handdator

Visa fullständig version : AST säljer steroider?? *förundrad*

Drunken_Sailor
2002-03-24, 14:07
Jag har handlat från AST rätt länge nu, och fått bra resultat.. VP2, Kreatin, etc.
Tränar efter Max-OT.. har läst om hur man kan få bra resultat utan doping m.m.
Tycker att dom verkar vara ett bra företag som man kan lita på å så..
Sen så är jag då inne på deras Engelska sida idag.. å vad hittar jag.. jo, 3Andro Xtreme..
Läser om de.. ser att de verkar vara en ännu bättre version av DE. Undrar varför dom inte säljer de i Sverige.. Läser vidare..
:eek: vad är det jag ser :eek:
"This product contains steroid hormones that may cause breast enlargement, testicle shrinkage and infertility in males, and increased facial and body hair, voice deepening, and clitoral enlargement in females. Higher doses may increase risks. If you are at risk from prostate or breast cancer you should not use this product.

Made in USA"

Detta överraskade mig vääldigt mykke måste jag säga.. :(
Åsikter?

Läs mer om 3Andro Xtreme på AST's Engelska hemsida: http://www.clfshop.com/contents.asp

P e a c e ! :D

Nikolaj
2002-03-24, 14:46
Det dom säljer är Prohormoner alltså förstadiet till Anabola Steroider och det gör dom flesta kosttillskotts företag dock ej i sverige då det är saluförbud på dessa tillskott.

Drunken_Sailor
2002-03-24, 15:11
Ahaja.. är inte så insatt i detta.. men jag tycker inte att sälja produkter med samma biverkningar som Steroider är bra..
nåja.. tack för svaret. :)

Mattias_G
2002-03-24, 17:20
Biverkningarna är precis likadana som med AAS, dvs. väldigt individuella. Sedan är det som Nikolaj skriver att de flesta, för att inte skriva alla, kosttillskottsföretag i USA säljer prohormones. FDA har inte samma förbud gentemot hormontillskott som livsmedelsverket i Sverige.

Vill man motverka biverkningarna med hormontillskott får man ju helt enkelt köpa Nolvadex eller liknande anti-östro preparat. Jag tror inte det är någon större risk med dessa prohormones-tillskott egentligen dock.

/Mvh Mattias

Drunken_Sailor
2002-03-24, 18:31
Nänä.. jag vet inte, eftersom jag inte är så insatt så reagerade jag kanske lite mer än vad jag annars skulle ha gjort. Men frågar man inte får man heller inget veta. ;)

krakowww
2002-03-26, 09:22
Jag har också tränat efter Max-ot och följt deras råd och trott att de var steroid fria men inte! Det här tycker är skandal, hur kan man säga att man ska vara steroid fri och sen själva sälja steroider!
Skandal säger jag!

Ha det bra och ast=lögnare/ Magnus

dared
2002-03-26, 12:04
Pro-hormoner räknas väll inte som sterioder i USA :confused: :confused: :confused:

BUSTER
2002-03-26, 19:04
Det är ingen hård linje mellan pro-hormoner och AS.Anabola steroiden Anadrol är ett pro-hormon t ex.
5-androstenediol finns i anabola steroiden methandriol.
Skillnaden är den legala statusen på de olika ämnena.

MetaMan
2002-03-27, 23:54
Vadå eftersom steroider inte räknas som prohormoner så kan de väl visst säga att de är steroidfria. Lite fult men sant é det iaf.

Petrus
2002-03-28, 00:48
Ursprungligen skickat av krakowww:
<STRONG>Jag har också tränat efter Max-ot och följt deras råd och trott att de var steroid fria men inte! Det här tycker är skandal, hur kan man säga att man ska vara steroid fri och sen själva sälja steroider!
Skandal säger jag!

Ha det bra och ast=lögnare/ Magnus</STRONG>

Var har du läst att AST säger att man ska vara steroidfri? Enligt dom själva är deras enda policy att sälja produkter som VERKLIGEN fungerar och inte "lura" på folk en massa skit.
Vänligen,

Petrus

John M
2002-03-30, 20:24
Ursprungligen skickat av ¤DrunkeN_SailoR¤:
<STRONG>Jag har handlat från AST rätt länge nu, och fått bra resultat.. VP2, Kreatin, etc.
Tränar efter Max-OT.. har läst om hur man kan få bra resultat utan doping m.m.
Tycker att dom verkar vara ett bra företag som man kan lita på å så..
Sen så är jag då inne på deras Engelska sida idag.. å vad hittar jag.. jo, 3Andro Xtreme..
Läser om de.. ser att de verkar vara en ännu bättre version av DE. Undrar varför dom inte säljer de i Sverige.. Läser vidare..
:eek: vad är det jag ser :eek:
"This product contains steroid hormones that may cause breast enlargement, testicle shrinkage and infertility in males, and increased facial and body hair, voice deepening, and clitoral enlargement in females. Higher doses may increase risks. If you are at risk from prostate or breast cancer you should not use this product.

Made in USA"

Detta överraskade mig vääldigt mykke måste jag säga.. :(
Åsikter?

Läs mer om 3Andro Xtreme på AST's Engelska hemsida: http://www.clfshop.com/contents.asp

P e a c e ! :D</STRONG>

Jag märkte att AST sålde såna där preparat för rätt länge sedan....det är därför jag e lite misstänksam mot Dymetadrine xtreme (inte för att det innehåller just steroider eller nåt), men ändå

Drunken_Sailor
2002-03-30, 20:34
Ursprungligen skickat av Tinner:
<STRONG>Var har du läst att AST säger att man ska vara steroidfri? Enligt dom själva är deras enda policy att sälja produkter som VERKLIGEN fungerar och inte "lura" på folk en massa skit.
Vänligen,

Petrus</STRONG>

Dom har väll inte sagt att du å jag ska vara steroid fria, men vad jag syftade på var att dom stoltserar med att DERAS bodybuilders är det.. (Skip LaCour t.ex.)

ekim
2002-03-30, 21:47
Prohormones är inte steroider de är en produkt som ger mycket sämmre resultat trots att man pissar positivt och riskerar samma bieffekter som man kan få av aas och dom flesta "rena" byggarna i usa tänker främst på amatörer vräker i sig mängder av dessa preparat och sen spyr dom galla över dom som trycker, hycklare utav högsta grad.

rogerQ
2002-03-31, 21:29
Det var ett riktigt bra inlägg frasse. mycket underhållande att läsa! :)

Petrus
2002-03-31, 21:48
Ursprungligen skickat av ¤DrunkeN_SailoR¤:
<STRONG>Dom har väll inte sagt att du å jag ska vara steroid fria, men vad jag syftade på var att dom stoltserar med att DERAS bodybuilders är det.. (Skip LaCour t.ex.)

P e a c e ! :D</STRONG>

Precis som flera andra skriver så räknas inte prohormoner som steroider i usa. Anledningen till att "Skip och gänget" gålr under rubriken steroidfria är att dom tävlar i Natural Bodybuilding Championship eller nåt sånt där alla tävlande testas. Det gör inte Coleman och gänget.
Det är ju definitivt inte samma betydelse som steroidfri i sverige...
Vänligen,

Petrus

Mattias_G
2002-04-01, 14:27
Vadå leva i en drömvärld?

Skip La Cour är knappast steroidfri han har bara råd att dopa sig "proffessionellt" dvs. med hjälp av privata läkare som sköter steroidintaget och kurerna. Alla proffessionella kroppsbyggare i USA, och runtom i världen, är dopade så det stänker om det. Man kan inte bygga tillräckligt mycket massa för att locka publik genom hederlig gymträning.

Proffsen i USA lever ett liv för sig själva med egna läkare som övervakar steroidintaget och som sätter sprutorna samt ger kroppsbyggarna de effektivaste anti-östropreparaten på marknaden.

/Mvh Mattias

johnnytex
2005-01-24, 21:17
Okey, fett gammal tråd. Men är detta verkligen sant som Mattias säger? Är det så dem gör, proffsen i staterna? *cry* ?

Bigbulka
2005-01-24, 21:24
Fniss fniss :laugh:

WHITEFOLKS
2005-01-24, 21:28
prohormoner ar inte tillatna i USA heller.

King Grub
2005-01-24, 21:29
Okey, fett gammal tråd. Men är detta verkligen sant som Mattias säger? Är det så dem gör, proffsen i staterna? *cry* ?

Inte bara i staterna... Det finns absolut inget proffs som inte använder dopningspreparat. Trodde du det? :)

johnnytex
2005-01-24, 21:30
Fniss fniss :laugh:

Vad är det som är så roligt? *grr27*

Alltså seriöst, det fungerar väl inte så, åker de inte dit på det på kontrollerna?

johnnytex
2005-01-24, 21:31
Inte bara i staterna... Det finns absolut inget proffs som inte använder dopningspreparat. Trodde du det? :)

Jag menar inte att alla proffs använder, men att en stor del av eliten skulle använda det. Eller rättare sagt undra om det är så.

King Grub
2005-01-24, 21:37
Jag menar inte att alla proffs använder, men att en stor del av eliten skulle använda det. Eller rättare sagt undra om det är så.

Oh ja. Som sagt, jag kan inte föreställa mig att det finns något rent proffs. Så illa är det. Dom testas inte ens.

johnnytex
2005-01-24, 21:57
Oh ja. Som sagt, jag kan inte föreställa mig att det finns något rent proffs. Så illa är det. Dom testas inte ens.

Jobbigt med ironi :MrT:

Langster
2005-01-24, 22:27
Han är inte ironisk, ÄR DU? Det finns i princip inga dopingtester inom bodybuilding.

sunkan
2005-01-25, 07:34
Om det skulle börja införas dopingkollar på tävlingen så tro jag att det inte skulle bli så många tävlande kvar!

Sverker
2005-01-25, 07:40
Har nya numret BODY nr 02-2005 framför mig.

På sidan 18 kan jag läsa " SKKF spänner bågen högre ".

Förbundet har fått företagssponsring och tänker "återuppta kampen mot dopning"

Jag önskar dem lycka till :thumbup:

johnnytex
2005-01-25, 12:33
Han är inte ironisk, ÄR DU? Det finns i princip inga dopingtester inom bodybuilding.

Okey, jag trodde han var ironisk, det är inte lätt för mig jag e lite *screwy*

Vadå menar ni att det aldrig utförs doping kontroller före tävlingar :confused:

Frazze
2005-01-25, 12:35

Nej, det utförs inga tester, och speciellt inte på proffsnivå. Eller jo, mot diuretika, dvs vätskedrivande, vilket är strängeligen förbjudet :)
Men annars, nej.

DiZi
2005-01-25, 12:36

Om dom skulle utföra tester skulle det antagligen, som någon nämnde innan, inte finnas så många tävlande kvar...

johnnytex
2005-01-25, 12:43
Om dom skulle utföra tester skulle det antagligen, som någon nämnde innan, inte finnas så många tävlande kvar...

Oj, jag lever nog i min egna lilla naiva värld verkar det som :(

Bigbulka
2005-01-25, 13:00
Jepp men du har nog vaknat nu då va? Tror ganska många känt så, iallafall i början av sin träningskarriär.

johnnytex
2005-01-25, 13:03
Jepp men du har nog vaknat nu då va? Tror ganska många känt så, iallafall i början av sin träningskarriär.

Jo, men alltså varför kanske man inte ha dopingkontroller då, visst man blir av med många, men de rena kan ju komma fram. Hade det inte varit mkt roligare att se de "sanna" byggarna och inte syntetbyggarna?

King Grub
2005-01-25, 13:05
Jo, men alltså varför kanske man inte ha dopingkontroller då, visst man blir av med många, men de rena kan ju komma fram. Hade det inte varit mkt roligare att se de "sanna" byggarna och inte syntetbyggarna?

Vilka rena? Det finns inga rena. Det går inte att komma till proffsnivå utan dopning. Redan för 20 år sedan var alla dopade. Folk betalar för att se freaks när det gäller proffscirkusen, inte för att se byggare på SM-nivå. Så är det, sorgligt nog.

Bigbulka
2005-01-25, 13:08
Den nivån går inte att nå utan vissa tillskott oavsett vad vissa pajaser säger.Men det är ju som de brukar säga att det finns många som använder men inte så många proffs.Så lite mer än att bara använda ligger det dock bakom en superfysik.

johnnytex
2005-01-25, 13:13
Den nivån går inte att nå utan vissa tillskott oavsett vad vissa pajaser säger.Men det är ju som de brukar säga att det finns många som använder men inte så många proffs.Så lite mer än att bara använda ligger det dock bakom en superfysik.

Men hur kul är det att se någon, och tänka: jaha hans läkare måste vara skicklig, vilka exakta och bra doser han har fått av X och oj vad mkt Y han måste ha injucierat, får nog höra hur han tar sina insulinsprutor.

Det hade varit roligare att tänka, oj han har verkligen lärt känna sin kropp. Han måste ju verkligen ha legat på gränsen för vad han orkar, oj vilken kunskap och motivation han måste ha med inom näringslära osv.

Så ja nu var ironin bort hahha...

King Grub
2005-01-25, 13:18
Prova att säga vad du menar, så kanske det går att föra en vettig diskussion utan att sitta och undra på vilket sätt man skall läsa dina inlägg. ;)

johnnytex
2005-01-25, 13:20
Prova att säga vad du menar, så kanske det går att föra en vettig diskussion utan att sitta och undra på vilket sätt man skall läsa dina inlägg. ;)

Haha, ja du har rätt måste sluta med det där, klarar inte det helt enkelt *screwy* Gör en liten edit på ovanstående inlägg...

Bigbulka
2005-01-25, 13:22
Gilla läget eller gå vidare.Så ser verkligheten ut.Tyvärr så är det här ett väldigt känsligt ämne pga lagar och bestämmelser.De flesta vill ju inte ha några problem med rättvisan utan bara få träna på i godan ro.För många av de store så står det ju ofta stora reklamkontrakt på spel också som de antagligen förlorar om de skulle erkänna att de brukade tillskott.Men det är ett val de gjort och de gamblar lite med sin hälsa för att nå toppen men säg vilken elit idrottsman som inte gamblar med sin hälsa på något sätt?

KIRE
2005-01-25, 13:28
Steroider är ingen genväg utan en nödvändighet.
Man kan inte bli proffs av skyhöga hormondoser endast. Man kan inte heller bli proffs genom att träna och äta bäst eller ha bäst genetiska förutsättningar.
Om man däremot har ALLT av ovanstående kan man komma ganska långt.
Det finns inga rena proffsbyggare och det finns väldigt få om ens någon
på SM-nivå som med gott samvete kan kalla sig ren. Ren är en defentionsfråga.
Jag vet ingen som är ren iallafall(ens på Luciapolaklen eller DC), skulle det finnas undantag är jag den första att gratulera men det känns inte direkt som om det skulle finnas några undantag. Skitsnackare som hävdar att dom är rena finns det däremot gott om. Nu menar jag inte -70 klasserna på DC där man i stort sett bara behöver deffa lite för att ställa upp utan dom större klasserna.
Börja testa byggare frekvent = sporten läggs ned.
Eller så får standarden sjunka DRASTISKT!

aliquis
2005-01-25, 13:59
Sedan blir väl gränsen lite flytande, en person som sköter snabba kolhydrater och proteinintaget får väl också något bättre resultat än en person som inte gör det, koffein under deff påverkar ju hormonerna en del, och kreatinet finns visserligen i mat men har säkert effekt jämfört med den som inte tar det. Men de är ju lagliga. Då kan man ju iofs försvara intaget av dessa med att vem som helst HADE kunnat använda dem, men hade steroiderna varit lagliga hade ju samma sak gällt dem med. Och någonstans har man valt att dra gränsen.

Btw, om vi ser på det åt andra hållet, VARFÖR är steroider förbjudna? För att de eventuellt kan påverka hälsan negativt? Eller för att det skulle vara fusk? I fallet gällande fusk verkar ju inte förbudet fungera så bra ändå.. Vad gäller hälsan är det ju förstårligt om tanken är att folk inte skall tvingas dopa sig för att nå fram, men även det är ju kört.. Och en hel del annat ohälsosamt är ju lagligt. Och om det bara är ohälsosamt och inte fusk det har något att göra med så är det väl vuxna individer som borde kunna ta sitt eget ansvar för vad de nu gör med sina kroppar.

Men visst är det tråkigt, för när man ser någon som ser ut att ha lyckats är det ju svårt att veta om han är något att tro på och försöka lära sig mer ifrån eftersom han kanske inte har nått dit med samma medel som en själv har tillgängliga.
Nu kanske inte programmen i b&k/body stämmer så bra, men även om de gjorde det skulle det ju vara totalt meningslöst för en nybörjare hur som helst eftersom han/hon varken har vanan eller "hjälpmedlen", och eventuellt inte ens förutsättningarna.

Vore mycket mer intressant att finna bra nybörjarprogram som har visat sig ge bra ökningar på vanliga människor istället för proffsens påhittade upplägg. (Är det ens deras byggningsupplägg? Bilderna tas väl när de är i bra form och det är väl deffkosten som brukar nämnas.. kör verkligen proffsen mestadels en massa tramsiga isolationsövningar istället för att köra tunga basövningar?)

Bigbulka
2005-01-25, 14:06
Bilder tas ju alltid när de är i tävlingsform och maten som nämns är alltid tävlingsdiet.Nej de har inte fått sina massiva fysiker genom att köra isolationstramsövningar och att äta dietmat.Lovar att ni knappt skulle känna igen en del när de är offseason form.Men det är ju en del av imagen B&K(eller BODY) har att visa att byggare aldrig är offseason och smäller i sig "normal" mat utan alla är minnsan strikta med maten hela tiden.Tro inte på det för så är det inte.

hultman
2005-01-25, 14:13
Aliquis:

Som proffs så har man helt andra förutsättningar vad gäller träning också.
Steroiderna tillåter dom att träna mycket hårdare och oftare och ger inte samma trötthetskänsla i kroppen.
Att träna som ett proffs då man inte kör samma kurer och näringsintag är rent ut sagt idiotiskt och kommer knappast att hjälpa speciellt långt i karriären.

Som du säger; bilder och kost från deras deff är den enda som brukar redovisas, jag menar, vem vill läsa om alla deras skyhöga näringsintag på bulksäsongen, då framstår bodybuilding som en oseriös sport.

Och ärligt talat, vem fan tror att det finns en bodybuilder som kommit någonstans utan otillåtna preparat?
Inte för att jag skulle få för mig att bry mig om det, vem vill se en liten kille vinna då han skulle kunna ha varit mycket större om han hade kurat flertalet gånger.
Faktum är att väldigt många utövare av athletic-fitness också kurat, dock verkligen inte lika många då det ofta går att uppnå deras resultat utan otillåtna preparat.

Styrkelyft däremot;
Har de massvis av kontroller av de tävlande?
Jag har hört flera styrkelyftare som fått ge pissprov.
Liksom, hur troligt är det att någon lyfter över 300 kilo i bänkpress utan att ha kurat.
Jag vet egentligen inte, det skulle dock vara heroiskt i mina ögon om jag sett någon som jag vet var ren göra det.

johnnytex
2005-01-25, 14:29
Hur utbrett är dopning hos den stora massa, amatörerna, typ hur många här på forumet skulle kunna vara dopade? Hur vanligt är det egentligen, och då menar jag inte hos de tävlande utan vi.

King Grub
2005-01-25, 14:30
Hur utbrett är dopning hos den stora massa, amatörerna, typ hur många här på forumet skulle kunna vara dopade? Hur vanligt är det egentligen, och då menar jag inte hos de tävlande utan vi.

Mycket vanligare än du tror, antagligen.

johnnytex
2005-01-25, 14:34
Mycket vanligare än du tror, antagligen.

Alltså snackar vi, rent hypotetiskt, att typ 10% av de på mitt gym skulle vara dopade, eller att 1% skulle vara det?

Grisen
2005-01-25, 14:38
Alltså snackar vi, rent hypotetiskt, att typ 10% av de på mitt gym skulle vara dopade, eller att 1% skulle vara det?

Det går inte att säga några sådana siffror, men sök efter undersökningar som gjorts i landet, eller gå in på powerboard :)

Bigbulka
2005-01-25, 14:40
Alla är rena tills motsatsen bevisats.Du ska inte lägga så mycket energi på att gå omkring och fundera på hur många osv som använder.Spara din energi till din egen träning och bry dig inte så mycket om vad andra gör.Det är bara onödigt.Själv blir jag bara inspirerad av folk som tränar hårt runtikring mig.

King Grub
2005-01-25, 14:40
Svårt att säga, men det beror på vilket gym du tränar på. Ett källargym med grymtande bestar är säkert närmare 10 än 1 %, medan en fitnesstudio med kromade hantlar och pastellfärger kanske inte ens når upp till 1%. ;)

Enligt amerikanska studier är siffrorna där i alla fall alarmerande; 5% av alla gymnasieelever har använt tillväxthormon (Am J Sports Med. 2004 Sep;32(6):1543-53.), och upp till 12% av alla manliga ungdomar har provat anabola steroider (Baillieres Best Pract Res Clin Endocrinol Metab. 2000 Mar;14(1):25-35.).

hultman
2005-01-25, 14:42

beror nog helt på var du tränar.
men det är nog mycket mer troligt att 10% är dopade än 1%

Baan
2005-01-25, 15:39
bara börja föra statistik.. helst ska man själv ha tränat en del år så man har lite känsla för ungefär hur stor man kan bli (fast då får man räkna med att någon KAN faktiskt lyckas bättre än en själv) sen så märker man och kan räkna ut % :D

håller om dock om att källargym och mer "hardcore" gym säkert har fler dopade dock behöver det väl inte vara så... finns ju ganska schyssta och dyra gym som har en hel del 2x2 människor..( 2m lång 2 m bred). Dom kända byggargymmen i USA är ju knappast några källargym... fast det är ju iofs ganska triviala fall

aliquis
2005-01-25, 15:45
Att träna som ett proffs då man inte kör samma kurer och näringsintag är rent ut sagt idiotiskt och kommer knappast att hjälpa speciellt långt i karriären.
men det är ju just det folk får för sig att göra när de skriver som de gör..

johnnytex
2005-01-25, 15:46
Svårt att säga, men det beror på vilket gym du tränar på. Ett källargym med grymtande bestar är säkert närmare 10 än 1 %, medan en fitnesstudio med kromade hantlar och pastellfärger kanske inte ens når upp till 1%. ;)

Enligt amerikanska studier är siffrorna där i alla fall alarmerande; 5% av alla gymnasieelever har använt tillväxthormon (Am J Sports Med. 2004 Sep;32(6):1543-53.), och upp till 12% av alla manliga ungdomar har provat anabola steroider (Baillieres Best Pract Res Clin Endocrinol Metab. 2000 Mar;14(1):25-35.).

Wow, shit. 12% av alla manliga (?) ungdomar har provat anabola steroider. Då räknar man inte bara de som tränar utan ALLA ungdomar, right? Sjukt högt i så fall. Jag blir lite rädd... :(

lett
2005-01-25, 15:47
jag vet inte hur jag ska posta en tråd själv så jag frågar här....

jag köppte precis en gainer från PEAKBODY i en maximuscle affär. jag har aldrig hört talas om detta märke innan men de sa att det var det bästa om man ville öka i vikt...
jag undrar bara om det innehålller några otillåtna preparat, vilket jag vet att det kan göra i vissa proteinpulver.

skulle uppskatta om ni kunde läsa och meddela om det är ngt "farligt" i det som kan ge biverkningar.

tack på förhand

Frazze
2005-01-25, 15:54
jag vet inte hur jag ska posta en tråd själv så jag frågar här....

jag köppte precis en gainer från PEAKBODY i en maximuscle affär. jag har aldrig hört talas om detta märke innan men de sa att det var det bästa om man ville öka i vikt...
jag undrar bara om det innehålller några otillåtna preparat, vilket jag vet att det kan göra i vissa proteinpulver.

jag skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig, här e deras hemsida www.peakbody.co.uk sen går ni in på Mass building/ high calorie products sen har jag Peak mass
skulle uppskatta om ni kunde läsa och meddela om det är ngt "farligt" i det som kan ge biverkningar.

tack på förhand

nej. det är inget farligt i den, protein och kolhydrater, inget annat.

lett
2005-01-25, 15:58
nej. det är inget farligt i den, protein och kolhydrater, inget annat.

Ok, tack så mycket

KIRE
2005-01-25, 17:39
Sedan blir väl gränsen lite flytande, en person som sköter snabba kolhydrater och proteinintaget får väl också något bättre resultat än en person som inte gör det, koffein under deff påverkar ju hormonerna en del, och kreatinet finns visserligen i mat men har säkert effekt jämfört med den som inte tar det. Men de är ju lagliga. Då kan man ju iofs försvara intaget av dessa med att vem som helst HADE kunnat använda dem, men hade steroiderna varit lagliga hade ju samma sak gällt dem med. Och någonstans har man valt att dra gränsen.

I mitt inlägg menade jag olagliga preparat alltså.
Självklart kör en dopad byggare på högt proteinintag och
snabba kolisar efter träningen och kreatin m.m.m förutom preparaten då.
Gränsen går för mig vid olagliga preparat.
Person som aldrig använt olagliga prep = ren.
Annars dopad.

King Grub
2005-01-25, 17:43
IGränsen går för mig vid olagliga preparat.
Person som aldrig använt olagliga prep = ren.
Annars dopad.

Var byggarna på 60- och 70-talet rena, när preparaten var lagliga? :)

z_bumbi
2005-01-25, 17:45

Ska jag vara ärlig tror jag inte procentsatsen skiljer sig så mycket åt mellan olika gym, jag säger ingen siffra för det har jag ingen aning om men det är inte någon skyddad verkstad på en fitnesstudio heller.

Bigbulka
2005-01-25, 19:19
Var byggarna på 60- och 70-talet rena, när preparaten var lagliga? :)Ja eftersom det inte stod någonstans att man inte fick använda preparat så måste dom ju anses varit rena.Det är ju senare tillkomna lagar och bestämmelser som styr hur den allmänna synen på preparat är idag.

King Grub
2005-01-25, 19:21
...

Okej...

Overload
2005-01-26, 12:11
Vilka rena? Det finns inga rena. Det går inte att komma till proffsnivå utan dopning. Redan för 20 år sedan var alla dopade. Folk betalar för att se freaks när det gäller proffscirkusen, inte för att se byggare på SM-nivå. Så är det, sorgligt nog.

Exakt. Det handlar om pengar oxå. Måste ju locka folk.
Jag är även skeptisk på att de som tävlar i tungvikt på SM å B&K open etc är helt rena. JAg tror inte man kan bli så stor helt ren om jag ska vara ärlig.

mystic[-_-]
2005-01-26, 12:13
Exakt. Det handlar om pengar oxå. Måste ju locka folk.
Jag är även skeptisk på att de som tävlar i tungvikt på SM å B&K open etc är helt rena. JAg tror inte man kan bli så stor helt ren om jag ska vara ärlig.

Inte bara i tungvikten ;) Men man vill se freaks inte små barn som mig själv :P

TTT
2005-01-26, 12:14
Jag tror att de enda rena på SM är de som ligger på -80 och neråt. Kanske även några av dem dopat sig.

Herkulez
2005-01-26, 12:32
Jag tror att de enda rena på SM är de som ligger på -80 och neråt. Kanske även några av dem dopat sig.
*rolleyes*

orka ens spekulera vilka som är rena eller inte.

TTT
2005-01-26, 12:33
*rolleyes*

orka ens spekulera vilka som är rena eller inte.

Haha iof. Bättre förutsätta att alla har tryckt. ;)

sunkan
2005-01-26, 18:59

Om ditt påstående är sant eller inte tänker jag inte spekulera i men jag tycker det är en rätt dum kommentar eftersom att det finns medlemmar på detta forums som kan ta illa upp av dina spekulationer

TTT
2005-01-26, 19:08
Om ditt påstående är sant eller inte tänker jag inte spekulera i men jag tycker det är en rätt dum kommentar eftersom att det finns medlemmar på detta forums som kan ta illa upp av dina spekulationer

Som sagt, jag spekulerar. Det kan säkert finnas undantag men kom inte och påstå att doping är tabu i BB-SM. Det är knappast en ren sport. All respekt åt dem som håller sig rena, men vill man komma riktigt långt är det den enda utvägen och skall jag vara ärlig bryr jag mig inte huruvida de är rena eller ej.
Sedan tror jag knappast att någon här skulle ta illa upp för att jag gör spekulationer.

sunkan
2005-01-26, 19:24
Det är knappast en ren sport. All respekt åt dem som håller sig rena, men vill man komma riktigt långt är detSedan tror jag knappast att någon här skulle ta illa upp för att jag gör spekulationer.

Att sporten är ren tror ju givetvis inte jag heller ;)

hultman
2005-01-26, 19:35
Hehe, så jävla tabu att diskutera, faktiskt.
Precis som du säger, varenda jävel brukar ju ta illa upp om man frågar och neka direkt =).

Metal_boy_
2005-01-26, 19:43
Var byggarna på 60- och 70-talet rena, när preparaten var lagliga? :)

självklart... Arnold var ren efter som det inte va ansett som varken fusk eller olagligt. Att nån är ren är ju att den inte har tagit nått som är dopingförklarat.

Metal_boy_
2005-01-26, 19:51

självklart finns det folk här som trycker grejor vad tror du? det är ett träningsforum här med flertal individer som tar till saker i hårdsatsningen som gynnar muskeltillväxten, det är inte konstigare än att va så sjukt besatt att man kan blanda i vad som helst i en portion gröt för att öka proteinet även om det skulle smaka skit, det handlar om att satsa och offra. Men vad spelar det för roll för dig?

hultman
2005-01-28, 17:44
uppenbarligen en ganska stor roll ;).

ärligt talat, jag skiter verkligen i om folk preppar sönder för att nå sina mål.
roligare att se stora killar på scen än halvstora.

johnnytex
2005-01-28, 19:35
självklart finns det folk här som trycker grejor vad tror du? det är ett träningsforum här med flertal individer som tar till saker i hårdsatsningen som gynnar muskeltillväxten, det är inte konstigare än att va så sjukt besatt att man kan blanda i vad som helst i en portion gröt för att öka proteinet även om det skulle smaka skit, det handlar om att satsa och offra. Men vad spelar det för roll för dig?

Att hårdsatsa behöver ju inte vara synonymt med doping, huh. Och jag ser en viss skillnad på att spetsa gröten med vassle och anabola sterioder.

Sedan förstår jag inte, vad det spelar för roll för mig? Att folk här skulle dopa sig? Jag tycker det är tråkigt, naturligtvis.

Bigbulka
2005-01-28, 19:54
Att hårdsatsa behöver ju inte vara synonymt med doping, huh. Och jag ser en viss skillnad på att spetsa gröten med vassle och anabola sterioder.

Sedan förstår jag inte, vad det spelar för roll för mig? Att folk här skulle dopa sig? Jag tycker det är tråkigt, naturligtvis. Tråkigt pga att de kanske sätter sin hälsa på spel? Tråkigt för du tycker det är fusk?Vad?

johnnytex
2005-01-28, 20:08
Tråkigt pga att de kanske sätter sin hälsa på spel? Tråkigt för du tycker det är fusk?Vad?

De är ju medvetna om vad de trycker i sig, så jag tycker det är mest tråkigt att det är fusk. Det försätter dem som inte dopar sig i en otrevlig sistuaution, nu måste de oxå dopa sig för att kunna vara med och leka, och så blir det en ond spiral.

Sverker
2005-01-28, 20:59
uppenbarligen en ganska stor roll ;).

ärligt talat, jag skiter verkligen i om folk preppar sönder för att nå sina mål.
roligare att se stora killar på scen än halvstora.

Det verkliga Colloseum, Cirkus Maximus med gladiatorer som kämpar och dör.
Enbart för att roa massorna *screwy*

Själv vill jag se rena, ärliga, tävlande som verkligt kämpat.
Sådana resultat är värt att uppskatta.

Bigbulka
2005-01-28, 21:06
De är ju medvetna om vad de trycker i sig, så jag tycker det är mest tråkigt att det är fusk. Det försätter dem som inte dopar sig i en otrevlig sistuaution, nu måste de oxå dopa sig för att kunna vara med och leka, och så blir det en ond spiral.Tror det är svårt att bli av med den spiralen så länge folk vill ha den sortens muskelmassa och är villiga att ta ett par chanser på vägen mot sitt mål.

Herkulez
2005-01-28, 21:41
finns ju flera Byggare som lyckats bra rena..Ronny Runesson tex...eller varför inte vår egen Sverker som sittter inne med en riktigt bra fysik.

Tror knappast dom två går och tjurar över att "alla andra preppar" utan dom ger sig fan på att visa att det går att bygga rena istället.

Allan
2005-01-28, 21:48
Passa er nu så inte diskussionen sladdar iväg - vill inte ha pro/contra roider i det här forumet.

allan

Bigbulka
2005-01-28, 23:49
:sleep:

-GP-
2005-01-29, 00:41
Det verkliga Colloseum, Cirkus Maximus med gladiatorer som kämpar och dör.
Enbart för att roa massorna *screwy*

Själv vill jag se rena, ärliga, tävlande som verkligt kämpat.
Sådana resultat är värt att uppskatta.

Exakt!

Tycker tyvärr att många här inne har en rubbad syn på doping...

hultman
2005-01-29, 13:00
Förklara vad du menar med 'rubbad'

Allan
2005-01-29, 13:03
Nu har vi nog kommit så långt vi kan i den här tråden. Har någon överhuvudtaget funderat på att ställa frågan till AST? Här ska vi inte ha nån dopingdiskussion har jag sagt!!!!!

allan

johnnytex
2005-01-29, 13:18
Nu har vi nog kommit så långt vi kan i den här tråden. Har någon överhuvudtaget funderat på att ställa frågan till AST? Här ska vi inte ha nån dopingdiskussion har jag sagt!!!!!

allan

Jag vill absolut inte vara styv i korken på något vis, men varför kan vi inte ha doping diskussioner?

Allan
2005-01-29, 13:58
Jag vill absolut inte vara styv i korken på något vis, men varför kan vi inte ha doping diskussioner?

Därför att då tar vi den i Allmänt forum, där vi har haft ungefär en miljon såna sedan forumet startades. Vi ska INTE blanda ihop det med kosttillskotten. :cool:

allan

johnnytex
2005-01-29, 14:10
Därför att då tar vi den i Allmänt forum, där vi har haft ungefär en miljon såna sedan forumet startades. Vi ska INTE blanda ihop det med kosttillskotten. :cool:

allan

Okey.