Då var det min tur att dela med mig av mina träningserfarengeter! Är i dagsläget 23 år och lyckats dra på mig hör och häpna 4 diskbråck!
Jag började träna för ca 5 år sedan efter att Ogge från forumet tyckte att jag såg för jävla
tanig ut. Vägde då 68 kilo på mina 183 cm
Jag kom ingen vart med träningen då jag åt dåligt, hade dålig discilin osv. För ca 3 år sedan med Ogges 'träna hårdare och tyngre' ringandes i bahuvudes började jag träna seriöst! Det slutade med det ena diskbråcket efter det andra! Det senaste var för 6 månader sedan. Man blir borta från träningen ca 6 månader i stöten och tappar runt 10 kilo i vikt varje gång!
Men tjurskallig som man är så har jag inte get upp! I dagsläget mår ryggen och och jag är tillbaka i min gamla form! Här kommer lite kort på hur jag utv de senaste 2.5-3 åren!
Bilderna är tagna med jämna mellanrum! Det sista kortet är taget för ca 1 år sedan! Dagsformen ser ut lite såhär:
Jag har dessutom lärt mig att waxning är bland det värsta som finns
Jag äter så jag ligger runt 3200 kcal / dag, får i mig 60g protein dagar jag inte tränar via shakes och 90-110 dagar jag itne tränar (utöver mat som består av fågel fisk ägg

)
Som det ser ut just nu har jag vilovecka då jag kört extremt tungt i 8v!
På Fre börjar jag skriva schema! Då är det dax för bröst Ex på hur jag brukar köra:
Bänkpress 4-5x110kg
Snedbänk 5-6x95kg
Uppifrån i cablcrossen 5-6x55kg (ovanligt tunga kilon på just mitt gym)
Nedifrån i cablecrossen: 5-6kgX35
Därefter slänger jag i valfri tung bröstövning. kan tyvärr inte köra många övningar då de belastar ryggen väldigt mcyket, den läker fortfarande i dagsläget och jag vill inte riskera ett femte bråck!