Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-12-03, 17:19   #331
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Varit dålig på att uppdatera här då jag haft lite problem med foten, varit förkyld och så. Inget allvarligt. Tränat på som vanligt, men utan direkt några resultat och med avbrott på grund av detta. Däremot hade jag en bra dag idag (första dagen efter förkylning) och kände att marklyften var lätt som fasen. Jag ökade mitt PB till 170 även fast jag tänkte köra lugnt, och det kändes rätt lätt ändå. Hade nog 5-10 kilo mer i mig idag, men jag fegar framåt i vanlig ordning. Skada sig är dåligt.

Men att bara öka sitt PB med 2,5 kilo är ju inte så fantastiskt. Det roliga är att jag gjort detta på en kroppsvikt omkring 90 kilo. Har varit ner under 90 men vägde 90,3 imorse. Gött som FAN att öka samtidigt som man tappat några kilon

Senast redigerad av Nordenator den 2015-12-03 klockan 17:20.
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-03, 18:22   #332
Nordenator

Nordenators avatar

Wat. Det var i september alltså? Jag har varit sjukt dålig
Gammal 2015-12-08, 13:59   #333
Nordenator

Nordenators avatar

Deffa i december känns lite som att åka längdskidor i juli, men 88,7 kilo tung nu och resultaten på gymmet håller ändå i sig helt OK! Bänken känns inte så stabil, men i övrigt upplever jag ingen direkt skillnad från då jag vägde 97 istället. Jävligt mycket snabbare i badminton och på spåret, däremot. Fortfarande knubbig. Det är fascinerande hur vekt byggd jag är. Lär vara sub 80 innan kistan är borta.

Nästa vecka går jag tillbaka till Nordic Wellness från Fysiken. Köpt kort på Exclusive så blir nog blandat mellan det och Almedal.
Gammal 2015-12-08, 14:35   #334
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Bra jobbat med tio kilo. Vad är målet med deffen? Magrutor eller hur långt ned ska du?

Tapatalk
Gammal 2015-12-08, 15:22   #335
Nordenator

Nordenators avatar

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Bra jobbat med tio kilo. Vad är målet med deffen? Magrutor eller hur långt ned ska du?

Tapatalk
Nja.. Det är väl inte något mål eller speciellt realistiskt med mina mat- och dryckesvanor. Men jag vill vara lätt i kroppen till Göteborgsvarvet och kommande fjällvandring. Sedan blir det badminton praktiskt taget varje vecka nu också, och det var fan tungt när man närmade sig 100. Det skulle väl inte skada om jag kunde hålla mig under 90 hädanefter också, men även om jag är ganska bra på att gå ned i vikt så är jag nog ändå bättre på att gå upp i vikt

Tanken att vilja komma i bättre form föddes väl ordentligt när vi var i Norge och besteg Galdhöpiggen. Där kände man hur dåligt man låg till mot folk som faktiskt hade lite kondition. Oklart vad målet är rent viktmässigt. Så långt jag kan komma utan att behöva offra något annat. Jag tänker inte försöka ligga på 10% BF året runt eller något liknande.

Senast redigerad av Nordenator den 2015-12-08 klockan 15:27.
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-09, 21:44   #336
Nordenator

Nordenators avatar

Hopp.. blev förkyld igen. Dafuq man. Jag är väldigt sällan sjuk, men nu två förkylningar på typ 2 veckor. That makes me a sad panda. Inte allvarligt alls, men jag tränar inte då jag är sjuk och skulle kört två timmar badminton imorgon.

Men en rolig sak är att jag är väldigt nära på att ta dubbla min kroppsvikt i marklyft nu
Gammal 2015-12-22, 21:55   #337
Nordenator

Nordenators avatar

Frisk igen! Markade, hantelpressade, roddade och böjde idag. Faaaan vad gött det var. Även om jag kände mig lite svag idag så gick marken helt OK. Körde (efter uppvärmning) 150, 160, 165, 165 och avslutade med en femma eller så i sumomark på 130.

Kör på NW exclusive igen nu. Lite har hänt sedan sist jag var där. Förra passet jag körde där tog jag nog 140 i marken

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:05.