Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-08-16, 12:40   #1
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Ligga på kaloribalans

För att ligga på kaloribalans så ska jag få i mig ca 3300 kcal enligt kalkylator.
Men till frågan, dagar då jag tar en löprunda eller styrketränar, ska jag då äta ännu mer för att ligga i balans? Alltså vi säger att en löprunda bränner ungefär 300 kcal, måste jag då äta 3600 kcal den dagen ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-16, 12:42   #2
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 078
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
För att ligga på kaloribalans så ska jag få i mig ca 3300 kcal enligt kalkylator.
Men till frågan, dagar då jag tar en löprunda eller styrketränar, ska jag då äta ännu mer för att ligga i balans? Alltså vi säger att en löprunda bränner ungefär 300 kcal, måste jag då äta 3600 kcal den dagen ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur har du räknat i kalkylatorn? Jag antar att du har tagit hänsyn till din aktivitetsnivå och då är din träning inkluderad i den beräknade balansen. Det är dock ingen exakt vetenskap utan testa en viss mängd och utvärdera efter några veckor. Justera sedan upp eller ner beroende på mål och resultat.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-16, 12:44   #3
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Hur har du räknat i kalkylatorn? Jag antar att du har tagit hänsyn till din aktivitetsnivå och då är din träning inkluderad i den beräknade balansen. Det är dock ingen exakt vetenskap utan testa en viss mängd och utvärdera efter några veckor. Justera sedan upp eller ner beroende på mål och resultat.


Ja jag valde att jag tränar 6-7 dagar i veckan, dagarna då jag vilar från gymmet går jag ut och springer så har aldrig riktigt någon vilodag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-16, 12:49   #4
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 078
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Ja jag valde att jag tränar 6-7 dagar i veckan, dagarna då jag vilar från gymmet går jag ut och springer så har aldrig riktigt någon vilodag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då är det 3300 kcal/dag som gäller, oavsett om du tränar eller inte.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-16, 17:32   #5
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Det är nästan omöjligt att justera kaloriintaget för varje dag utan det måsta bli ett snitt över en cykel, oftast är en vecka ett bra mått. Säg att det är lite varmare än vanligt i ditt sovrum och du därför vrider och vänder dig hela natten och då förbränner 200kcal mer. Hur ska du veta det och kompensera för det?
Tar du en löprunda så påverkar hastigheten förbränningen med, inte bara tiden.
Lägg planen veckovis, utvärdera... efter några månader lär du känna din kropp och hur just du fungerar.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)