Blev bara rygg idag. Efter tolv timmar på jobbet räckte inte energin till mer. Lite kardio med så förbränningen kommer igång på allvar. Morgonpromenad ska bli skönt då Landskronaresan snabbt blev uppskjuten pga materialbrist. Kul att vara underentreprenör ibland, eller inte. Blir jobb på hemmaplan istället.
Började ryggpasset med chins 4 x max.
Efter det rodd i friviktsmaskin, brett grepp. Matade på 20kakor tills jag gjorde en tia på 160kg. Blev överambitiös och slängde på 190 men där tog det stopp och fick bara ut en trea. Reppade två tunga set och körde tredje settet fallande tills kakorna var tillbaka i ställen igen.
Nästa övning blev superset med drag uppifrån med smalt grepp omvänt med handflatorna mot mig och drag bakom nacken med rep. På något sätt är jag väldigt klen i dessa övningar och skvallrar om att jag behöver köra dom. 12reppare på 75kg med stången och 50kg med repen tills jag inte fick ut en riktig repetition efter det. 3 set och hög intensitet.
Körde sedan sittande rodd med brett grepp tummarna uppåt. vikt osäker. Matade på kakor och 4-5 plattor från fullt mag. Högrepps med bra intensitet.
Avslutade passet med breda rodd i precore roddmaskin. 4 set 20reppare med fullt mag.
Stretch på det och sedan hem och äta kvargen och nattdrinken.