handdator

Visa fullständig version : Dagens lunch


30cm
2004-05-17, 10:31
Vad sägs om min lunch idag?

2 raggmunkar
1,5 tallrikar med sallad, paprika och majs:eating:

Hermes
2004-05-17, 10:33
Originally posted by 30cm
Vad sägs om min lunch idag?

2 raggmunkar
1,5 tallrikar med sallad, paprika och majs:eating:

Gott som f*n, men mer än två raggmunkar måste du väl få i dig. :eating:

Sparrisen
2004-05-17, 10:34
Det kan väl knappt ge någon energi??????? 2st????

Protein?

30cm
2004-05-17, 10:44
Näe, de e tur att man hade med sig Progen till skolan:naughty: för det enda proteinet vi fick över huvud taget idag var mjölken:furious:

King Grub
2004-05-17, 10:54
Vad säger man om raggmunkar? Annat än gott, vill säga.

Sparrisen
2004-05-17, 10:56
Jo... super-smaskigt!!!!!!!!!!!!

:eating: :cheers:

z_bumbi
2004-05-17, 11:02
Potatis, majs, paprika och mjölk. (Ägg)
Det blir väl allt för dåligt vad gäller protein? Det kanske inte är superduper men ser man till att sköta mellanmålen så är det väl inget att hänga upp sig på?

Per 100 g
Potatis: P: 1,6 F: 0,1 K: 19
Majs: P: 2,9 F: 0,6 K: 20,2
Mellanmjölk: P: 3,37 F: 4,2 K: 4,8
Paprika: P: 1,06 F: 0,23 K: 5,18

Ägg: är inte så mycket i så raggmunken att det betyder något skulle jag tro.

Två glas mjölk a 2 dl = 13,5 g protein bara det.

Däremot att äta två raggmunkar?

30cm
2004-05-17, 11:07
Ville bara klaga lite på skolan för det här kan ju inte vara någon bra kost. Oftast har dom keso framme när de har proteinfattig kost så det är ju inte så farligt.
Och så håller jag med Grub; den där smileyn som spyr skulle passa bra här

King Grub
2004-05-17, 11:27
Originally posted by 30cm
Och så håller jag med Grub; den där smileyn som spyr skulle passa bra här

Vafalls? Jag sade ju att det är gott med raggmunk. Jag vet inte hur det är med dig, men min kräkreflex stimuleras inte när saker smakar smaskens.

Tricklev
2004-05-17, 11:30
Klart skolmaten inte är bra :D allt vi får i min skola är en liten baguette och en lite yoghurt, energin bara väller ner i min mage;)

King Grub
2004-05-17, 11:32
När jag gick i skolan kunde man ladda upp hur mycket som helst på tallriken. :eating: Blodpudding i travar så man fick bära tallriken till borden som en balanskonstnär.

Action
2004-05-17, 11:37
Originally posted by King Grub
När jag gick i skolan kunde man ladda upp hur mycket som helst på tallriken. :eating: Blodpudding i travar så man fick bära tallriken till borden som en balanskonstnär.

Ja tacka vet jag skolmaten.. Fick äta så mycket man ville.. O alltid fanns det hur mycket mjölk som helst att dricka till.

Och gott var det hela tiden under alla år i skolan. Klagades lika mycket då som nu på skolmaten. Helt oförståligt på min tid iaf. Tror det är många som klagar på skolmaten bara för klagandets skull... :thumbup:

Minns den gången jag åt 54 köttbullar med potatis o sås o sylt.. :eating:

30cm
2004-05-17, 11:50
Originally posted by King Grub


Vafalls? Jag sade ju att det är gott med raggmunk. Jag vet inte hur det är med dig, men min kräkreflex stimuleras inte när saker smakar smaskens.

Jaha:em: då missupfattade jag dig. Jag håller INTE med dig då.

Maten brukar som sagt gå ner även om det inte är optimal byggarmat. Det brukar ju finnas keso mm och numera brukar jag balansera 2 enorma portioner. Men idag var det:

Raggmunkar: (vetemjöl, potatis, lite ägg)
Sylt
Diverse sallader
Äppllen
Salladssåser
Mellanmjölk (men det är ju inte fast föda så det räknas inte:rolleyes: )

Tveksam måltid men det brukar ju bli 1 eller 2 lunchar till hemma + ett par middagar:eating:

Whey
2004-05-17, 11:56
Originally posted by Action


Ja tacka vet jag skolmaten.. Fick äta så mycket man ville.. O alltid fanns det hur mycket mjölk som helst att dricka till.

Och gott var det hela tiden under alla år i skolan. Klagades lika mycket då som nu på skolmaten. Helt oförståligt på min tid iaf. Tror det är många som klagar på skolmaten bara för klagandets skull... :thumbup:

Minns den gången jag åt 54 köttbullar med potatis o sås o sylt.. :eating:

54, jag som trodde att mina 43 var mycket... Får ta i rejält nästa gång då!

Åt i alla fall 4 kycklingfiléer idag...