Visst är det underbart med vår? Nu har verkligen allting börjat blomma här i trädgården, det är så mysigt och vackert! Min pappa har äntligen kommit hem från Peru (vandring i Machu pichu), så nu kan jag låna hans D50-kamera och ta lite bilder på härligheterna i trädgården!
Jag är en total amatör på att ta snygga kort, så om ni har några enkla tips så är det alltid uppskattat!
Alla får gärna infoga sina bilder på diverse blommor och växter!
Min älsklingsblomma i trädgården är mina treblad, jag vet inte vad de heter egentligen men kallar de för det. Just denna grupp växer på en ganska solig och torr position, så de är extra små.
Här är en av trebladens vackra blommor, dessa växer lite mer skuggigt och är därför mycket frodigare. När det har blommat färdigt så bildas en stor vacker röd frukt fylld med kärnor.
Här tittar en liten blomknopp fram under de fullvuxna trebladen som växte upp lite tidigare, jag tycker att det verkar som att det först bildas stora blad som kan samla upp solenergi, för att sedan bilda nya skott som kommer upp med mindre blad och fina blommor.
Äppleträdet är alldeles fullt med jättevackra klasar av blommor, underbart!
Tusenskönorna har också börjat slå upp sina söta blommor i gräsmattan.
Bidra gärna med era egna bilder på diverse blommor och växter!