handdator

Visa fullständig version : kalorier och protein när man äter på restaurang?

erinome
2016-04-06, 19:52
Jag tänkte prova igen och köra träliga myfitnesspal någon dag iallafall. Men jag äter ofta ute. Hur vet man då hur många kalorier och hur många gram protein det är i maten?

Magnus N
2016-04-06, 19:54
Jag tänkte prova igen och köra träliga myfitnesspal någon dag iallafall. Men jag äter ofta ute. Hur vet man då hur många kalorier och hur många gram protein det är i maten?

Du höftar helt enkelt vikten på det du äter. Om de nu inte mot all förmodan har kaloritabell på deras mat :)

erinome
2016-04-06, 20:01
Du höftar helt enkelt vikten på det du äter. Om de nu inte mot all förmodan har kaloritabell på deras mat :)

Man ska ha kört kaloriräkning ett bra tag för att kunna höfta. Protein är nog ännu svårare. Fan jag funderar på att skita i det där jävla räknandet och bara äta 5-6 gånger per dag och kolla kroppsvikten.

Magnus N
2016-04-06, 20:18
Man ska ha kört kaloriräkning ett bra tag för att kunna höfta. Protein är nog ännu svårare. Fan jag funderar på att skita i det där jävla räknandet och bara äta 5-6 gånger per dag och kolla kroppsvikten.

Låter som en bra plan :)

cero
2016-04-06, 20:26
fan jag funderar på att skita i det där jävla räknandet och bara äta 5-6 gånger per dag och kolla kroppsvikten.

Bra, räkna kalorier är inget som garanterar bättre resultat. Det viktigaste är träningen.

Shqypnia
2016-04-07, 08:29
Om du är på diet- skippa en del såser, ost och andra energitäta livsmedel. Sedan är det bara att höfta.