Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-25, 20:27   #1965
Lars Brinkhoff
Registered User

Lars Brinkhoffs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Tävling: Korpfriidrott 800m

800m: 2:31.44 PB!

El romano del loppo:

Väldigt blåsigt, så jag hade dragit ner förväntningarna om ett optimalt lopp. Öppande ganska lugnt, men hamnade ändå först fram till kurvans slut. Sedan gick två löpare om. Min klocka hade inte startat, så jag hade ingen koll på farten, men den kändes ganska bra. Vid klockan hörde jag 77 sekunder (senare verifierad till 77.80), så jag förstod att det gått betydligt långsammare än de 73-74 jag hoppats på.

I tredje kurvan gick tvåan om ettan, och jag hängde på och hamnade alltså som ny tvåa. Sedan låg jag lite avvaktande fram till sista kurvan, och då tänkte jag att det var lika bra att satsa ordentligt istället för att fega och vänta till upploppsrakan. Gick om och låg först genom kurvan. Men jag hörde hela tiden ett flåsande i nacken. Vid 80m kvar la jag in högsta växel. Tydligen överraskade detta min förföljare, för jag höll på att dra ifrån ett tag. Men så tryckte han på lite extra (han verkade anstränga sig överdrivet mycket) och gick om under de sista tio metrarna.

Andra varvet på 73.64, så negativ split igen!

I alla fall nytt PB med drygt fem sekunder, och förmodligen minst lika bra som mina 1000m på 3:18.8.
Lars Brinkhoff är inte uppkopplad   Svara med citat