|
Tack för tiderna grabbar, kunde tyvärr inte leva upp till det på långa vägar. Benen kändes förvisso utvilade, men jag hade ändå ingen riktigt kraft i dem och de orkade inte med den hårda bana som bjöds.
3/4 - Vårjoggen (tävling för anställda på Ing2)
Sträcka: 10 km
Tid: 45:30 (ja jävlar)
Medelpuls: 181 slag/min (90,5%)
Placering: 2/31
En kadett började loppet med att sticka iväg ordentligt. Jag och en kollega höll ett mer kontrollerat öppningstempo. Efter två kilometer han vi ikapp honom och sprang förbi, vid samma tidpunkt gick pulsen över 180 (90%).
Första 3,5 km av loppet drog jag för att därefter lämna över till min kollega. Tyvärr pallade jag inte längre efter 6 km så då fick han springa vidare själv. Pulsen låg då på 188 (94%). Sänkte tempot lite och sprang resten själv på ca 183-185 slag/min. Kom in cirka en minut efter honom.
Som summering så får jag trots allt känna mig hyfsat nöjd med tiden. Målet jag satt upp igår var 43, men då visste jag inte att det skulle vara det vanliga terrängspåret och det är ett riktigt tufft, smalt och backigt spår där det är svårt att springa fort. Så min tid överenstämmer trots allt ganska väl med målet. Sen är det alltid tungt att inte orka springa så snabbt som man vill, men sett till pulsen så klarade jag i alla fall av att pressa mig ganska ordentligt så det får jag vara nöjd med.
Nästa ursäkt är att jag till skillnad från tidigare år faktiskt inte har sprungit speciellt fort under våren. Har sprungit längre sträckor men inte de där vanliga 6-7 kilometrarna i idiottempo. Å andra sidan har benen hållt bättre i år också. Tempo har jag tid att träna upp under sommaren, så till regementstävlingen tilll hösten så jäklar, då är det attack mot 40 som gäller. Förvisso ett terränglopp, men det kan gå ändå.
I alla fall skönt att Geo SG tog de båda förstaplaceringarna!
Om ni nu tycker att jag verkar ha en sund inställning och inte låter så bitter så betyder det bara att jag har lyckats hålla inne med vad jag verkligen tänker. Second place first loser...
|