Tjäna!
Jag har insett alltefter åren gått att jag i största allmänhet inte "känner av" diverse preparat -och nu talar jag inte om diverse träningstillskott, utan i princip i alla sammanhang.
Exempel:
-Jag har druckit kaffe från och till sedan jag var 6 bast. Dricker gärna 3 koppar om dagen. Jag har aldrig kännt att jag blir pigg av kaffe. Jag kan absolut få sömnsvårigheter -men aldrig den där känslan av att man piggnar till.
Men samtidigt kan jag råka glömma dricka kaffe en hel morgon eller rent utav ett par dagar och jag har aldrig märkt nån huvudvärk eller liknande heller som alla andra kaffedrickare pratar om...
De snackar alltid om hur de "inte är människa innan dagens första kaffe"
-Har aldrig nånsin känt av energydrinks, typ Red Bull eller liknande och då har jag till och med druckit den starkare varianten som såldes i Alperna för några år sedan.
-Socker-kick är för mig ett okänt begrepp -det har jag aldrig upplevt, vare sig under perioder med Svensson-nivå på socker intag, under rejält frossande eller under total kolhydratsvägran.
-Sen när det kommer till träning så har jag endast haft marginella upplevelser av Rage och kreatin och liknande, tex kre-alkalyn.
-Jag är ganska okänslig mot att vara utan mat. I lumpen (för 10 år sedan) så hade jag sällan problem att vara utan mat -jag märkte det knappt trots att det gick typ 4-5 dagar.
Nu över till det jag gärna ville diskutera eller få input på:
-Finns det olika typer av människor i detta avseende? Kan man vara så att säga mer eller mindre "responder-benägen" i största allmänhet?
Är det någon som känner igen sig i detta?
Förutom att man sällan är matdesperat så är detta inget jag är glad över utan är väl mest ganska tråkigt om jag får tycka själv...
Väntar med oerhörd spänning på kommentarer från mina likar och diametrala motsatser!!