Visa fullständig version : Kolhydrater vid kvällsmålet?
Tjena! Hur mkt kolhydrater vid kvällsmålet brukar ni käka under bulk och deff?
/////Tobbe
King Grub
2004-05-23, 06:20
Motsvarande cirka 150 gram pasta eller ris här (okokt vikt). Inte alltid i den formen, men något åt det hållet.
J.Saarela
2004-05-23, 07:53
ytterst lite under bulk och 0 under diet endast fett och protein då
Beror på omständigheterna.
Under deff nästan aldrig, ytterst lite...
Under "bulk", litegrann...Mer om jag ska träna tidigt på morgonen...
Originally posted by J.Saarela
ytterst lite under bulk och 0 under diet endast fett och protein då
Låter ju sjukt dumt!
Se till att få i dej kolhydrater direkt efter träningen, de kommer inte lägga sig som fett utan lagras direkt som muskelglykogen.
Ska man deffa kan man ta tillfälle i akt att peta i sig kolisar just efter träningen och sedan kan man avstå från de resten av dagen. Det är smart. :thumbup:
Originally posted by cali
Låter ju sjukt dumt!
Se till att få i dej kolhydrater direkt efter träningen, de kommer inte lägga sig som fett utan lagras direkt som muskelglykogen.
Ska man deffa kan man ta tillfälle i akt att peta i sig kolisar just efter träningen och sedan kan man avstå från de resten av dagen. Det är smart. :thumbup:
öööö, frågan var ju huruvida man äter kolhydrater till kvällsmålet eller inte.
Inte om man äter det efter träningen eller ej
pellepedal
2004-05-23, 13:23
Jag försöker att inte äta några kolisar efter klockan 6 på kvällen. Bara protein och typ sallader och så.
Originally posted by pellepedal
Jag försöker att inte äta några kolisar efter klockan 6 på kvällen. Bara protein och typ sallader och så.
Så du äter varken kolhydrater eller fett efter klockan 6? Låter inte helt sunt i mina öron
Perfekt att äta kolisar på kvällen juh!
Då har man fina inlagringar med muskelgrlykogen till morgonen/förmiddagen därpå och kan prestera max i gymmet!
Det går inte att bygga och springa efter en diet. Mat i alla dess former hela tiden :)
Metal_boy_
2004-05-23, 13:48
Låter ju sjukt dumt!
du talar till fel man om vad han ska göra...han vet nog vad han gör ska du se..det gälelr även hans lillebror Herpez:thumbup:
Haha, eller hur Metal, så jävla roligt o se en liten spinko snacka till en strongman om vad man ska äta och inte äta :D
jag har då inte märkt att jag skulle bi fetare av att inta kolhydrater innan läggdags. Man behöver ju dock inte överdriva med kollisarna innan man ska sova.
Originally posted by AnabolicProtein
Haha, eller hur Metal, så jävla roligt o se en liten spinko snacka till en strongman om vad man ska äta och inte äta :D
Är det jag som är spinko ;)
hehe...:devil:
Är det jag som är spinko ;)
hehe...:devil:
Det är inte lätt att veta allt om alla. J.Saarela syns emellanåt på TV i Strongman-tävlingar.
allan
J.Saarela
2004-05-23, 19:06
Låter ju sjukt dumt!
Klart jag äter kolisar efter träning minst 2 mål inehållande kolhydrater,Frågan var ju om kvällsmålet
Jo jag vet jag missade det...
my bad :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.