handdator

Visa fullständig version : Snabba kolisar efter sex!?

U mama...
2004-05-30, 16:38
Det slog mig att man borde ju peta i sig lite snabba kolisar efter en session snusk.
Hur lång tid ungefär ska samlaget fortgå för att ett kolhydrat tillskott vore nödvändigt?

:kinky:

J.Saarela
2004-05-30, 16:39
OMFG!!!!

Matte_Maiden
2004-05-30, 16:54
Originally posted by U mama...
Det slog mig att man borde ju peta i sig lite snabba kolisar efter en session snusk.
Hur lång tid ungefär ska samlaget fortgå för att ett kolhydrat tillskott vore nödvändigt?

Beror nog mest på intensiteten... Kör du riktigt hårt och snabbt kan du nog räkna det som HIIT om du lite då och då byter ställning och vilar lite. Sedan beroende på hur länge du håller ut så kommer större delen av din lagrade energi ta slut och kroppen behöver då mer energi efteråt.

Så beroende på faktorerna intensitet och längd på snusket så får du nog jämföra med andra "kondtions"-krävande aktiviteter! :thumbup: :love: :kickass:

LunaSpice
2004-05-30, 16:57
Du lär få jobba ifall du ska tömma dina glykogenförråd. Jag är dock svettig som en gris efter ett parti...oftast iaf. Vatten brukar räcka samt ett vanligt mål mat. Man ska inte behöva tänka på mat och snabba kolisar vid sex. Då har det gått FÖR långt.

U mama...
2004-05-30, 16:58
Jo jag håller med om att det kan liknas med ett HIIT pass. :naughty:

U mama...
2004-05-30, 17:03
Originally posted by LunaSpice
Du lär få jobba ifall du ska tömma dina glykogenförråd. Jag är dock svettig som en gris efter ett parti...oftast iaf. Vatten brukar räcka samt ett vanligt mål mat. Man ska inte behöva tänka på mat och snabba kolisar vid sex. Då har det gått FÖR långt.

Anledningen till frågan var att jag hade en session nyss och satt här efter och tugga på lite godis och kom på att det måste ju vara rätt bra att stoppa i sig godis efter lite nojsande.

Behöver tjejen också ett kolhydrat tillskott? ;)
Som tjej är man ju oftast inte lika aktiv! :D
Nä jag behåller godisarna för mej....hon ska ju inte bli tjock :laugh:

LunaSpice
2004-05-30, 17:06

Anledningen till frågan var att jag hade en session nyss och satt här efter och tugga på lite godis och kom på att det måste ju vara rätt bra att stoppa i sig godis efter lite nojsande.

Behöver tjejen också ett kolhydrat tillskott? ;)
Nä jag behåller godisarna för mej....hon ska ju inte bli tjock :laugh:

Inte lika aktiv? Eeehr? :nono:

Om du anser att du har tömt dina förråd så är det bara att fylla på. Det går inte att säga generellt tycker jag. Det är som med vilken annan träning som helst. Dessutom så blir kroppen hypermetabol av smek och kyssar. Behöver inte vara själva energiåtgången vid juckandet. 3-4 timmars förspel lär kräva en hel del energi också kan jag lova.

Grahn
2004-05-30, 17:07
3-4 timamr...när har ni tid att gå på gymmet? :MrT: :D

LunaSpice
2004-05-30, 17:08
Jag menar inte att jag har 3-4 timmars förspel, det var bara ett exempel. Det har väl hänt och det är tokmysigt. :D

U mama...
2004-05-30, 17:15
3-4 timmars förspel händer ju aldrig med flickvännen, däremot med någon liten oskuldsflicka som är nervös kan sådant uppstå. Det är mysigt ;)

Jag ska gå och träna nu efteråt. Kommer sexet inverka negativt på min prestaion i gymmet eller kanske tvärtom?
Kanske är högst individuellt dock. Det brukar fungera rätt bra för mej att gå ner lite rödmosig och köra :)

King Grub
2004-05-30, 17:16
Kommer sexet inverka negativt på min prestaion i gymmet eller kanske tvärtom?

Låt vetenskapen sprida sitt ljus och skingra förvirringen. :D

Neuroendocrine and cardiovascular response to sexual arousal and orgasm in men.

Kruger T, Exton MS, Pawlak C, von zur Muhlen A, Hartmann U, Schedlowski M.

Division of Clinical Psychiatry, Hannover Medical School, Federal Republic of Germany.

In this study, ten healthy male volunteers were continuously monitored for their cardiovascular and neuroendocrine response to sexual arousal and orgasm. Blood was continuously drawn before, during and after masturbation-induced orgasm and analyzed for plasma concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, luteinizing hormone (LH), follicle stimulating hormone (FSH), prolactin, growth hormone (GH), beta-endorphin and testosterone. Orgasm induced transient increases in heart rate, blood pressure and noradrenaline plasma levels. Prolactin plasma levels increased during orgasm and remained elevated 30 min after orgasm.

In contrast, none of the other endocrine variables, including tesosterone, were significantly affected by sexual arousal and orgasm.

LunaSpice
2004-05-30, 17:21
ARGH! Alltid är du före! Lägger väl till då... ;)

Specificity of the neuroendocrine response to orgasm during sexual arousal in men.

Kruger TH, Haake P, Chereath D, Knapp W, Janssen OE, Exton MS, Schedlowski M, Hartmann U.

J Endocrinol. 2003 Apr;177(1):57-64.

We have demonstrated that sexual activity produces transient sympathoadrenal activation and a pronounced, long-lasting increase in prolactin in men and women. However, by analyzing endocrine alterations at 10-min intervals, a precise assignment of these changes to the pre-, peri- and postorgasmic periods was not possible. Thus, the current study aimed to accurately differentiate the endocrine response to sexual arousal and orgasm in men using an automatic blood collection technique with 2-min sampling intervals. Blood was drawn continuously before, during and after orgasm over a total period of 40 min in 10 healthy subjects and were compared with samples obtained under a control condition. Sexual activity induced transient increases of plasma epinephrine and norepinephrine levels during orgasm with a rapid decline thereafter. In contrast, prolactin levels increased immediately after orgasm and remained elevated throughout the experiment. Although oxytocin was acutely increased after orgasm, these changes were not consistent and did not reach statistical significance. Vasopressin, LH, FSH and testosterone plasma concentrations remained unaltered during sexual arousal and orgasm. These data confirm that prolactin is secreted after orgasm and, compared with oxytocin, seems to represent a more reliable and sustained marker for orgasm in man. The results further reinforce a role for prolactin either as a neuroendocrine reproductive reflex or as a feedback mechanism modulating dopaminergic systems in the central nervous system that are responsible for appetitive behavior.

tazz
2004-05-30, 17:22
Är det bara jag som tycker det har gått överstyr när man börjar fundera på snabba kolhydrater efter man haft sex? :smash: :D

LunaSpice
2004-05-30, 17:22
Originally posted by tazz
Är det bara jag som tycker det har gått överstyr när man börjar fundera på snabba kolhydrater efter man haft sex? :smash: :D

Läs en av mina poster ovan...

tazz
2004-05-30, 17:24

Läs en av mina poster ovan...

Sorry, skummade bara igenom :em:

U mama...
2004-05-30, 18:54
Originally posted by tazz

Jag ser inte skillnaden egentligen...är sex så heligt eller nått?
Sex är kul och skönt och när man gör någon aktivitet där man bränner kalorier är det ju ganska naturligt att tänka mat efter ett pass, vad det nu än kan vara....hugga ved, klippa gräset (handjagare )eller ha sex :)

Löjtnant Blank
2004-05-30, 19:07
Jag brukar äta en påse bilar samtidigt som jag tajar. Sedan sväljer jag satsen för att vara på den säkra sidan.
:kickass:

U mama...
2004-05-30, 19:09
Originally posted by Löjtnant Blank
Jag brukar äta en påse bilar samtidigt som jag tajar. Sedan sväljer jag satsen för att vara på den säkra sidan.
:kickass:

Å fy va läbbigt!
....men proteinrikt :)

skaparn
2004-05-30, 19:13
Risken finns att du inte behöver bekymra dig lika ofta ifall du snabbt efter din prestation springer ut till köket för att blanda gainern i din shaker. Hittar iungen studie om hur mys och allmänt "efterspel" påverkar glykogensyntesen, kanske dags för fältstudie....

Halldin
2004-05-30, 19:14

Å fy va läbbigt!

Hurpass? Står inte med på livsmedelsverket :D

Trytter
2004-05-30, 19:17
Borde kanske börja vandra runt med en vassle och lite snabba i fickan.
Ansträngning dyker upp när man minst anar det!!!

Löjtnant Blank
2004-05-30, 19:27

Å fy va läbbigt!
Det handlar om att släppa sina hämningar. Jag är beredd att offra allt för träningen. Let's do this shit! Let's get busy!

Det smakar inte alls salt som många tror. Tänk avocado.

Bobbokrull
2004-05-30, 20:28
Inga studier som visar om det kan löna sig med en s.k bracketing före akten? Lite vassle+dextros borde kanske förhöja effekten eller?

Grahn
2004-05-30, 20:36
Glycerol för ökad pump? ;)

Castro
2004-05-31, 00:39
Originally posted by Grahn
Glycerol för ökad pump? ;)

Och glutamin för dess antikatabola effekt.

Castro
2004-05-31, 00:41
Eller varför inte kombinera lustfyllt matsex med muskeluppbyggnad? Byt ut jordgubbarna och grädden mot proteindrinkar och bars! :thumbup:

Kalleh
2004-05-31, 01:26

Längre än du orkar... ;)

Trytter
2004-05-31, 06:53
Originally posted by Castro
Eller varför inte kombinera lustfyllt matsex med muskeluppbyggnad? Byt ut jordgubbarna och grädden mot proteindrinkar och bars! :thumbup:

Hehehe, undra just hur tjejen skulle reagera om du började hälla ut vassle på magen:naughty:

Eller kesella.
"Öööhh, vad gör du?"
"Äh, jag deffar, jag kan inte klämma i mig en massa grädde!"
"Det är lugnt, vi blandar det med lite funlight så blir det nästan samma sak!"

U mama...
2004-05-31, 09:46
Originally posted by Kalleh

Längre än du orkar... ;)

Du ska ba veta ;-)

Trytter
2004-05-31, 10:44
Har du några tips?
Jag har nämligen en känsla av att jag ligger i klass med Al Bundy på den punkten.

"1, 2, 3, 4, 5..... Ääähh men va fan!":angel:

U mama...
2004-05-31, 10:49
Originally posted by Trytter
Har du några tips?
Jag har nämligen en känsla av att jag ligger i klass med Al Bundy på den punkten.

"1, 2, 3, 4, 5..... Ääähh men va fan!":angel:

Jomenvisst Två tips!

Tänk på tråkiga saker som du måste göra medans du håller på.
Typ att du måste laga bromsarna på bilen och fundera sen hur du ska göra och gå tillväga.
Då kommer du tänka på annat och bli betydligt uthålligare ;)

Sen kan det vara en god ide och köra en hantralla eller en snabbis inann och sen köra igen en timme efter, då kan man hålla på redigt länge ;)

Finns små söta salvor man kan ha på ollonet också som tar bort känseln, men akta så inte tjejen får det på blygisarna för då får ni båda redigt tråkigt ..hahah

Trytter
2004-05-31, 10:53
Kanske är det där med snabba kolisar inte så dum en idé för mig ändå.
Snabbare återhämtning!:smokin:

Zlin
2004-05-31, 12:52

Tala för dig själv...;)

Blank: Du är en vidrig människa..:D

stjärtsmiskaren
2004-06-15, 21:11
Jag rekomenderar 100 gram druvsocker efter varje sexpass du har.

Tänk bara på att inte köra för ofta så du inte bryter ner dig. men som alltid så vad du än gör ska det ju köras hårt.

men följ mitt tips, druvsockret borde ju gå direkt till dom välförtjänta musklerna.

Löjtnant Blank
2004-06-15, 21:39
Originally posted by stjärtsmiskaren
Jag rekomenderar 100 gram druvsocker efter varje sexpass du har.

Tänk bara på att inte köra för ofta så du inte bryter ner dig. men som alltid så vad du än gör ska det ju köras hårt.

men följ mitt tips, druvsockret borde ju gå direkt till dom välförtjänta musklerna.
Varför har du snott Viveqas avatar?

Wilson
2004-06-16, 00:18
gället detta 5-6 h porr-runkning också? :confused:

framelake
2004-06-16, 00:30
Originally posted by Wilson

Herregud...

LunaSpice
2004-06-16, 07:31
Originally posted by Wilson

Då är det inte snabba kolhydrater du behöver utan psykisk hjälp.

Löjtnant Blank
2004-06-16, 07:51

Då är det inte snabba kolhydrater du behöver utan psykisk hjälp.
Försöker du säga att jag är ONORMAL?! :cryout:

Trytter
2004-06-16, 09:30
Om du pallar 5-6 timmars porr tror jag nästan du är värd något pris...

Wilson
2004-06-16, 16:20
haha alltid lika roligt när folk inte förstår ironin i ens inlägg.

Trytter
2004-06-16, 17:11
Jaja, visst visst.
Nu inser han att han var ensam om porren och då var det inget kul längre VA!:thefinger

(Var faktiskt tämligen ironiskt själv:D )

Becka
2004-06-17, 21:41
hahah... så rolig tråd.... :)
jag skriver lätt upp sex som motion i hälsovakten iaf .. hehe

Metal_boy_
2004-06-17, 22:27
Originally posted by Becka
hahah... så rolig tråd.... :)
jag skriver lätt upp sex som motion i hälsovakten iaf .. hehe

hehe försöker du påverka insulinkänsligheten? ;)

Becka
2004-06-18, 16:47
hmm ingen aning :) snarare att man bränner rätt mycket kcal av sex :P

Metal_boy_
2004-06-19, 12:45
Originally posted by Becka
hmm ingen aning :) snarare att man bränner rätt mycket kcal av sex :P

jo de e sant men mitt rekord e nog mer katabolt på 4tim...blodsockerfall så de skriker om det och nära inpå att svimma efteråt:D

Löjtnant Blank
2004-06-19, 13:36
Originally posted by Metal_boy_

jo de e sant men mitt rekord e nog mer katabolt på 4tim...blodsockerfall så de skriker om det och nära inpå att svimma efteråt:D
Fyra timmar? Snacka om segt. Inget sex är så bra. :sleep:

Metal_boy_
2004-06-19, 13:53

Fyra timmar? Snacka om segt. Inget sex är så bra. :sleep:

hehe till alla som önskar att dom kunde hålla på längre än vad ni kan så kan jag ju säga att det alltid inte är så jävla kul att kunna köra i timmar..ibland önskar man att det bara dröjde 2min

Trytter
2004-06-19, 13:59
Om du går över till homo sapiens istället för getter skall du se att det går snabbare:mallan:

Löjtnant Blank
2004-06-19, 14:35
Om du går över till homo sapiens istället för getter skall du se att det går snabbare:mallan:
Ha, ha! :D

Wilson
2004-06-19, 14:51
:laugh:

Äh! Man är väl fan en "stud" och inte nån jävla mes som klarar sig i ett par minuter! jag är en riktig sexatlet!

Metal_boy_
2004-06-19, 17:54

så du menar att du och jag ska bryta vårat kk förhållande din jävla bock!!??:insane: ;)

Trytter
2004-06-19, 18:03
Originally posted by Metal_boy_

så du menar att du och jag ska bryta vårat kk förhållande din jävla bock!!??:insane: ;)

As they say in Texas.
Once ya tasted chicken, ya don´t go back!
:naughty:

Kluck... Kluck....

obesogen
2004-06-19, 22:28
en perfekt kväll:
Först lite :eating: tillsammans
framåt nio sådär :mallan:
Sen :kinky: sen :booty:
och så blir det :smokin:

Löjtnant Blank
2004-06-20, 00:51
Originally posted by obesogen
en perfekt kväll:
Först lite :eating: tillsammans
framåt nio sådär :mallan:
Sen :kinky: sen :booty:
och så blir det :smokin:
Vafalls? Jag hängde med fram till "booty"-smileyn. Ska ni moona varandra och sedan röka en cig.?

Trytter
2004-06-20, 09:16

Vafalls? Jag hängde med fram till "booty"-smileyn. Ska ni moona varandra och sedan röka en cig.?

:laugh:
Alla har vi olika läggning!

"Honey, I´m in the mood for some moonin´!"

SkogshuggareN
2004-06-27, 00:13

Touché! :thumbup:

moocow
2004-06-29, 13:32

As they say in Texas.
Once ya tasted chicken, ya don´t go back!
:naughty:

Kluck... Kluck....

Och sedan nacka och upp på grillen med den...
Uff, nästan så jag kräks själv