Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-06, 12:40   #1
Inge Enveten
Registered User

Inge Envetens avatar

Reg.datum: Mar 2008
Leangains

Många tror att periodisk fasta är samma sak som Leangains. Så är det inte. Periodisk fasta är ett av flera inbakade koncept i det stora konceptet Leangains.

Jag tänkte att dem som håller på eller vill börja med Leangains kan använda denna tråd för att diskutera och ställa frågor.

för mer information - www.leangains.com

btw alla trådar suger utan bilder så här är en bild på våran fader

Tråd lagd i allmänt medvetet. Anser att den passar bäst här. Om mod/admin inte håller med så får den gärna flyttas.
Inge Enveten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 12:46   #2
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Ok
Gammal 2012-04-06, 12:46   #3
Mazr
Odens son

Mazrs avatar

Reg.datum: Sep 2006
Oh, awesome! Jag har kört i enlighet med Leangains principer ett tag nu, men det var speciellt under deffen som jag påbörjade för 10 veckor sen som jag tog det väldigt seriöst, och nu sitter jag här. 10 kg lättare, ökat i böjen och chinsen samt knappt tappat nån styrka i marklyft/bänkpress. Känns hur bra som helst, får käka god mat (i stooora lass), träna 3 dagar i veckan och på så sätt tjäna in massa tid som jag istället lägger på plugg och SC2

Jag är helt såld. Leangains är en life-changer.

Kan tipsa om rippedbody.jp, en sida som min guru Andy Morgan har startat (som i sin tur har Berkhan som guru). Kan starkt rekommendera honom!
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Jag har typ 1 APM!
Citat:
Ursprungligen postat av groda Visa inlägg
Tja normalt äter jag bara fullkornsprodukter och fiberberikad tofu med sojamjölk för att optimera mina chakran.
Mazr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 07:49   #4
grisbil3n
nöff nöff, tut tut!

grisbil3ns avatar

Reg.datum: Dec 2004
Har under en period kört något liknande om än inte särskilt strikt. Har i varje fall alltid lagt det totala matintaget efter styrketräning. Har legat på ett ganska rejält enegiunderskott och har trots detta ökat i flera övningar. Så jag är positivt överraskad.
grisbil3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 08:25   #5
RobbanColeman
Registered User

RobbanColemans avatar

Reg.datum: Jan 2011
Det verkar som att de med bäst volym på kroppen som kör detta kör mer övningar:

dips
bicepscurl
side-laterals
rear laterals
shrugs
osv...

Hmmm, får fundera lite över helgen och antagligen ha bestämt mig till måndag.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 10:15   #6
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Varför skriker inte samma personer från MarkyTråden i denna?
Gammal 2012-04-07, 10:38   #7
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Träningsmässigt, ur tidseffektiv synvinkel antagligen mycket bra. För volym antagligen ganska dåligt.

Periodisk fasta har ingen ännu lyckats ge en vettig förklaring till varför man skulle syssla med.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 10:42   #8
RobbanColeman
Registered User

RobbanColemans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Träningsmässigt, ur tidseffektiv synvinkel antagligen mycket bra. För volym antagligen ganska dåligt.

Periodisk fasta har ingen ännu lyckats ge en vettig förklaring till varför man skulle syssla med.
Hmmm, volym är jag chanslös i oavsett... Jag menar någon gång ska man ju inse fakta! spelar liksom ingen roll om jag kommer upp på scenen o väger 75, 76, 77 eller 80 kg, det är iaf hästlängder från vad som krävs för guldpeng.

Tid till annat vill jag ha mer av!

Senast redigerad av RobbanColeman den 2012-04-07 klockan 10:44.
Gammal 2012-04-07, 10:44   #9
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman Visa inlägg
Hmmm, volym är jag chanslös i oavsett... Jag menar någon gång ska man ju inse fakta!
Vadnu? Ännu en helomvändning? Är det inte ren byggning coleman style längre? Vilken är dagens melodi då?

Vill inte låta dryg, det är en seriös fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 10:47   #10
Money1
Banned User

Reg.datum: Mar 2012
Citat:

Vad menar du med " för volym antagligen ganska dåligt"?
Money1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 10:49   #11
difeddy
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Att det kanske inte är det bästa för att bygga muskelmassa? Förmodligen menar han att det i så fall skulle vara vanligare med PF bland byggare, när det emellertid bara är folk under diet som brukar skrika sig hesa angående leangains/PF.
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 10:51   #12
RobbanColeman
Registered User

RobbanColemans avatar

Citat:
Vadnu? Ännu en helomvändning? Är det inte ren byggning coleman style längre? Vilken är dagens melodi då?

Vill inte låta dryg, det är en seriös fråga.
Ingen helomvändning alls! Jag inser bara att jag inte räcker till, iaf inte på många år, och jag menar jag har ju redan tränat 18 år och fyller 36 år i år, börjar liksom lite smått haja...

Som jag sa, varför lägga ner 150% på ngt som inte ger ngt egentligen. Att tävla i cbb och väga 75-80kg för mig är liksom dödfött.

Det betyder ju inte att min fysik är dålig på ngt sätt men att hävda mig på ett SM i CBB verkar tämligen Mission Impossible, jag kanske vill köpa en hund istället...

Vi tänker rätt lika tror jag. Ekonomisk satsning...
Gammal 2012-04-07, 10:54   #13
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman Visa inlägg
Ingen helomvändning alls! Jag inser bara att jag inte räcker till, iaf inte på många år, och jag menar jag har ju redan tränat 18 år och fyller 36 år i år, börjar liksom lite smått haja...

Som jag sa, varför lägga ner 150% på ngt som inte ger ngt egentligen. Att tävla i cbb och väga 75-80kg för mig är liksom dödfött.

Det betyder ju inte att min fysik är dålig på ngt sätt men att hävda mig på ett SM i CBB verkar tämligen Mission Impossible, jag kanske vill köpa en hund istället...

Vi tänker rätt lika tror jag. Ekonomisk satsning...
Jag undrar också lite. Samma i en annan tråd där jag inte förstod hur du menar. Du sa att du kör cyklisk diet och jag frågade om det var ABCDE (som tråden handlade om) men fick bara svaret igen att det var cykliskt.

Precis som Slarti är jag bara nyfiken, hur ser det ut rent kalorimässigt och fördelat över dagen numera?
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 10:59   #14
Money1
Banned User

Reg.datum: Mar 2012
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Att det kanske inte är det bästa för att bygga muskelmassa? Förmodligen menar han att det i så fall skulle vara vanligare med PF bland byggare, när det emellertid bara är folk under diet som brukar skrika sig hesa angående leangains/PF.
Berkhan påstår ju att det är optimalt även under bulk, inte bara deff. Har han fel?
Money1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 11:04   #15
RobbanColeman
Registered User

RobbanColemans avatar

Att vidhålla bra muskelkontakt och högt proteinintag är ju inget som omöjliggörs för att jag tränar mindre, tyngre och har ett ätfönster på 8h.

Ska bli kul att prova. Tror som sagt jag kommer träna mer än vad som rekommenderades även om det inte blir lika mycket som tidigare.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2012-04-07 klockan 11:06.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:00.