Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-30, 12:59   #31
Hagetzu
Registered User

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av göransson Visa inlägg
Otroligt grym form du har!! Vad mäter överarmarna?
Tackar, vad måttet är just nu vet jag inte. Skulle tippa på runt 49-50 men ska kolla upp det. 53 var dom när jag var som störst.

Planerar dagens pass, går igenom allt i huvudet. bara komma ifrån jobbet sedan köra järnet. Gillar lördagar med då det ofta är tomt på kvällarna. En PWO och sedan hyra ett par filmer efter passet och lägga sig i soffan och bara må gött. Upp 04 imorgon igen sedan ner till Landskrona på måndag och serva ett smältverk tror jag det var. Ska bli kul att gästträna på ett annat gym med, sporrar alltid. Fått lite olika tips på vart man kan vända sig så ska nog hitta något. Återkommer med passet från idag senare. Försöka få med lite bilder med alltid kul.

Helvetes varmt idag, två härdugnar på var sida och ventilation med kapacitet som ett mindre sugrör.
Hagetzu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 21:25   #32
Hagetzu
Registered User

Triceps/Biceps idag. Kör två set värmning varje övning.

Smalbänk i smith 3 set på 160, 8reps och ett fjärde med fallande vid failiure ner till 60kg.

Omvänt grepp cable, 4 set på 30kg och 12reppare med fallande sista.

Tricepspress i maskin, vikt osäker 4 set fallande sista.

Z-curl... 4 arbetsset på 60kg. Kör en variant där jag lutar mig framåt så jag hela tiden har anspäning i.muskeln och kör till pannan. Går att köra liggandes mot en bänk med lutning för att slippa stress i korsryggen.

Bicepscurl i maskin... Vikt osäker, 17 plattor och reppar till failiure 4 set med fallande sista.

Enhands curl i maskin. Lätt vikt och kontraktion och 15 reppare. 5 set.

Pump som sjutton efter passet och blev att sitta en stund innan jag kunde sätta mig i bilen.
Gammal 2012-07-01, 14:21   #33
Hagetzu
Registered User

För de undrande, 50cm ganska exakt är armarna. Deprimerande när man varit större men ok då dom går att pressa upp igen. Formen är ju bättre iallafall.

Känner mig fräch i rygg och baksida idag igen så det blir ett priopass ikväll. Komma ifrån jobbet tidigare så kan man lägga sig och ladda en stund. Landskrona klockan 04:00 imorgon så blir en mindre intressant kväll utöver gymmet. Fått lite telefonummer och tips så dyker nog upp på något av gymmen där i veckan. Ombyte förnöjer, ska vi bara hitta ett matställe att lämna bidrag hos med.
Gammal 2012-07-01, 20:28   #34
Hagetzu
Registered User

Blev bara rygg idag. Efter tolv timmar på jobbet räckte inte energin till mer. Lite kardio med så förbränningen kommer igång på allvar. Morgonpromenad ska bli skönt då Landskronaresan snabbt blev uppskjuten pga materialbrist. Kul att vara underentreprenör ibland, eller inte. Blir jobb på hemmaplan istället.

Började ryggpasset med chins 4 x max.

Efter det rodd i friviktsmaskin, brett grepp. Matade på 20kakor tills jag gjorde en tia på 160kg. Blev överambitiös och slängde på 190 men där tog det stopp och fick bara ut en trea. Reppade två tunga set och körde tredje settet fallande tills kakorna var tillbaka i ställen igen.

Nästa övning blev superset med drag uppifrån med smalt grepp omvänt med handflatorna mot mig och drag bakom nacken med rep. På något sätt är jag väldigt klen i dessa övningar och skvallrar om att jag behöver köra dom. 12reppare på 75kg med stången och 50kg med repen tills jag inte fick ut en riktig repetition efter det. 3 set och hög intensitet.

Körde sedan sittande rodd med brett grepp tummarna uppåt. vikt osäker. Matade på kakor och 4-5 plattor från fullt mag. Högrepps med bra intensitet.

Avslutade passet med breda rodd i precore roddmaskin. 4 set 20reppare med fullt mag.

Stretch på det och sedan hem och äta kvargen och nattdrinken.
Gammal 2012-07-02, 11:40   #35
Hagetzu
Registered User

Ben idag, fokus baksida och vader.
Började med stående enbens lårcurl. Värmde och körde sedan 4 set. Efter det blev det sittande lårcurl 4 set och avslutade med liggande enbens lårcurl 4 set.
Sittande vadpress i en.precoremaskin efter det. 5 arbetset 15 reps och sedan stående vadpress 5 set.
Benspark efter det 4 set och sedan benpress 4 set.
Käk och ladda för kvällspasset. Lite småjobb att göra under dagen.men mest gå.runt och mysa.

Gammal 2012-07-04, 11:08   #36
Hagetzu
Registered User

Axlar mage och vader idag på morgonen. Körde som vanligt med min bästa vän och träningpolare när tillfälle ges. Går bra för henne och några kilo ner.

Axelpress frivuktsnaskin, reversed peckdeck, sidolyft i maskin. Crunches och vadpress varvades efterdet. Bada nu och sola lite sedan ladda för ett kvällspass.

Gammal 2012-07-04, 14:13   #37
goingbig
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
Ser otroligt bra ut, får man fråga hur gammal du är?
goingbig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 20:13   #38
Hagetzu
Registered User

Ja det är klart du får... 32 i år och precis börjat bli den jag vill för att ställa mig på scen.
Gammal 2012-07-06, 09:16   #39
Hagetzu
Registered User

Ryggpass på morgonen idag. Kör med fokus på överdel/mitten av ryggen.

Chins 3 x max kort vila mellan setten.
Smalt drag omvänt grepp uppifrån, supersettat med drag brett bakom nacken. 4 x max.
Precor maskin c-curlrodd med brett grepp. 3 set x max
Precore maskin c-curlrodd brett grepp supersettat med precore c-curl latsdrag brett grepp. 3 x max. Ser till att hamna djupt i maskinen så jag får draget någorlunda bakom nacken eller parallelt.
Chins i maskin, 3 set fallande. Börjar med 0 motvikt och matar 3 set och höjer konternuerligt motvikten ett par plattor till failiure och försöker lägga fokus och kontakt i mitten av ryggen.

Käka och strax till jobbet. bra kontakt, enda " problemet" med detta passet är pumpen som kommer i underarmarna. Många reps och hindrar mig inte nämnvärt och påverkar inte antal repetitioner men en helsikes pump blir det.
Gammal 2012-07-12, 10:13   #40
Hagetzu
Registered User

Senaste passet då.

Rygg, baksida lår och mage blev det.

Började med sittande rodd i frivikt med brett grepp. Matade på 20kakor tills jag var uppe på 200kg och körde ett par set. Kändes bra så slängde på 220 men blev bara en ansträngd trea på det så körde ett fallande sett som avslutning tills jag reppade på 80 kg.

Chins efter det i väntan på latsdraget. körde några set till max och när maskinen blev ledig gick jag på smalt drag uppifrån med omvänt grepp 5 set.

Efter det supersettade jag Curlrodd i preocoren med högt brett grepp och latsdrag i precorenmaskinen. Blev 4 superset totalt.

Sittande lårcurl (enbens) efter det. värmde några set och körde sedan 5 arbetset.
Stående lårcurl (enbens) på det 5 set.

4 övningar för mage á 4 set. Crunhes i maskin, hängande benlyft supersettat med "plankan" och vanliga situpsbrädan fick avsluta passet.

Gillar vart träningen är på väg nu och känns bra. Känner mig i bra form och bara tugga vidare.
Gammal 2012-07-12, 19:38   #41
Hagetzu
Registered User

Dundrade axlarna vid middagstid. Friviktspress, reversed peckdeck, lyft åt sidan i maskin, superset lutande hantellyft och hantellyft åt sidan.

Intensivt, bra tempo och skön pump. Drar ett pass till nu på kkvällen och laddar under helgen då det blir lugnt och gött om jag nu inte hittar ett gym på platsen.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:39.