2008-07-10, 00:10
|
|
Välhängd medlem
Reg.datum: Oct 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Barca
Eeh, ja?
Tycker du inte 450 gram protein är en ganska stor mängd protein?
Sen undrar jag vad du har med min kommentar till Lepras att göra?
Rastlös?
|
Orka tjaffsa med dig.
För en seriöst tränande är det normalt att ligga högt med sitt proteinintag. Kul att du fått lära dig nåt nytt idag Barca!
Haft vilodag så har käkat massa pasta idag med kycklingfiléer och ett par frukter.
|
|
2008-07-10, 05:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av palme
För en seriöst tränande är det normalt att ligga högt med sitt proteinintag.
|
Javisst är det så. Så höga intag som 2g/kg kroppsvikt kan säkert vara lämpligt. Även om det sannolikt kan vara i överkant även det, åtminstone vid energibalans och särskilt vid överskott.
Uppemot 2g/kg kroppsvikt ÄR ett högt proteinintag, det som t.ex. anses som "högproteindiet" i studier brukar oftast ligga en bra bit där under. Lepras intag är ju antagligen inte skadligt men likväl extremt högt och knappast något som per automatik gör honom mer "seriös" än Barca.
|
|
|
2008-07-10, 08:18
|
|
De e stekigt! Stek, stek, stek...
Reg.datum: May 2007
|
Igår
Frukost: Havregrynsgröt, kvarg, kaffe.
Lunch: Pasta, pesto, kyckling, broccoli och vatten.
Middag: Fläskytterfilé, färskpotatis, limeyoghurt, keso med grillad paprika och grönsallad.
|
|
|
2008-07-10, 08:28
|
|
Registered User
|
Frukost: En burk Euroshoppers tonfisk, en klick LÄTTA yoghurt (kanske 30g eller så), 1/4 påse broccoli, kokta morötter och kokt potatis samt kryddor.
Lunch: Kokt potatis med fyra smörstekta och ströbrödspanderade ( FETTDRYPANDE! ) strömmingsflundror. Strömming är bland det bästa jag vet så igår gjorde jag "en fuling" och stoppade maten som inte åts upp av gamlingarna i min egen matlåda. Vad kan man säga? Strömming är nog det godaste som finns och inte snålas det på panseringen och fettet i maten på äldreboenden. 
Middag: En stor portion kokta bönor ( 2/3 black-eyed bönor och 1/3 sojabönor), massa kokt potatis, samt ett gäng ostskivor ( Västgöta kloster 5%) och en stor bit vitkål.
Kvällsmål: En macka med två olika sorters mjukost och tomatpuré.
Ingen gröt igår!
|
|
|
2008-07-10, 08:32
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
[B]en klick LÄTTA yoghurt (kanske 30g eller så)
|
Gillar du LättaYoghurt? Jag köpte det häromdagen eftersom det vanliga var slut, och jag tyckte att det smakade sämre. "Fräsch smak av yoghurt", bah, jag vet inte jag, jag tyckte mest att det inte smakade så mycket överhuvudtaget, och lluktade dessutom urkigt surt av fil.
Citat:
... igår gjorde jag "en fuling" och stoppade maten som inte åts upp av gamlingarna i min egen matlåda.
|
Haha, det är en löneförmån (7 års sommarjobbande har talat).
|
|
|
2008-07-10, 08:36
|
|
Registered User
|
Gårdagen...
Innan träning: EAA
- Rygg och bröst -
Frukost: "Bubblare" som blivit ny favorit!
Yoghurt, minikeso och psyllium (får svälla över natten) toppas med chokladproteinpudding me extra kakao *droool*
Lunch: Rågmackor med laxröra på lax (finfördelat stekt med rödlök) och kvarg
Mellis: Minikeso med psyllium, sötning och kanel
Innan träning: EAA
- kardio -
Efter träning: Stor sojalatte (fick ersätta den planerade gainern, då en kompis fråga om en fika i sista minuten)
Middag: 2 fläskkotletter med rotmos
landa mellan 1400-1500 kcal
|
2008-07-10, 08:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Kokt potatis med fyra smörstekta och ströbrödspanderade FETTDRYPANDE! strömmingsflundror.
|
Åhhh!
Citat:
Strömming är bland det bästa jag vet så igår gjorde jag "en fuling" och stoppade maten som inte åts upp av gamlingarna i min egen matlåda. Vad kan man säga? Strömming är nog det godaste som finns och inte snålas det på panseringen och fettet i maten på äldreboenden. 
|
Hehe
Citat:
Ingen gröt igår! 
|
Kors i taket!
|
2008-07-10, 08:40
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Gillar du LättaYoghurt? Jag köpte det häromdagen eftersom det vanliga var slut, och jag tyckte att det smakade sämre. "Fräsch smak av yoghurt", bah, jag vet inte jag, jag tyckte mest att det inte smakade så mycket överhuvudtaget, och lluktade dessutom urkigt surt av fil.
|
Ja defintivt. Hur den är som smörgåsmargarin har jag ingen aning om, det har jag aldrig testat. Men allt som oftast används den som ingrediens i min gröt och där smakar den godare än vanligt margarin/smör tycker jag.
Jag har ju alltid yoghurt i min gröt och 40-50g LÄTTA yoghurt iblandat gör knappast saken sämre.  På andra plats kommer vanligt Lätt&Lagom men även Lätt&Lagom Oliv faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Haha, det är en löneförmån (7 års sommarjobbande har talat). 
|
Jag får ont i hjärtat varje dag av hur mycket mat som slängs dock.  Vi är tre avdelningar på våning 3 och varje uppsättning mat för respektive avdelning skulle utan tvekan kunna räcka för hela våningen. Inte för att maten skall snålas på men att slänga våning 3 dagligen slänger tillräckligt med mat för att mätta en allsvensk startelva är ju horribelt.
|
|
|
2008-07-10, 15:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
05:40 Frukost; 2 mackor, en banan och en kopp kaffe
08:30 Lunch; Matlåda från gårdagen och banan, till det drick yoghurt och en kopp kaffe
11:00 Fika; 2 mackor, ett äpple och en kopp kaffe. Ibland brukar vi käka dagens lunch på restaurangen mittemot.
13:15 Fika; samma som 11-fikat, men ingen lunch på restaurangen.
16-17:00 Mellanmål; Havrefras med äpple banan och yoghurt och en kopp kaffe
19:00-19:30 Middag; Det som serveras, husmanskost etc.
20:00-20:30 Kvällsmål; brukar bli som mellanmål eller rester från middagen och någon frukt.
|
|
|
2008-07-10, 15:53
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2006
|
8.00: 3 Kre-alkalyn och några klunkar vatten 
10.00: Gainer
11.00: 2 bullar med skinka och västkustsallad
14.00: Angus-burgare (inte burger king nej) med fullkornsbröd
17.00: Proteindrink
Sen blir det nog en lasagne ikväll och en prottedrink innan sängen.
|
|
|
2008-07-10, 15:55
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Lunch: Kokt potatis med fyra smörstekta och ströbröds panderade ( FETTDRYPANDE! ) strömmingsflundror. Strömming är bland det bästa jag vet så igår gjorde jag "en fuling" och stoppade maten som inte åts upp av gamlingarna i min egen matlåda. Vad kan man säga? Strömming är nog det godaste som finns och inte snålas det på panseringen och fettet i maten på äldreboenden.  
|
För helvete Eddie, det heter panerad och panering
|
|
|
2008-07-10, 16:00
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Igår:
Frukost:2 st Måltidsersättare (110kcal styck) eftersom jag inte var sugen på frukost.
Lunch: 250gram fransyska med grönsaker och kvargsås..mums!
Träning: Fierce, Esapro, vassle
Kvällsmat: Double pro med mjölk och jordgubbar
Framför bion: Swebar!
|
|
|
2008-07-10, 18:49
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Igår:
Mål 1: 2 port havregrynsgröt, 4 skivor rågbröd med lätt räkost och kalkonbröst, kaffe
Mål 2: Kycklingfajitas med 5 tortillabröd och 1,5 liter Pepsi Max.
Idag:
Mål 1: Special K med lättmjölk, 3 skivor rågbröd och 1 skiva polarbröd med ägg och kaviar, kaffe
Mål 2: Kycklinggryta med ris och knäckebröd med lätt räkost
Lite chokladägg under dagen, samt säkert 2 liter kaffe.
Blir nog kvällsmat sen också, troligen bröd eller gröt.
|
|
2008-07-10, 18:56
|
|
De e stekigt! Stek, stek, stek...
Reg.datum: May 2007
|
Frukost: Havregrynsgröt med kvarg och en smörgås med leverpastej och smörgåsgurka.
Lunch: Pasta med kycklingcurry
Middag: Bamie Padd Goong (wokade skaldjur) med ris - Thai takeaway!
|
|
|
2008-07-10, 18:58
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Jag är riktigt sjuk så jag kan inte äta så bra men idag fick jag i mig tzatziki, potatisklyftor och lite lax. Det gick sådär. Mår lite illa faktiskt.
Senaste dagarna har jag endast kunnat dricka vatten, äta vitt bröd och glass.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:45.
|

|