Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-03-24, 14:07   #1
Drunken_Sailor
Guest

Question AST säljer steroider?? *förundrad*

Jag har handlat från AST rätt länge nu, och fått bra resultat.. VP2, Kreatin, etc.
Tränar efter Max-OT.. har läst om hur man kan få bra resultat utan doping m.m.
Tycker att dom verkar vara ett bra företag som man kan lita på å så..
Sen så är jag då inne på deras Engelska sida idag.. å vad hittar jag.. jo, 3Andro Xtreme..
Läser om de.. ser att de verkar vara en ännu bättre version av DE. Undrar varför dom inte säljer de i Sverige.. Läser vidare..
vad är det jag ser
"This product contains steroid hormones that may cause breast enlargement, testicle shrinkage and infertility in males, and increased facial and body hair, voice deepening, and clitoral enlargement in females. Higher doses may increase risks. If you are at risk from prostate or breast cancer you should not use this product.

Made in USA"

Detta överraskade mig vääldigt mykke måste jag säga..
Åsikter?

Läs mer om 3Andro Xtreme på AST's Engelska hemsida: http://www.clfshop.com/contents.asp

P e a c e !
  Svara med citat
Gammal 2002-03-24, 14:46   #2
Nikolaj
Guest

Det dom säljer är Prohormoner alltså förstadiet till Anabola Steroider och det gör dom flesta kosttillskotts företag dock ej i sverige då det är saluförbud på dessa tillskott.
  Svara med citat
Gammal 2002-03-24, 15:11   #3
Drunken_Sailor
Guest

Ahaja.. är inte så insatt i detta.. men jag tycker inte att sälja produkter med samma biverkningar som Steroider är bra..
nåja.. tack för svaret.

P e a c e !
  Svara med citat
Gammal 2002-03-24, 17:20   #4
Mattias_G
Guest

Arrow

Biverkningarna är precis likadana som med AAS, dvs. väldigt individuella. Sedan är det som Nikolaj skriver att de flesta, för att inte skriva alla, kosttillskottsföretag i USA säljer prohormones. FDA har inte samma förbud gentemot hormontillskott som livsmedelsverket i Sverige.

Vill man motverka biverkningarna med hormontillskott får man ju helt enkelt köpa Nolvadex eller liknande anti-östro preparat. Jag tror inte det är någon större risk med dessa prohormones-tillskott egentligen dock.

/Mvh Mattias
  Svara med citat
Gammal 2002-03-24, 18:31   #5
Drunken_Sailor
Guest

Nänä.. jag vet inte, eftersom jag inte är så insatt så reagerade jag kanske lite mer än vad jag annars skulle ha gjort. Men frågar man inte får man heller inget veta.

P e a c e !
  Svara med citat
Gammal 2002-03-26, 09:22   #6
krakowww
Hardcore User

krakowwws avatar

Reg.datum: Mar 2002
Thumbs down

Jag har också tränat efter Max-ot och följt deras råd och trott att de var steroid fria men inte! Det här tycker är skandal, hur kan man säga att man ska vara steroid fri och sen själva sälja steroider!
Skandal säger jag!

Ha det bra och ast=lögnare/ Magnus
Gammal 2002-03-26, 12:04   #7
dared
Know what im sayin´?

dareds avatar

Reg.datum: Oct 2001
Pro-hormoner räknas väll inte som sterioder i USA
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-26, 19:04   #8
BUSTER
Guest

Det är ingen hård linje mellan pro-hormoner och AS.Anabola steroiden Anadrol är ett pro-hormon t ex.
5-androstenediol finns i anabola steroiden methandriol.
Skillnaden är den legala statusen på de olika ämnena.
  Svara med citat
Gammal 2002-03-27, 23:54   #9
MetaMan
Guest

Vadå eftersom steroider inte räknas som prohormoner så kan de väl visst säga att de är steroidfria. Lite fult men sant é det iaf.
  Svara med citat
Gammal 2002-03-28, 00:48   #10
Petrus
Registered User

Reg.datum: Jul 2001
Citat:
Ursprungligen skickat av krakowww:
<STRONG>Jag har också tränat efter Max-ot och följt deras råd och trott att de var steroid fria men inte! Det här tycker är skandal, hur kan man säga att man ska vara steroid fri och sen själva sälja steroider!
Skandal säger jag!

Ha det bra och ast=lögnare/ Magnus</STRONG>
Var har du läst att AST säger att man ska vara steroidfri? Enligt dom själva är deras enda policy att sälja produkter som VERKLIGEN fungerar och inte "lura" på folk en massa skit.
Vänligen,

Petrus
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-30, 20:24   #11
John M
Registered User

John Ms avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen skickat av ¤DrunkeN_SailoR¤:
<STRONG>Jag har handlat från AST rätt länge nu, och fått bra resultat.. VP2, Kreatin, etc.
Tränar efter Max-OT.. har läst om hur man kan få bra resultat utan doping m.m.
Tycker att dom verkar vara ett bra företag som man kan lita på å så..
Sen så är jag då inne på deras Engelska sida idag.. å vad hittar jag.. jo, 3Andro Xtreme..
Läser om de.. ser att de verkar vara en ännu bättre version av DE. Undrar varför dom inte säljer de i Sverige.. Läser vidare..
vad är det jag ser
"This product contains steroid hormones that may cause breast enlargement, testicle shrinkage and infertility in males, and increased facial and body hair, voice deepening, and clitoral enlargement in females. Higher doses may increase risks. If you are at risk from prostate or breast cancer you should not use this product.

Made in USA"

Detta överraskade mig vääldigt mykke måste jag säga..
Åsikter?

Läs mer om 3Andro Xtreme på AST's Engelska hemsida: http://www.clfshop.com/contents.asp

P e a c e ! </STRONG>

Jag märkte att AST sålde såna där preparat för rätt länge sedan....det är därför jag e lite misstänksam mot Dymetadrine xtreme (inte för att det innehåller just steroider eller nåt), men ändå
John M är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-30, 20:34   #12
Drunken_Sailor
Guest

Citat:
Ursprungligen skickat av Tinner:
<STRONG>Var har du läst att AST säger att man ska vara steroidfri? Enligt dom själva är deras enda policy att sälja produkter som VERKLIGEN fungerar och inte "lura" på folk en massa skit.
Vänligen,

Petrus</STRONG>
Dom har väll inte sagt att du å jag ska vara steroid fria, men vad jag syftade på var att dom stoltserar med att DERAS bodybuilders är det.. (Skip LaCour t.ex.)

P e a c e !
  Svara med citat
Gammal 2002-03-30, 21:47   #13
ekim
Mycket Flitig Medlem

ekims avatar

Reg.datum: Jan 2002
Prohormones är inte steroider de är en produkt som ger mycket sämmre resultat trots att man pissar positivt och riskerar samma bieffekter som man kan få av aas och dom flesta "rena" byggarna i usa tänker främst på amatörer vräker i sig mängder av dessa preparat och sen spyr dom galla över dom som trycker, hycklare utav högsta grad.
ekim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-31, 21:29   #14
rogerQ
Banned User

Reg.datum: Dec 2001
Det var ett riktigt bra inlägg frasse. mycket underhållande att läsa!
rogerQ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-31, 21:48   #15
Petrus
Registered User

Reg.datum: Jul 2001
Citat:
Ursprungligen skickat av ¤DrunkeN_SailoR¤:
<STRONG>Dom har väll inte sagt att du å jag ska vara steroid fria, men vad jag syftade på var att dom stoltserar med att DERAS bodybuilders är det.. (Skip LaCour t.ex.)

P e a c e ! </STRONG>
Precis som flera andra skriver så räknas inte prohormoner som steroider i usa. Anledningen till att "Skip och gänget" gålr under rubriken steroidfria är att dom tävlar i Natural Bodybuilding Championship eller nåt sånt där alla tävlande testas. Det gör inte Coleman och gänget.
Det är ju definitivt inte samma betydelse som steroidfri i sverige...
Vänligen,

Petrus
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:56.