handdator

Visa fullständig version : Nyss kommit hem ifrån landet

Callister
2004-06-06, 16:02
Varit sen i fredags tills nu och vilka matvanor alltså.
Frukost vid 08.00
Fika vid 10.00, lunch kl 12.00, sen fika kl 14.00, fika igen kl 16.00 och middag vid 18.00, vid 20.00 och 22.00 är det fika igen.
Fika = Bullar, kakor, glass, smörgåsar tex.
Man har väl lagt på sig nåt kg under helgen. :thumbup:
Jag har visserligen försökt undvika men jag inte alltid man vågar. :confused: ;)

Hur gör ni, om ni vill undvika sånt här?

cali
2004-06-06, 16:09
Är jag på landet ser jag till att hugga lite ved eller gå en långis med hunden. På så sätt kan jag svulla utan att det bekommer mej. Du kan äta det där, bara du aktiverar dej!
Sitt inte på häcken hela dagen på landet utan hitta på något och göra.

kharon
2004-06-06, 16:10
Det låter väl som en regelrätt ätardag?
Om man vill undvika det? Då stoppar man inte maten i munnen.

Spelar ingen roll om man är här eller där, kör man seriös deff så kör man. Då stoppar man inte i sig skräpmat
Vill man njuta av livet så tar man ledigt en dag eller en helg och äter det man är sugen på. Sen är det bara att fortsätta som vanligt!

Yankeee
2004-06-06, 16:12
Ungefär som cali. Är jag på landet så brukar jag ta en löprunda. Sen blir det alltid sol/bad, tennis, hugga ved, bära stockar osv. Så nog går det att hålla ångan uppe där också :)

emmzan
2004-06-06, 17:52
Man ser till att äta bra saker till fika, mellanmål ska man ju ändå ha. Grovt bröd med ost t.ex är inte speciellt dåligt i mina ögon t.ex.

Callister
2004-06-06, 18:09
Originally posted by emmzan
Man ser till att äta bra saker till fika, mellanmål ska man ju ändå ha. Grovt bröd med ost t.ex är inte speciellt dåligt i mina ögon t.ex.
Crossiant med marmelad. :cryout:

Jag har varit ganska aktiv under helgen, målade ungefär 2-3 timmar och det är jävligt jobbigt faktiskt, spec. med tanke på värmen, sen lite fotboll med brorsan och hans polare vart det. :cheers:

Diana
2004-06-06, 19:26
när ja deffar och de kommer frestelser i min väg ser ja bara de som en utmaning att avstå från dem och när man lyckas blir man ännu mer stärkt på nått sätt och tanken på att dessa slafsiga rätter smakar SÅÅÅÅ mkt bättre på ätardagen:eating::eating:

Kossa Mu
2004-06-06, 21:45
Om du vill träna psyket under deffen ännu mer kan du ta och köpa hem en massa godis i början av veckan och ställa dem på skrivbordet. Sen så äter du upp det under ätardagen.