Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-14, 10:22   #1
lucius
Registered User

luciuss avatar

Reg.datum: Oct 2013
Lucius Sheikoexperiment

Hej!
Jag står precis i startgroparna för att köra något jag vill kalla för "Sheikoexperiment".
Det är förstås inget riktigt experiment utan en relativ nybörjares försök att hyfsat seriöst använda Sheikos träningsmetoder.

Efter många timmars läsande och lärande kring Sheiko fastnade jag för insikten att "Ja, jag är nybörjare". Jag skall således inte träna de Sheikoprogram som de flesta andra gör, dvs beginners 1 och 2, eller #29, #37 osv då dessa program visserligen är nybörjarprogram, men inte avsedda för så klena nybörjare som jag själv.
Det var lite tufft att ta till sig att jag är en så komplett nybörjare att jag ska gå på Sheikos verkliga nybörjarprogram som helt fokuserar på teknikutveckling och förhoppningsvis kommer att ta mig till stadiet där jag kan börja gå på de "vanliga" programmen.

Anledningen till att jag är nybörjare är att jag väger ca 90 kg och jag lyfter INTE 510kg i totalen i tävlingsstrikt stil vilket jag enligt Sheiko skall göra för att köra #29 osv.
Här är en bra sida som berättar mera och som jag ännu inte sett länkas till på detta forum, här står mer om viktklasser och levelklassificeringar för att kunna välja rätt program utifrån sin egen utvecklingsnivå: http://www.bodybuilding.dk/artikler/...m---del-2.html

På denna länk finns nybörjarprogrammet längst ner: http://www.bodybuilding.dk/artikler/...il-sheiko.html

Jag har inte sett någon som gått igenom det grundläggande nybörjarprogrammet ännu här på forumet utan bara de som kör de vanliga programmen. Därför tänkte jag att det kunde finnas ett värde i att dela med mig av upplevelserna genom detta 6-veckors program. Ska också försöka filma och be om råd och kritik på utförande.