Jeriksson, Operation: BRUTAL HYPERTROFI
Jeriksson här, haft en journal här tidigare "vägen till beach 09" men efter ett tag så slutade jag träna och började igen bara för några veckor sedan.
PT: Drobolensky
Är otroligt svag just nu och hoppas att jag kommer öka ganska fort nu i början tills jag kommer tillbaka till mina gamla vikter. Har precis gått ner 14kg då jag sket i att få i mig protein eller träna alls då jag bara ville gå ner i vikt snabbt och satsa på träningen efter.
Planering 2014:
Då jag börjat träna för sent så är det ingen idé att försöka få någon vidare kropp till sommaren. Deffandet kommer ta för mycket tid så min plan är att jag ska ha så bra form som möjligt 20dec då jag ska åka utomlands 3 veckor. Kommer köra en deffa november december och möjligtvis oktober beroende på hur mycket jag behöver gå ner.
Vikt och längd:
90kg
176cm lång
STATS TIDIGARE: Dessa stats har några år på nacken. Inget jag kan göra nu.
Bänkpress: 110kg
Marklyft: 160kg
Knäböj 110kg (Maxa aldrig knäböj sista tiden jag träna)
SL-total: 380kg
STATS NYA: Inte försökt maxa böj och inte vågar köra högre på marken.
Bänkpress: 80kg
Marklyft: 120kg
Knäböj 60kg
SL-total: 260kg
Som ni ser så är jag otroligt svag just nu. Som tur så kommer det inte vara så länge till. Jag ska försöka att få alla pass jag tränar här i journalen samt en del bilder. Speciellt senare. Filmer tycker jag om, det kommer det förmodligen bli många av. Speciellt i basövningarna då jag tycker om att se själv hur jag tränar och få tips.
Jag tränar 4-split just nu. Försöker att alltid minst träna 4 gånger i veckan. Helst ett pass per dag när det är lugnt på jobbet. Har ett schema jag försöker köra efter men då jag jobbar borta de mesta nu och ofta får anpassa mig efter ett hotell gym så blir det väldigt olika. Men jag delar muskelgrupperna så här:
Pass 1: Bröst och Biceps
Pass 2: Ben och Mage
Pass 3: Axlar inklusive traps
Pass 4: Rygg och Triceps
Basövningarna kan jag slänga in lite extra här och där för att jag vill komma igång ordentligt med de så fort som möjligt.
|