Ja då var det väl även dags för mig att skaffa sig en journal här.
Kan väll börja med att berätta hur just träningen har sett ut i mitt liv.
Jag har spelat både bandy(ja, riktig "utebandy" och fotboll fram tills jag var ca 15-16 år. Var aldrig något vidare bra på det trots att det var det roligaste jag visste. =)
Har alltid hållit på mycket med löpning vilket har visat sig att jag är ganska duktig på, men kan vara det tråkigaste som finns! Har aldrig fattat charmen med att springa så långt man kan på så snabb tid som möjligt, det är bara plågosamt
När jag började gymnasiet så hängde jag med några vänner(En varav en på den tiden liten kille som numera är känd som "Proxy") till Friskis ett par gånger och det dröjde inte länge innan jag gick dit regelbundet ca 2-3 ggr i veckan. Dem första 1.5 åren gick jag mest dit och körde Triceps-Bröst och Rygg-Biceps för hela slanten!
Hade egentligen ingen koll på vad jag gjorde, och det där med kost hade jag inte den blekaste aning om hur man skulle sköta!
Det är först nu när jag har börjat på högskolan som jag verkligen har satsat fullt och tex fått upp ögonen för övningar som jag aldrig kört förut! (läs marklyft och knäböj). Börjat träna mer med huvudet och tänka efter på hur jag utför mina övningar.
Har även blivit mer insatt i kost och är mycket mer nog med vad jag äter och när jag äter vilket har visat sig göra sjuk skillnad i resultat.
Så sen i september har jag tränat stenhård näst intill varje dag, trots plugg.
Allt går att passa in, bara pusslar och planerar lite. =)
Just nu kör jag på Proxys "Less is more" 3-split" och roligare än vad jag har nu på gymmet kan man nog inte ha!
Det var en "kort" presentation om mig och min träning. Kommer framför allt att uppdatera med vilka pass, vikter och reps jag köra på.
//
Azakaa