Hej... Skriver här för att jag behöver råd o tips... Jag är nu 32 år o lider av gynekomasti som jag har faft sen jag var ca 10 år, alltså mina bröst började växa tidigare än många tjejer i klassen t.o.m. Jag kan erkänna att jag inte är så jättesmal. Är ca 175cm lång o väger nu ca 91 kg.
Har inte förens nu i våras vågat söka för det hos vårdcentralen. Men det är ju inte lätt att bli tagen på allvar har jag märkt... När jag första gången ringde för att få en tid så blev man nervärderad med en gång. I telefonen så säger hon så här, "Men lilla du, varför söker du för det? Det är väl bara gulligt" Det får man i en telefonlur när hon inte ens sett mej...

Läkaren var iaf lite bättre när man kom dit. Fick ett hyfsat bemötande. Fick sen ta lite olika blodprov för att se vad som ligger bakom det... Det konstaterades att jag hade låga värden på köldköteln, men dessa var ok vid ett andra prov som togs efter någon månad.
Fick sen komma till kirurgen, Läkaren kommer in o säger du väger för mycket gå ner till max 80 kg annars opererar vi inte... Sen fick jag komma tillbaka till läkaren på vårdcentralen o han tyckte att det var ett dåligt bemötande jag hade fått...
Har sen varit hos en dietist o en livsstilscoach. Båda har konstaterat att jag äter för lite för att kunna gå ner i vikt. Men det är inte speciellt lätt att börja äta mer... Jag har alltid ätit väldigt lite... Matdagboken jag skrev innan jag träffade dietisten konstaterade att jag låg runt 800 kcal per dag... Jag är sällan hungrig o har svårt att äta regelbundet pga att jag jobbar skift.
Behöver nu tips på hur jag ska gå ner ca 10 kg så fort som det går... Har inte råd att gå till en plastikkirurg. Alla kommer väl säga att jag ska börja träna o gå på gym men det är inget alternativ då jag inte pallar med att visa mej ute överhuvudtaget... Kan tänka mej gym men inte förens jag fått min operation...
Inte lätt när man varit mobbad hela livet... Som det är just nu så känns livet helt menigslöst...
//just me.