handdator

Visa fullständig version : Lågt kolhydratintag vs högt - uppåttjack vs neråttjack

AFanatic
2006-04-02, 15:17
Mja...

Jag har märkt att jag kan få ganska kraftiga skrattattacker när jag käkar nästan uteslutande fett och protein. Är ganska klar i knoppen, aldrig så där dåsig som man kan bli av kolhydrater, men lite trött i kroppen. Däremot när man ligger högt på kolhydrater så blir man lika loj som en sengångare.

Satt och drack...försökte dricka kaffe förut och fick på ett hyffsat skrattanfall som helt enkelt inte ville upphöra. Tårarna sprutade helt enkelt.

Hur reagerar ni på olika intag av substanser?

Modzen får gärna flytta den här tråden ifall den råkat hamna på fel ställe.:D

mystic[-_-]
2006-04-02, 15:20
Jag somnar om jag äter mycket kolhydrater :D

AFanatic
2006-04-02, 15:21
']Jag somnar om jag äter mycket kolhydrater :D

Lösgodis anyone? :laugh:

HenrY
2006-04-02, 15:35
Mmm samma här. Blir snarare tröttare om jag äter mycket kolisar...

Jacky
2006-04-02, 15:36
Lösgodis är ajj, ajj. Först blir jag pigg som en mört, därefter slö och vill bara ha mer mer mer. Jag fungerar bäst med mindre kolisar. Blir också slö annars. Tar därför mestadelens kolisar efter träning när jag "måste" slöa, vila.

Jay-Z
2006-04-02, 15:45
En kolhydratsrik diet gör mig slöare än en kolhydratssnål diet.

Max
2006-04-02, 15:47
Mycket energi = glad och pigg. Lite energi = trött, hängig och grinig. Spelar inte så stor roll om det är McDonalds, lösgodis, kyclingbröst och ris eller mjölk och müsli.

Fartman
2006-04-02, 16:44
Den stora skillnaden för mig är på gymmet, man riktigt märker om dagen före innehöll mer kolhydrater eller om det tvärt om var en dag med väldigt få kolhydrater. Jag vill därför hellre dra ner på fettet då jag får betydligt mer kraft i gymmet med mer kolhydrater.

Cerberus
2006-04-02, 17:28
när jag äter mkt skit på mina ätardagar, massa fett och kolhydrater så blir jag fett trött...får ont i magen(expanderad haha).

Blir nyttiga "ätardagar" nu i fortsättningen :)

Cypher
2006-04-02, 20:04
Jag blir grymt trött om jag drar ner på kolhydraterna. Därför äter jag mycket kolhydrater, annars fungerar inte mitt psyke eller kropp särskilt bra.

Diana
2006-04-02, 20:28
Jag blir oxå trött om jag käkar för mkt kolisar.. verkar kunna leva på hur lite somhelst sålänge ingen taffsar på mitt KOFFEIIIIN!! :D :love:

wo0b9n
2006-04-02, 20:55
Den stora skillnaden för mig är på gymmet, man riktigt märker om dagen före innehöll mer kolhydrater eller om det tvärt om var en dag med väldigt få kolhydrater. Jag vill därför hellre dra ner på fettet då jag får betydligt mer kraft i gymmet med mer kolhydrater.

word.

maRRtin
2006-04-02, 21:01
Jag märker ingen större skillnad på humöret och dyl, däremot orket. Käkade mycket kolhydrater igår och idag gick det ruskigt bra att springa 16km.