Tacktack! Tjejen har blivit jävligt stark faktiskt, det var kul att se henne dra 100 i mark med sin tunna kropp.
Ja, jag tror RPT är en jävligt vettig princip. Och jag tänker att 3 set nära max är tillräckligt för att skapa så mycket tillväxtprocesser som möjligt utan att man skadar musklerna en massa i onödan. Vad tänkte du på där? Gangnamstyle passet eller?
Dagens:
Marklyft
Skulle köra på 127.5x6. Gjorde mitt set och tyckte det var lite väl tungt, räknade vikterna igen och insåg att jag kört på 132.5. Så då plockade jag av ordentligt till
120x6
och avslutade med
110x6
Chins.
Kroppsvikt på 78kg
+20 x6
+15 x6 x6
Jag har sänkt lite här för att kunna göra benlyft av övningen samtidigt för magen och för att jag märker att jag är tröttare i rätt muskler, så jag kan ta mig upp med mer men antagligen genom att överkompensera "fel"
Sen blev det ganska mycket sittande lätta roddar där jag fokuserade på att flytta vikt med musklerna mellan skulderbladen.
Det är svårt att se sin egen rygg, men jag tror jag behöver mer traps, så jag körde även axelpressar bakom huvudet med lägre vikt och fokuserade på att jobba med trapsen i topläget. Jag tror det är en väldigt bra övning om man kör den sansat, men det är nog lätt att skada sig om man är viktkåt.
Avslutade med att pumpa upp triceps ordentligt.
Att ta bild på sin egen rygg är alltid rüggigt svårt. Här är ett försök