Lite information om vad som händer (för de som har inte förstått det riktigt):
-I höstas började jag satsa inför en AF-tävling. Planen var att jag skulle köra nu i år (2009) Kommer skjuta upp det till senare framtid för att jag känner mig inte redo än och sen det etiska ställer till det också. Det finns inga dopningstester i AF i dagsläget, därför lockar det mig inte att tävla i den grenen. Folk kan säga att du tävlar mot dig själv, men så enkelt är det inte, tycker inte att det är inte någon vits att tävla i en sån prestationsgren som AF om man inte har en chans till bra placering pga att andra tävlande dopar sig (dömer inte att alla dopar sig som tävlar i AF, utan det är snarare "låt gå och preppa om du vill", i AF tävlar man inte på lika villkor och det är inte grenen för mig nu som jag känner.
-Funderar på att ställa upp i Alströmerstrofén 2010, nybörjarbyggtävling. Bara för skojs skull utan någon större satsning på att ta hem trofén eller så. Komma in i livets hårdaste form, förbereda mig inför en sån show och känna på hur det är att stå på en scen.
-Däremot har jag fastnat för styrkelyft då det är en sport som baseras på styrketräning. SL känns som sport och jag vill hålla på med sport. SL lockar mig också för att det är så seriös antidopningspolicy där jämfört med fitnessgrenarna. Man kan faktiskt vinna tävlingar utan att behöva dopa sig och det känns roligt. Styrkelyft är också roligt för att jag tycker om att lyfta tunga vikter och det krävs fokus och hårt arbete för att bli framgångsrik och det är kul. Ska köra en provtävling i maj och sen se om jag vill fortsätta tävla.
Det är väl det, nu är det SL-satsning här framöver som gäller.
|