Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-28, 17:39   #1456
Larsson85
Registered User

Reg.datum: Nov 2005
Jag har som mål att bygga på mig en portfölj som är något hedgad. Jag är alltså inte särskilt intresserad av att sitta och daytrada, utan mer att ha det som ett sparalternativ. Nu har jag tänkt att utöka min portfölj med några fler aktier, men har ganska dålig koll på företag öht.

Idag har jag endast 3 aktier, ABB, BEGroup och Ericsson. Sen har jag lite fonder (och desvärre några obligationer också). Någon som känner för att ge något bra tips på vad jag kan köpa på mig för att utvidga min portfölj och att på sikt få en balanserad riskspridning med låg volatilitet. Just nu hade jag tänkt investera i 2 nya företag.
Larsson85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-18, 12:17   #1457
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Reg.datum: Jan 2004
Om gud finns, så undrar jag varför han hatar Meda som är ett sådant TOPPENBOLAG! ( )

Läs på om Meda, tycker jag verkar vettigt på sikt. Jag ger inte råd om köp dock, jag säger bara att du alltid kan kika på den. Jag tror på deras otroligt offensiva förvärvs-strategi
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-18, 13:03   #1458
Matte_Maiden
Registered User

Matte_Maidens avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Men det berör ju hur mycket du tjänar per år. 18400 är ju den totala förtjänsten du max får göra på ett år oavsett om du fått pengarna genom poker, vanligt jobb eller aktier.
Tack vare förbud mot dubbelbeskattning samt möjlighet till kapitalförsäkringar stämmer inte detta.
Matte_Maiden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 11:50   #1459
Silverschnitzel
Bachelor Frog

Reg.datum: Mar 2010
Hur går det? Ska köpa på mig lite nya aktier hade jag tänkt.. Vad tror ni om följande?
C-Rad
Hurtigruten
Topotarget

Dessa har jag skaffat lite av...andra som jag fått upp ögonen för efter att ha läst runt lite på dagens industri och liknande är Blackpearl, Alliance Oil, Epicept, Lundin Mining / Petroleum, Micronic Laser systems och Tricorona. Nån som har nå tips där?

Nått företag som heter Malka Oil verkar även det intressant men verkar vara extremt högrisk om man ser till det folk säger om företaget..
Silverschnitzel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 11:57   #1460
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Det är nog inte för sent att hoppa på Lumi, Epicept hade jag hållit mig undan och de andra har jag ingen koll på.
Gammal 2010-03-29, 12:06   #1461
Durante
Registered User

Durantes avatar

Reg.datum: Dec 2008
ökade i topotarget nyligen, kan bli riktigt bra
Durante är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 20:46   #1462
Silverschnitzel
Bachelor Frog

Reg.datum: Mar 2010
har 2 lax till som jag kan satsa i några aktier...tips?
Silverschnitzel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 21:19   #1463
Denstillasittande
Registered User

Reg.datum: Dec 2004
All in på African Oil. Förhoppningsföretag är roliga. De borrar efter olja för glatta livet i afrika. Ett annat bolag träffade nån gasficka nyligen som drev upp kursen lite förra veckan men när de träffar oljan så skjuter kursen flera tusen procent
Fast om man ska vara allvarlig så är det rätt seriöst bolag med bra ledning.
Denstillasittande är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 22:05   #1464
KlopFer
Mr.KlopFis

KlopFers avatar

Reg.datum: Jan 2007
Nu har man fixat ett konto på Avanza, ska bara vänta på avtalen sen ska jag tuta och köra mina pengar i botten!

Är det stor skillnad på mellanrisk och högrisk aktier? Mina planer är inte att sitta och nöta 24/7, det blir mera att köpa en kaka i det jag tror kommer funka sedan låter jag det ligga en lite längre period och får se om jag gör en win or lose affär. Inte ute efter några snabba pengar dvs
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 22:59   #1465
Rizza
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
Fick man svaret man väntat på

CALGARY, ALBERTA – BlackPearl Resources Inc. ("BlackPearl" or the "Company") (TSX:PXX) (FIRST NORTH:PXXS) is pleased to announce that it has elected to exercise its right of first refusal and acquire the remaining 20% working interest in the Company’s Blackrod SAGD project for $21 million. The acquisition will be funded from working capital.

undrar hur stor påverkan detta har på kursen imorrn =) ska bli kul!
Rizza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 19:11   #1466
KlopFer
Mr.KlopFis

KlopFers avatar

En fråga om kapitalförsäkring!

Är det värt att teckna en kapitalförsäkring om man bara från början ska handla med små summor? Vad är nackdelen med att ha en? Det verkar som man ska betala någon summa som sedan ska ligga där 1år. Men det tillkommer inte några andra avgifter, någon månadsavgift eller likande?
Gammal 2010-03-31, 21:36   #1467
KlopFer
Mr.KlopFis

KlopFers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer Visa inlägg
En fråga om kapitalförsäkring!

Är det värt att teckna en kapitalförsäkring om man bara från början ska handla med små summor? Vad är nackdelen med att ha en? Det verkar som man ska betala någon summa som sedan ska ligga där 1år. Men det tillkommer inte några andra avgifter, någon månadsavgift eller likande?

kött och blåbär? ska jag skriva på avtalet och slänga det på posten eller skita i det? jelp en noobie
Gammal 2010-04-01, 13:10   #1468
Durante
Registered User

Durantes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Silverschnitzel Visa inlägg
har 2 lax till som jag kan satsa i några aktier...tips?
Benchmark oil and gas.
Durante är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 15:14   #1469
Rizza
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer Visa inlägg
kött och blåbär? ska jag skriva på avtalet och slänga det på posten eller skita i det? jelp en noobie
https://www.avanza.se/aza/registrering/sparande.jsp
Rizza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 20:26   #1470
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist Visa inlägg
Det är nog inte för sent att hoppa på Lumi, Epicept hade jag hållit mig undan och de andra har jag ingen koll på.
Lumi stängde idag på: 39,10.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.