|
Beckman down under
Hejsan!
Ålder: 88:a (21)
Längd: 179
Vikt: 81-83
Har tränat till och från sedan 2004.
Personbästa:
Bänkpress: 95
Marklyft: 140*2
Knäböj: 90*8
Chins: 18. Med vikt: +10/10
Dips: 25. Med vikt: +40/5
Skivstångscurl: 40/11
Militärpress: 50/8
Just nu tränar jag på mitt skolgym, Degrees of fitness på TAFE i Mooloolaba QLD, Australien. Jag kom hit för 3 veckor sedan och är inne på min 2a skolvecka. Det är ett väldigt lärorikt program där vi lär oss allt som har med fitness och världen runt om krig att göra. På 2 lektioner så har vi lärt oss alla stora benen i kroppen och alla leder och deras rörelsebanor. Rätt mycket att ta in men man börjar nu förstå mer på djupet hur vi är uppbyggda vilket hjälper enormt när man tränar sin kropp.
I denna journalen kommer jag inte bara skriva upp mina träningspass utan också vissa höjdpunkter från lektioner som berör träning, skador mm.
Alla lärare är högt utbildade professorer som själva skriver sin kurslitteratur.
I tisdags så lät jag min strength and conditioning lärare känna på min rygg och axlar. Vad vi kom fram till att jag har en aning framåtroterande axlar men samtidigt så har jag väldigt välutvecklad ryggmuskelatur. Så prio nummer ett blir att få upp axlarna genom att fokusera på övre pectoralis där jag lackar lite.
Mitt schema ser ut så här just nu.
Måndag: Bröst / Axlar
Tisdag: Strength & co lektion + Aerobics lektion (3h styck)
Onsdag: Biceps / Mage (core) / underarmar
Torsdag: Ben / Triceps
Fredag: Rygg / Traps
Lördag: Vila
Söndag: 4km Löpning
Kommer nog klippa och klistra en del i schemat men det är så det ligger till just nu. Jag kommer även att fokusera mer på volym än styrka vilket ni kommer märka på mina repetitioner och vikter. intensiteten kommer ligga någonstans runt 25-30 sekunders vila.
Kortsiktiga mål:
4km under 19min
20 chins
30 dips
Långsiktigt mål:
Bygga en stabil Core
Få tillbaks axlarna till ursprungspositionen
Kommer nog även lägga till mål under träningens gång.
Senast redigerad av beckman88 den 2010-02-18 klockan 01:36.
|