..dock så fick jag denna när jag för länge sedan körde dips ;P Fixade sig dock med ihållande träning för axeln och kontinuerlig cuff-uppvärmning.
Tack för kritiken ; ) Fick mig att tänka över mitt schema! ; )
Låter som du har koll på läget;)
Och som sagt så e träning induviduellt, så om det funkar för dig så ska jag inte lägga mig i:D
Oj, såg inte att du hade baksida axlar på måndag också:em: Den kan va kvar tycker jag, eller flytta till onsdag med andra axelövningarna.
Personligen skulle jag nog köra 2 övningar för bakdelta. O kanske nån för mitten. Ingen där fram, då jag tycker den får nog me stryk i bröstpressarna.
Din ide kan nog funka, fast jag tycker nog ändå att du ska byta ut pressar (även om det e svinigt kul:D) mot en till baksida axlar övning. T.ex. press bakom nacke, då får man ju pressa iaf:hbang:
Men jag e långt ifrån nån expert, så kör det som känns bäst, så går det alltid bra!
Låter som du har koll på läget
Och som sagt så e träning induviduellt, så om det funkar för dig så ska jag inte lägga mig i
Oj, såg inte att du hade baksida axlar på måndag också. Den kan va kvar tycker jag, eller flytta till onsdag med andra axelövningarna.
Personligen skulle jag nog köra 2 övningar för bakdelta. O kanske nån för mitten. Ingen där fram, då jag tycker den får nog me stryk i bröstpressarna.
Din ide kan nog funka, fast jag tycker nog ändå att du ska byta ut pressar (även om det e svinigt kul) mot en till baksida axlar övning. T.ex. press bakom nacke, då får man ju pressa iaf:hbang:
Men jag e långt ifrån nån expert, så kör det som känns bäst, så går det alltid bra!
Jag kan ju pröva ;) Har ju gott om tid på mig att bygga den kropp jag är ute efter :D Är ju bara 17 och planerar att bli mycket äldre än så :thumbup:
fan nu känner jag att det är snart dags att börja deffa :( Börjar bli tjock! Bulken som helhet var nog ingen riktig höjdare after all...måste nog planera min bulk bättre nästa gång. Men styrkeökningar och viktökning har jag onekligen fått. Hade startvikt på 73.5 kg och väger idag närmare 79-80 beroende på när jag väger mig. Men lite överflödig fettvikt som jag egentligen kunde klarat mig undan är bara segt :( Ska bli skönt att börja deffa lite nu snart, har iallfall planerat den ganska så noga så gott jag kunnat. lägger nog upp en deffplan snart här då jag förtillfället inte har mycket att göra. Den här gången blir det kcal räkning, cardio och proteinshakar för hela slanten! :D
Dagens pass: Ryggvidd och triceps! (sket i baksida axlar för att hinna med bussen, missade dock bussen iallfall så det var lite surt *grr* blir till att ta dom på onsdag dom också)
:Alla övningar kördes i superset med övningen under:
Smalbänk (kontaktfokus idag dvs sakta ner, vänta lite och sedan upp)
55kg / 7 6 6
Chins med hjälp (maskin)
kv-5kg / 8 7 6 (fick dock reda på att maskinen hjälpte mer än vad den visade, blir till att gå tillbaka till latsdrag igen då jag lätter håller koll på vikten i den)
Liggande tricepextension på nedåtlutande bänk:
29kg / 10 (strikta)
31.5kg / 8 7 (olala vilken känsla :) kändes som tekniken satt bättre på nåt sätt när jag körde nedåtlutande, blir till att köra på det!)
Latsdrag med v-handtag (annorlunda v-handtag mot tidigare)
70kg / 10 (ingen involvering utav övriga kroppen alls, drog endast med armar och rygg)
72.5kg / 8 + ett set med chins fast man håller som om man håller ett v-handtag då någon knyckte latsdraget / 5
Tricepextensioner i maskin:
8 plattor / 12
9 plattor / 8 (för lite vila kände jag, siktade på 10)
Latsmaskin (skall ej förväxlas med latsdrag, denna är mycket mer isolerande)
75kg / 10 12
77.5kg / 8 har jag för mig.
Reflektion: Ett riktigt bra pass tycker jag! Fick riktigt tryck i både triceps och i ryggen idag! Känner att ryggträningen blivit släpande tidigare och detta hoppas jag kommer lösas av att jag delat upp ryggen i två pass. Kommer nog att ha duktigt med träningsvärk imorgon :D Isådanafall så har träningen gjort det den ska! Imorgon är det ben som skall köras, tror ni det är dumt att köra superset med raka mark och knäböj?
// Zibbe
Richyboy
2008-01-07, 20:41
Hur ser en latsmaskin ut?
Starka lyft i smalbänk :thumbup:
http://img142.imageshack.us/img142/7418/detail221zqp5.jpg
Precis den är det vi har ^^ Hålla bröstet mot kudden under hela setet.
Richyboy
2008-01-08, 18:59
http://img142.imageshack.us/img142/7418/detail221zqp5.jpg
Precis den är det vi har ^^ Hålla bröstet mot kudden under hela setet.
En sådan skulle jag vilja testa :D
Tänker nog inte ens skriva upp dagens pass isag....gick åt fasikens dåligt! Orken var som bortblåst och jag klarade inte ens två set knäböj och två set raka mark idag. Efter det var jag helt slut och svetten rann. En riktigt skitpass med andra ord *cry* hoppas morgondagens pass går bättre...
Tänker nog inte ens skriva upp dagens pass isag....gick åt fasikens dåligt! Orken var som bortblåst och jag klarade inte ens två set knäböj och två set raka mark idag. Efter det var jag helt slut och svetten rann. En riktigt skitpass med andra ord *cry* hoppas morgondagens pass går bättre...
Alla har dåliga dagar, imorgon slår du nya pbn :thumbup:
Fina vikter du är uppe i förresten
Alla har dåliga dagar, imorgon slår du nya pbn :thumbup:
Fina vikter du är uppe i förresten
ja jag får hoppas det iallfall. :) Axlar är ju roligt och det känns som om jag får ganska så bra kontakt i axlar. ^^
Dagens pass: axlar (+lite mage)
Hantelpress:
22kg / 8 6 6
+ utpumpning med sittande smithpress. 35kg / 12
Stående hantellyft åt sidorna:
Varvade lite emellan olika hantlar och reps. Körde på allt ifrån 9kgs till 6kgs hantlarna och allt emellan 6 och 12 reps. gjorde runt 4 set totalt
framåtlutande hantelyft + framåtlutat drag i kabelhiss.
Samma beskriving som ovan då jag körde superset emellan dessa två. Körde dock emellan 5kgs och 7kgs hantlarna. I kabeldraget blev det väldigt låga vikter på runt 5kg, kan tillägga att utförandet var mycket strikt och armen var helt rak. Gjorde runt 4-5 set totalt
Drag till hakan i smith:
30kg / 12
35kg / 66
+ lite drag till hakan i kabelhiss: 20kg / utpumpning.
+ lite crunches i maskin och lite sit-ups. Inget särskilt utan mest för sakens skulle tyvärr.
Ganska skönt pass. Satte reps pb i hantelpressen och fick härlig pump i axlarna idag. Körde inte så mycket efter antalet set/reps ida utan gick mycket på känslan. Kom dock fram till en sak idag, skall byta ut hantelpressen emot sittande press i smith iför nästa pass. Har aldrig kört den övningen seriöst och det skulle vara kul att testa.
// Zibbe
Bra hantelpressar:thumbup:
Dagens pass: Ryggtjocklek och trapzzz!
Marklyft (med fokus på tekniken idag :D)
100kg / 6
115kg / 8
117.5kg / 7
120kg / 6 (tog riktigt bra idag och tekniken satt ovanligt bra idag faktiskt! Riktigt nöjd!)
Sittande rodd med rakstång:
45kg / 7 (lite för lätt)
55kg / 7 ( strikt enligt mina gamal värderingar, men idag ville jag testa riktigt kontakt träning men tilltryck i slutläget och långsam negativ fas)
50kg / 7 (som jag ville ovan, men jag är inget fan utav övningen då det bara blir tungt men ingen pump i ryggen, typ som knäböj. Ingen brännande känsla utan bara att vikten inte kommer upp)
Skivstångsrodd:
57.5kg / 10
62.5kg / 10
65kg / 9
67.5kg / 7 (har jag för mig)
Shrugs i smith:
90kg / 8
95kg / 6-7 6-7 (inte riktigt koll eftersom det går ganska så fort när man kör)
Goodmornings: (länge sedan :D go övning)
75kg / 8
77.5kg / 6
80kg / 6
Reflektion: Mmmm gillade det här passet :) Det var svinatungt redan efter marken men jag kände att marken tog väldigt bra idag! Är nöjd med att jag tog mig i kragen och började med goodmornings igen! Kalastung och kalasbra! Skivstångsrodden gick bra idag med :D Fick bättre tryck av att inte köra helt uberstrikt utan ungefär som jag gjort tidigare.
// Zibbe
Richyboy
2008-01-11, 07:21
Testade sittande rodd med rak stång en gång. Fyfan va tungt det var, kunde inte köra på hälften av vad jag brukade köra på, men höll ett ganska brett grepp ändå.
Dina shrugs slutar aldrig att imponera på mig :D.
Testade sittande rodd med rak stång en gång. Fyfan va tungt det var, kunde inte köra på hälften av vad jag brukade köra på, men höll ett ganska brett grepp ändå.
Dina shrugs slutar aldrig att imponera på mig :D.
hehe traps är en märklig muskel ^^ verkar dock funka att köra som jag gör då träningsvärken sitter där den ska :D Kan lika gärna dra dagens pass när jag ändå skriver:
Dagens pass: Broest och biceps!
Bänkpress:
72.5kg / 4 2 (+ drop till 70 och tre där har jag för mig)
70kg / 4
Lutande hantelpress:
24kg / 8
26kg / 6 6
Pecdec:
55kg / 9 8
52.5kg / 9
Skivstångscurl (rak):
35kg / 9
37.5kg / 6 5
Scottcurl:
29kg / 10
31.5kg / 6 6 (var sjukt nära en 7:a båda gångerna *grr* surt)
Preachercurl i maskin:
7plattor + dropset till 5 plattor / fail x 2
Reflektion: Mmmm ett bra pass igen overall :) dock riktigt missnöjd med bänken...trodde faktistk jag skulle klara en femma på 72.5. Får skylla på dåligt med mat *whistle* Men är riktigt nöjd med hantelpressen! Ökning i massor sedan senaste gången!
// Zibbe
thatkrillesshow
2008-01-11, 19:12
Bra bänkat där:thumbup:
SebbeLito! Bra pass! Jag är ju sjuk som du vet så jag missade en match idag:(
SebbeLito! Bra pass! Jag är ju sjuk som du vet så jag missade en match idag:(
Taack :devil: jo det märkte vi ^^ se till att hålla numret uppdaterat så vi vet var vi har dug :P du var ju som bortblåst idag i skolan! PK gick väl inte i taket hoppas jag? :D
Richyboy
2008-01-13, 16:10
Se nu till att få upp 75x5 innan deffen :D för då är det försent :thumbup:
Se nu till att få upp 75x5 innan deffen :D för då är det försent :thumbup:
Har till vecka 8 på mig så det borde nog gå hoppas jag :P
Dagens pass: RYggvidd och Triceps
Dips:
kv+10kg / 5 5 5
+ smalbänk 2 set då dipställningen blev tagen. 55kg / 9, 57.5kg / 7
Nedåtlutande liggande dubbel hantelextension:
10 kg / 10
12kg / 7 ?(runt 8 tror jag)
Tricepsextension med rep:
10kg / 25
12.5kg / 21
+ ca 2-3 set som gjordes emellan hantelextensionerna eftersom det var så mycket folk...
Latsdrag (strikta)
70kg / 7
72.5kg / 7
75kg / 6 6 5
Latsmaskin:
80kg / 10
Latsdrag bakom nacke:
65kg / 6 6 (ca.. +/- 1)
Latsdrag med V-handtag:
70kg / 8 8
Reflektion: Ett rörigt pass :furious: Var ju så mycket folk som knyckte maskinerna så fort man stack! Men jag fick ändå ett ganska så bra pass. Har även bestämt för att ha två pass som jag skall varva med varandra ifrån vecka till vecka. Känns bäst så. Skulle också ha värmt upp med lite lätta dips istället för repextensioner som jag värmde upp på. Detta gjorde att bröstet var helt ouppvärmt och därför kunde jag inte köra max. Bra att veta tills nästa gång.
// Zibbe
// Zibbe
Ändrade planer! Deffen skall inledas vecka 6 istället för vecka 8 som tidigare var tänkt! Anledningen är som sådan att jag inte pallar med att bara bli tjockare och tjockare även om jag samtidigt blir starkare och starkare. Vill behålla så mycket massa som möjligt ochdärför ska jag köra slow deff med ca 0.5kg i veckan. Hoppas på att tappa runt 7-10kg fett tills vecka 24. De få muskler jag har vill jag iallfall kunna se på ett vettigt sätt åtminståne en gång i livet. Dagsvikt är idag förövrigt runt 80kg blankt.
Dagens pass: Ben o vader!
Benpress:
180kg / 7
185kg / 6 6 (fy fan vad tungt! Men fyfan vad bra det kändes!)
+ ett set på en annan benpress då den jag körde på blev tagen. Istället för viktangivelse så hade den plattor. iaf 15 plattor (utav 18 tror jag) / 12. Inte fail men jag ville försöka hålla repsantalet nere. Hade ju trots allt bara kört första övingen.
Supersetat med: Raka marklyft:
115kg / 5 4 5 (gah svinatungt! Men den tog där den skulle kände jag!)
Benpress (mycket smal stans och fötterna långt ner på plattan.)
130kg / 10 (ej fail)
150kg / 8-9 8
Liggande lårcurl:
10 plattor / 10
11 plattor / 8 5 + dropset till 10 plattor och där en trea för totalt 8 reps. Denna övining gör ont i höftleden *cry* Den sittande är inte bättre den..
Benspark:
50kg / 13
60kg / 12
Sittande lårcurl:
45kg / 13
50kg / 10 typ...inte riktigt säker.
Stående vadpress:
110kg / 8
115kg / 6 6
Reflektion: Ett ord: Tungt! Passet var riktigt intensivt kände jag och var duktigt trött i kroppen efter passet. Svetten lackade (eller forsade) under hela passet, speciellt under de två första övningarna. Superset med min tyngsta benpress någonsin tillsammans med min tyngsta raka mark någonsin fixade verkligen flåset! Kände egentligen att jag hade kunnat vara färdig med passet efter det. Men jag körde på och blev riktigt nöjd med hela det återstående passet också :) anlednignen till att jag idag inte körde böj är eftersom jag inte känner att jag kan köra den som den skall köras riktigt. Måste få in tekniken först så att den sitter som en klocka innan jag kör den seriöst igen. Tills vidare är jag nöjd med pressen, tar som fan den med tycker iallafall jag!
// Zibbe
Dagens pass: Axlar!
Sittande press i smith:
45kg / 8
47.5kg / 5 4 5
superset med: Framåtlutande hantellyft åt sidan:
7kg / 13
8kg / 10 10 10 (på ett ungefär, +/- en rep då jag lätt tappar räkningen när repsen blir lite högre. Skall nog öka till 9 kg nästa vecka så inte repsen blir för höga.)
Stående sidolyft:
9kg / 10 9 (återigen ett ungefär...men bra känsla :))
8kg / 10 9 (se ovan)
superset med: Drag till hakan med EZ-stång:
34kg / 12 (tog det som fanns på ^^)
39kg / 8 8 6
Reflektion: Axlar är alltid roligt :) Speciellt nu när jag verkligen börjar få in tekniken på alla diverse sidolyft. Kontakten sitter som ett smack! Och utav känslan i axlarna i skrivande stund så kommer träningvärk nästan rinna ur axlarna imorgon :) Så det ska va! Fick förövrigt min nya gainer idag! Monster Maxx ifrån pvl *flex*
tommie-92
2008-01-16, 19:53
loooking goood!
thatkrillesshow
2008-01-16, 21:21
;) hjälper så gott jag kan. Önskar att folk kommenterade mer i min journal : ) Hur ska jag annars kunna förbättra mig och växa mer? *flex
Det e ju för att du redan e så stor o stark*slap* :D
Starkt axelpass:thumbup: Mera baksida bara;)
Det e ju för att du redan e så stor o stark*slap*
Starkt axelpass:thumbup: Mera baksida bara;)
Ännu mer? :D Räcker det inte med fyra stadiga set för en så liten muskel? :Virro
thatkrillesshow
2008-01-16, 22:10
Ännu mer? :D Räcker det inte med fyra stadiga set för en så liten muskel? :Virro
4 set räcker bra;) Koppla inte att det va framåtlutande=baksida*whistle*
Bara du körde rotatorcuffar så;)
4 set räcker bra Koppla inte att det va framåtlutande=baksida
Bara du körde rotatorcuffar så
Cuffarna kördes ;)
Dagens pass: Ryggtjocklek och trapzzz!
Marklyft:
122.5kg / 5 5 4 5
Hantelrodd:
38kg / 7 8 8 10 (var tvungen att klämma ur det allra sista i sista setet, blir till att höja tills nästa hantelrodd pass!)
Sittande rodd med v-handtag.
50kg / 8 (strikta och lätta)
55kg / 8 8 (strikta och kändes bra :))
Seated row i maskin:
80kg / 10
82.5kg / 8 8 (typ..är inte säker :em: men runt det iallafall)
Shrugs med hantlar:
40kg / 7 7
32kg / 12 (utpumpning med långsammare reps..)
Ryggres i maskin (racket var upptaget..Ville göra goodmornings *grr* )
67.5kg(fullt hus) / 11 10 10
Reflektion: Marken var svinigt tung! Var precis att jag fick upp den femte repititionen på samtliga set (utom det som jag endast gjorde fyra på förstås). Men det kändes riktigt bra också! Resten kändes väl som vanligt...faktiskt ganska så avkopplande efter marken. Testade även min nya gainer idag med mjölk. Bra med lite extra kalorier plus att den var mycket god också! :)
// Zibbe
thatkrillesshow
2008-01-17, 19:56
Tyckte att det va riktigt bra marklyft av dig zibbe:thumbup:
Tyckte att det va riktigt bra marklyft av dig zibbe:thumbup:
*cupid* Hoppas bara dom tar bra nu! :D Trodde jag skulle smälla nästan...^^
tommie-92
2008-01-17, 20:36
*cupid* Hoppas bara dom tar bra nu! :D Trodde jag skulle smälla nästan...^^
kan bara instämma på att det var fina marklyft! :D
Dagens pass: Bröst och biceps!
Hantelpress:
28kg / 6 8 7 6
Lutande press i smith:
52.5kg / 7 6 6
Pec dec:
50kg / 10
55kg / 8 7
Stående hantelcurl:
18kg / 5 5 5 4(+ drop till 16kg och där 2 reps)
Preacercurl med hantel: (skriver högerarmen först och sedan vänsterarmen)
14kg / 10&10 9&7 10&8
Reflektion: Ett ganska så alldagligt pass måste jag säga. Inga roliga överraskningar men heller inga hemska besvikelser. Fick dock bra kontakt och failade i alla set. Känns som om jag har tagit ut mig bra.
// Zibbe
tommie-92
2008-01-19, 22:20
nu är det så att jag vill ha ett utlåtande på hur kreatinet har verkat på dig?
för du börja ta det, dalblads ifall jag inte minns fel :smash:
btw, va är det för gainer du kör med nu? :D
nu är det så att jag vill ha ett utlåtande på hur kreatinet har verkat på dig?
för du börja ta det, dalblads ifall jag inte minns fel :smash:
btw, va är det för gainer du kör med nu? :D
Jodå visst funkar det :) Men ska nog ta en paus från det nu i ett par veckor. Man ska ju tydligen köra det i cykler... kan bara säga att du kommer öka massor i vikt utav det ^^ Det mesta är iof vatten men iallfall...själv har jag ökat ca 7kg sen jag började min journal.
Monster maxx ifrpn pvl *flex*
tommie-92
2008-01-20, 21:45
Jodå visst funkar det :) Men ska nog ta en paus från det nu i ett par veckor. Man ska ju tydligen köra det i cykler... kan bara säga att du kommer öka massor i vikt utav det ^^ Det mesta är iof vatten men iallfall...själv har jag ökat ca 7kg sen jag började min journal.
Monster maxx ifrpn pvl *flex*
åh fan, så pass, vill ha utlåtande på gainern sen också inom en framtid ;)
Dagens pass: Ryggvidd och triceps!
Smalbänk:
57.5kg / 7 9
60kg / 7 6
Nedåtlutande tricep extensioner:
34kg / 6 6 6
Tricep extensioner i maskin:
9 plattor / 9 8 8
Latsdrag (strikta)
70kg / 7
75kg / 6 5 7 (typ..minns inte riktigt)
Latsdrag med v-handtag:
80kg / 7-8 7 6
Latsmaskin:
82.5kg / 10
85kg / 9 8
reflektion: Ökning i smalbänken :) I like! Smalbänk är en kalasövning, men jag funderar på ifall man kan köra den med hantlar också :)? Eftersom vanlig hantelpress imo tar bättre än bänk så borde man nog kunna trixa med smal hantelpress? Prövade lite idag och den tog asbra på triccarna!
// Zibbe
Dagens pass: allt & inget
Skulle blivit benpass idag men jag hade absolut noll motivation att köra ben. Var utmattad efter skoldagen och faktumet att man tar i så man håller på att dö när man kör ben gör inte det hela mer lockande. Kändes inte ens lönt att köra benen idag. Blev istället ett teknikpass för knäböj, lite vadpress, lite vikttest i militärpress och massa annat skit. Gillade det inte alls, gillar inte att köra ben alls heller. Tungt, jobbigt och man bli fruktansvärt utmattat. Dåligt med mat och dåligt blocksocker funkar inte ihop med benpass. Blir till att klämma ur benen i marken på torsdag istället!
Dagens pass: Axlar
Hantelpress:
22kg / 8 7 7 7
Superset med: Framåtlutande hantellyft:
8kg / 9 8 8 7 (typ)
Drag till hakan i smith:
35kg / 10 9 8 8 (på ett ungefär återigen)
Superset med: Hantellyft åt sidan
8kg / 10 9
9kg / 8 7
Reflektion: Axlar är roligt
/ Zibbe
Richyboy
2008-01-23, 22:00
Reflektion: Axlar är roligt
/ Zibbe
Instämmer.
Det roligaste enligt mig :D
Instämmer.
Det roligaste enligt mig :D
*cupid* Efter bröst då självklart :cool:
Dagens pass: Ryggtjocklek
Skivstångsrodd:
65kg / 7
60kg / 10
62.5kg / 8
65kg / 5 (minskade eftersom det i början blev ostrikt)
55kg / 6 7 6
Sittande rodd med v-handtag:
60kg / 6 7 7
Reflektion: Sket i goodmornings och mark idag eftersom jag fick ont i mitt knä igår :( Ska ju iväg till Åre nu på lördag så jag vill/måste vila knäet så att inget gammalt rivs upp. Detta är även den näst sista posten utav mig i den här tråden :) Efter Åre börjat nämligen min DEFF! Och med nya mål så kommer ny journal :)
tommie-92
2008-01-24, 19:07
Dagens pass: Ryggtjocklek
Skivstångsrodd:
65kg / 7
60kg / 10
62.5kg / 8
65kg / 5 (minskade eftersom det i början blev ostrikt)
55kg / 6 7 6
Sittande rodd med v-handtag:
60kg / 6 7 7
Reflektion: Sket i goodmornings och mark idag eftersom jag fick ont i mitt knä igår :( Ska ju iväg till Åre nu på lördag så jag vill/måste vila knäet så att inget gammalt rivs upp. Detta är även den näst sista posten utav mig i den här tråden :) Efter Åre börjat nämligen min DEFF! Och med nya mål så kommer ny journal :)
Fint!, när deffen börjar så får du sprida ut länken till nya journalen så jag har ngt o följa lite ;)
Richyboy
2008-01-24, 22:06
Ha så kul i Åre :thumbup:
Snowboard eller skidåkare? :D
Ha så kul i Åre
Snowboard eller skidåkare?
Hade gärna viljat säga snowboard men jag är mainstream så jag åker skidor ^^ Har dock bara åkt skidor 2 ggr i livet så man är inget proffs...inte ännu iallfall.
Så nu har stunden kommit. Den här journalen lider mot sitt bistra slut. Efter många timmars skrivande så kommer jag nog sakna den här journalen. Tack för alla som har följt den och skrivit! :) Ska nu dra mitt sista bulkpass.
Dagens pass: Bröst och biceps.
Bänkpress:
70kg / 6 5 5 5 ( hade ingen passare förutom på sista :S )
Lutande hantelpress:
26kg / 6 6 6
Chest press-maskin
65kg / 6
60kg / 6 5 (vilade dååååligt, men bra trööck)
Stående skivstångscurl (rak) :
37.5kg / 5 5 5 4 (dåligt med vila på sista, typ hälften av vanlig tid)
Scottcurl ( <3 älska denna <3 )
31.5kg / 7
34kg / 6 6
Dubbel biceps i CC:
12.5kg / 9 8
10kg / 12
reflektion: Ett helt acceptabelt sista bulk pass :) Scottcurlen gick helt klart bäst på hela passet. Bänken och hantelpressen kändes ganska så tunga (var nog lite rädd för bänken också utan passare...)
Ska nog passa på att dra lite ökningar som jag har gjort under mitt 12 veckors bulkande :) Ska se ifall man har ökat något ^^
Bänkpress: 60kg 5 reps ---> 72.5kg 4 reps
Hantelpress: 24kg 8 reps ---> 28kg 8 reps
Lutande hantelpress: 22kg 5 reps ---> 26kg 7 reps
Knäböj: 57.5kg 7 reps ---> 82.5kg 7 reps
Marklyft: 100kg 6 reps ---> 122.5kg 6 reps
Hantelcurl: 14kg 7 reps ---> 18kg 5 reps
Skivstångscurl: 30kg 6-7reps ---> 37.5kg 6 reps
Axelpress med hantlar: 16kg 7 reps ---> 22kg 8 reps
Raka mark: 87.5kg 6 reps ---> 115kg 6 reps
Stående vadpress 90kg 6 reps ---> 115kg 6 reps
Latsdrag: 70kg 6 reps ---> 75kg 6 reps (ändrad teknik med, körde mycket ostriktare i början)
+ massa annat som jag inte orkar rabbla upp :P Måste säga att jag är personligen ganska nöjd med ökningarna som jag har gjort i höst. Hoppas bara jag når framgång även på deffpunkten!
Jaha detta var väl allt för mig då i denna journal :) Denna kommer jag att låta dö eller så ber jag någon låsa den senare ikväll. Mitt tränande fortsätter iallafall i min deffjournal som jag kommer slänga upp någon gång under nästa vecka :)
Tack och hej leverpastej! Syns i deffjournalen!
Richyboy
2008-01-25, 21:39
Starka ökningar, lycka till med deffen, glöm inte länka den innan du låser :D
tommie-92
2008-01-25, 21:42
Starka ökningar, lycka till med deffen, glöm inte länka den innan du låser :D
Kan bara instämma i dessa ord richy! :D
Deffas det? Har det kommit några nya bilder på sistonde? *popcorn*
Deffas det? Har det kommit några nya bilder på sistonde? *popcorn*
vågar man det :P Har ju pre/post bulk bilder. Men jag tror inte att självförtroendet räcker för att lägga upp dom. Folk i skolan kommer nog börja titta snett isåfall.
Ehh spela roll, dölj ansiktet så har de inga bevis! :D
Richyboy
2008-01-28, 19:50
Ehh spela roll, dölj ansiktet så har de inga bevis! :D
+1 WE WANT PICTURES
vågar man det :P Har ju pre/post bulk bilder. Men jag tror inte att självförtroendet räcker för att lägga upp dom. Folk i skolan kommer nog börja titta snett isåfall.
Upp med bilder, att döma av dina stats i "Från bulk till deff" så är du nästan på pricken i samma storlek som mig. Vore fint att se vad man bör sikta på ;)
Ligg på honom gott folk! Han kommer hem från Åre imorgon och då ska vi nog lyckas pressa honom på några bilder!
Eller hur sebbe;)
tommie-92
2008-01-31, 17:00
Bilder nu för fan!!!!*popcorn*
Hje igen alla :) Kul att det varit aktivitet i min journal även när jag har varit iväg! Uppskattas verkligen! Ska därför lägga upp två bilder från före och efter bulken för att visa vad jag har ådstakommit under hösten. Ni från skolan som gillar att kommentera mitt tränande får för tillfället säga vad ni vill. Detta är inget försök till skryt utav något slag, utan endast för att visa folket här på forumet hur allt har gått under hösten. Men blir det några mer illamenade gliringar i skolan sen så kommer jag ta bort bilderna. Orkar inte med tjabb..
Detta är precis ifrån när jag började med journalen...(3 november)
http://img141.imageshack.us/img141/5525/dsc00778ke8.jpg
..och detta är för lite lite drygt 1 vecka sedan. (26 januari)
http://img205.imageshack.us/img205/5973/dsc01311sl4.jpg
Personligen så märker jag mest på axlarna. Vad tror ni?
Jaja nu ska deffen dra igång på allvar :) Har kickat igång det hela med en underbar skidresa och jag känner mig riktigt taggad! Dock så känner jag mig även lite illamående idag...men jag hoppas det inte är något farligt och att det är över tills imorgon. Ska börja skriva min deffjournal nu snart, ciao!
// Zibbe
tommie-92
2008-02-01, 20:48
beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeef!*gah!* :D*flex*
Richyboy
2008-02-01, 22:17
Feta armar beaffen. Din rygg deffad *drool*
Haha vilka sköningar ni är :thumbup: Tack! *cupid* Men konturerna på armarna skiner med sin frånvaro :S Hoppas deffen fixar det :P
YEAH bilder!!!! WWIIEEE!!:D
YEAH bilder!!!! WWIIEEE!!:D
bara du kvar som ska lägga upp då *flex* jävla vandrande anatomikarta :P
bara du kvar som ska lägga upp då *flex* jävla vandrande anatomikarta :P
lägg upp nån då haha;D jag har inga bilder själv:P
OBS! Här kommer länk till min nya journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2798719#post2798719 .
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.