2007-12-25, 17:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Troot köttar på
Efter snart ca 3 års träning så är det dags att starta en journal på kolozeum. Utav de 3 åren så är det väll ca 1,5 år seriösträning och mer koll på kosten.
Bakgrunds Fakta
När jag kom in på gymmet för första gången för 3 år sedan klarade jag knappt av att bänka med bara stången och min styrka var allmänt katastrofal. Dels kan det ha berott på min extremt tunna kropps vikt på 49 kilo.
Idag
Nu förtiden har styrkan blivit bättre och kilona ligger nu på 70 kg (180cm) ialla fall och jag siktar ännu högre upp. Från maj till slutet av september hade jag en muskelinflammation i ryggen (skulderblads området) och nu har jag nästan kommit tillbaka styrkemässigt i de flesta övningar.
Passen
Dag 1: Bröst,triceps
Dag 2: Vila
Dag 3: Rygg,biceps
Dag 4: Ben
Dag 5: Vila
Dag 6: Axlar och mage
Dag 7: Vila
Jag tränar med "pyramid set" börjar med höga reps och höjer vikterna och sänker repsen ex Bänkpress 1 set x 12-15, 2 set x 8-10, 3 set x 6-8 set, 4 set x 6, 5 set 4-6 reps. För att försöka få så många muskelfibrer som möjligt aktiverade. Jag brukar försöka begränsa vilan till 30-60 sek för att köra slut på musklerna. Det blir ca 16-21 set per pass.
Mål
Huvudmålet är sjävklart att bli större och tyngre. Detta ska uppnås genom intensiv träning och sjukt mycket mat. Huvudfokus ligger på byggandet och styrkan kommer i andra hand. Kommer att ladda upp lite mål inför sommaren och mål som ska avklaras inför nästa år inom några dagar. Sen så sätter jag även upp små mål för varje månad som ska avklaras.
All kritikik är bra kritik  Hoppas att min träning kan förbättras med hjälp utav den
Dream it, Believe it, You can achieve it!
|
|
|
2008-01-16, 19:54
|
|
Registered User
|
Lår och Vader
Testade lite knäböj först:
15 x 40
12 x 50
8 x 60
Då jag alltid har haft svårt förutförande i knäböj och det känns det inget bättre idag blir det nog att lägga det på hyllan. Vart bara 3 sätt då det känndes särskillt mkt.
Liggande benpress+Benspark. Så fort jag gjort sista seten i i liggande benpress så vart det benspark och sen vila.
7 x 110+ benspark x 10
9 x 110+ benspark x 8
8 x 110 + benspark x 6
Liggande lårcurl
15 x 25
8 x 30
4 x 40
Sittande benpress
15 x 90
10 x 100
8 x 110
Sittande vadpress
Uppvärmning 20 x 30
15 x 50
12 x 60
10 x 65
Stående vadpress i smith maskin
19 x 90
12 x 110
10 x 130
7 x 145 Dessvärre märkte jag att det inte gick att lasta så mycket på smith maskinen och fick inte tillbaka vikten riktigt. Detta ledde till att min vänstra handled fick ta stryk, men förhopingsvis är den tillbaka på fredag.
Får byta till den andra smithmaskinen som skulle tåla mer belastning enligt personalen.
Någon vadpress maskin
18 x 80
12 x 90
8 x 100
Helt okej benpass förutom att jag måste bli rörligare så jag kan köra knäböj. Om handleden inte håller på fredag blir det deff och sen börja om från början när den är tillbaka. Annars fortsätter jag med byggandet. En deff ska in innan sommaren i februari,mars eller senast i april.
|
|
|
2008-01-16, 21:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av troot
Efter snart ca 3 års träning så är det dags att starta en journal på kolozeum. Utav de 3 åren så är det väll ca 1,5 år seriösträning och mer koll på kosten.
Bakgrunds Fakta
När jag kom in på gymmet för första gången för 3 år sedan klarade jag knappt av att bänka med bara stången och min styrka var allmänt katastrofal. Dels kan det ha berott på min extremt tunna kropps vikt på 49 kilo.
Idag
Nu förtiden har styrkan blivit bättre och kilona ligger nu på 70 kg (180cm) ialla fall och jag siktar ännu högre upp. Från maj till slutet av september hade jag en muskelinflammation i ryggen (skulderblads området) och nu har jag nästan kommit tillbaka styrkemässigt i de flesta övningar.
Passen
Dag 1: Bröst,triceps
Dag 2: Vila
Dag 3: Rygg,biceps
Dag 4: Ben
Dag 5: Vila
Dag 6: Axlar och mage
Dag 7: Vila
Jag tränar med "pyramid set" börjar med höga reps och höjer vikterna och sänker repsen ex Bänkpress 1 set x 12-15, 2 set x 8-10, 3 set x 6-8 set, 4 set x 6, 5 set 4-6 reps. För att försöka få så många muskelfibrer som möjligt aktiverade. Jag brukar försöka begränsa vilan till 30-60 sek för att köra slut på musklerna. Det blir ca 16-21 set per pass.
Mål
Huvudmålet är sjävklart att bli större och tyngre. Detta ska uppnås genom intensiv träning och sjukt mycket mat. Huvudfokus ligger på byggandet och styrkan kommer i andra hand. Kommer att ladda upp lite mål inför sommaren och mål som ska avklaras inför nästa år inom några dagar. Sen så sätter jag även upp små mål för varje månad som ska avklaras.
All kritikik är bra kritik  Hoppas att min träning kan förbättras med hjälp utav den
Dream it, Believe it, You can achieve it!
|
Shit vilken otrolig ökning i massa! 20 kg + är inte illa! Både muskler och fett som kommit antar jag, behövs om man vägde som du gjorde!
Att du satsar på byggning och inte styrka just nu spelar ingen roll för de kommer hand i hand... Själv kör jag inte med pyramidpass, men så länge det funkar för dig och du får muskelutveckling så är det bra! Glöm bara inte att byta pass då och då. Bara att glufsa massa mat och lägga X antal timmar i gymmet så kommer musklerna infinna sig!! Lite bilder kanske?
|
|
|
2008-01-16, 22:08
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Shit pommes! Upp 20 kg är helt kanon ju!
Mycket muskler i de 20 kilona misstänker jag, grymt jobbat!
Du är ju typ lika lång som mig (1.82) så 70 kg borde klä dig ganska bra. Har du någon vikt du siktar in dig på eller enbart att bli grov?
Säger som Yaska, styrka och storlek går lite hand i hand.
Kötta på med tunga vikter, bra föda, lite vila och en massa kramar o kärlek så kommer musklerna som ett brev på posten!
/Sparven
|
|
|
2008-01-17, 14:08
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av yaska
Shit vilken otrolig ökning i massa! 20 kg + är inte illa! Både muskler och fett som kommit antar jag, behövs om man vägde som du gjorde!
Att du satsar på byggning och inte styrka just nu spelar ingen roll för de kommer hand i hand... Själv kör jag inte med pyramidpass, men så länge det funkar för dig och du får muskelutveckling så är det bra! Glöm bara inte att byta pass då och då. Bara att glufsa massa mat och lägga X antal timmar i gymmet så kommer musklerna infinna sig!! Lite bilder kanske? 
|
Mjoo var alldeles för smal så det var dags och ta tag i det hela. Mjoo har gått från xs small i kläder till L-Xl har dessvärre inte så många foton från då jag började, men några kompisar har det. Så jag tänkte lägga upp en före och efterbild för att se hur långt jag hunnit hitills. Enda upp till 66-68 så gick det bra utan att fettet syntes. Väger 70,6 (85 cm där jag är som fetast) nu så funderar på deff i mitten av februari eller i slutet utav februari.
Styrkan lär ju antagligen komma i hand med storleken. Det jag har hunnit testat hitills har varit 10 reps på allt och sedan 4-8 reps. Men pyramid är ett litet expriment så lär märkas i sommar hur mycket det gav.
|
|
|
2008-01-17, 14:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Shit pommes! Upp 20 kg är helt kanon ju!
Mycket muskler i de 20 kilona misstänker jag, grymt jobbat!
Du är ju typ lika lång som mig (1.82) så 70 kg borde klä dig ganska bra. Har du någon vikt du siktar in dig på eller enbart att bli grov?
Säger som Yaska, styrka och storlek går lite hand i hand.
Kötta på med tunga vikter, bra föda, lite vila och en massa kramar o kärlek så kommer musklerna som ett brev på posten!
/Sparven
|
Man tackar  Om man jämnför med hur det såg ut innan så är det ju en hel del. Men är ett tag kvar tills man är riktigt grov. Men det är det som är målet ialla fall. Då jag började var det 70, men nu utökar jag det till 80 kg knallhård. Så får man väll se hur många år det ska ta att uppnå. Ska deffa snart, men tror jag är knallhård vid typ 67-68  Tänkte deffa i mitten av februari sen fortsätta bygga någon gång i mars då deffen är över. Vill inte bli för pluffsig då blir det bara mer och deffa inför sommareb.
Det blir det ska köttas som bara den
|
|
|
2008-01-17, 15:48
|
|
Registered User
|
Kom på att jag glömde skriva en sak i min post till sparven. Hur mycket väger du? Tänkte om du väger ungifär lika mkt vore det kul och ha koll på din journal.
Om det nu finns någon sådan?
|
|
|
2008-01-17, 17:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
härligt troot.
som sagt, lägg upp lite bilder, länge sen jag såg dig också, fan två år sen (?)
.. posta före/efter. ska bli skoj att läsa journalen
|
|
|
2008-01-17, 18:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Mjoo var alldeles för smal så det var dags och ta tag i det hela. Mjoo har gått från xs small i kläder till L-Xl har dessvärre inte så många foton från då jag började, men några kompisar har det. Så jag tänkte lägga upp en före och efterbild för att se hur långt jag hunnit hitills. Enda upp till 66-68 så gick det bra utan att fettet syntes. Väger 70,6 (85 cm där jag är som fetast) nu så funderar på deff i mitten av februari eller i slutet utav februari. Styrkan lär ju antagligen komma i hand med storleken. Det jag har hunnit testat hitills har varit 10 reps på allt och sedan 4-8 reps. Men pyramid är ett litet expriment så lär märkas i sommar hur mycket det gav.
|
Okej, men då har du ju högst 2 kg fett på kroppen, det är inte mkt så jag tycker inte att du ska deffa än, vänta tills du byggt mer massa. En illa planerad deff kan göra att man tappar typ 10 kg muskler.. Nu får du givetvis göra som du vill  (och jag menar inte att din deff kommer vara så dålig att du tappar muskler, men du fattar  )
|
|
|
2008-01-17, 18:40
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Kom på att jag glömde skriva en sak i min post till sparven. Hur mycket väger du? Tänkte om du väger ungifär lika mkt vore det kul och ha koll på din journal.
Om det nu finns någon sådan?
|
Jag väger ca 84 kg på morgonen. Jadå, har ett litet krypin, även om inte så många hittad dit än http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=104368
|
|
|
2008-01-17, 23:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av yaska
Okej, men då har du ju högst 2 kg fett på kroppen, det är inte mkt så jag tycker inte att du ska deffa än, vänta tills du byggt mer massa. En illa planerad deff kan göra att man tappar typ 10 kg muskler.. Nu får du givetvis göra som du vill  (och jag menar inte att din deff kommer vara så dålig att du tappar muskler, men du fattar  )
|
Njaa kan vara lite mer är inte 100, men blir deff ändå känns som det är dags sen så så blir det bygga igen. Räknar med att deffen tar ca 3-6 veckor så blir ta det i lungt tempo. Men har en månad till på mig att kötta på sen deff och sen så blir det väll kötta igen
|
|
|
2008-01-19, 03:04
|
|
Registered User
|
Axlar och Mage
Efter dåligt planerade utav dagen så hade jag bara ca 45-50 min och klämma in ett axel och magpass. Så det fick bli att köra med ca 30 seks vila mellan seten.
Först några set uppvärmning utav rotatorcuffen. (Vart inte mkt vila på de seten) Gör alltid det sedan jag fick en inflammation i skulderblads området. Detta gör att jag inte har riktigt full rörlighet i axlarna, men tillräckligt för att kunna köra axlar. Försöker öka rörligheten genom att involvera någon typ av hantelövning för axlarna. Kör även alltid med ryggstöd för att undvika fusk.
Arnoldpress
15 x 7
10 x 10
11 x 8
13,5 x 5
Helt okej med tanke på att det inte vart så mkt vila, men fick bra pump ialla fall.
Upprätt rodd med v-drag
15 x 35
10 x 40
10 x 40
7 x 50 -> Utan vila ner till 8 x 30
Millitärpress
8 x 30 Började känna mig riktigt sliten
5 x 35
Började märka att jag inte var van vid att vila max 30 sek :P
7 x 30
8 x 30
Shrugs med skivstång
15 x 60
10 x 70
Maskin för bakredelen av axlarna
15 x 27
6 x 40
6 x 47
Magmaskin med lutning på
20 x 40
8 x 60
8 x 60
Direkt efter varje set 8 benlyft.
Sittups med lutning
10 x 25 kg vikt på bröstet
8 x 25 kg
7 x 30 kg
|
|
|
2008-01-21, 13:05
|
|
Registered User
|
Tänkte in leda en kort deff fram tills midjan har blivit lite mindre. Vägde in på 70,0 på morrgonen och 86 cm där jag var som flötigast runt midjan. Vissa må tycka att det är lite onödigt att deffa nu, men känns läge för det blir forsätta med byggandet då jag är nöjd med midjemåttet.
|
|
|
2008-01-22, 12:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
Det ser bra ut Kalle, god fortsättning!
|
|
|
2008-01-22, 18:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jimbodiny
Det ser bra ut Kalle, god fortsättning! 
|
Tack tack
Rygg och Biceps
Chins
6
4
3
-25 kg x 10
Sista fick bli i maskin.
Hypersträck
12 x 10 kg
14 x 10 kg
6 x 20 kg
6 x 20 kg
Sittande kabelrodd
15 x 45
8 x 55
8 x 55
4 x 65
Latsdrag med v-handtag
15 x 45
10 x 55
7 x 65
Skivstångs curl
14 x 22
9 x 22
8 x 22
6 x 24
Stående i mitten utav cabblecrossen och ett handtag i båda händerna (Vet inte vad övningen heter)
15 x 10
8 x 15
6 x 15
12 x 10
Preacher curl en hands
6 x 10
6 x 10
10 x 8
Var klar med hela passet på ca 65 min, men vart ca 30-50 seks vila så helt okej. Men det känndes som det hade gått väldigt fort.
Efteråt vart det 32 min cardio i maskin som har stavar. ( vet inte vad den heter) Lyckades bränna ca 410 kalorier vilket var helt okej. Första gången jag kör kondition sen jag deffade senast så var skönt att jag orkade 30 min.
Kör även lite dansmatta varje dag för att hålla igång förbränningen och lite promenader för lite lägre intensitet.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:59.
|

|