Tänkte det var dags att starta en journal, så det kanske blir ännu mer rutinerat på träningen.
Mitt namn är Viktor och jag är 22 år gammal och 1,86 cm lång. Bor i centrala Göteborg och tränar på SATS. Lider även av Diabetes typ I som behandlas med insulin (Novorapid) via en insulinpump.
Jobbar som webbstrateg på en reklambyrå i centrala Göteborg, så några arbetarmuskler har jag inte direkt.
Mål med träningen: Har hela mitt liv varit smal, speciellt sen jag fick min diabetes vid 12 års ålder. Känner att jag är redo att ändra på detta och bli ordentligt bitigare.
Jag har redan sett resultat börjat se resultat efter bara 3 veckor. Dock har jag varit ganska undernärd då det har varit en hel del festande på helgerna, orutin med diabetes och kost.
1 september vägde jag 68,9 kg och nu i skrivande stund, 23 september väger jag 71,4 i morgonvikt.
En bild för några månader sen, när jag vägde ungefär 68 kg tror jag
(Ni poserar mycket bättre, men om några veckor så skall jag ta några .. riktiga)
23 september
Min målvikt är oklar, men jag kör på så länge jag kan. Målet är självklart att detta skall sträcka sig över en lång tid och jag tror att jag har anatomi för att bygga en rätt robust kropp.
Kost:
All mat äts i ganska grova portioner med en hel del kolhydrater samt proteiner. Älskar tonfisk på burk. Jag har inte så mycket för att läsa på om proteinsynteser och allt sådantdär, jag bara äter det jag tycker är gott samt försöker äta lite större portioner.
Frukost: 2 portioner gröt med rödmjölk, socker samt frysta bär.
Lunch: Köpt mat eller storkok som jag gör hemma. Korvstroganoff, Spaghetti med köttfärsås, etc etc
Middag: Samma som ovan
Kvällsmat: Allt möjligt som man kan trycka i sig.
Kosttillskott:
Mega Mass 4000 och Whey 80 samt Creatin Monohydrat. Dricker nästan bara en kombination direkt efter träning på 2-3 dl Mega Mass, ½ - 1 dl protein och några skopor kreatin med 6-8 dl rödmjölk. Annars så tycker jag maten gör sitt liksom.
Träning:
Försöker träna 4 dagar i veckan, nu på senaste har det blivit 5 dagar i veckan men det är för att man är on a roll så att säga.
Har ofta tid att träna på lunchen också. Gymmet ligger 300 m från jobbet.
Måndag: Axlar, rygg, bröst (mage)
Tisdag: Ben, mage
Onsdag: Vila eller springer lite
Torsdag: Triceps, Biceps, mage, bröst
Fredag, Lördag eller söndag: Basövningar, lat, rodd, samt försöker hitta en muskel som jag kan slita ut och bygga upp igen.
Tips på träningsprogrammet tas varmt emot!
Är fortfarande på det experimentella stadiet med träningen. Kör oftast fria vikter men ibland slinter jag över till maskinerna.