Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-05, 21:30   #1
Arnold Armstrong
Registered User

Arnold Armstrongs avatar

Reg.datum: Jun 2007
Allt om Träning med Piraten och Arnold!

Vi skall bidra med våra strån till stacken! Genom att starta denna lilla tråd om våran träning och våra egna tips! Det kommer bli lite av Hylans hörna av en modern målinriktad tappning!

Presentation

Arnold - Den gamle evighetsmaskinen som både springer och lyfter och sparkar! Här för att förkovra sig och hämta in kunskap!

Piraten - Mannen som spelar gitarr som en gud och gav tennisarmbågen legendstatus i denna tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97202). Även mannen myten legenden!

Förövrigt har vi börjat pumpa tilsammans i gammal Ricky Bruch anda! Det är stora vikter! Hårda pass! Precision, rätt tid rätt plats och rätt humör! ca 4-5 ggr i veckan kommer det fortsättas att pumpas hårt! Ger inte ngn av oss 100 % så säger vi åt den andre att han lika gärna kan gå hem omedelbart!

Ett missat pass är en skandal är vårt första motto och ROM byggdes inte på en dag! Med dessa verktyg och lite husmanskost skall vi bli starka till en viss grad! Men även evighetsmaskiner! Spåret och gymmet det är där vi skall hålla till!

Sen kommer vi bjuda på en massa bilder också! Där vi visar hur vikterna skall lyftas i rätta bemärkelsen! Målen är satta:

100 kg i bänken, Vasaloppet (repris), marathon och sedan succe!

Några av våra förebilder:

Ricky Bruch
Kenenisa Bekele

KÖR HÅRT!

MVH PIRATEN OCH ARNOLD FRÅN ETT SOLIGT SVERIGE!
Gammal 2007-07-05, 21:33   #2
piraten99
Spamming user

piraten99s avatar

Reg.datum: Apr 2007
tja!

piraten här! ja, nu ger vi allt
ETTTTTTT. TVVÅÅÅÅÅÅ. TRREEEEE. RAAAAAAAWWWWWWWW
piraten99 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 21:33   #3
Torsk_ole
Fil.Kand Oxéfilé

Torsk_oles avatar

Reg.datum: Jun 2006
Ska det vara en träningsjournal? Lite mer info om er hade varit bra.
Torsk_ole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-07, 09:54   #4
piraten99
Spamming user

piraten99s avatar

ja, en typ av träningsjournal.
inte så jättenoga.

vi postar bilder och sånt.

mitt namn: piraten
ålder 21
tränat: 7-8 månader. snart ett år av hälsotänkande.
innan: totallt otränad på alla sätt och vis. levde på pizza på helger och åt ingen frukost men lastade på med findus på luncherna sen godis på det.

upp till 13-14 års ålder: spelade fotboll. löpte lite då och då. gjorde armhävningar och situps på kvällen. men sen dog det ut, men nu är jag påväg att återfinna formen.
Gammal 2007-07-07, 10:01   #5
piraten99
Spamming user

piraten99s avatar

fredagens pass.

ben.

några sett benspark
knäböj. körde pyramid upp men gick till 10 rep på varje. några set på den.
3 st utfall (premiär). gick genom lokalen. var riktigt härlig övning.
benpress 3 set.
baksida lårcurl 3 set.

nu ska jag vila fram till onsdag då jag drar igång igen försiktigt. ska börja köra 20 reps då jag legat ett långt tag på tunga 6-8 reps och det har börjat ge lite skador. så nu vila och sen bara börja igen.
fast benen kommer jag ligga på låga reps fortfarande då det känns bra!
Gammal 2007-07-09, 14:46   #6
Arnold Armstrong
Registered User

Arnold Armstrongs avatar

Vi hålle rpå och letar coola gymkläder! Två likadana dressar som drar lite uppmärksamhet men är coola! Tex vikingakläder, snygga gym tshirtar mm! Finns det ngn tshirt med Ricky Bruch! Isåfall har vi två köpare på G!

Träningen går framåt iallfall för mig jag kör stenhårt! Men min gymkompis tillika vapendragare har haft en tyngre vecka med bla Norrlans Guld och lite magproblem! Men jag hoppas han kan hitta tillbaka i djungeln efter han sabbatssplitt på 3 dagar där han vilar sig iform för att bygga upp underkroppen nästkommande vecka! Ett spännande uppläg han har för att få fram det mesta av en stor muskelgrupp!

Annars är det lugnt i trojkan vi kör flera pass imorgon blir det ett hårt upplägg ev skall vi testa Rickys favoritövning för magen där man tar en hantel på foten och tar upp benen raka!

Kom ihåg dagens bebelord: Det är skillnad på att träna och på att TRÄNA! Vi gör det sistnämnda!
Gammal 2007-07-11, 21:02   #7
Arnold Armstrong
Registered User

Arnold Armstrongs avatar

Mama mia!

Jajemän igår var det ett hårt pass där vi bla skulle inviga ricky bruchs magövning! Som man kan se i tråden om honom! Först sätter piraten tänderna i äpplet och tappar hateln när benen är i luften för att sedan arnold ¨åller på att riva hela bänkpressen under övningen!

Nej det var den sjukaste övningen vi gjort men tillägnar ändå ricky respekt!

Formen är stigande!
Gammal 2007-07-14, 15:27   #8
piraten99
Spamming user

piraten99s avatar

dagens träningspass.

värmer upp lite lätt på cykel.

kör uppvärmingsset på lårcurl för att sedan köra 3-4 set.
värmde upp nedre rygg i nedre rygg maskinen i 3 set.
körde marklyft byggde upp, totalt 6-7 set. hade svårt med svankningen men på slutet så märkte jag att det gick bättre att svanka då man kollade upp i taket.
avslutade sen med 3 set på nedrerygg.

the end!

jag har nu sett klart one step closer med jay cutler!
han kör fett snabbt, han mosar upp vikterna för att sedan släppa ner dem. 9 övningar för rygg körde han. ska börja köra som han själv nu! om jay kör så så kan jag!
Gammal 2007-07-14, 15:29   #9
piraten99
Spamming user

piraten99s avatar

här slänger jag upp en bild
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Resize%20of%20FF%20133.jpg (56.4 KB, 544 visningar)
Gammal 2007-07-15, 08:49   #10
Arnold Armstrong
Registered User

Arnold Armstrongs avatar

Piraten jag tror de bara väntar på att få se bilder på dig nu! Där du får visa upp dina klubbor till biceps! Det är klass på dem iallafall! Nu börjar det bli dags för en Ricky Bruch Evening snart med film diskussioner mm!" Det skulle slå det mesta!

Annars så flyter det på KG kommer sakteliga och styrkan likaså! Maten måste dock få en centralare roll i skapandet! Biff, Kött mm skall ösas!
Gammal 2007-07-15, 10:49   #11
piraten99
Spamming user

piraten99s avatar

dagsformen

vänstra axel sackar efter, men det jobbar jag hårt på för tillfället. säger bara hantelpress here i come!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg P1010059.JPG (25.4 KB, 665 visningar)
Gammal 2007-07-17, 20:43   #12
Arnold Armstrong
Registered User

Arnold Armstrongs avatar

Ser bra ut du körde hårt ben idag? Hur hårt på en tiogradig skala?
Gammal 2007-07-17, 20:51   #13
piraten99
Spamming user

piraten99s avatar

7/10 på en skala. men däremot min kondition är ett kapitel för sig, så det blir till att inhandla en robust cykel som klarar ett fettberg på 120 piroger!

hur hårt körde du själv?
Gammal 2007-07-18, 09:19   #14
piraten99
Spamming user

piraten99s avatar

svara då!!! jävkakaohiaaeh
Gammal 2007-07-18, 19:04   #15
Arnold Armstrong
Registered User

Arnold Armstrongs avatar

Vilket svar 7 av 10? Jag gav allt efter rådande förutsättningar! Nu börjar resultaten komma! Men Piraten du måste börja ta fram detta som skiljer mästarna från arbetarklassen! JÄRNVILJAN!

Sen då du och jag piraten är från styrketräningens underklass skulle jag vilja ha tips på PT:S som man kan anställa enbart 1 timm för att få ett perfekt individuellt trprogram! Kosta vad det kosta vill men inte för mkt! Synes!

Imorrn Piraten blir det hårt!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:19.