Visa fullständig version : Är detta en väl sammansatt måltid?
Armed Dingo
2020-12-15, 18:21
Detta kanske blir min lunch i 3 månader. Av bekvämlighetsskäl och så gott :d
400 gram kokt potatis
1 ägg
med creme fraiche o löjrom
100 gram rökt lax
med hovmästarsås på rapsolja
Till det 3 dl mjölk.
950 kcal, drygt 90 k, 45 f och 50 p
Hyfsat opti?
Diomedea exulans
2020-12-15, 18:22
Ja!
Uncle Joe
2020-12-15, 18:56
Ska du bulka?
Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
Lyxigt med lax och löjrom till lunch varje dag. Skulle gärna byta min havregrynsgröt, vassleshake och frukt mot det.
Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Armed Dingo
2020-12-16, 11:04
Lyxigt med lax och löjrom till lunch varje dag. Skulle gärna byta min havregrynsgröt, vassleshake och frukt mot det.
Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Det blir inte så dyrt. Jag räknar på 35 kr för den måltiden. Dess fördelar är att bara ägg och potatis kräver tillagning, och de står sig länge i kylskåp. Det ska inte värmas heller. Och är mättande. Och asgott.
Potatis 5 kr, ägget 3 kr, laxen 20 kr, tillbehören 7 spänn.
Armed Dingo
2020-12-16, 11:06
Ska du bulka?
Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
Nej men går ca 15000 steg per dag och blir en del bärande. Långa dagar. Jag får dra ner på middagen istället om det behövs. Min frukost är fettsnål, havregrynsgröt m whey.
StarkaUlf
2020-12-16, 11:12
Magiskt.
Nu måste jag köpa en bit varmrökt lax ikväll *popcorn*
399 kr/hg för löjrom när jag köpte i veckan. Du tar ca 1 g löjrom per måltid då ? Hur många korn är det ?
399 kr/hg för löjrom när jag köpte i veckan. Du tar ca 1 g löjrom per måltid då ? Hur många korn är det ?
Det var kalixvarianten då?
Jag köper billigare på Willys
Ska man ner mer i pris så får det bli stenbitsrom i stället. Ganska exakt halva priset. Men löjrom är godare...
Armed Dingo
2020-12-16, 14:24
Jag pratar om den billiga varianten från Abbas. Stenbitsrom, kanske den kallas. Håll i hästarna :d
Jag pratar om den billiga varianten från Abbas. Stenbitsrom, kanske den kallas. Håll i hästarna :d
Det är samma sak när folk säger champagne om sitt bubblande 49-kronorsvin ;)
Hade varit roligare om det verkligen var löjrom från kalix ju :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.