Hallå alla Kolozzeum anhängare.
Tänkte starta en journal (äntligen) mest för att hålla koll på mina resultat och för att kanske få feedback. Men mest kunna ha koll på alla vikter man flyttar rundor varje vecka
Lite bakgrund:
Är född 1989. Vart väldigt inaktiv med mycket datorspelande under högstadiet och en bit in på gymnasiet. Vilket såklart resulterade i övervikt. Jag tog mig i kragen när jag började i 9:an och gick till gymmet. I början visste man inget men målet var att gå ner i vikt. Jag vägde då ca 95-100kg på 179cm. Bänka en 1:a på 40kg.
Resterande året i högstadiet och hela gymnasiet så träna jag i perioder. Jag gick från 95-100kg till 80, för att sedan gå upp till 90 och ner till 73kg. Sen upp till 86kg och sen ner till 75. På studenten vägde jag ca 81kg och där pendla jag +- 3kg i ca 1 år. Då tog jag träningen väldigt seriöst. Hade redan börjat läsa om allt, mat, träning, upplägg osv.
Jag jobbar som byggnadsarbetare (snickare) och har gjort det sedan studenten. Så jag har ett väldigt aktivt jobb.
Har nu tränat seriöst i snart 2år. Och väger i skrivandes stund 91kg men med helt annorlunda kroppssammansättning. Dock en del fett än över hela kroppen. Men hey jag bryr mig inte så jätte mycket. Vinter nu
Har legat i bulk sedan Juni 2010 då jag vägde 81kg i ganska halvkonstig form.
Bilder längst ner i inlägget.
Väger ju 10kg mer än det nu + en hel del fett.
Kommer komma bilder på det också.
Träna inte ben alls under ca 2 år och har precis börjat. Därav den låga vikten. Ökar nästan varje pass
Stats som jag har nu: 9/1/2011
Bänkpress: 120x2
Marklyft: 200x1
Knäböj: 120x1
Målet är att fortsätta bulka tills i april. Och beroende på hur dagsformen är då så blir det deff eller fortsatt bulk.
Kommer uppdatera vikt en gång i veckan ca. Och såklart skriva ner varje tränings pass.
Jag kör löpande schema och vilar när jag behöver.
Pass1:
Bröst: Bänkpress, Lutande hantelpress, lutande bänkpress.
Pass2:
Rygg: Marklyft, Breda latsdrag framför, bred sittande rodd. Smalt latsdrag.
Pass3:
Armar: Smalbänk, liggande triceps extensions, pulldowns med stång.
Skivstångscurl och alternerad hantelcurl.
Pass4:
Ben/Mage: Knäböj och sittande crunches i magstol.
En vanlig arbetsdag ser kosten ut ungefär såhär (jag räknar inte kcal)
05.30: 3dl havregrynsgröt + 1dl protein.
09.00: Stor portion fisk,fågel,kött med ris,pasta,potatis + Omega 3
12.00: 4-6 stekta/kokta ägg eller 500g kvarg eller dylikt. + Omega 3
14:30: 1dl protein och kanske en frukt
16.05: PWO
16.40: EAA och efter träning.
Ca 18.00 hemma igen. då 5-10dl Standard mjölk.
19.30: Stor portion fisk,fågel,kött med ris,pasta,potatis + Omega 3
21.30: 1dl protein + 2dl havregrynsgröt.
Har ingen riktigt aning hur mycket kcal jag äter men det ser ungefär ut såhär. Går iaf upp lagom hela tiden.
Ja det var nog det mesta. Fyller i efterhand man kommer på.
Imorgon blir det pass1. Och detta kommer då att fyllas i vid hemkomst.
MvH Delerious.