2009-01-01, 21:45
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Caroline - Achieving begins with believing
Traditionsenligt blir det en ny journal så här vid årsskiftet. Det blir mitt tredje år och min tredje journal här på kolozzeum och det känns lite halvkonstigt måste jag säga. Det känns nästan som om det vore igår jag hittade hit för första gången
Kort info:
Född: 18 juli 1988
Längd: 164
Vikt: Ca 66 kg
Bor: Göteborg
Tränar på: Slottskogsvallen
Träningsbakgrund:
Har tränat på gym sedan två år tillbaka, och haft uppehåll ungefär hälften av den tiden av olika orsaker. Så det har väl blivit ett års effektiv träning om man nu kan räkna så. Det har blivit en del styrkelyftsinriktad träning i perioder men har ganska blygsamma resultat (Knäböj 75 kg, Bänkpress 55 kg, Marklyft 115 kg).
Innan jag hittade till gymmet löptränade jag en del i 1-2 år innan och sprang bl.a. tjejmilen 2006 (55 min). Har även ridit och tävlat med hästar sedan barnsben men slutade även med det för ett par årsedan.
Mål för 2009:
Mina mål för det här året är lite annorlunda jämfört med tidigare år, eller rättare sagt, jag har flyttat på fokus lite grann. Har inga specifika styrke- eller konditionsmål förutom att jag alltid skall göra mitt bästa. Däremot är tanken att på sikt gå ner till en kroppsvikt under 60 kg, så det kommer bli ganska mycket konditionsträning utöver styrketräningen.
Tanken är att träna styrka ca 3 ggr/vecka och även löpning ca 3 ggr/vecka. Men jag kör inte efter något schema, utan tränar oftast det som känns bra för dagen. Har inte heller något schema på gymmet men det brukar väl bli någon slags 3-split
Jag har dock ett specifikt mål på längre sikt, ett mål som sträcker sig betydligt längre än ett år framåt. Därav namnet på journalen. Det känns ganska ouppnåeligt i dagsläget, men jag har bestämt mig för att ge det hela en chans, och är det någonstans min envishet är gynnsam så är det väl här. Det kommer definitivt inte att gå på räls det här, det vet jag, but no joy without annoy
Nu kör vi!
|
2009-01-01, 21:47
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
|
Ett par dagar gammal bild:
|
2009-01-01, 22:01
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Gutt, man ska ta stora mål o dela upp dem i delmål, annars kan det kännas (och bli) en omöjlighet att lyckas. Det här fixar du, tuta o kör "grannen"!
|
|
|
2009-01-01, 22:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2008
|
Snyggt! Bra armar, och ryggen ser inte dum ut den heller, minsann.
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
|
|
|
|
2009-01-01, 22:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Din beef
Lycka till med ditt jättemål och skoj med en ny journal!
|
|
|
2009-01-02, 11:55
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Gutt, man ska ta stora mål o dela upp dem i delmål, annars kan det kännas (och bli) en omöjlighet att lyckas. Det här fixar du, tuta o kör "grannen"! 
|
Tackar så mycket!
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella
Snyggt! Bra armar, och ryggen ser inte dum ut den heller, minsann. 
|
Tack! men ryggen? Hur tusan ser du den?
Citat:
Ursprungligen postat av Exhale_
Din beef
Lycka till med ditt jättemål och skoj med en ny journal! 
|
Tackar!!
|
2009-01-02, 11:59
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
|
Tyvärr så börjar det här året åt skogen när det gäller träningen. Än en gång så har jag blivit störtförkyld. Dessa förbannade förkylningar, var väl förkyld en 4-5 månader totalt förra året... Men fick ju vara relativt frisk nu i drygt tre månader så trodde kanske att det hade gått över men icke
Hoppas att det går över snabbare än förut i alla fall. Nu blir det till att vara utan träning ett tag... Jag har redan lite ångest och abstinens, för sjutton, det är ju mitt liv!
Ja jag är bitter.
|
2009-01-02, 12:57
|
|
|
Registered User
|
4-5 månaders förkylning är inte godkänt :P
Det känns som att det ligger något problem bakom. Övertränar du? Käkar för dåligt? Vilar för lite?
Jag var förkyld väldigt mycket förut och det berodde dels på att jag aldrig lät kroppen vila (det var gym, promenader, fotboll dagligen) samt att jag käkade för ensidigt. Det suger att vara förkyld det är därför jag försöker hjälpa.
|
|
|
2009-01-02, 12:58
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Tyvärr så börjar det här året åt skogen när det gäller träningen. Än en gång så har jag blivit störtförkyld. Dessa förbannade förkylningar, var väl förkyld en 4-5 månader totalt förra året... Men fick ju vara relativt frisk nu i drygt tre månader så trodde kanske att det hade gått över men icke
Hoppas att det går över snabbare än förut i alla fall. Nu blir det till att vara utan träning ett tag... Jag har redan lite ångest och abstinens, för sjutton, det är ju mitt liv!
Ja jag är bitter.
|
Vila, länge och mkt, har du möjlighet så sov bort förkylningen. Då du vaknar så är du frisk liksom. Drick honungsvatten, rejäla mängder (minst 2 liter/dag). Får inte vara för hett vatten bara, då knalldör de goda bakterierna i honungen. Detta är min huskur o den har fungerat åtminstone de senaste 20 åren
|
|
|
2009-01-02, 13:11
|
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Hej, kul att du är tillbaka!
Formen ser riktigt bra ut!
Hoppas du kryar på dig från förkylningen snart och börjar lyfta lite vikter!
|
|
|
2009-01-02, 13:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2008
|
Man ser ju tydligt dina lats på bilden
ATT du ens behöver fråga? lol!1 Blotta ANBLICKN av mina sensuellt formulerade meningar får kvinnsen att halka av stolen!!!!1 på ZTAN får jag gå runt med en käpp och swappa away all ze bithes sas!!!1"43 nu tänker du JAHA nu kan det fan inte komma mer!!1 men vad händer?!? JO jag slår en krabba och big ben stannar, pyramiderna rasar och lars ohly servar ut sig i fickpingis!!!!!!1111
|
|
|
|
2009-01-02, 14:20
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exhale_
4-5 månaders förkylning är inte godkänt :P
Det känns som att det ligger något problem bakom. Övertränar du? Käkar för dåligt? Vilar för lite?
Jag var förkyld väldigt mycket förut och det berodde dels på att jag aldrig lät kroppen vila (det var gym, promenader, fotboll dagligen) samt att jag käkade för ensidigt. Det suger att vara förkyld det är därför jag försöker hjälpa.
|
Övertränar har jag väldigt svårt att tro, kroppen känns bra i övrigt. Visst är man trött ibland men något annat vore ju konstigt...
Tycker även att jag äter relativt bra. Okej, har ju visserligen legat på rejäla underskott i vissa perioder men jag har ju blivit förkyld även när jag inte gjort det...
Vilar för lite gör jag inte heller. Jag sover bra för det mesta och sällan mindre än 7 timmar per natt, även om det händer.
De lustiga är att även om jag varit "frisk" nu i drygt tre månader (sept-dec) så har jag ständigt haft slem i halsen... Det låter inte så mysigt men jag vet inte om det kan ha med saken att göra
|
2009-01-02, 14:24
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Vila, länge och mkt, har du möjlighet så sov bort förkylningen. Då du vaknar så är du frisk liksom. Drick honungsvatten, rejäla mängder (minst 2 liter/dag). Får inte vara för hett vatten bara, då knalldör de goda bakterierna i honungen. Detta är min huskur o den har fungerat åtminstone de senaste 20 åren 
|
Jag vilar och tar det lugnt så mycket jag kan. Fast det är jobbigt att ligga i sängen när näsan murar igen hela tiden  2 liter honungsvatten... det var en hel del! Jag brukar dricka varm honungsmjölk faktiskt (värmer mjölken i micron och i med lite honung) vilket faktiskt är väldigt gott, men har aldrig tagit bort mina förkylningar
|
2009-01-02, 14:25
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Hej, kul att du är tillbaka!
Formen ser riktigt bra ut!
Hoppas du kryar på dig från förkylningen snart och börjar lyfta lite vikter!
|
Hej och tack! Kul att se dig igen. Har förstått att du blivit stark som en jag vet inte vad, tittar in hos dig emellanåt  Riktigt bra jobbat.
Jo jag hoppas också att förkylningen inte håller i sig i alltför många veckor...
Citat:
Ursprungligen postat av Godfella
Man ser ju tydligt dina lats på bilden 
|
Ah, du tänker så
|
2009-01-02, 14:45
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Övertränar har jag väldigt svårt att tro, kroppen känns bra i övrigt. Visst är man trött ibland men något annat vore ju konstigt...
Tycker även att jag äter relativt bra. Okej, har ju visserligen legat på rejäla underskott i vissa perioder men jag har ju blivit förkyld även när jag inte gjort det...
Vilar för lite gör jag inte heller. Jag sover bra för det mesta och sällan mindre än 7 timmar per natt, även om det händer.
De lustiga är att även om jag varit "frisk" nu i drygt tre månader (sept-dec) så har jag ständigt haft slem i halsen... Det låter inte så mysigt men jag vet inte om det kan ha med saken att göra 
|
Jag lyckas överträna mig ganska ofta. Trots att jag sover minst 9 timmar per natt  Grejen är istället att jag sällan är still. Är det inte gymmet så hittar jag på någon annan aktivitet.
Nu behöver det ju inte vara så för dig. Vill bara hjälpa dig komma underfund med varför du ofta är förkyld. För är det något som är trist så är det att vara klen och inte kunna träna.
Lycka till!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:44.
|

|