2008-04-13, 17:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Davido's Försök Mot Toppen
Ja, nu var jag tillbaka efter en veckans frånvaro här på Kolozzeum.. Fattar inte hur tiden har kunnat gå så pass fort.. Helt sjukt!! Man tycker ju att klockan borde ha uppförsbacke någon gång  Jag får återigen skylla på att det har varit sjukt mycket att göra.. Men det börjar lugna ner sig, har snart avslutat mina studier och då ni, då kommer det finnas mera tid över till skrivande!!
Jag har tänkt att skriva lite om min säsongen i detta"Threadet" som ni redan kanske förstår?? från och med idag och framåt.. kommer även att öppna några nya threads!! vet dock bara att det kommer att bli en med "testing" där jag skriver lite om testade produkter.. kommer säkert bli en del där!!
Åter till verkligheten!! Idag var jag lite mosig i benen, tänkte jag skulle köra lite backintervaller, köra 6 stycken sen kände jag att jag inte skulle orka planerade 12.. så jag la ner det och hade lite skoj istället!! Man kan ju inte bara bryta ner sig hela tiden.. sen på eftermiddagen tittade jag på Paris-Roubaix!! Helt sjukt vilken tuff tävling..
Det blir nog inte mera vettigt skrivet idag, får ta och göra något annat.. vila kanske man skulle göra!! det är ju en dag imorn också..
Ha de så hörs vi imorn!! Förhoppningsvis...
|
|
|
2008-04-14, 19:29
|
|
Registered User
|
Lugn dag på jobbet...
Det kan man säga att det var idag.. Lugn dag alltså!! Var på gymmet en sväng och gav överkroppen en omgång!! benen var lite trötta nu.. får vara lite smart!! har kommit in i min nya bana.. Måndagar blir överkroppen, för oftast har man tävlat på helgen och då är benen slitna och behöver vila.. så då får man lite gratis träning utan att bryta ner sig ännu mera!!
det var detstå värre med studierna.. det var en lång dag.. men det är snart slut, färdig nästa måndag!!! sjukt skönt det ska bli.. får nog fira det på något sätt!! en lugn stund med en glass kanske
känns som att jag är tom i huvudet ikväll!! orkar nog inte mycket mera helt enkelt.. får ta igen mig lite innan jag ska värma upp sängen.. Hockeyn kanske man skulle titta på lite!!
ha de så hörs vi snart igen..
|
|
|
2008-04-15, 19:45
|
|
Registered User
|
Ny dag med mycket att göra...
Ja, då blev det en sådär jäkla lång dag igen.. Fattar inte hur man orkar hålla igång så pass mycket!! men en dag säger det väl stopp, får hoppas det lugnar ner sig innan det.. nu ska jag inte vara så negativ!! har endast en uppgift kvar i Redovisning och Beskattning, sen är den kursen avslutad.. sen kommer ett prov i Engelska affärskommunikation på måndag, som man hårdpluggar till!! alltså nära lugnet, man kan säga att det blir det omvända på ordspråket: "lugnet före stormen".
Dagen började bra, vaknade utan att vilja ligga kvar i sängen, det är perfekt.. händer alldells för sällan!! gjorde ett par uppgifter i redovisning och beskattning, sen var det på med löparkläder och springa en sväng på fastande mage!! gick väldigt bra.. var ett tag sen jag sprang, inga onda känningar efteråt.. nu kom det en välförkänt frukost!! en skön dusch och klockan har inte hunnit bli mera än 10.00.. studerade lite mera!! åkte till mormor en sväng och hälsade på..
Sen var det att sätta sig på cykeln, det blev lite mera omständigt än jag räknat med.. skulle ta ut landsvägscykeln!! började med att pumpa däcken, vilket inte gick något vidare.. började med bak, fick i 3 kg sen pös det ut, gick inte få i mera!! blev en anning  pumpade fram, gick hur bra som helst.. konstaterad att det inte var fel på pumpen!! jaha, krängde av däcket och kollade slangen.. ventilen höll på att lossna från gummit i slangen.. jävla skitslang!! byte och pumpa upp igen.. äntligen kunde jag ge mig ut, lite försenad.. men det var som tur var ingen som väntade..
någorlunda bra väder!! bra ben idag också.. tänkte köra lite naturliga ryck i alla backar som jag cyklade i, vilket är jobbigt.. fick till en början en fin "pace" hamnade bakom en traktor som gjorde lite över 40 km/h.. behagligt att ligga bakom i 7 km!! sen fick jag fortsätta att slita själv.. kändes fint i backarna som jag cyklade i.. blev lite sliten i mellanåt när backarna kom tätt, kunde bli ryck på ryck kanske 4-6 gånger utan någon större vila..
passet blev effektivt och nödvändigt, slet nog inte för hårt heller på kroppen heller.. återstår att se, i och för sig!! så nu sitter man här igen och nästan somnar framför datorn och skriver!! den ständigt återkommande repliken, tror jag ska lägga mig snart.. börjar säkert bli en aning tjatig?? men det är tyvärr saningen..
ja, det var det det.. ZZZZzzzzzzzz
|
|
|
2008-04-16, 19:01
|
|
Registered User
|
Hårdträning!!
Idag var det en riktigt tuff dag!! På morgonen gick jag till gymmet och pumpade benen.. de var lite tröga från gårdagen kan jag lova!! men det gick fin fint, konstigt nog ändå.. Lika glad för det!! Det är ett bra gäng som alltid brukar vara där samma tid som jag, väldigt trevligt.. så man har någon att prata med mellan seten!!
det blev ett par magövningar också, bara för att vilan skulle bli något längre för benen.. det blir lätt annars att kvaliten blir lite sämre om man inte återhämtat samma muskelgrupp imellan.. blir ganska mycket lår på de sista omgångarna!! Utfallssteg, knäböj med mera.. skönt med något imellan då!!
Sen blev det lite frukost!! innan man stimmade iväg till grannstaden Nässjö för några ärenden.. handlade lite, framkallade kort, en jäkla massa, gick på nästan 400 spänn för 200 bilder!! det är sjukt.. sen hem och en liten snabblunch!! sen gjorde jag min sista uppgift i Redovisning & Beskattningen.. kändes oerhört skönt, nu är det bara att ladda för provet i Business Communikation på måndag.. lite jobbigt bara när man inte är hemma i helgen!!
ja, dagen var inte slut för det!! jag hann med ett pass på MTB:n också.. vilket jag kanske så här i efterhand kunde skippat!! benen var helt bort efter det tuffa gympasset.. knappt så jag fick runt pedalerna kändes det som!! men jag visste ju att det var sista hård dagen innan helgens tävlingar.. nu är det mycket återhämtning som gäller!! blir endast lätt träning..
men i alla fall, det blev lite fartlek istället för intervaller som tänkt från början.. även att fartlek är en form av intervaller, går det styra upp det på ett helt annat vis!! Man kan vila lite längre.. vilket jag behövde just idag!!
så nu får vi se vart kvällen bär!! blir inte mycket mera tid vid datorn i alla fall.. får ta mig något att tugga på!! känns som att jag behöver det nu..
ha de!!
|
|
|
2008-04-17, 14:52
|
|
Registered User
|
Vila och trött!!!
Idag var kroppen trött när jag vaknade.. Benen var helt klart manglade från gårdagen!! Men det är skönt att få veta att man lever också.. man får ju inget gratis i denna världen.. jag fick ändå ihop lite enkel träning idag!! på morgonen var jag ute och gick en runda, väldigt skönt och behagligt.. väldigt avstressande också!! men kanske inte på morgon när man precis vaknat, vad finns det då att börja stressa om igentligen??
Sen efter det hade jag tänkt mig att bara äta frukost och sätta mig på cykeln, men kroppen blev lite trött efter frukosten.. kunde nog ha lagt mig och sovit ett par timmar till då.. helt sjukt omotiverad!! det var ett tag sen.. kanske beror på att man känner att det har varit mycket den senaste tiden, nu när jag bara har ett prov kvar också, innan studierna är slut!! känns det lite annorlunda.. skönt i vilket fall som helst!!
Jag kom ut till slut på cykeln.. det var planerat att det skulle bli en kort runda i återhämtningssyfte!! det var skönt när jag väl kom ut.. jag lyckades göra en ikullkörning också, den första för året höll jag på att säga, men det gjorde jag ju nere i spanien.. som tur är, är skogen ganska blöt än, så det var väldigt mjukt där jag landade.. blev dock lite lerig, men det är sånt som tillhör!! fattar knappt själv vad som hände, framhjulet sjönk ner i ett lerhål, sen låg jag på magen någon meter från cykeln..
jag klarade mig bra, det är det viktigaste!! får se om det blir några skavanker senare.. brukar ju komma lite efteråt!! men just nu hinner jag inte skriva mycket mera, ska laga lite mat.. det blir Ris med stekt fisk och kokta grönsaker.. det blir mumma det!!
ha de..
|
|
|
2008-04-18, 18:44
|
|
Registered User
|
Färdig inför helgen!!
Nu så är jag nästintill färdig för avfärd för helgens tävlingar.. Det är bara några småsaker som ska fixas innan!! I helgen är det tävlingspremiär i Sverige på MTB.. Känns som man har väntat länge nog!! man kunde allt dra igång säsongen tidigare denna säsong med tanke på den milda vintern..
Tävlingarna kommer att gå i varberg både lördag och söndag, samma bana bägge dagarna.. kan tänkas lite tradigt när man ska cykla 7 varv båda dagarna, en liten finess har de lagt in.. Man cyklar banvarvet omvänt den ena dagen!! Wow, då får man se hur dåliga spårval man hade dagen innan.. så är det!!
Idag har det annars varit en lugn dag.. vi har haft väldigt fint väder här på höglandet!! så jag njöt ordentligt när jag var ute och cyklade en sväng.. endast för att hålla igång benen!! vi får hoppas de är pigga och frächa imorgon eftermiddag.. 13.25 går starten!! vi var lite över 20 st i elitklassen.. ganska många för att vara sverige!!
inget sammanhängande skriverir idag inte.. bara en massa kråkfötter!! kan det bero på att man känner sig lite stressad för tillfället.. har man fått med sig allt? det återstår ju att se, bara man har med det viktigaste, cykel, cykelskor, cykelhjälm och cykelkläder!! och det finns med.. det övriga är inte fullt lika viktigt!! blir som det blir..
Jaha, nu ska jag fixa det sista!! ha de så hörs vi efter helgen..
|
|
|
2008-04-22, 07:44
|
|
Registered User
|
Sverigepremiär!!!
I helgen var det premiär i Sverige och det var Kattegattstouren i Varberg som stod på schemat. Jag kan egentligen bara sammanfatta helgen med ett ord och tyvärr är det skit. Jag kände det nästan på mig innan helgen för jag har tränat ganska mycket och hårt de sista veckorna. Jag får påstå att det kändes bättre i Danmark! Till veckan som kommer får jag ta och vila lite mera så jag kan göra kroppen rättvisa. Går inte cykla med en sliten kropp hela tiden. Men nedan skriver jag lite om helgen som helhet!
Helgens tävlingar bestod av två etapper en på lördagen och en på söndagen. Det var samma bana bägge dagarna fast det var det omvända den andra dagen. Det kändes lite konstigt, man såg lite vart man kunde ha cyklat istället. Jag märkte att jag hade bra spårval men jag hängde inte med för det! Saknades power idag också, precis som i Danmark alltså, men kände dock att det är på gång.
Lördagens tävling var riktigt jobbig, hade bra startposition men starten var helt värdelös, tappade allt. Vad gör man när benen inte är pigga? Vi skulle cykla sex varv på en lite drygt tre kilometer lång bana. Kan bara säga att benen var borta under de första fyra varven sen släppte det. Proppen gick ur och jag cyklade väldigt bra de sista två varven. Men då är det ju så dags! En aning sent, skönt att det släppte någon gång i alla fall. Jag blev 17 på denna etapp.
På söndagen får jag påstå att kroppen kändes kanske aningen bättre men det saknas fortfarande en del. Banan var som sagt den omvända och det kändes konstigt! Jag gjorde ett lite jämnare lopp denna dag, kändes dock återigen bättre den sista biten. Fick upp mera fart då! Kan inte fatta det själv riktigt, men jag har en liten aning om vad det beror på… Jag kunde dock inte göra kroppen rättvisa denna dag heller, får vila mera så jag inte hamnar närmare källaren! Denna dag blev jag 16 och fick en total placering på 17 vilket är på tok för dåligt för min del.
Som jag skrev tidigare kan jag sammanfatta helgen med ett ord, ja ni vet vilket. Men det är inget att haka upp sig på, bara inse att man inte är Stålmannen, mera vila helt enkelt om man ska prestera. I skrivandets stund har jag även avslutat mina studier så nu får jag lite mera tid över till att vila också. Huvudet har jag inte riktigt haft med mig det sista heller. Fungerar inte knoppen, fungerar inte kroppen!
|
|
|
2008-04-22, 13:23
|
|
Registered User
|
En del av dagen!!!
Tillbaka igen.. tänkte jag skulle försöka höja mitt snitt på skrivna meddelande/dag!! får försöka få upp det till ett om dagen i alla fall.. men det hör ju inte riktigt hit...
Dagen har börjat bra, skickade iväg nyhetsbrev till mina sponsorer på förmiddagen.. Orkade inte göra det igår!! Fanns ingen energi kvar igår kväll.. skönt att slippa studierna nu i alla fall!! Jag har hunnit med ett litet snabbt pass idag på förmiddagen också.. det blev lite korta intervaller som inte slet allt för mycket kändes det som!! hela passet tog lite över en timma..
Nu har jag förberätt nästa pass, ska ut och cykla på landsvägen.. får hoppas bilisterna är snälla idag!! det kommer ju bli tävlingar på landsväg till helgen så det är bäst att jag tränar lite på det innan, så man vänjer sig vid raksträckorna
Kan bara säga att vädret är helt underbart och jag längtar till att få komma ut i solen igen.. Det kommer bli flera intervallar i eftermiddag, men de kommer att vara utav den lite längre varianten, runt 6-8 min tror jag det blir.. får se hur det känns i vinden!!
mer blir det inte nu!! kommer säkert försöka skriva en omgång till ikväll om jag hinner med det..
Ha de
|
|
|
2008-04-22, 19:47
|
|
Registered User
|
Då var denna dagen slut...
Ja, nu var alltså ännu en dag i mitt liv till ända.. Vart tar all tid vägen egentligen? Ingen aning, det verkar som om att någon har satt snurr på klockan ordentligt.. Den står ju inte still precis!!
Det blev lite mera intervaller nu i eftermiddag som planerat, gjorde 4 stycken 8 minuters intervaller.. Vinden var lite jobbig idag, kantvind.. En cyklists värsta vindförhållanden!! Riktigt jävligt alltså.. Kändes okej i kroppen, hittade bra rythm på intervallerna, cykla så fort som jag hade tänkt mig.. För en gångs skull!!
Alltid svårt att hålla igen, men man lär ju sig med tiden.. Vilket är en jäkla tur det!! Sen blev det matlagning och dusch, innan man var tvungen att åka till nässjö och hämta lite inbetalningsblanketter.. det var inte en dag för sent med den biten!!
Det var denna dagen det.. snart blir det sömn och uppladdning inför en ny dag!!
|
|
|
2008-04-23, 11:05
|
|
Registered User
|
Solen gick upp även idag...
Ojojoj vad tiden går fort... känns som att det inte var så länge sen jag satt här och skrev!! idag har jag hunnit med att gå ner till gymmet och kört benen i en omgång.. det blev lite enklare vikter idag!! behöver ju som sagt ta det lite lugnare med träningen.. men jag har väldigt svårt att bara ligga stilla!! får försöka göra det någon dag denna veckan!! blir antingen torsdag eller fredag.. i helgen är det fullt ös igen!!
i alla fall så kändes det helt okej på gymmet, alltid lika trevligt att komma ner där och träffa de som är där.. vi är ett trevligt gäng som är där samma tid!! en av dem har ett band som ska spela på Eksjö stadshotell på fredag.. blir nog en liten sväng dit ner innan man måste fundera på helgen!!
Jag har även hunnit plocka undan mina studier nu, hade varken ork eller lust till det igår.. men nu idag så ville jag inte se det ligga och skräpa på bordet något mera!!
ja, nu är det lunch!! på återhörande...
|
|
|
2008-04-23, 17:50
|
|
Registered User
|
inte dåligt av mig!!
ja, det får jag nog säga.. att skriva fem inlägg på två dagar det är inte likt mig det.. får försöka hålla i så länge det går!! rätt som det är går ju anfallet över som man brukar säga  men det ska nog inte vara någon fara med den saken.. finns ju så mycket annat att läsa om här på Kolozzeum!! får nog ta och bege mig in i smeten jag med så småningom.. det finns verkligen mycket intressant!!
nu i eftermiddag satt jag på cykeln igen efter morgonens gympass.. det fick bli landsvägen idag också!! det kommer ju tävlingar på den cykeln till helgen.. ska bli spännande och se om man förbättrat sig något!! ja, i alla fall så blev det lite intervaller. korta sådana!! för att få upp ännu mera fart, var dock lite jobbigt när det var motvind, sånt man får ta!! det kan det ju vara på tävling också..
nu blir det nog inte mycket mera här idag.. får se om jag kan avverka en film ikväll innan man går och lägger sig!! det var ett bra tag sen sist kan jag lova..
|
|
|
2008-04-24, 09:28
|
|
Registered User
|
Vad ska man säga!!
Ja, det är ju fantastiskt att jag skriver så pass mycket här på Kolozzeum just nu.. I veckorna är det klart lättare, sen på helgerna kommer man inte vara hemma så då kommer det bli lite svårare att skriva..
Idag har det varit ganska lugnt än så länge, var ute och gick en sväng i morgonsolskenet.. Väldigt avkopplande och skönt!! Sen gjorde jag lite enkel styrketräning för överkroppen, armhävningar, dips, chins med mera.. Så var det med den vilan alltså  men jag tror inte det är så farligt om jag sliter på överkroppen när det är benen som ska vila i första hand.. det lär vi ju märka om inte annat!!
Nu blir det inte mera för stunden, nu ska jag göra nya energikakor!! Behöver fylla på förrådet igen.. återkommer med resultatet och kanske att det blir någon bild också
På återhörande!!
|
|
|
2008-04-24, 09:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2003
|
Kul o läsa lite om din träning! Blir det Landskrona i helgen eller?
|
|
2008-04-24, 09:34
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson
Kul o läsa lite om din träning! Blir det Landskrona i helgen eller?
|
jodå, det kommer att bli Landskrona.. det var ju väldigt många anmälda såg jag!! kanske inte riktigt vad jag räknat med.. ska du också dit eller??
Ha de
|
|
|
2008-04-24, 09:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Davido
jodå, det kommer att bli Landskrona.. det var ju väldigt många anmälda såg jag!! kanske inte riktigt vad jag räknat med.. ska du också dit eller??
Ha de
|
Yes, fast jag ska bara köra på söndagen.. men kommer nog o tittar på lördagen med.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:32.
|

|