2006-07-30, 02:51
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Hur högt överskott?
Hur högt energiöverskott är det lämpligt att ligga på för att bygga muscles? Alltså för att kunna bygga muskler på ett bra sätt, utan att för det behöva gå upp så jävla mycket i fett. Kanske en n00big fråga, men jag är n00b så det är väl bara lämpligt
|
2006-07-30, 02:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
ät bara, skulle inte orka räkna om jag skulle gå upp i vikt, märker du att du går upp för fort så skär ner lite. Ska du räkna hela tiden är risken att du tröttnar ur, ät nytigt och mycket och ge fan i att väga
Men annars 500 - 800 ungefär
|
|
|
2006-07-30, 04:13
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kotten
ät bara, skulle inte orka räkna om jag skulle gå upp i vikt, märker du att du går upp för fort så skär ner lite. Ska du räkna hela tiden är risken att du tröttnar ur, ät nytigt och mycket och ge fan i att väga
Men annars 500 - 800 ungefär
|
Jag tycker inte att det är jobbigt att väga maten iaf  . Jag mår bättre av det iaf. Man slipper oroa sig över om man har ätit för mycket eller för lite på en dag. Ett problem löst för dan
|
|
|
2006-07-30, 10:27
|
|
Adam e söt.
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami
Jag tycker inte att det är jobbigt att väga maten iaf  . Jag mår bättre av det iaf. Man slipper oroa sig över om man har ätit för mycket eller för lite på en dag. Ett problem löst för dan
|
Jo men i praktiken räkna ut sin exakta energiförbrukning varenda dag är omöjligt. Trial and error gäller som sagt.
Jag använder spegel och våg som kompass om jag äter för mkt eller för lite.
|
|
|
2006-07-30, 11:43
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cerberus
Jo men i praktiken räkna ut sin exakta energiförbrukning varenda dag är omöjligt. Trial and error gäller som sagt.
Jag använder spegel och våg som kompass om jag äter för mkt eller för lite.
|
Ungerfärligt så får jag den rätta kalorimängden varje dag för deffen. Den brukar ligga mellan 1800-2300 beroende på aktiviteter jag håller på med än så länge har det funkat bra så
|
|
|
2006-07-30, 12:33
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
|
Tycker man ska vara lite försiktig när man tycker det känns bättre att väga maten för att man slipper oroa sig. Även om man tränar bör man försöka ha ett normalt och avslappnat förhållande till mat, många på det här forumet som har på gränsen till eller har ätstörningar.
Får man ångest eller liknande när man ätit nånting "fel" eller inte vägt sin mat under dagen ska man passa sig lite.
Ursäkta offtopicen.
|
|
2006-07-30, 12:36
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Tja säg en 500-1000 över sen styr du mängden underhudsfett med cardio istället för att snåla på kalorierna.
|
|
|
2006-07-30, 12:38
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Då är det ju inte den mängden energi över förbrukningen, eftersom cardion räknas in i förbrukningen.
|
|
|
2006-07-30, 16:56
|
|
Keson står i kylen
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Tja säg en 500-1000 över sen styr du mängden underhudsfett med cardio istället för att snåla på kalorierna.
|
King grub det funkar ändå inte riktigt så.
Eftersom om du då t.ex går morgonpromenad på tom mage så bränns det ju mest fett som du redan bär på. Sen fyller du på med ny energi och ligger plus (kommer läggas på nytt fett då), som du promenerar bort en (viss) del av nästa morgon, osv !
Om du förstår.
På så vis går det runt i en cirkel och du håller fettet i (någorlunda) styr, förhoppningsvis.
|
2006-07-30, 17:01
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym112
King grub det funkar ändå inte riktigt så.
Eftersom om du då t.ex går morgonpromenad på tom mage så bränns det ju mest fett som du redan bär på. Sen fyller du på med ny energi och ligger plus (kommer läggas på nytt fett då), som du promenerar bort en (viss) del av nästa morgon, osv !
Om du förstår.
På så vis går det runt i en cirkel och du håller fettet i (någorlunda) styr, förhoppningsvis.
|
Nej, jag förstår inte, eftersom det är så där det inte riktigt funkar.
Cardion ökar inte fettförbränningen, och omsättningen av energi sker över längre tid än så.
|
|
|
2006-07-30, 17:06
|
|
Keson står i kylen
|
Vi får väl då vänta och se vad Piranha menade.
|
2006-07-30, 17:09
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Man får ju konditionsträningens övriga fördelar på hälsa och syreupptagningförmåga och hormonpåverkan, mm, men man styr inte mängden underhudsfett om mat ändå matchar energiförbrukningen genom att äta mer.
Gör man av med 500 kcal under cardion och äter 500 kcal mer, blir resultatet på fettbalansen identiskt som om man hade låtit bli cardion och låtit bli att äta dom där 500 kcal.
|
|
|
2006-07-30, 17:14
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Man äter ordentligt och när man märker man börjar fläska till sig ökar man bara på cardion lite.
Funkar alldeles utmärkt för mig för jag rör hellre på mig mer än skär ner i maten.
|
|
|
2006-07-30, 17:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
|
Nej alla är ju olika, skulle jag väga maten hela tiden skulle jag tröttna ur tillslut, när man bulkar tycker jag inte att man behöver vara så jävla noga så länge man vet att man får i sig mycket, ser man att man går upp för fort skär man ner lite bara, men det är jag det  . Har ju sina fördelar att väga med om man orkar med det
|
|
|
2006-07-30, 17:20
|
|
Keson står i kylen
|
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Man äter ordentligt och när man märker man börjar fläska till sig ökar man bara på cardion lite.
Funkar alldeles utmärkt för mig för jag rör hellre på mig mer än skär ner i maten.
|
Okej
Men du får inte lika bra ökningar då under perioden du ökat på cardion för att tappa fett ?
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.
|

|