2008-10-20, 17:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Patients is a virtue
Min första journal rann, inte helt otippat, ut i sanden så nu gör jag ett nytt försök! Vid närmare eftertanke är jag nog tillbaka på ruta ett så det känns som ett ypperligt tillfälle för omstart.
Lite kort info och några härliga mått att förfasas över:
Vikt: 63,8 kg
Längd: 163 cm
Sysselsättning:student
Överarm: 29 cm
Under bröst: 79,5 cm
Midja: 77,5 cm
Mage: 95 cm
Rumpa: svårt att säga - måttbandet räcker inte runt. Så över 100 i alla fall!
Lår: 58 cm
Vad: 34 cm
Mål: Stark, frisk, utvilad, nöjd och glad!
Plan:
Jogging: fortsätter att nöta på mitt löpprogram (halv-mara) och hoppas att kunna springa 3ggr/v - varken mer eller mindre. Vissa dagar utomhus, andra i samband med styrketräning.
Styrketräning: 3ggr/v
Klättring: 1-2 ggr/v
Jag inser ju redan här att det kommer att bli tight att klämma in all den här träningen, men klättringen ligger fortfarande i startgroparna så när den kommer igång så får jag omstrukturera så att 1-2 vilodagar får plats också.
/L
|
|
|
2008-10-20, 20:28
|
|
Registered User
|
D A G 1
Började med att skriva tenta kl 7 i morse och har gått som i ett töcken sen dess vilket passar alldeles utmärkt just idag eftersom min nya grej ska bli att sova ordentligt. Just nu går jag och lägger mig runt 01 och går upp klockan 06 och det fungerar inte i längden (om det nu någonsin har gjort det överhuvudtaget?) Så klockan 23 ska lyset vara släckt är det tänkt!
Frukost:
havregrynsgröt
1/2 äpple
socker, kanel
Lunch:
2 små frallor i all hast
smör
keso
Middag:
sparrissoppa med färsk broccoli och räkor
2 ägg
en klick majonäs
Kvällsmys:
DoublePro-pudding
(20g pulver, 160g mjölk)
Antal kcal: 1202
Protein: 76g
Motion: promenad 56 min (140 kcal)
Underskott: 738 (beräknat på 1800 för balans)
Nu är det dags för plugg, sen Desperate Housewives och dubbla duntäcken!
|
|
|
2008-10-21, 22:17
|
|
Registered User
|
D A G 2
Försov mig återigen till första lektionen och vaknade med alarmet i handen utan att ens minnas att jag stängt av det. Panikpluggade 4 h inför en labb, rusade till skolan, sågade av 14 revben, klippte upp en spinal cord, somnade på föreläsningen, lärde mig om shock på bibblan och gick på ytterligare en föreläsning (vaken!).
Kom hem runt 18, fortfarande uppe i varv; slängde i mig en fralla och gav mig iväg på en promenad med en kompis. Pratade så fort att jag blev anfådd och när jag kom hem så gick luften ur mig totalt. Ska bli skönt med jogging imorgon - känner mig lite stissig...
Frukost:
havregrynsgröt
1 äpple
socker/kanel
Lunch:
1 laxfilé
keso
Mellanmål:
fralla med Philadelphia
Middag:
sparrissoppa med broccoli och räkor (3 favoriter i kombination-tröttnar aldrig!)
fralla med Philadelphia
Antal kcal: 1297
Protein: 81g
Motion: promenad 57 min (228 kcal som man nog får ta med en nypa salt...)
Underskott: 731
Oh well, bara 1 dag kvar till helg!
|
|
|
2008-10-22, 23:01
|
|
Registered User
|
D A G 3
Tröttsam skoldag då solen egentligen inte visade sig förrän på eftermiddagen. Körde första löppasset utomhus på länge och det var helt underbart skönt! Eftermiddagssol på väg ner, gula och röda höstträd, kajaker vid sidan om spåret och 21 grader varmt och till råga på allt insåg jag att jag springer mycket fortare nu än när jag började följa det här halv-mara-programmet! Supernöjd!
Frukost:
havregrynsgröt
äpple
socker/kanel
Lunch:
keso
banan
fralla med philadelphia
Mellanmål:
fralla med Philadelphia
Middag:
sushi
45 g KitKat
Antal kcal: 1497
Protein: 56g
Motion: pass nr 14: 10 min löpning, 2 min gång, 10 min löpning. Promenad fram och tillbaka till spåret och var ute i sammanlagt 94 min (600 kcal förbrända)
Underskott: 900
Imorgon ska jag sova ut! Eller åtminstone så att jag får 8h sömn. Min nya grej att gå och lägga mig senast kl 23 går sådär...
|
|
|
2008-10-23, 17:43
|
|
Registered User
|
D A G 4
Ledig från skolan nu i två hela dagar och firade med sovmorgon till kl 9. Försökte få koncentrationen att komma till mig, men gav upp runt lunch och gick på en promenad istället. Dimma, duggregn och snålblåst gjorde det lite mindre mysigt så jag hoppade över den tilltänkta eftermiddagsjoggen.
Tomorrow...
Ska väl egentligen äta något mer idag, men hittills ser det ut så här i alla fall:
Frukost:
fralla med Philadelphia
Lunch:
2 ägg
en klick majonäs
10g DoublePro - hoprört med mjölk till en pudding
Middag:
sparrissoppa med broccoli och räkor
Antal kcal: 950
Protein: 55g
Motion: promenad 1h 15 min (289 kcal)
Underskott: 1139
Senast redigerad av Liliaceae den 2008-10-23 klockan 17:45.
|
|
|
2008-10-26, 16:04
|
|
Registered User
|
D A G 5
Ägnade den åt att städa, plugga och förbereda inför kvällen. Sen var det förfest och veckans kaloriunderskott gjorde att jag blev mer än onykter. Så här i efterhand så kan man fundera på ifall jag blev drogad, men dessvärre tror jag att jag fixade det alldeles själv...
D A G 6
Vaknar klockan 17 med jordens bakfylleångest. Funderar länge på ifall det verkligen är värt det? Är fullt medveten om att alkohol är ångestframkallande även att det inte är till någon större tröst dagen efter. Spenderar kvällen med sushi, chokladpudding och film.
D A G 7
Tror att jag börjar bli sjuk...Halsen svider och ögonen är tunga. Det är höstdeppigt ute och jag längtar hem. Eller kanske inte just hem, men bort åtminstone.
I veckan ska jag klättra och kanske även komma iväg på ett yoga-pass! Detox och alkoholfria aktiviteter står högt på listan nu! Hoppas att det håller i sig även efter bakfylleångesten släppt taget om mig.
/L
|
|
|
2008-10-27, 08:15
|
|
Registered User
|
S U M M A V 1
Eftersom jag har slarvat fre+lör+sön den här veckan så kunde resultaten varit väldigt mycket bättre, men nu är det som det är. Kan inte lova några glädjesiffror den här veckan heller eftersom jag sitter här och är supersjuk. Känns som jag har ätit taggtråd och ögonen är svullna som klot.
Skulle egentligen bara vilja kura ihop under duntäcket, men jag har obligatoriska lektioner så jag måste ta mig upp och ut i alla fall...Och så tenta på fredag också. Härligt. Verkligen. Hjärnan jobbar ju så där extra bra med feber har jag hört...
Hur som helst:
Vikt: från 68,8 till 62,4 = -1,4kg
Motionerade minuter: 5h 30 min
Förbrända kcal: 1406
|
|
|
2008-10-27, 08:41
|
|
Lever på gamla meriter
Reg.datum: May 2008
|
Starkt jobbat!
Men det känns som att du underdriver lite med ditt underskott, om du tappat 1,4kg på en vecka och på dag 4 hade du bara haft ettunderskott på 3500kcal, det är ca ett halvt kilo.
|
2008-10-27, 13:37
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen
Starkt jobbat!
Men det känns som att du underdriver lite med ditt underskott, om du tappat 1,4kg på en vecka och på dag 4 hade du bara haft ettunderskott på 3500kcal, det är ca ett halvt kilo.
|
Hej och välkommen!
Underdriver? Du menar att jag överdriver underskottet eller att jag äter för mycket? Jag tycker nog att 1200-1400 är en rimlig kcal-nivå och jag kommer garanterat inte tappa mer än 0,5-0,7kg i veckan i fortsättningen. Så här tidigt i dieten går det ju undan i och med att man förlorar mycket vätska osv, men allt det där vet du ju säkert redan. Glädjesiffror med andra ord...
Börjar jag känna mig seg i huvudet så ökar jag självklart intaget och det är även tänkt att jag ska äta närmre 1400 de dagar jag tränar, men nu är jag ju sjuk och rör mig inte mer än nödvändigt så då ligger jag lägre.
|
|
|
2008-10-27, 13:43
|
|
Lever på gamla meriter
Reg.datum: May 2008
|
Missade att det var första veckan med det upplägget  Då blir siffrorna lite mer korrekta.
Hade det inte varit första så hade du nog räknat väldigt lågt på underskottet, alltså att du hade ett betydligt större underskott då du tappade så mycket.
Men krya på dig så får vi hoppas att det fortsätter i bra takt
|
2008-10-27, 20:30
|
|
Registered User
|
D A G 8
Snörvlig och febrig hela dagen men lyckades ändå uthärda jordens tråkigaste lektion. Det är något irriterande över den där professorn som jag inte riktigt kan sätta fingret på...
Frukost:
Strepsil halstabletter
1 ägg
massor med te
Lunch:
ciabatta med Philadelpia
20g choklad
Middag:
sparrissoppa med broccoli och räkor (nej, jag kommer aldrig att tröttna)
Kvällsmat:
2 ägg med majonnäs
ciabatta med Philadelphia
Antal kcal:1251
Protein: 57g
Motion: 50 min promenad trots att jag borde stannat i sängen (ca 140 kcal)
Underskott: 689
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen
Missade att det var första veckan med det upplägget  Då blir siffrorna lite mer korrekta.
Hade det inte varit första så hade du nog räknat väldigt lågt på underskottet, alltså att du hade ett betydligt större underskott då du tappade så mycket.
Men krya på dig så får vi hoppas att det fortsätter i bra takt 
|
Tackar! Jag ska skynda långsamt trots att det tar emot...
|
|
|
2008-10-28, 10:42
|
|
Registered User
|
Å, hjälp, den här lilla feberdosen blir bara värre och värre! Det som började med lite feber och kli i halsen har nu utvecklats till en dunderförkylning med snurrande huvud, täppt näsa och en röst som skulle få Tina Turner grön av avund.
Till råga på allt måste jag snart till skolan och sen är det direkt hem för tentaplugg. Prestera, prestera, prestera! Den här stressen kan inte vara nyttig, men nu är det mindre än 2 månader kvar till julafton. Bara att hålla ut...
|
|
|
2008-10-28, 19:03
|
|
Registered User
|
D A G 9
Supersjuk...Orkar inte med det här! Jag har inte tid att vila men hjärnan orkar liksom inte jobba. Tycker extremt synd om mig själv - patetiskt!
Frukost:
havregrynsgröt
socker/kanel/äpple
Lunch:
nej
Middag:
2 ägg med majonnäs
sparrissoppa med broccoli och räkor
fralla
Antal kcal: 1200
Protein: 45g
Motion: nej
Underskott: 600
|
|
|
2008-10-29, 19:18
|
|
Registered User
|
D A G 1 0
I morse hade vågen tagit ett glädjeskutt ner till 61,6kg och jag hoppas att det fortsätter i den stilen resten av veckan!
Känner att jag eventuellt är på bättringsvägen nu; febern har sjunkit lite och jag är piggare rent allmänt även att halsen kliar och näsan är täppt. Detta firade jag med glass! Ganska mycket glass - halsen tackade och tog emot!
Frukost:
havregrynsgröt
äpple/socker/kanel
Lunch:
hann inte pga av en laboration
Middag:
keso
ägg med majonnäs
paprika
fralla med ost
Fika:
glass
Antal kcal: 1243
Protein: 49g
Motion: oh no
Underskott: 557
|
|
|
2008-10-29, 21:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Ganska mycket glass och en hel dags kaloriintag på 1200, fyfan  Jag är nog bortskämd jag.
Kör på hårt utan att göra det för hårt så du förlorar motivationen är mitt tips, lycka till
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.
|

|