2012-12-26, 01:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Min träningsjournal.
Namn: Emil Pettersson
Ålder: Född 1989
Vikt: ca 80kg
Längd: 180cm
Tjena, jag tänkte skapa mig en träningsjournal för att lättare kunna följa mina framsteg och få en klarare bild av hur jag egentligen tränar och hur det går för mig.
Jag har nu sedan första September tränat styrketräning ca 4-6 gånger i veckan på ett väldigt ostrukturerat vis och utan schema, jag har tränat de kroppsdelar som har varit fräscha och har prioriterat delar som jag har velat utveckla mera(hinna ikapp med).
Tidigare träningserfarenheter är några smärre sejourer på gym under årens lopp utan att det aldrig riktigt har tagit fart, har oftast slutat efter någon månad pga bristande motivation. Jag anser mig själv ha väldigt bra koll på min kropp och hur den fungerar och reagerar på olika sätt att träna den, kosthållning har jag heller inga problem med, är även duktig på att laga mat.
Min kost består av ris, potatis, fisk, kyckling, nötkött, ägg, vassleprotein, mjölk som de mest förekommande och mest fundamentala byggstenarna i min kost. Gör ofta matlådor för några dagar frammåt och då blir det rätt tråkigt i form av det jag nämnt ovan då jag inte alltid orkar krångla till matlagningen när jag äter så mycket mat. men jag äter ändå ganska fritt så länge jag ser till att tillfredsställa mitt kalori- och proteinbehov.
|
|
|
2012-12-26, 02:23
|
|
Registered User
|
Tisdag - Armar
Presentation.
Idag valde jag att börja använda mig av ett strukturerat träningsupplägg. Jag är väldigt lat så en färdig mall kändes lättare än att sitta och knåpa ihop ett eget schema på fem minuter. Det landade på originalschemat från Max-OT. Jag kommer inte följa Max-OT till punkt och pricka utan har valt ut de principer som jag gillar i schemat. Kommer träna efter schemat som innebär träning 5 dagar i veckan, varierande antal set och antalet reps är huvudsakligen 4-6.
Passet.
Skivstångscurl:
40kg*7
40kg*7
Växlande hantelcurl:
17,5kg*8
17,5kg*8
Kabelcurl:
36kg*8
36kg*8
Pushdown:
50kg*8
50kg*8
Smal bänkpress:
50kg*8
50kg*8
Kickbacks:
8kg*10
8kg*10
Underarmscurl skivstång:
30kg*10
30kg*10
30kg*10
Kommentar.
Jag blev tvungen att avsluta passet lite väl tidigt pga ett missförstånd och en skjuts som jag inte hade hjärta nog att låta stå väntandes medan jag avslutade mitt träningspass, därför missade jag 2 set underarmar och 5 set mage. Passet bortsett från det väldigt bra, riktigt skönt pass med bra energi, halvtom gymlokal och massa pump. Detta avrundade jag sedan genom att åka hem till moster och diverserätter från julbordet. Massa köttbullar, potatis och rödbetssallad, en hel del ägghalvor med handskalade räkor, majonäs och löjrom och andra godsaker såsom julgodis, kakor och julmust!
|
|
|
2012-12-26, 02:47
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ubåtskapten
Namn: Emil Pettersson
Ålder: Född 1989
Vikt: ca 80kg
Längd: 180cm
Tjena, jag tänkte skapa mig en träningsjournal för att lättare kunna följa mina framsteg och få en klarare bild av hur jag egentligen tränar och hur det går för mig.
Jag har nu sedan första September tränat styrketräning ca 4-6 gånger i veckan på ett väldigt ostrukturerat vis och utan schema, jag har tränat de kroppsdelar som har varit fräscha och har prioriterat delar som jag har velat utveckla mera(hinna ikapp med).
Tidigare träningserfarenheter är några smärre sejourer på gym under årens lopp utan att det aldrig riktigt har tagit fart, har oftast slutat efter någon månad pga bristande motivation. Jag anser mig själv ha väldigt bra koll på min kropp och hur den fungerar och reagerar på olika sätt att träna den, kosthållning har jag heller inga problem med, är även duktig på att laga mat.
Min kost består av ris, potatis, fisk, kyckling, nötkött, ägg, vassleprotein, mjölk som de mest förekommande och mest fundamentala byggstenarna i min kost. Gör ofta matlådor för några dagar frammåt och då blir det rätt tråkigt i form av det jag nämnt ovan då jag inte alltid orkar krångla till matlagningen när jag äter så mycket mat. men jag äter ändå ganska fritt så länge jag ser till att tillfredsställa mitt kalori- och proteinbehov.
|
Jag glömde att tillägga mina mål med min träning vilka är följande;
Att bygga en i mina ögon för mig perfekt fysik, definitionen av detta kräver att jag tappar några procentenheter kroppsfett och en anings hårdare och väga någonstans mellan 85-90kg. Jag intresserar mig inte mycket alls av styrkeaspekterna av träning utan tränar enbart för att bygga och forma min kropp.
Jag har även sedan barndomen skolios och behöver för att slippa bitvis svår smärta träna min kropp regelbundet.
|
|
|
2012-12-26, 17:45
|
|
Registered User
|
Onsdag - Axlar
Presentation.
Sov över ganska hårt idag för första gången på ett bra tag och vaknade klockan 14. Sörplade som hastigast i mig två koppar svart kaffe och ett rågat mått Hemavol och halkade sedan iväg mot gymet.
Passet.
Inåtroterande kabeldrag
15
15
15
Utåtroterande kabeldrag
15
15
15
Militärpress
40kg*6
40kg*6
40kg*6
Hantelpress
18kg*6
18kg*6
Stående hantellyft åt sidan
10kg*7
10kg*7
10kg*7
Kommentar.
Jag skulle egentligen kört 6 set för trapz efter axelövningarna men baksidan av mina axlar smärtade litet och valde då att hoppa över trapz denna vecka, eventuellt skjuta upp det tills ryggpasset. Bortsett från känningarna i baksidorna så gick passet mycket bra.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.
|

|