Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-18, 18:04   #16
Pellefant
Registered User

Pellefants avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Åka direkt till polisstationen utan att drälla omkring?
Jo, men det var det jag menade att de gör, alla har inte bil. Har tittat på länken, men det står inget om detta "problem" där. Det lär väl komma fram regler för hur man ska göra.
Pellefant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 18:06   #17
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Reg.datum: Jan 2004
De flesta vapen som lämnas in lär vara gamla jaktvapen som ägaren saknar licens för och inte riktigt vet vad han ska köra av dem.
Gammal 2007-02-18, 18:14   #18
Pellefant
Registered User

Pellefants avatar

Reg.datum: Aug 2004
Kom att tänka på militärligan, lyssnade på denna P3 dokumentär häromdagen som det tipsades om i en annan tråd.

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programs...Artikel=933679

De hade runt 200 automatvapen(stulna från svenska vapenföråd) av modell Ak4, k-pist m45 och Kulspruta 58. Samt diverse sprängämnen mm.

Skulle vara roligt om de kommit till polisstationen med dem. Undrar om de bara fått gå därifrån utan att de skulle efterforska vilka lämnarna var. *whistle*
Pellefant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 18:46   #19
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant Visa inlägg
Jo, men det var det jag menade att de gör, alla har inte bil. Har tittat på länken, men det står inget om detta "problem" där. Det lär väl komma fram regler för hur man ska göra.
Men snälla nån. Det är inte speciellt svårt att luska ut om någon är på direkt till en polisstation eller inte. Det är inte och kommer inte vara något problem.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 18:50   #20
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Men jag tror inte Pellefant är helt ute och cyklar - jag vet att om man har en obesiktad bil så kan man hävda att man är på väg till besiktningen ifall man blir stoppad av polisen. På samma sätt borde man kunna säga att man är på väg till polisen för att lämna in sina vapen - ifall man blir stoppad i sin bil eller gående.

EDIT: Det blir svårt för polisen att bevisa motsatsen.

Senast redigerad av Dnepr den 2007-02-18 klockan 18:53.
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 18:50   #21
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Har iof en del militär ammo som man kanske borde göra sig av med
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 18:53   #22
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg
Men jag tror inte Pellefant är helt ute och cyklar - jag vet att om man har en obesiktad bil så kan man hävda att man är på väg till besiktningen ifall man blir stoppad av polisen. På samma sätt borde man kunna säga att man är på väg till polisen för att lämna in sina vapen.
Jag tror dock inte att polisen köper att du är någon annanstans än i närområdet till en öppen polisstation samt på väg mot denna station. Har du dessutom ammunition i vapnet lär det vara ganska kört.
Gammal 2007-02-18, 18:54   #23
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
EDIT: Det blir svårt för polisen att bevisa motsatsen.
Tror du själv att det är upp till polisen att bevisa att någon med vapen är på g att lämna in det?
Gammal 2007-02-18, 18:55   #24
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Har iof en del militär ammo som man kanske borde göra sig av med
Går nog bra.

Gudars vad många det är som tyckte att lite bulor kan vara kul att ha hemma. Efter en liten tid är det inte roligt länge och folk börjar funder på vad de ska göra med skiten.
Gammal 2007-02-18, 19:05   #25
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Jag tror dock inte att polisen köper att du är någon annanstans än i närområdet till en öppen polisstation samt på väg mot denna station. Har du dessutom ammunition i vapnet lär det vara ganska kört.
Om polisen köper det eller inte kan vi bara sia om - det blir som sagt svårt för dom att bevisa motsatsen. Du får gärna skriva hur många inlägg till efter detta - jag orkar inte tjafsa vidare. Allt annat blir bara hypoteser och spekulationer. Om man har ammunitionen vid sidan då? Ammunitionens vara eller inte vara kan vi ta nån annanstans.
Gammal 2007-02-18, 19:06   #26
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Om polisen köper det eller inte kan vi bara sia om - det blir som sagt svårt för dom att bevisa motsatsen. Du får gärna skriva hur många inlägg till efter detta - jag orkar inte tjafsa vidare. Allt annat blir bara hypoteser och spekulationer. Om man har ammunitionen vid sidan då? Ammunitionens vara eller inte vara kan vi ta nån annanstans.
Det är knappast polisens sak att bevisa att du inte begår ett brott...
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 19:07   #27
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Tror du själv att det är upp till polisen att bevisa att någon med vapen är på g att lämna in det?
Yes polisen måste bevisa din skuld - du måste inte bevisa din oskuld. Tänk dig scenariot när jag SKA åka ner till polisen med mina vapen - men jag ska även åka förbi Lasse och hämta hans puffra. Och så stoppar dom mig. Vem har rätt då - dom eller jag?
Gammal 2007-02-18, 19:09   #28
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
lol, inse att det är personen i fråga som ska bevisa varför denne inte begår ett brott när denne har ett skjutvapen på sig.
Gammal 2007-02-18, 19:10   #29
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Yes polisen måste bevisa din skuld - du måste inte bevisa din oskuld. Tänk dig scenariot när jag SKA åka ner till polisen med mina vapen - men jag ska även åka förbi Lasse och hämta hans puffra. Och så stoppar dom mig. Vem har rätt då - dom eller jag?
Ja. Och sen blev du tvungen att gå förbi banken och ta ut lite pengar. Du var tvungen att gå in på banken eftersom kort-automaterna var trasiga. Väl inne så ville Plucke kolla på din 12 gauge så han gjorde det. Fyffan så konstigt allting blev sen när snuten kom och rövknullade dig med en batong sen Dnepr.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 19:10   #30
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
Polisen har redan bevisat din skuld iom skjutvapnet, resten är upp till dig.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.