Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-11-27, 23:24   #1
Kaboffastar
Fettecke tar täten
 
Kaboffastars avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 3 997
Kaboffastars sista journal.

"Tränat" 24 månader varav 10(månader) varit "uppehåll" pga sommrar och en period av total avsaknad av motivation pga första jobbet mm.
Under tiden jag faktiskt tränat har jag lyckats gå ner ca 27 kg vilket jag är skapligt nöjd med... till historien hör väl även att jag gått upp 5 kg 100% fett de senaste 5 månaderna men det är inget jag talar högt om.
Det är min historia och det ser mest ut som en jävla massa gnäll to me.

Mått: Alldeles åt helvete.

Vikt: Ca 84 kg kvällsvikt.

Längd: 182,5.

De tre stora:
Böj: 90*2
Bänk: 85
Mark: 130
YEAH

Jag ska även börja springa, ASICS GT-2110 är inhandlade nu finns ingen återvändo.detta är ett sjukt stort och jobbigt steg för mig.. Någonstans på sida 200 i den här Journalen kommer jag tacka Yankeee för motivationen.

Jag kommer köra ett helkroppspass av enkelt slag 4-6 veckor frammåt för att sedan gå över på en OggeP-splitt. Det rimmar väl kanske inte i allas öron direkt, detta beror helt enkelt på att en polare till mig börjar träna nu och jag hjälper honom med det, jag kan själv behöva ta det lite lugnt desutom.

Nu kör vi.
Kaboffastar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 19:40   #2
Kaboffastar
Fettecke tar täten
 
Kaboffastars avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 3 997
Schemat ser för tillfället ut såhär:

warmup
Bänkpress2-3X8-10
Uppdrag till hakan 2-3X8-10
Latsdragg 3-4X10
Sittande rodd 3-4X8-10
Bicepscurl 2-3X8-10
Tricepspress i hiss 3-4X10
benpress 4-5X10
sit ups 2-5Xmax
Ryggresningar 3-4X12

Kan säga direkt att dagens pass gick mindre bra.. käkade lunch kl 12 och har inte käkat nåt annat förens nu ( 19:10 ) hur smart låter det i era öron?

Hur som helst, Bänkpress:
stång * 15
40 kg * 10
65 kg * 8
65 kg * 8

Drag till hakan med skivstång.
35 kg * 8
35 kg * 8

Latsdrag mot bröst.
70 kg * 8
70 kg * 8
70 kg * 8
Här någonstans förstog jag att de skulle bli en småjobbig fortsättning på passet.

Sittande rodd.
60 kg * 10
60 kg * 10
Världens sämsta kabel-rodd av märket davids.. hur som helst time for some biceps.

Stångcurl.
25 kg * 8
25 kg * 8

Pushdowns.
60 kg * 10
60 kg * 10

Benpress.
Uppvärmning 50 kg.. 10 reps, ställer mig upp och känner att jag får en släng av att vilja svimma och håller på att loosa it som man säger.. sansade mig och kollade på klockan.. 18:40 visade den och efter lite snabb efterräkning konstaterade jag att mat intogs 6 timmar och 40 min tidigare.. ibland kan man ju undra hur länge jag har varit i branshen.

Fortsatte sedan med inte allt för god min de 3 sista seten benpress 3*10*100

Mage.
Han med 3-4 reps för att sedan insé min begränsning. Instruerade min käre vän mikal i ovan nämnda övning samt ryggresningar å drog hem.

Nu har jag hunnit käka mat och känner mig OK.. Tveksamt om det blir nå löpa idag dock .

Summa sumarum : Jag är inte nöjd, jag är inte van med helkropp, jag borde ätit ett mellanmål
Kaboffastar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 20:59   #3
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
om jag ha lyckats komma igång och springa och få min kropp att faktiskt gilla det så kommer det vara en baggis för dig.
Bra skor som du har inhandlat är en förutsättning så nu har du inga bortförklaringar.

Sen kommer du i tajtsträsket tillsammans med oss andra
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 21:04   #4
Jacksatan
Registered User
 
Jacksatans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Vasastan
Inlägg: 2 292
Okidoki. Skärpning nu och inga mer uppehåll. Ska hålla ögonen på dig.
__________________
if everything comes your way you´re in the wrong lane
Jacksatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 21:12   #5
Kaboffastar
Fettecke tar täten
 
Kaboffastars avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 3 997
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
om jag ha lyckats komma igång och springa och få min kropp att faktiskt gilla det så kommer det vara en baggis för dig.
Bra skor som du har inhandlat är en förutsättning så nu har du inga bortförklaringar.

Sen kommer du i tajtsträsket tillsammans med oss andra
Cillen, jag var ute nyss! klockan stannade på 10:59:59 jag var faktiskt ute och sprang hahaha sanslöst. jag är så jävla nöjd.

Det handlade om Mycket lätt jogging, fick upp rejält flås( skräll ) men det känns ändock som om att det är någonting jag kan tänka mig att göra fler gånger. Förutsättnignarna jag hade nu vart allt annat än bra, sjukt svajiga ben sen benpressen, aldrig sprungit förr samt kass kosthållning idag. hahaha jag är nöjd

Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan
Okidoki. Skärpning nu och inga mer uppehåll. Ska hålla ögonen på dig.
Inga mer uppehåll, så sant som det är sagt.

Jacksatan
Kaboffastar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 19:36   #6
Kaboffastar
Fettecke tar täten
 
Kaboffastars avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 3 997
Torsdag 30/11-06.
Helkroppspass nr 2 vecka 1.


Warmup.
5 min motionscykel.
Rotatorcuff 2 set 15-20 reps.

Bänkpress
70kg * 8
70kg * 8
70kg * 8
Det trodde jag inte såhär andra passet.

Drag till hakan.
35kg * 10
35kg * 10

Latsdrag.
70kg * 8
70kg * 10
70kg * 8

Sittande rodd.
60kg * 10
75kg * 8

Stångcurl.
30kg * 10
30kg * 10
Sjukt lätt jämfört med förra passet då jag desutom använde mig av mindre vikt.. felkalibrerade vikter den här gången fo' sho. ( Casall ).

Pushdowns.
70kg * 8 ( Fullmag )
70kg * 8

Benpress.
100kg * 10
100kg * 10
100kg * 10

Mäjg
Magmaskin(davids) skitmaskin 10 reps 50 kg.

Cablecrunches
3-4 set 15-20 reps.
Kontakt å sån skit .

Ryggresningar.
+10 * 10
+10 * 10
+10 * 10

Asbra pass .

Ska försöka få in lite löpa varannan dag. Bara det att jag tränar varannan dag dessutom och har lyckats lägga löpningen på samma dag haha, så långt orkade den hjärnan planera.
Från och med nu är det löp på dagar ja inte kör styrka( imorrn bla ), så, nog talat .

BRA PASS!
Kaboffastar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 20:29   #7
Isabella
Registered User
 
Isabellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: rågsved
Inlägg: 731
ser ju bra ut, bara fortsätta att träna på..
Isabella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 20:33   #8
Mikal
Gokkiz!
 
Mikals avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 35
Man tackar man tackar bollen

---------------------------------------------------

Kan som en liten notis tillägga att 70*8 x 4 är mitt PB i bänk.. haha.. då vägde jag 94 istället för dagens 84.. länge sen, jag förstår faen ingenting ibland.

EDIT : Helvete, Kaboffastar från Mikals konto!
Mikal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 05:29   #9
Isabella
Registered User
 
Isabellas avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: rågsved
Inlägg: 731
Pojk! vi vill se mark o böj på schemat också
Isabella är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 06:30   #10
Kaboffastar
Fettecke tar täten
 
Kaboffastars avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 3 997
Citat:
Ursprungligen postat av Isabella
Pojk! vi vill se mark o böj på schemat också
Det kommer i nästa schema, kommer dock ta det riktigt lugnt med båda, sänka vikterna rejält antar jag och fimpa bältet, jag har i stort sätt aldrig tränat mage/korsrygg separat. Måste verklien fixa min bålstabilitet/styrka. .
Kaboffastar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 13:49   #11
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Grymve kabbo

Skicka pm om du vill veta något. Mina specialkunskaper är brudar, skönlitteratur och trädgårdar.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 18:08   #12
Kaboffastar
Fettecke tar täten
 
Kaboffastars avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 3 997
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Grymve kabbo

Skicka pm om du vill veta något. Mina specialkunskaper är brudar, skönlitteratur och trädgårdar.
I shår will.

-----------------

Jag avancerar 17:19:93 minuter lång vart dagens löprunda. Det är helt sjukt att jag gör detta .
Kaboffastar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 18:44   #13
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Kaboffastar
Jag avancerar 17:19:93 minuter lång vart dagens löprunda. Det är helt sjukt att jag gör detta .
Skitbra kabbo, har du något mål med löpningen? Typ milen under 50 min.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 21:19   #14
Kaboffastar
Fettecke tar täten
 
Kaboffastars avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 3 997
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Skitbra kabbo, har du något mål med löpningen? Typ milen under 50 min.
Aej fan Yankee my man, Till att börja med siktar jag väl på att öht palla springa i 60 min konstant.. Efter det lär jag se va långt jag kommer på en timme och utifrån det bestämma mig för en viss tid på en viss distans.

Mycket långsiktit så handlar det väl om att att orka springa långt och länge.. NÄR jag vill. Fan ja ska ha rutor innan ja dör! ;D

Allt känns jävligt bra i alla fall, siktar på att göra en "Yankeee" 2004-2005. 15-30 min motionshojj efter varje pass från och med nu desutom, initaiativ taget av min gode vän mikal haha, förstår inte vart det kom ifrån heller men motivation gav det mig iaf.

yeah yeah yeah
Kaboffastar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 21:28   #15
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Kaboffastar
Aej fan Yankee my man, Till att börja med siktar jag väl på att öht palla springa i 60 min konstant.. Efter det lär jag se va långt jag kommer på en timme och utifrån det bestämma mig för en viss tid på en viss distans.

Mycket långsiktit så handlar det väl om att att orka springa långt och länge.. NÄR jag vill. Fan ja ska ha rutor innan ja dör! ;D

Allt känns jävligt bra i alla fall, siktar på att göra en "Yankeee" 2004-2005. 15-30 min motionshojj efter varje pass från och med nu desutom, initaiativ taget av min gode vän mikal haha, förstår inte vart det kom ifrån heller men motivation gav det mig iaf.

yeah yeah yeah
Låter som ett vettigt upplägg.

Vad är en "Yankeee" 2004-2005?

Antar att du vill att både kondition och styrka ska gå bra? Jag tycker det bästa är att springa direkt på morgonen innan frukost. Man känner knappt av det på eftermiddagen när det är dags för gymmet. Håller man sig till ungefär 15 min löpning i väldigt högt tempo (högre eftersom) så kommer konditionen att bli bättre snabbt plus att det sliter väldigt lite. Lämpligt vore 3 sådana pass och ett längre per vecka(kanske lite mindre i början). Det är upplägget jag kommer köra efter i vår när det är dags att sadla om från lyftning till cardio igen
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)