Tjenare alla kolozzeumare där ute! Nu startar jag äntligen en träningsjournal som förhoppningsvis kommer bli grym att följa för er som tycker om träning & utveckling.
Jag heter Kristian Eriksson och är hela 20 år, jag tränar 4-6 gånger i veckan på ett gym som heter IKSU. Som befinner sig i Umeå. Mina mål med träningen just nu är att bli FIT. Eftersom att målet är att börja tävla inom så kort tid som möjligt. Så i denna journal får ni följa mig och min träning och utveckling till att nån gång ställa upp och tävla i Fitnessfive.
I denna journal kommer jag variera med att lägga upp allt om mig som tex: Träningspass
Tips
Kost
Bilder&filmer m.m
Just nu väger jag ca 89kg och är hela 188cm lång och är inne på en aftersummerperiod. Kommer hålla bulk fram till nyår och sedan dra en kortare diet.
Har garanterat glömt skriva en massa saker, men kommer inte på allt på rak arm. Är även ganska så ny här på kolozzeum så har inte koll på allt ännu.
Ikväll for jag och tränade Rygg! Gick faktiskt skitbra, denna vecka kör jag 4x6 på det mesta. Det känns riktigt bra, vart ingen marklyft denna gång eftersom jag körde så tungt på böjen igår.
Det gick bra att köra kroppsvikt + 10 kg på chinsen med full ROM. Blir att prova tyngre nästa vecka!
Gympasset blev just över 1 timme, men han faktiskt med rätt så mycket!
Allt detta.
Chins
kv+10kg x 6
kv+10kg x 6
kv+10kg x 6
kv+10kg x 6
Rodd
80x6
80x6
80x6
80x8
Latsdrag
80x6
70x7
70x8
75x7
Hantelrodd
30x6
40x6
35x6
35x8
Cabelspecial
24x6
33x7
33x8
33x6
Sedan körde jag lite rotatorcuffar, bara i förebyggande syfte.
Vet att övningen inte heter cablespecial, men jag har inget namn. Lägger upp bild så att alla förstår.
Ikväll vart det att träna armar, kändes riktigt skönt att träna allt på ett pass! Har tidigare kört biceps på bröstpassen och triceps på axelpassen. Men nu hade man mer ork = tyngre vikter
Passet vart hela 80 minuter, ca 30 set och 200+ reps! Riktigt nöjd.
Ikväll for jag med brorsan till IKSU och tränade ett tungt pass baksida lår och vader. Gick skitbra på benpressen där jag ökat och tagit nya PB:N
körde endast 3 set på vaderna, men det tog bra att köra 21or!
Fyfan vad jag längtar till morgondagens Bröstpass! Första dagen ur nya fitnessfive-schemat som Rookie Westin har gjort åt oss.
Det schemat är hela 5 veckor, sen efter det börjar min diet! TAGGA
Fyfan vad jag älskar Lördagar! Det är så sjukt skönt att träna på dagen. Idag har jag kört ut brösten rejält! Det var den första dagen på fitnessfive-schemat, och känner redan att detta schema kommer följas.
Var även kul att köra tungt för en gångs skull! Synd att jag träna ensam och hade ingen passare dock! Imorgon blir det fitness5 på iksu kl 3!
Bänkpress
100kgx6
100kgx6
105kgx4
117kgx2 + 1 med hjälp.
60kgx25
Lutande hantelpress
35kgx6
35kgx6
37kgx4
42,5x2!
Lutande Flyes i cabelcross
Upplutat
15x8
12x10
Nerlutat
17x10
15x10
Drop bänkpress
80x8
60x12
40x12
Sen 6 set på MAGE 6x25
PEACE!
__________________ Journal
Mark 200kg
Bänk 140kg
Böj 160kg
Idag var det Fitnessfive träning på iksu, där man får prova hur man ligger till. Det är Rookie westin som har ordnat upp detta, riktigt grymt! Det blir dock svårt att känna sig stark när man tränar med dom som tävlar på SM.
Det gick dock sämre en jag trodde, jag siktade mot 65-70 reps men fick ihop 60.
Men har kört rätt hårde denna vecka utan vila, + att jag sov endast 4-5 timmar inatt för att jag skulle jobba kl 6 imorse.
Men borde bli lättare att öka nu iallafall, nu när man har mer koll på teknik osv.
Såg ut såhär!
Bänk: 10st " där det gick sämst, körde dock hårdaste bröstpasset igår" Bicepscurl: 11st " gick ganska bra" Böj: 0 " jagvet , jag skäms. Men tror jag kanske har en! isf PB haha" Chins: 15st, "nytt PB, iaf tävlingskodkända" Dips: 24st " vafan jag borde ha fler, 30 nästa gång!"
=60 poäng.
Nu måste jag komma ikapp med benen, fan att jag tränade dom dåligt innan jag började att bli seriös! Sämsta nybörjarfelet man kan göra, ångrar det till 1000.
Ronja min flickvän kämpade på bra som vanligt, helt sjukt vad duktig hon är. Hon mata ihop 97 poäng, SJUKT AVIS.
FAN, JAG SKA HA 100 FUCKIN REPS NÅN GÅNG!
Mark 200kg
Bänk 140kg
Böj 160kg
Yep, you got me! Kommer följa din resa, garanterat! Tycker du ska satsa på F5 redan nästa sommar! Du kan garanterat förbättra dig så du klarar 100 reps till nästa sommar =)
Yep, you got me! Kommer följa din resa, garanterat! Tycker du ska satsa på F5 redan nästa sommar! Du kan garanterat förbättra dig så du klarar 100 reps till nästa sommar =)
Fan vad roligt!
Jag ska köra så hårt jag bara kan! Så då får vi se, men 2013 hade varit awesome!
Tack för att du tror på mig!
Mark 200kg
Bänk 140kg
Böj 160kg
Tja!
Idag vart det vilodag! känner mig helt slut från gårdagens armpass som var helt sjukt tungt! Men det var dags att vila, har tränat 9 dagar irad så.
Var riktigt kul att köra nya övningar, bla skivstångscurls mot vägg och scottcurl! Provade även en ny tricepspress-maskin som var bra!
Ikväll kan man snacka om energi! Vilodagen igår gjorde susen, 75 minuter hårt gymmande vart det ikväll.
Kan bara säga en sak, I LOVE CHINS!!
Har börjat gilla den övningen nu då jag märker att jag närmar mig 20 st som jag bara kunnat drömma om förut! Så motivationen är på topp!
Sen körde jag även några tunga set marklyft, gick inte spec bra. Kändes tyngre en sist. Men en 3:a på 150 får jag nöja mig med
Såhär såg passet ut!
Marklyft
120kgx6
140kgx6
150kgx3
Chins
kv+15kg/6st
kv+12,5kg/6st
kv+15/5st
kv+20kg/2,9! PB" nån cm från att hakan tog sig upp till stången på sista" KVx15st!
Rodd
85kgx6
85kgx6
85kgx6
95kgx3
Latsdrag
80kgx7
85kgx6
85kgx5
95kgx3
Hantelrodd
40kgx6