2007-03-19, 00:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Det är nu det börjar blåsa medvind!
Hejsan gott folk!
Jag har tidigare tränat kampsport och styrketräning, men det var innan jag började gymnasiet, alltså ungefär sju år sedan.  Där emellan har jag gjort lumpen och ett "tappert" styrketränings försök på frescatihallen som bara varade i tre veckor. Min syster yster princy var däremot mycket bättre och har ju hållit igång sedan dess. Jag är mycket stolt!
Hur som helst så har jag nu sedan ca en månad tillbaka börjat komma igång igen och det känns otroligt bra! Jag har ju tränat lite tidigare så jag är inte HELT grön men det skulle vara väldigt trevligt om ni säger till när något verkar galet! Jag upskattar all kritik. 
Som det ser ut nu kör jag:
Mån - Bröst och axlar
Tis - Yoga
Ons - Ben och biceps
Fre - Yoga, Rygg och triceps
Har inte riktigt bestämt hur schemat ska se ut men så här det blivit på ett ungefär. Vad tror ni om det? Tänkte försöka få igång konditionen också nu när våren är här. tyvärr ligger den i botten så det känns inte sådär väldigt upphetsande.
Det här verkar vara ett väldigt trevligt forum. Vi ses!
-------------------------------------------------------------------
Ålder: 22 år
Längd: 186 cm
Vikt: ca 82 kg
Senast redigerad av Medvind den 2007-03-19 klockan 00:45.
|
|
|
2007-03-19, 01:21
|
|
Registered User
|
Här är jag:
Jag vet att det är en otroligt dålig bild och att den inte säger någonting men det kändes kul att börja journalen med en bild och det var den bästa jag fick till i mitt övertrötta tillstånd. Nu vet ni i alla fall om att jag finns på riktigt.  Sov gott.
Senast redigerad av Medvind den 2007-03-19 klockan 01:23.
|
|
|
2007-03-19, 01:22
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Kul att du ser glad ut iaf!
Lycka till!
|
2007-03-19, 23:53
|
|
Registered User
|
Här kommer dagens pass. Jag kan komma ihåg fel på vissa övningar, men det borde stämma hyffsat. Glömde skriva upp dem under passet.  Men jag ska börja med det nästa gång.
Bröst och axel
Uppvärming
cykel 6 min
Bänk
10 x 40 kg
10 x 60 kg
4 x 65 kg
7 x 60 kg
Sned bänk
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
8 x 40 kg
Bänk (med smalt grepp)
10 x 50 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
Cable cross over
10 x 12,5 kg
9 x 10 kg
9 x 10 kg
8 x 10 kg
Hantelpress
8 x 14 kg
9 x 13 kg
9 x 13 kg
9 x 13 kg
Hantelpress åt sidan (älskar den övningen, det svider verkligen i axlarna, fuskar lite på de sista repsen)
10 x 10 kg
10 x 10 kg
9 x 10 kg
9 x 10 kg
Sittande bänkpress maskin (?)
10 x 45 kg
1 x 55 kg
7 x 50 kg
10 x 45 kg
7 x 45 kg
Liggande drag i cable
10 x 5 kg (för att få in tekninken)
1 x 12,5 kg (tungt!)
10 x 10 kg
10 x 7,5 kg
9 x 7,5 kg
Mat
Frukost: En överfull tallrik fil och flingor.
Lunch: En "korv" med ärtsoppa.
Mellanmål: En keso och en yoggi jalla.
Middag: 2 kycklingfileer med curry-thai sås och ris.
Känns som jag ätit hela dagen men när jag kollar på det så här efteråt känns det lite snålt. För övrigt så ska min 25kg(!) säck med malto landa i brevlådan imorgon, så då blir det lite kolhydrater i vattnet och i shaken efteråt. Någon som vet vad som är en rimlig mängd?
|
|
|
2007-03-19, 23:57
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Kul att du ser glad ut iaf!
Lycka till! 
|
Ja, hela situationen kändes lite underlig. Mitt i natten står jag ensam och tar en bild, som jag vet blir värdelös, på mig själv i kalsonger som ska upp på nätet. Det enda man kan göra är att le.
|
|
|
2007-03-20, 00:32
|
|
Squat til you drop!
Reg.datum: Mar 2006
|
Kul med journal.
En sak jag tänkte på med träningsupplägget är att när du börjar köra knäböj och marklyft (för det måste du  ) så är det nog bättre att lägga de passen på måndagen och fredagen. Annars blir de rätt nära inpå varandra.
Ca 0.8 - 1.2 gram kolhydrat per kilo kroppsvikt brukar vara den rekommenderade dosen efter träning. D.v.s. ca 1,5-2 dl malto för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Medvind
Min syster yster princy var däremot mycket bättre och har ju hållit igång sedan dess. Jag är mycket stolt!
|
Det var du som lärde mig i början.
|
|
|
2007-03-20, 00:41
|
|
aka Coxcombred
Reg.datum: Feb 2006
|
Välkommen hit
Angående ditt upplägg tycker jag det såg bra ut, personligen kör jag inte axlar och bröst på samma dag eftersom jag tycker att den ena blir lidande, men det finns ungefär lika många olika upplägg som det finns människor.
Lycka till iallafall!
|
2007-03-20, 00:44
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Princy
Kul med journal.
En sak jag tänkte på med träningsupplägget är att när du börjar köra knäböj och marklyft (för det måste du  ) så är det nog bättre att lägga de passen på måndagen och fredagen. Annars blir de rätt nära inpå varandra.
Ca 0.8 - 1.2 gram kolhydrat per kilo kroppsvikt brukar vara den rekommenderade dosen efter träning. D.v.s. ca 1,5-2 dl malto för dig.
|
Åhå! Tack för tipsen. Jag har inte riktigt vågat mig på de tunga lyften ännu, jag kanske får träna med er någon gång? Så får du visa hur det går till! Eller vågar man testa själv?
Citat:
Ursprungligen postat av Princy
Det var du som lärde mig i början. 
|
Hehe, ja det har hänt en del sen dess, nu är det du som är träningsgurun!
|
|
|
2007-03-20, 00:45
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Ja, hela situationen kändes lite underlig. Mitt i natten står jag ensam och tar en bild, som jag vet blir värdelös, på mig själv i kalsonger som ska upp på nätet. Det enda man kan göra är att le. 
|
Vad är det som är underligt med det? *whistle*
Du är på Kollo nu, kalsongbilder är vardag.
Som du säger så är det nog läge att öka energiintaget lite - se till att få i dig nåt både före och efter träning..
Citat:
Åhå! Tack för tipsen. Jag har inte riktigt vågat mig på de tunga lyften ännu, jag kanske får träna med er någon gång? Så får du visa hur det går till! Eller vågar man testa själv? 
|
Det är bara att hänga på - det går ju att köra böj/mark på egen hand, men det underlättar rejält om nån kan kolla utförandet.
Böj på fredag.
|
|
|
2007-03-20, 00:52
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av CoxcombRed
Välkommen hit
Angående ditt upplägg tycker jag det såg bra ut, personligen kör jag inte axlar och bröst på samma dag eftersom jag tycker att den ena blir lidande, men det finns ungefär lika många olika upplägg som det finns människor.
Lycka till iallafall!
|
Ja ok, det ligger nog någonting i det med att en sak blir prioriterat, blev ju inte så mycket axlar.
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Vad är det som är underligt med det? *whistle*
Du är på Kollo nu, kalsongbilder är vardag.
Som du säger så är det nog läge att öka energiintaget lite - se till att få i dig nåt både före och efter träning..
Det är bara att hänga på - det går ju att köra böj/mark på egen hand, men det underlättar rejält om nån kan kolla utförandet.
Böj på fredag. 
|
Hehe, härligt att höra!  Nu blev det ju en keso och en yalla typ en halvtimme innan träningen och så glömde jag bort att jag käkade två bananer på vägen hem. Men jag håller verkligen med, måste äta mer mat!
Böj på fredag låter grymt, slutar dock skolan 17, när tänkte ni köra?
|
|
|
2007-03-20, 01:02
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Böj på fredag låter grymt, slutar dock skolan 17, när tänkte ni köra?
|
Vi säger 17.30 så hinner du.
Vi missar aldrig en chans att plåga en intet ont anande själ.. mohhaha.
|
|
|
2007-03-20, 01:17
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Vi säger 17.30 så hinner du.
Vi missar aldrig en chans att plåga en intet ont anande själ.. mohhaha.
|
Haha, nice!
|
|
|
2007-03-20, 04:55
|
|
Kissemiss
Reg.datum: May 2006
|
Välkommen hit!
Bilden ser bra ut, ser ut att vara en stabil grund! Det är bara att träna vidare och  massor.
Angående schemat tycker jag att du borde se till att ha lite mer vila mellan rygg- och benpasset. Om du inte förstår varför nu så kommer du göra det efter ett tag
Kör hårt!
|
|
|
2007-03-20, 18:54
|
|
Registered User
|
Idag hade jag med mig penna och papper till gymmet så jag kunde skriva ner övningarna. Var ett väldigt skönt pass och så stretchade vi i typ tjugo minuter efteråt. Blev rygg och biceps istället för ben och biceps eftersom jag ska träna ben med proffsen på fredag.
För övrigt var det första gången jag känt mig lika stark i båda armarna.
Rygg, biceps och mage
Uppvärming
5 min cykling
Chins
Egenvikt x7
Egenvikt x5
Lat maskin
60kg x12
60kg x10
60kg x8
Rodd
45kg x12
50kg x10
45kg x10
45kg x12
Lover back maskin Där man lutar sig bakåt från sittandes böjd
55kg x12
60kg x16
67,5kg x10 (maxvikt på maskinen , får väl börja göra vanliga fria hyperextentions(?) övningar som folk)
Sneda hyperextentions med en hantel (höger och vänster sida)
15kg x10
15kg x10
15kg x10 (usch va jobbiga)
Stångcurl
20kg+stång x10
20kg+stång x9
20kg+stång x8,5
Stånde och framåtlutande curls (typ koncentrationscurls, höger och vänster)
12kg x10
12kg x9
10kg x10
Biceps med rep (kändes lite konstiga)
15kg x10
15kg x10
15kg x10
Bicepscurls över en stolsrygg (Höger och vänster)
10kg x10
10kg x6
Situps med -20 graders lutning (egenvikt)
x12
x12
x12
Magmaskin för sida mage (höger och vänster)
30kg x12
30kg x12
30kg x15
Mat
Frukost: En och en halv portion gröt blandat med en dl proteinpulver. Blev inte så gott
Lunch: Skolserveringen, ris och fisk, dock lite lite mat för min smak
Mellanmål: En banan
[styrketräning]
Lunch2: Pasta/tonfisk sallad (riktigt fet, med vad som såg ut att vara en hel burk tonfisk , soltorkade tomater och annat gott) och en protein shake (1,5 dl pulver)
[yoga]
Middag: Kycklingfilé med curry-thai sås, ris och lite pasta.

Blir väl nån kvällsmacka senare.
Ha pra!
Senast redigerad av Medvind den 2007-03-20 klockan 18:57.
|
|
|
2007-03-20, 19:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av eleni
Välkommen hit!
Bilden ser bra ut, ser ut att vara en stabil grund! Det är bara att träna vidare och  massor.
Angående schemat tycker jag att du borde se till att ha lite mer vila mellan rygg- och benpasset. Om du inte förstår varför nu så kommer du göra det efter ett tag
Kör hårt!
|
Tack så mycket! Idag har jag ätit som en häst! La till och med in en extra lunch.  Jo, jag har förstått att man borde sprida på rygg och ben passen, fram tills nu har jag bara kört ben i maskiner så det har väl inte tagit så mycket åt ryggen, men det ska ändras på!
Roligt att du kollade förbi!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:49.
|

|