handdator

Visa fullständig version : Kolhydrater vid kvällsmålet?

lauria
2004-05-22, 23:22
Tjena! Hur mkt kolhydrater vid kvällsmålet brukar ni käka under bulk och deff?

/////Tobbe

King Grub
2004-05-23, 06:20
Motsvarande cirka 150 gram pasta eller ris här (okokt vikt). Inte alltid i den formen, men något åt det hållet.

J.Saarela
2004-05-23, 07:53
ytterst lite under bulk och 0 under diet endast fett och protein då

supremo
2004-05-23, 07:58
Beror på omständigheterna.
Under deff nästan aldrig, ytterst lite...
Under "bulk", litegrann...Mer om jag ska träna tidigt på morgonen...

cali
2004-05-23, 10:06
Originally posted by J.Saarela
ytterst lite under bulk och 0 under diet endast fett och protein då

Låter ju sjukt dumt!
Se till att få i dej kolhydrater direkt efter träningen, de kommer inte lägga sig som fett utan lagras direkt som muskelglykogen.

Ska man deffa kan man ta tillfälle i akt att peta i sig kolisar just efter träningen och sedan kan man avstå från de resten av dagen. Det är smart. :thumbup:

supremo
2004-05-23, 10:11
Originally posted by cali

Låter ju sjukt dumt!
Se till att få i dej kolhydrater direkt efter träningen, de kommer inte lägga sig som fett utan lagras direkt som muskelglykogen.

Ska man deffa kan man ta tillfälle i akt att peta i sig kolisar just efter träningen och sedan kan man avstå från de resten av dagen. Det är smart. :thumbup:

öööö, frågan var ju huruvida man äter kolhydrater till kvällsmålet eller inte.
Inte om man äter det efter träningen eller ej

pellepedal
2004-05-23, 13:23
Jag försöker att inte äta några kolisar efter klockan 6 på kvällen. Bara protein och typ sallader och så.

Hermes
2004-05-23, 13:31
Originally posted by pellepedal
Jag försöker att inte äta några kolisar efter klockan 6 på kvällen. Bara protein och typ sallader och så.

Så du äter varken kolhydrater eller fett efter klockan 6? Låter inte helt sunt i mina öron

cali
2004-05-23, 13:46
Perfekt att äta kolisar på kvällen juh!
Då har man fina inlagringar med muskelgrlykogen till morgonen/förmiddagen därpå och kan prestera max i gymmet!
Det går inte att bygga och springa efter en diet. Mat i alla dess former hela tiden :)

Metal_boy_
2004-05-23, 13:48

Låter ju sjukt dumt!

du talar till fel man om vad han ska göra...han vet nog vad han gör ska du se..det gälelr även hans lillebror Herpez:thumbup:

Officer
2004-05-23, 16:28
Haha, eller hur Metal, så jävla roligt o se en liten spinko snacka till en strongman om vad man ska äta och inte äta :D

Wilson
2004-05-23, 16:28
jag har då inte märkt att jag skulle bi fetare av att inta kolhydrater innan läggdags. Man behöver ju dock inte överdriva med kollisarna innan man ska sova.

cali
2004-05-23, 18:44
Originally posted by AnabolicProtein
Haha, eller hur Metal, så jävla roligt o se en liten spinko snacka till en strongman om vad man ska äta och inte äta :D

Är det jag som är spinko ;)

hehe...:devil:

Allan
2004-05-23, 18:53

Är det jag som är spinko ;)

hehe...:devil:

Det är inte lätt att veta allt om alla. J.Saarela syns emellanåt på TV i Strongman-tävlingar.

allan

J.Saarela
2004-05-23, 19:06

Låter ju sjukt dumt!

Klart jag äter kolisar efter träning minst 2 mål inehållande kolhydrater,Frågan var ju om kvällsmålet

cali
2004-05-23, 19:14
Jo jag vet jag missade det...

my bad :)