Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-10, 16:30   #1
ElecTr0n
Registered User

ElecTr0ns avatar

Reg.datum: Mar 2008
Talking Den tunna 90:ans journal

Tjena. Jag är ganska ny medlem här och jag tänkte hänga på trenden att skriva en träningsjournal för att hålla koll på träningen och kunna i framtiden se tillbaka här och se hur mycket jag har ökat sammanlagt.

Jag hade tänkt köra stenhårt nu tills i sommar och försöka bli lite starkare. Få en snygg beachkropp som sen passar när innebandyn drar igång igen.

Nu i ungefär 1-2 månader är de ganska lätt träning. Mer konditions inriktad för att få en bra grund att kunna bygga tungt sen. Så jag ska köra 4*12 set i varje övning (om jag orkar).

Idag är det axlar, triceps och rygg på schemat. Jag kommer med en uppdatering senare hur de har gått med tanke på att vi har kört vattengympa i skolan idag och tro de eller ej så var de grymt jobbigt!
ElecTr0n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 16:33   #2
Josef266
Registered User

Josef266s avatar

Reg.datum: Jan 2007
Välkommen! Ser ut som en vettig journal

Go beachbody!
Josef266 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 16:33   #3
Zibbe
Dr. Deadlift

Zibbes avatar

Reg.datum: Oct 2007
Låter kalasbra Försöker själv få till beachformen någorlunda iallafall ^^ Men av bilden att döma har du väl redan schysst beachform? Bodybuilder hård eller? Kul med en till 90:a förresten Lite ovanligt faktiskt tycker iallafall jag!

Köö hååt!

Team Prospects by BMR Sports Nutrition

Min nystartade blogg på vägen emot AF-debuten!
Zibbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 16:39   #4
ElecTr0n
Registered User

ElecTr0ns avatar

Ja, magen och de ser ju bäst ut, därav bilden där. Men resten är ju viktigt också. Sen togs den där bilden för några månader sen. Nu har jag haft ett litet uppehåll. (A)

Jag glömde att dra dit lite fakta.
Jag är 18 år om 9 dagar. Jag är 190 lång ungefär, lite längre tror jag och väger endast 75 kg, vilket är väldigt lite så skulle vara schyst med lite mer kött på kroppen.

Vet inte rikigt vad jag tar i benböj för jag har precis börjat köra ben. Men jag bänkar väl en 75 kg i alla fall. Sen får ni väl följa den här tråden om ni vill veta något mer.
Gammal 2008-04-10, 16:50   #5
Zibbe
Dr. Deadlift

Zibbes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ElecTr0n Visa inlägg
Ja, magen och de ser ju bäst ut, därav bilden där. Men resten är ju viktigt också. Sen togs den där bilden för några månader sen. Nu har jag haft ett litet uppehåll. (A)

Jag glömde att dra dit lite fakta.
Jag är 18 år om 9 dagar. Jag är 190 lång ungefär, lite längre tror jag och väger endast 75 kg, vilket är väldigt lite så skulle vara schyst med lite mer kött på kroppen.

Vet inte rikigt vad jag tar i benböj för jag har precis börjat köra ben. Men jag bänkar väl en 75 kg i alla fall. Sen får ni väl följa den här tråden om ni vill veta något mer.
Grattis i förskott kan jag säga då! Ojoj du var en lång en :P Känner mig ännu fetare med mina 74 pannor på 174cn ^^ Hur länge har du gymmat förresten? Bra bänkat förresten Jag kan nog tänka mig att vi är ganska så lika i övrigt också! När kommer passet?

Gammal 2008-04-10, 17:03   #6
ElecTr0n
Registered User

ElecTr0ns avatar

Jag har gymmat till och från i runt 2 år med avbrott på flera månader. Började seriöst för 2 veckor sen igen. Passet kommer upp så fort jag är färdig. Jag ska faktiskt gå iväg nu.

Ja, jag tror till och med att jag tar mer nu i bänk för de där var i somras.

Apropå sommar så kommer en liten sommar bild för att få in sommarkänslan ännu mer.

Citat:
Ursprungligen postat av 1911 Visa inlägg
Men det jag menade var att om man sitter hemma och ruskar tupp och dricker protein jämt så missar man rätt mycket i livet.
Gammal 2008-04-10, 21:31   #7
ElecTr0n
Registered User

ElecTr0ns avatar

Rygg, axlar och triceps

Rodd i maskin 4*12 med lätt vikt på friskis (ska ta reda på hur mycke dom väger)

Ryggböj 4*12 med 10 kg

Latsdrag till bröstet 4*12 med lätt vikt på friskis (ska ta reda på hur mycke dom väger)

Stående militärpress 4*12 med stången

Framåtlutande hantellyft 4*12 3 kg (Någon orkar mycke i den här :O)

Drag med rep i maskin 4*12 på friskis (ska ta reda på hur mycke dom väger)

Enarms hantelextensions 4*12 4 kg

Det blev ett väldigt lätt pass eftersom jag fortfarande håller på att komma igång igen efter uppehåll. Sen att lägga till är väl att de här är mitt svagaste pass som jag behöver jobba mest på.

Jag kände av lite i min vänster axel men jag hoppas de är något övergående som helst tar slut snabbt.

Citat:
Men det jag menade var att om man sitter hemma och ruskar tupp och dricker protein jämt så missar man rätt mycket i livet.
Gammal 2008-04-11, 20:50   #8
Zibbe
Dr. Deadlift

Zibbes avatar

Bra att börja lätt Måste ju se till att tekniken sitter som den ska innan man börjar smälla på ordentligt! Kan även tillägga att jag inte tar så mycket i framåtlutande hantellyft. Det är ju en såpass liten muskel som arbetar så jag persnoligen väntar mig inte så mycket när det står sådana på mitt schema

Gammal 2008-04-12, 00:09   #9
ElecTr0n
Registered User

ElecTr0ns avatar

Ja, tack att de är någon mer som inte tar i princip något alls där. Den är ganska svår måste jag säga också. Imorrn är de bröst och biceps, favorit passet.

Jag hade tänkt lägga upp vikt nu också då jag tror att jag antagligen kommer gå upp några kilon dem närmaste månaderna (förhoppningsvis) så man kan se lite förändring sen när man tittar tillbaka efter ett halvår.

Jag hade tänkt väga mig på morgonen innan frukosten då jag tror man får jämnast och lättast att väga sig då med tanke på att de skilja sig upp till 2 kilo på mig på morgonen och kvällen (Ja, jag har testat!).

Citat:
Gammal 2008-04-12, 15:54   #10
ElecTr0n
Registered User

ElecTr0ns avatar

Bröst och biceps

Uppvärmning först med lite armhävningar

Bänkpress 12*30 kg 2*12 35kg 8*50kg

Snedbänk med hantlar 4*12 med 12.5 kg hantlar

Hantelcurls (väldigt strikta) 4*12 7 kg

Curlstången 3*10 12.5 kg vikter (Vet inte vad stången väger)

Det gick ganska bra förutom att styrkan inte var på topp för de har blivit mycke träning på senaste sen är de fest ikväll och man var ju riktigt taggad på de.

Jag glömde självklart väga mig imorse innan frukosten men jag ska skriva en lapp så jag kommer ihåg de imorrn i alla fall!

Jag längtar tills den tunga träningen kommer med färre reps och mer vikt! Det är mycket roligare.. Jag har tänkt mig att börja med den 26:e maj ser jag enligt planeringen. Det ska bli roligt, man får ju skämmas för vikterna man använder nu, inte kul men de är bara bita ihop.

Citat:
Gammal 2008-04-12, 16:09   #11
tommie-92
Tränar, äter, sover.

Reg.datum: Sep 2007
kötta på bara!
ser bra ut!
lycka till!

Mot 2015, only time will tell!

Instagram
tommievalkeaniemi
tommie-92 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 15:19   #12
ElecTr0n
Registered User

ElecTr0ns avatar

Tackar Tommie, du verkar vara en stark jävel för att vara 92:a alltså. Kör på du med.

Idag var de tänkt att jag skulle köra ben passet men tydligen så är innebandyn inte helt slut ännu utan vi ska träna idag och sedan bestämma hur vi gör med uppehållet och allt. Betyder att de blir innebandy ikväll istället och sedan kör vi benpasset imorrn. Att komma till träning efter benpass är inget man gör 2 ggr om man lyckas pricka en träning när de är lite springa kan jag lova er.

Jag har fortfarande inte vägt mig för jag funkar helt enkelt inte på morgonen. Jag kan verkligen inte tänka då, speciellt inte när tjejen är här heller. Men nu har jag skrivit en lapp jäkel och lagt på bordet så jag vaknar och ser den, haha.

Jag tog några bilder igår så ni ska få se dagsformen också. Jag tog med telefonen och vet inget om poser eller nått men de får duga. Jag lägger upp dom så fort jag har fått in dom på datan.

Citat:
Gammal 2008-04-14, 17:01   #13
ElecTr0n
Registered User

ElecTr0ns avatar

Här kommer 2 bilder på mig som jag tog igår då. Jag visste inte hur jag skulle göra, haha. Får ta bättre senare nån gång men jag kan använda dom här som start punkt så får vi se hur de blir sen. Min mage (avatar) är tagen för någon månad sen men den ser ungefär detsamma ut.

Förresten här kommer dagens middag! Hur gott som helst.

Citat:
Gammal 2008-04-15, 16:04   #14
ElecTr0n
Registered User

ElecTr0ns avatar

Innebandyn igår gick helt okej och det var grymt jobbigt. Idag har jag redan hunnit med en innebandy träning imorse som förövrigt sög! Så nu är de middag på gång sen är de det efterlängtade benpasset. Vi får väl se hur de går med tanke på att jag känner av benen sen innebandyn. Uppdatering med de kommer ikväll.

Jag lyckades att väga mig imorse i alla fall (lappen funkade)!

Jag vägde 75.3 kg (Morgonvikt innan frukosten) vilket var ganska bra för att vara mig. Jag är påväg uppåt märker jag. Det ska bli kul att se hur de här slutar till sommaren!

Citat:
Gammal 2008-04-15, 19:55   #15
ElecTr0n
Registered User

ElecTr0ns avatar

Ben

Knäböj

Stången 12*3

40 kg - 12 PB

70 kg - 1 PB

Frontböj

Stången 12*4

Benpress

7 st platter (friskis) 12*4 PB

Lårcurl (Baksida)

6 st platter (friskis) 12*3

8 eller 9 platter (friskis) - 12 PB

Stående vadpress i smith

20 kg - 12

40 kg - 12

50 kg - 12 PB

70 kg - 12 PB igen, slog 50 kg då

Underarmar

Underarmscurl med stång

20 kg 12*4 PB

Det blev bara lite lätt med underarmar sen blev de 50*2 situps också som avslutning.

Man känner sig lite sliten nu när de är mycket innebandy också men de är fan bara köra på. Man känner ju att man blir starkare i alla fall.

Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:21.