handdator

Visa fullständig version : Energiunderskott och träna tungt


Rodge
2005-05-23, 19:11
Hej.
Det måset ju bara finnas en väg att ligga på lite lagom energiunderskott (ca -300kcal) och samtidigt träna tungt och lägga på sig massa? Anledningen till att jag tycker det är att jag har ganska mkt fett på kroppen (20%?), så energi finns ju att tillgå, kanske behöver skruva upp kolhydraterna lite för att orka lyfta tungt bara... Tacksam för alla svar!

Fredrik_
2005-05-24, 08:26
Har funderat på det jag med. Teoretiskt tycker jag det borde fungera (i alla fall energibalansmässigt: in-ut+nettoackumulation = 0) om man äter riktigt rejält, och sen skapar ett energiunderskott i alla fall genom ordentligt med cardio på en intensitetsnivå som gör att i alla fall en stor del av energin täcks genom fettförbränning.

Sen är det väl andra faktorer med som påverkar (hormonella mm), så det kanske är alldeles för enkelt resonerat..

Djens
2005-05-24, 10:14
Det är väl ingen som sagt att det är omöjligt?

Det är möjligt. Det enda problemet är väl att du behöver superkoll på ALLT du proppar i dig. Superkoll på NÄR du ska göra det. Samt superkoll på HUR och NÄR du ska träna. Ett bra arkiv med gener hjälper förstås också till.

Har/Kan du inte allt det ovan så är det väldigt svårt.

The Draf
2005-05-24, 11:07
Många profetionella BBers påstår att detta är möjligt, men dom är som sagt proffs och har mkt tid att sköta sin diet och framförallt har nog 99.99% av dom onormalt höga nivåer av testo ;)