2008-09-11, 18:29
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2008
|
Hur lång tid tar det att få denna kropp?
Detta är idealkroppen som jag arbetar mot. Hur lång tid tar det att nå den? Jag är relativt otränad (mer info finns i min journal). Jag föreställer mig att det tar 2 år om man jobbar riktigt bra. Jag tränar ju 5 gånger i veckan och äter som ett monster. Är det rimligt att tänka 2 år? Eller snackar vi mer mot 3-4? Klara besked önskas!
|
|
|
2008-09-11, 18:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Är väldigt svårt att säga ens på ett ungefär och omöjligt att säga utan att veta hur du är byggd nu och dina gener osv.
|
|
|
2008-09-11, 18:34
|
|
mot 100 pannor
Reg.datum: Dec 2004
|
Även om du skaffar samma mängd muskelmassa och samma % bf så kommer du förmodligen se ut på ett helt annat sätt än personen på bilden.
Dina fästen och din kroppsstruktur skiljer sig förmodligen stort och det kan man inte påverka.
Därför väljer jag att utgå från att frågan du syftar på är hur lång tid det kommer ta dig att skaffa den muskelmassan, vilket också är riktigt svårt att svara på eftersom vi alla har olika förutsättningar men är du relativt otränad nu (orkar inte kolla i din journal) så skulle jag tippa på att det kommer ta bra mycket längre tid än 2 år.
Fråga dig själv, hur många känner du som tränat i 2 års tid som har den kroppen? Inte känner jag någon i alla fall.
|
|
|
2008-09-11, 18:37
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Svårt att säga men om du är i mitten av tonåren så skulle jag gissa på att det går snabbare, om du har gener utöver det vanliga och två år konstant bulk så kanske. Som sagt jättesvårt att säga. Ät bra, ät tillräckligt, träna rätt och vila tillräckligt och hoppas på det bästa. Oavsett hur du gör kommer du aldrig se ut som han i fysiken, men att få hans muskelmassa tar tid men är nog inte omöjligt att få. Det är alltid kul att träna om man har mål
|
|
|
2008-09-11, 18:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av SH86
Detta är idealkroppen som jag arbetar mot. Hur lång tid tar det att nå den? Jag är relativt otränad (mer info finns i min journal). Jag föreställer mig att det tar 2 år om man jobbar riktigt bra. Jag tränar ju 5 gånger i veckan och äter som ett monster. Är det rimligt att tänka 2 år? Eller snackar vi mer mot 3-4? Klara besked önskas!
|
Av att döma utifrån dina bilder skulle jag inte rekommendera att du ställer dig in på att se ut sådär om 2 år (inget illa menat). Att bygga muskler tar tid och det skulle även innebära att du behöver dra ner en del på din BF%. Ha det som mål, men tänk inte att du ska behöva se ut sådär om 2år. Visst ska man ha något att sträva efter, men att vara lite realistisk behövs.
Sedan som någon skrev ovan, kommer du ju inte se ut exakt sådär. Dina muskler ser ut på ett annat sätt, men förstår vad du menar.
Lycka till!
|
|
|
2008-09-11, 18:47
|
|
Banned User
|
Som alla påpekat så vet jag att jag inte kommer se ut så, och det är inte heller målet. Jag använde bilden för att visa vilken mängd muskelmassa som är mitt mål. Jag kan förstå att 2 år är optimistiskt, men om det kommer ta över 3-4 års tränande så blir jag något besviken.
|
|
|
2008-09-11, 18:51
|
|
Svampig bröstvårta.
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Som alla påpekat så vet jag att jag inte kommer se ut så, och det är inte heller målet. Jag använde bilden för att visa vilken mängd muskelmassa som är mitt mål. Jag kan förstå att 2 år är optimistiskt, men om det kommer ta över 3-4 års tränande så blir jag något besviken.
|
Kör på tills du blir nöjd. Hade du tänkt sluta träna efter uppnått mål eller? Har du någon deadline?
|
|
|
2008-09-11, 18:55
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Varför skulle du bli besviken? Det handlar om enorma massor med muskler, en jädra massa svett, mat och annat. Att bygga muskler tar TID och att gå från att se ur som du gör idag, till något liknande som bilden du länkade, på 2år, är att vara FÖR optimistisk. Missförstå mig inte, det är bra att ha mål och att vara optimistisk, men lura inte dig själv. Låt det ta den tid den tar...sedan är det ju i princip helt omöjligt att säga hur lång tid det tar för dig.
Vissa har "anlag" att bygga muskler fortare än andra, mycket annat som spelar in. Hur mycket protein och övrig energi du får i dig...Gå in för det helhjärtat så är jag säker på att du kommer bli nöjd, även om det tar dig 10år att se ut sådär.
|
|
|
2008-09-11, 18:55
|
|
Banned User
|
Citat:
Kör på tills du blir nöjd. Hade du tänkt sluta träna efter uppnått mål eller? Har du någon deadline?
|
Nej, men när jag har uppnått målet så blir det ju underhållsträning, och då kanske man kan minska antalet pass osv eftersom man bara vill behålla muskelmassan och inte bygga mer. Har ingen deadline men ju förr desto bättre, man vill ju se tydliga framsteg iaf varje halvår för att orka fortsätta.
Citat:
Varför skulle du bli besviken? Det handlar om enorma massor med muskler, en jädra massa svett, mat och annat. Att bygga muskler tar TID och att gå från att se ur som du gör idag, till något liknande som bilden du länkade, på 2år, är att vara FÖR optimistisk. Missförstå mig inte, det är bra att ha mål och att vara optimistisk, men lura inte dig själv. Låt det ta den tid den tar...sedan är det ju i princip helt omöjligt att säga hur lång tid det tar för dig.
Vissa har "anlag" att bygga muskler fortare än andra, mycket annat som spelar in. Hur mycket protein och övrig energi du får i dig...Gå in för det helhjärtat så är jag säker på att du kommer bli nöjd, även om det tar dig 10år att se ut sådär.
|
Som sagt, så länge jag åtminstone varje halvår kan se på före/efter bilder och ärligt säga "fan, jag har blivit mer muskulös, och starkare!" så känns det bra. Det tunga är om skillnaden är obefintlig... då¨känns allt slit för gäves.
|
|
|
2008-09-11, 18:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Det är väl mer hälsosamt om det tar 4 år istället för 2 när du är relativt otränad? Varför så bråttom? Träning ska vara roligt och njutbart, alla gånger.
|
|
|
2008-09-11, 19:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Nej, men när jag har uppnått målet så blir det ju underhållsträning, och då kanske man kan minska antalet pass osv eftersom man bara vill behålla muskelmassan och inte bygga mer. Har ingen deadline men ju förr desto bättre, man vill ju se tydliga framsteg iaf varje halvår för att orka fortsätta.
Som sagt, så länge jag åtminstone varje halvår kan se på före/efter bilder och ärligt säga "fan, jag har blivit mer muskulös, och starkare!" så känns det bra. Det tunga är om skillnaden är obefintlig... då¨känns allt slit för gäves.
|
Då tycker jag att du ska ta bilder på dig i alla vinklar, ta mått på allt, väg dig och skriv upp din styrkesats. Om 6-12 månader kan du jämföra....om du sköter träningen och framförallt kosten bör du definitivt se resultat!
|
|
|
2008-09-11, 19:03
|
|
Herrmapa
Reg.datum: Oct 2006
|
når du de där på fyra års drogfri träning ska du vara nöjd
|
|
2008-09-11, 19:13
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2008
|
Man ska nog vara nöjd om man överhuvudtaget tar det där ren.
|
|
|
2008-09-11, 19:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Haha. Du har satt ribban jävligt högt om du planerar att se ut så där inom en period på ett par år...
|
|
|
2008-09-11, 19:24
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Genomsnittspersonen kan nog inte uppnå den där muskelmassan ren, inte med den där hårdheten. Att en relativt otränad person skulle göra det på ett par år är otänkbart, om han inte har drömgener. Hursomhelst skall man nog inte räkna med att någonsin göra det.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.
|

|