handdator

Visa fullständig version : Kostrådgivning

Tralala
2014-01-28, 19:42
Hej!
Vart kan jag vända mig för hjälp av kostrådgivning som har koll på kvinnors behov, har tränat regelbundet i 6 månader nu,varje vecka- 3x styrka och 2x kondition, ser en del resultat men det känns som att det ska till nåt extra med kosten. Äter bra osv, men misstänker att jag äter för lite eller fel sammansatt.
Vill tappa fettvikt ( 27% just nu) men efter 6 månaders träning tycker jag att jag börjar biffa till mig lite för mycket, vill hellre uppfattas som smal än vältränad fitnessbrud.

Tycker jag kan mycket om kost osv, men verkar ändå vara nåt som inte klaffar helt.
Vem kan hjälpa mig?

2scoop
2014-01-28, 19:43
Hur mycket äter du?

Tralala
2014-01-28, 20:01
Så här ser en typisk dag ut, äter ofta samma, äter inte kött eller kyckling, undviker gluten och laktos ( förutom kvarg)

Frukost 7.30
Gröt på 1 dl havregryn
60g frysta osockrade bär
1 dl mandelmjölk
Hemmagjord fröbröd ca 20 g (linfrö, solrosfrö, pumpafrö, sesamfrö)
Kokt ägg

Lunch 12
90 g tonfisk i vatten
sallad på 100g spenatblad, tomat, gurka, 1 morot, 100g rödkål, 1 dl kokt quinoa, 1 avocado, 1 mask sesamfrö

Mellanmål 15
10 paranötter eller 1 äpple

Middag 18
Ungsstekt lax m 1 msk pesto, stekt i 1 tsk kokosolja
Ångkokta grönsaker , rödbeta, morot, ärtor
30 g getost

Kvällsmål 21
200g kvarg med 100g frysta osockrade bär

De dagar jag styrketränar tar jag Proteinpulver (Whey 80) utblandat i vatten efter.

Har även den senaste månaden lagt in en ätardag i veckan, för motivation osv, då äter jag inte jätteonyttigt och frossar utan tex:
Frukost
2dl 3%yoghurt m bär, 2 skivor surdegsbröd med smör och ost
Lunch
Vanlig mat som jag är sugen på, glutenfri pasta m lax
Mellanmål
Frukt
Middag
ex Falafelrulle
Kvällsmål
Yogurt lite 10%ig med bär
Popcorn