2012-12-20, 12:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz
är du dum på riktigt?
att nå den där fysiken på tre år är riktigt bra
|
+1
Citat:
tyvärr så är det alltför vanligt hos folk som inte når dit de vill att skylla på att alla som är bättre än en själv -är dopade.
|
+1!!
Citat:
Jag skulle tro att det är mer troligt att de i dagsformstråden är dopade än att SL-folket är det,
|
Och +1 även där!
Det är så grymt att man kan bli riktigt stark utan att för den skull vara dopad eller ha supergener. Men SL är ju betydligt renare än BB imo.
|
|
|
2012-12-20, 12:35
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren
Fast för mig som är nästan helt oinsatt i ämnet och inte hade någon aning om vem Stefan J var innan den här tråden, fick intrycket att det ändå var som att du menade att han var dopad och att moderatorerna på kolozzeum ingick i en konspiration för att skydda honom tillsammans med andra högt uppsatta profiler på forumet.
|
Du får bilda din egen uppfattning. Bara för att jag tycker något måste du inte tycka detsamma.
Citat:
Och så länge som resultaten visar att han är ren så kan vi inget annat än att anta att han faktiskt är ren.
|
Inte min grej. Min förmåga att ifrågasätta i stort sett allt har tagit mig väldigt långt. Jag tycker inte om att svälja allt med hull och hår. Om vi resonerar på ditt sätt så kan vi lika gärna anta att Jay Cutler också är ren.
|
|
|
2012-12-20, 15:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av gohardorgohome
Bigorexia kallas det.
mvh
|
Skulle inte jag vilja säga, det är inte så att jag är stor i verkligheten men ser mig som liten i spegeln.
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian
Det har gått bra för dig och du har fått resultat. Många jämför sig säkert med en sån som DIG och tycker att DU får mer resultat än DEM SJÄLVA.
|
Ja, jag har fått resultat det säger jag inte, enligt vissa kanske bra resultat men inte enligt mig själv. Även om jag nu inte jämför mig med någon annan så känns det som jag utvecklats så långsamt fast jag skulle kunna växa snabbare. Förstår du hur jag tänker? Jag förstår att jag såklart inte kan växa snabbare än min genetik låter mig, men det känns som att det inte är min genetik som håller tillbaka mina ökningar utan något annat, som om jag tränar helt fel...
Citat:
Ursprungligen postat av Duran
Jag tycker att du ska soulsearcha lite angående varför det här tar så stor plats i ditt liv. Får du ut mer positivt än negativt av din fixering (som jag tycker att det låter som) vid att vara stor? När man är väldigt insnöad på ett visst tänk kan det vara svårt att ändra inställning men det går om man vågar ifrågasätta sig själv och sina egna motiv. Jag menar inte att du ska sluta träna eller sluta vilja få resultat av träningen men fundera över om den psykiska energi du lägger på det här leder dig till ett liv som du trivs med och om du verkligen skulle må så mycket bättre om du bara blev större. Skulle du inte flytta fram gränsen för vad som är tillräckligt och vara missnöjd iallafall?
|
Jag vet inte varför det är så viktigt för mig egentligen, troligtvis för att den närmaste tiden innan jag började styrketräna så var jag ganska smal och skämdes över hur jag ser ut, och har sedan jag börjat träna drömt om en fysik jag inte behövt skämmas över eller gladeligen kunnat visa upp, eller tävla med. Jag har alltid velat vara bäst på det jag gjort, har inte klarat av att se någon vara bättre än mig själv vad det än handlat om.
|
|
|
2012-12-20, 15:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
är du dum på riktigt?
att nå den där fysiken på tre år är riktigt bra
|
Det tycker jag inte alls. Eller visst, det beror väl på hur ens startläge är, men det ser ju inte ens ut som han styrketränar på de där bilderna.
Detta är vad jag kallar riktigt bra resultat:
Det har tagit ca 2.5 år för honom att bygga sin fysik. han finns här på kolo och sin blogg.
Jag förstår och har absolut inte förväntat mig att se ut så, Jag vet att detta säkert är så bra resultat det går att uppnå ren på så kort tid. Men det är i alla fall vad jag kallar bra resultat. Känns ju inte bra att det kommer dröja MINST yttligare 3 år innan jag är i närheten så stor.. Men denna kille greja det på 2.5 år och han anser att de flesta faktiskt kan uppnå liknande.
Senast redigerad av Fet den 2012-12-20 klockan 15:17.
|
|
|
2012-12-20, 15:16
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2011
|
Ät mer, så växer du mer. Ät smart, slipp se ut som en säl.
|
|
|
2012-12-20, 15:26
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fet
Det tycker jag inte alls. Eller visst, det beror väl på hur ens startläge är, men det ser ju inte ens ut som han styrketränar på de där bilderna.
bilder
Det har tagit ca 2.5 år för honom att bygga sin fysik. han finns här på kolo och sin blogg.
Jag förstår och har absolut inte förväntat mig att se ut så, Jag vet att detta säkert är så bra resultat det går att uppnå ren på så kort tid. Men det är i alla fall vad jag kallar bra resultat. Känns ju inte bra att det kommer dröja MINST yttligare 3 år innan jag är i närheten så stor.. Men denna kille greja det på 2.5 år och han anser att de flesta faktiskt kan uppnå liknande.
|
är en på 100 000 som kan uppnå de där resultaten på så kort tid som tre år om utgångspunkten är liten och klen. Det kan gå men för de allra flesta så är de där omöjligt att uppnå utan att träna länge och väl
Du har en släng av "buhuu-alla-är-bättre-än-mig-sjukan"
gör dit bästa av din situation och sluta jämföra dig med andra.
du har redan gjort bra resultat, fortsätt så når du ditt mål.
|
|
2012-12-20, 16:01
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
En till tanke är att om det finns riktiga jävla genier på t.e.x matte och sådant, så vart ligger de ologiska i att det finns ett likvärdig fenomen inom träning? Vissa är helt enkelt begåvade, den gode Stefan J bänkade 90 och typ 100 på en vecka och Smulter har jag för mig bänkade 100+ första gången, och tycker det är äckligt att smutskasta Stefan på det sättet. Vart ligger det ologiska i att vissa har dom rätta genetiska förutsättningarna?
|
|
|
2012-12-20, 16:44
|
|
A staunch character
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
Jag vet inte varför det är så viktigt för mig egentligen, troligtvis för att den närmaste tiden innan jag började styrketräna så var jag ganska smal och skämdes över hur jag ser ut, och har sedan jag börjat träna drömt om en fysik jag inte behövt skämmas över eller gladeligen kunnat visa upp, eller tävla med. Jag har alltid velat vara bäst på det jag gjort, har inte klarat av att se någon vara bättre än mig själv vad det än handlat om.
|
Kanske skulle du öva dig i att inte tänka så svartvitt, titta dig i spegeln och se att bara för att du inte är störst av alla så behöver du inte skämmas och bara för att du inte är bäst av alla så är du inte dålig?
|
|
|
2012-12-20, 17:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Eftersom att jag vet flera som dopar sig som inte alls är stora så borde det ju vara rimligt att många som är stora och får grymma resultat dopar sig!
Har vart i samma sits som dig, var riktigt avundsjuk på en snubbe som jag låg jämnt med först, men plötsligt gick han om mig i massa och styrka snabbt. Fattade inte vad jag gjorde för fel under flera månader. Men sedan efter ett år eller så kom det fram att han dopat sig.
Efter det har jag lärt mig att sluta vara nere för att andra ökar snabbare för vet att doping är större än många här verkar tro.
Om någon ökar snabbare är det väl bara att tänka i ditt eget huvud att dom dopar sig, fast man kan hålla käften om det och behöver inte kasta dopinganklagelser för det leder inte till någonting iallafall!!
2012-12-20, 17:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av buten
Eftersom att jag vet flera som dopar sig som inte alls är stora så borde det ju vara rimligt att många som är stora och får grymma resultat dopar sig!
Har vart i samma sits som dig, var riktigt avundsjuk på en snubbe som jag låg jämnt med först, men plötsligt gick han om mig i massa och styrka snabbt. Fattade inte vad jag gjorde för fel under flera månader. Men sedan efter ett år eller så kom det fram att han dopat sig.
Efter det har jag lärt mig att sluta vara nere för att andra ökar snabbare för vet att doping är större än många här verkar tro.
Om någon ökar snabbare är det väl bara att tänka i ditt eget huvud att dom dopar sig, fast man kan hålla käften om det och behöver inte kasta dopinganklagelser för det leder inte till någonting iallafall!!
|
Men man kan ju inte gå omkring och inbilla sig själv att alla som lyckas bättre dopar sig. Det är ju som att leva i en fantasivärld för att man inte klarar av att hantera verkligheten. Jag tycker att det låter som en jättedålig idé.
No offence.
Senast redigerad av aijou den 2012-12-20 klockan 17:38.
|
|
|
2012-12-20, 17:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
|
Ja, alla vet ju att alla som är starkare än en dopar sig. Enkel logik.
|
|
|
2012-12-20, 17:48
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av aijou
Men man kan ju inte gå omkring och inbilla sig själv att alla som lyckas bättre dopar sig. Det är ju som att leva i en fantasivärld för att man inte klarar av att hantera verkligheten. Jag tycker att det låter som en jättedålig idé.
No offence.
|
Pissverkligheten är tro det inte eller ej, sjujävla många dopar sig. Drar till med en siffra av 5-6% av alla som tränar mer än 3 år hämtad ur röven såklart. Och tro det eller ej vi har jävligt många dopade här också, kanske högre. Sån är världen. Vet dock inte hur vi ska lösa det här..
Men naturligtvis kan man inte säga att alla som är större än en är dopade men kan ta se till alla andra aspekter, och ibland kan det bara peka på en sak.
|
|
|
2012-12-20, 17:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av aijou
No offence.
|
Ja hur fint är det inte o leva i en fantasivärld o bara glida med?
Citat:
Ursprungligen postat av Robbmeister
Ja, alla vet ju att alla som är starkare än en dopar sig. Enkel logik.
|
Vart har jag skrivit om någon är starkare? skrev ÖKAR SNABBARE. Man får väl tänka efter vilka ökningar som är realistiska och inte tro att alla som ökar snabbare än dig är genetiska freaks som sägs allt för ofta på kolozzeum.
Hatar det ordet för det får ju alla nybörjare att tro att det är så även fast verkligheten ser lite annorlunda ut
Senast redigerad av buten den 2012-12-20 klockan 17:54.
|
|
|
2012-12-20, 18:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Vart har jag skrivit om någon är starkare? skrev ÖKAR SNABBARE. Man får väl tänka efter vilka ökningar som är realistiska och inte tro att alla som ökar snabbare än dig är genetiska freaks som sägs allt för ofta på kolozzeum.
Hatar det ordet för det får ju alla nybörjare att tro att det är så även fast verkligheten ser lite annorlunda ut
|
Jaja, byt ut mot ''lyckas bättre med träningen''. Nej, det behöver inte handla om genetiska gudar eller doping heller för den delen. Den andra snubben som lyckas bättre kanske tränar på ett bättre sätt enligt ett bättre schema. Och han kanske sköter återhämtningen bättre, dricker inte alkohol så ofta osv osv.
Sen ska man såklart inte jämföra sig så överdrivet mycket med andra. Hur man än gör kommer det alltid finnas personer som lyckas bättre.
|
|
|
2012-12-20, 18:08
|
|
Surgubbe
|
Citat:
|
Har man förväntningar om att uppnå sådana resultat på så kort tid är det inte konstigt att man mår psykiskt dåligt. Som Pepz redan skrivit är det helt omöjligt för nästan alla. Finns många som dopar sig och inte är i närheten av det resultatet.
Ps, anklagar inte killen du länkar till utan skriver bara att för nästan alla är det omöjligt att få sådana resultat på så kort tid. En del kommer aldrig nå en sådan fysik rent, även om de tränar rätt.
Senast redigerad av Gober den 2012-12-20 klockan 18:13.
Anledning: Stavfel med iphonen
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:44.
|

|