Hejsan!
Mattias va namnet, hade en journal tidigare i tävlingssektionen men den har jag inte skrivit i på väldigt länge så de får bli att starta en ny istället.
Jag började väl gymma seriöst 2008, inte vidare stark då.. Tror jag gjorde kanske 55-60 kg i bänkpress och vägde lite drygt 60 kg.
Började träna på Sporthallen i Umeå med brorsan (Damien Thorne här på brädan) och gick med i Umeå Power som jag tävlade för i 3 år.
Meriter i tävlingssammanhang:
4a på Bänk-SM i -75 kg, lyfte då 172,5 kg med bänktröja.
5a på SL-SM i -75 kg, minns inte totalen
1a på några DM i -75 kg i både bänk och SL
Sen slutet av 2011 började jag bli väldigt less på allt som hade med träning att göra så de blev ett uppehåll på ungefär 3 månader innan jag bestämde mig för att prova nytt gym, de föll på IKSU till slut och fick tillbaka taggen att träna.. Så nu har jag kört där 4-5 dagar/veckan sen början av Mars.
Tidigare har jag tränat väldigt inriktat mot styrkelyft men nu är de mer allsidig träning men fortfarande stort fokus på bänkpressen.
Mina pers i dom 3 huvud övningarna (och tävlingsgrenarna i SL):
Knäböj 160 kg på tävling m. bälte, 150 x5 på träning
Bänkpress 137,5 kg i ett gymlyft, 130 kg tävlingsstrikt vägandes ca. 72 kg
Marklyft 212,5 kg m. bälte
Mina mål just nu är att fixa 2 ggr KV i bänken, få tillbaka min gamla styrka i knäböj och börja tycka att marklyft är roligt igen.. Sen kanske öka lite i de också.

(+30 reps i chins och +40 reps i dips vore ju även de väldigt trevligt)
De va väl de så länge, hej å hå!