Vilken helg!
Träning i mängder, mat i mängder och skratt i mängder!
Lördagen började med långfrukost och laddning inför dagens första pass - ben.
Jag, Thess och Cissi tränade i gymet medan Ulrica höll ett Body Pump pass.
De övningar vi tog oss igenom var
Knäböj
Benpress (i favvo maskinen)
Benspark
Sittande baksida lår
Rumplyft med vikt
Gående utfall
Gjorde riktigt många knäböj och lyckades göra FitnessFive godkända böj med 70 kg. Mycket nöjd med det! Räknade dock inte så noga, men nu kommer ju tävlingsvikten (typ 62.5) att kännas lätt!!
Vi var iaf så trötta att vi mådde illa när vi var klara och begav oss hem för att äta lunch.
Med mat i magen och nydushade avverkade vi ett snabbesök på
Fairing för att fylla på förråden med tillskott. Välbehövligt!
På eftermiddagen var det dags för pass nummer två.
Step. Armar och ben lydde mig inte riktigt, men jag hoppade bäst jag kunde och vi svettades rejält i 35 minuter. Bra intevallpass! Snittade med en puls på 85% och max på 101%. Vet inte om max stämmer riktigt för det kändes inte som att jag var uppe i min maxpuls. Men jag var nog inte så långt ifrån.
Dagen avslutades med tjejmiddag. 6 personer åt för 12

Sedan mys framför gladiatorerna.
Söndagen startades lite senare då vi vart av med en timme under natten. När vi kom till gymmet hjälpte jag Ulrica med lite styrkeövningar i gymmet. Jag ska lägga upp ett träningsprogram och kostschema till henne, så vi stämde av vilka övningar hon gillar och jag lärde henne några nya.
Efter det var det dags för söndagens utmaning: 75 min spinning intervaller!
Jag trodde att det skulle gå långsamt när vi satt där inne, men tiden bara sprang iväg! Uppvärmning två låtar, sedan körde vi 50s max, 30s vila till alla låtar. Vi hade två återhämtningslåtar i mitten av passet då vi bara satt och trampade lugnt, med annars var det fullt ös hela tiden.
Det kändes i benen vill jag lova! Efter halva passet hade jag sån mjölksyra att jag var nära att spy. Mot slutet av passet kände jag inte benen längre utan fokuserade bara på pulsen. Upp, ner upp, ner, upp, ner. Fy tusan vilket pass! Det var gott med lunch efter det kan jag säga!
Här snittade jag på 78% i puls och kom upp i 91% som max. Bra kämpat med tanke på att jag var trött i benen och hade träningsvärk från lördagens pass!
Sen var det dags för oss att bege oss hemåt igen. 6 timmar i bil med trötta ben... Vi kom knappt ur bilen när vi stannade och tankade! Och man kände hur benen vart stelare och stelare hela tiden! Det får bli överkropp på gymmet i några dagar så benen får återhämta sig ordentligt!