Visa fullständig version : Add icecream
Feliciaamjm
2016-09-27, 08:06
Tja! Okej det är så att jag har fått dille på glass..Add icecream cookie dough. Så sjukt jäkla god och innehåller alltså 417 kcal/burk 300g!!! Det är väl inte så mycket? Iallafall, jag åt en burk i fredags och dela på en igår kväll med min pojkvän..jag fick mens igår och de flesta är ju bekanta med hur mycket mensen påverkar många kvinnors sötsug samt aptit...oftast är det choklad som blir min stora synd under mensveckorna men denna gången känner jag ett ENORMT sug efter just add icecreams cookie dough! Skulle det vara farligt om jag åt en burk varje dag? Och kommer jag gå upp i vikt av det? Viktigt att nämna är att jag alltså INTE överskrider min kaloribudget, utan jag håller mig på ca lite över 1000/dag och då är glassen inräknad. Jag tränar också ca 3-5 gånger i veckan, nu under mensen blir det väl inte så intensiv träning då jag får väldigt ont och blir fruktansvärt svullen. Lägger på mig så mycket vätskevikt :(( usch. :hbang:
King Grub
2016-09-27, 08:07
Man går inte upp i fettvikt av något beroende på om det är klassat som "skräpmat" eller godis eller hur det smakar. Inget av detta råder över kaloribalansen.
Feliciaamjm
2016-09-27, 08:08
OBS! Kanske inte varje dag men iallafall några kvällar denna veckan just !!:)))
Feliciaamjm
2016-09-27, 08:10
Aha okej. För det med vikt känns väldigt jobbigt för mig..det synd tydligt att jag är svullen och går upp 1-2 kg..blev nojjig över ifall det faktiskt bara är vätska eller om jag bara överkonsumerar glassen och går upp i cm :/
Feliciaamjm
2016-09-27, 08:11
Man går inte upp i fettvikt av något beroende på om det är klassat som "skräpmat" eller godis eller hur det smakar. Inget av detta råder över kaloribalansen.
Aha okej. För det med vikt känns väldigt jobbigt för mig..det synd tydligt att jag är svullen och går upp 1-2 kg..blev nojjig över ifall det faktiskt bara är vätska eller om jag bara överkonsumerar glassen och går upp i cm :/ @king grub
Kaukasuskokosnöt
2016-09-27, 08:15
Glassen har redan diskuterats här på forumet och många liknar den vid en fryst proteinshake så jag skulle inte säga att det är hälsomässigt farligt.
Däremot är det väl värre för ditt bankkonto. En bytta går väl lös på omkring 60 riksdaler?
Feliciaamjm
2016-09-27, 08:23
Glassen har redan diskuterats här på forumet och många liknar den vid en fryst proteinshake så jag skulle inte säga att det är hälsomässigt farligt.
Däremot är det väl värre för ditt bankkonto. En bytta går väl lös på omkring 60 riksdaler?
Jo det är ju det..haha.
Sen kan man ju diskutera hur vettigt det är att lägga nästan halva kaloriintaget på glass. Du ligger redan på svältdiet på 1000kcal och använder hälften till glass. Det blir inte mycket över till bra och mättande råvaror. Min sambo har stora problem med sötsug, extrem smärta och väldigt stor vätskeansamling under mens. Men ju sämre hon äter desto mer vätska drar hon på sig. Hon brukar köpa någon liten pralin eller något annat litet choklad om suget är stort ;). Men att äta glass för halva dagsintaget känns inte så vettigt, men det är bara min åsikt. Jag har ju turen att inte uppleva denna helvetesveckan som många kvinnor har.
60 pix för 300 gram glass?!
60 pix för 300 gram glass?!
Det går att sälja allt till fitnesskunder :D
nisse1976
2016-09-27, 10:52
Det där tycker jag är ett väl skarpt uttalande, detta skrev du t.ex själv idag:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7645906&postcount=9
Hon äter drygt 1000 kalorier per dag och frågar om effekten av att låta drygt 400 av dom kalorierna utgöras av glass.
Jag tror i alla fall man kan få bättre resultat sett till kroppssammansättningen än att låta 40% av sitt dagliga intag komma från glass.
Hon äter drygt 1000 kalorier per dag och frågar om effekten av att låta drygt 400 av dom kalorierna utgöras av glass.
Jag tror i alla fall man kan få bättre resultat sett till kroppssammansättningen än att låta 40% av sitt dagliga intag komma från glass.
Kroppsammansättning och viktuppgång i fetmassa är ju olika saker. Men rimligen kommer resultaten bli sämre av att basera 40% av dagliga intaget på "glass".
Visar inte nyare forskning på att det faktiskt påverkar? IIFYM i längre perioder versus clean mat ger en sämre kroppssammansättning?
King Grub
2016-09-27, 11:23
Lycka till med att lägga på dig kroppsfett på 1000 kcal per dygn.
StarkaUlf
2016-09-27, 11:25
Frågan var ju helt enkelt om hon kommer att gå upp i vikt av det. Inget annat. Där har ju Grub gett korrekt svar.
nisse1976
2016-09-27, 11:49
Lycka till med att lägga på dig kroppsfett på 1000 kcal per dygn.
Jag tyckte du gav ett för "skarpt" svar som var som gjort för att misstolkas.
Ta det för vad det är
King Grub
2016-09-27, 11:58
Trådstartaren har redan i förstainlägget redogjort för parametrarna som gäller i det här fallet.
nisse1976
2016-09-27, 12:17
Tja! Okej det är så att jag har fått dille på glass..Add icecream cookie dough. Så sjukt jäkla god och innehåller alltså 417 kcal/burk 300g!!! Det är väl inte så mycket? Iallafall, jag åt en burk i fredags och dela på en igår kväll med min pojkvän..jag fick mens igår och de flesta är ju bekanta med hur mycket mensen påverkar många kvinnors sötsug samt aptit...oftast är det choklad som blir min stora synd under mensveckorna men denna gången känner jag ett ENORMT sug efter just add icecreams cookie dough! Skulle det vara farligt om jag åt en burk varje dag? Och kommer jag gå upp i vikt av det? Viktigt att nämna är att jag alltså INTE överskrider min kaloribudget, utan jag håller mig på ca lite över 1000/dag och då är glassen inräknad. Jag tränar också ca 3-5 gånger i veckan, nu under mensen blir det väl inte så intensiv träning då jag får väldigt ont och blir fruktansvärt svullen. Lägger på mig så mycket vätskevikt :(( usch. :hbang:
Gå upp i fettvikt kommer du sannolikt inte göra då du äter så lite som 1000 kcal per dag.
Att få i sig 40% av sitt kaloriintag från glass när man ligger så lågt i kalorier ökar dock sannolikheten att du inte får i dig de vitaminer och mineraler du behöver samt, lite beroende på vad dina mål är med träning och det låga kaloriintaget, inte får de resultat du önskar.
Jag tror att det är en bra idé att låta en större del av ditt intag komma i form av mer näringsrika livsmedel.
Tror du seriöst att du kommer gå upp i vikt (annat än möjligtvis momentant), oavsett vad du äter om du har en budget på 1000kcal och tränar 3-5 gånger i veckan............
:smash:
För övrigt förstår jag inte riktigt hur frågeställningen i denna tråd skiljer sig nämnvärt från:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228237
Tror du seriöst att du kommer gå upp i vikt (annat än möjligtvis momentant), oavsett vad du äter om du har en budget på 1000kcal och tränar 3-5 gånger i veckan............
:smash:
För övrigt förstår jag inte riktigt hur frågeställningen i denna tråd skiljer sig nämnvärt från:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228237
Slutsatsen=ohälsosam syn på kost.
Eller så vill hon deffa och äta glass. Det vill jag med, och öka rejält i muskelmassa och styrka!
Eller så vill hon deffa och äta glass. Det vill jag med, och öka rejält i muskelmassa och styrka!
Vid underskott / grov underskott så är helheten av kosten viktig och man har inte råd att köra i sig massa glass och kakor m.m varje dag...
Råd har man... dock kommer man missa mkt näring osv och inte må bra i längden...speciellt inte på 1k kcal.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.